Passer bra det lassemann kom en tur rundt 19.30. du.lassemann skrev:Passa det at jeg svinga innom i morgen kveld eller Destiny....?
mvh
lassemann
Destiny skrev:Har ikke hørt MI 7 selv, men å ha lest at Håkon Rognlien har sagt at det er et fantastisk bra sluttrinn!
Destiny..
Mosfeten har jeg jo hørt i eget anlegg over lang tid, og den er knallgod!maxtor skrev:Destiny skrev:Har ikke hørt MI 7 selv, men å ha lest at Håkon Rognlien har sagt at det er et fantastisk bra sluttrinn!
Destiny..
Hallo Destiny og takker for svar.
Jeg har også lest testen av Rognlien opp og ned i mente og kan ikke skjønne annet enn at MI 7 må være et godt kjøp. Har forresten sett en brukt MI Mosfet som også kunne være aktuell, men vet lite om lydmessige forskjeller mellom MI 7 og MI Mosfet'en........
Mvh.
Aha, det begynner med ett å bli forståelig at det er så mange innlegg i Klipsjh-tråden ....JanR skrev:Ta det som ett godt tegn du dest. Folket hører på musikk 8)
RoDa skrev:Aha, det begynner med ett å bli forståelig at det er så mange innlegg i Klipsjh-tråden ....JanR skrev:Ta det som ett godt tegn du dest. Folket hører på musikk 8)
Kombinert med at jeg rent ut digger LaScala og rolfozzy sine Heresy III så blir det forhåpentligvis relativt tydelig at det er en spøk. :-XHCS skrev:Hehehe...Slemmen.... ;D
2 ivrige kæll derRoDa skrev:Aha, det begynner med ett å bli forståelig at det er så mange innlegg i Klipsjh-tråden ....JanR skrev:Ta det som ett godt tegn du dest. Folket hører på musikk 8)
Tror det har gått litt i stå.HCS skrev:RoDa skrev:Aha, det begynner med ett å bli forståelig at det er så mange innlegg i Klipsjh-tråden ....JanR skrev:Ta det som ett godt tegn du dest. Folket hører på musikk 8)
Hehehe...Slemmen.... ;D
Hvordan går det med nettsiden til MI ? Fullt oppe å står ?
Nydelig oppsett Destiny og flott vinylsnurreDestiny skrev:
Et til av Rubyreds flotte bilder av mitt oppsett ;D
Destiny..
Takk for omtanken, Destiny! ;DDestiny skrev:Har fortsatt ikke hørt noe fra SaltyDog :-\
Destiny..
Gratulerer, gs! ;Dgs skrev:En tidligere støttespiller har også vært hos Roar en tur. Står nå en MI 10.1 SE på hedersplassen og spiller seg inn.
Husker igjen alle gode sidene ved 10.1, men aner her en fastere og mer kontrollert bunn. Ser fra Destinys erfaringer at mye er gjort i løpet av en 20-30 timer, blir spennende å høre fortsettelsen. Så får den nærmeste tida avgjøre om 300 b blokkene blir pensjonert. Uansett en meget god liten tass.
Herlig å se entusiasmen i tråden, stå på folkens ;D.
Jada gismo, Roar ga den et tydelig SE stempel i rompa. ;Dgismo skrev:Enkelt, kjappt og uten smerter Salty ;D ;D
Artig å se bilder av jobben, men du....fikk du stempla inn SE merke i rompa på`n da 8)
Lyden kommer du sikkert nærmere innpå senere :
gismo
Takker motoren har bytta ut hele racket i år, det er bare den gamle gode Luxman snurrern som står igjen, og den gjør jaggutameg en knallgod jobb også ;Dmotoren skrev:Nydelig oppsett Destiny og flott vinylsnurreDestiny skrev:
Et til av Rubyreds flotte bilder av mitt oppsett ;D
Destiny..
mvh
Gratuler masse med oppgraderinge SaltyDog og velkommen i SE klubben ;DSaltyDog skrev:Gratulerer, gs! ;Dgs skrev:En tidligere støttespiller har også vært hos Roar en tur. Står nå en MI 10.1 SE på hedersplassen og spiller seg inn.
Husker igjen alle gode sidene ved 10.1, men aner her en fastere og mer kontrollert bunn. Ser fra Destinys erfaringer at mye er gjort i løpet av en 20-30 timer, blir spennende å høre fortsettelsen. Så får den nærmeste tida avgjøre om 300 b blokkene blir pensjonert. Uansett en meget god liten tass.
MI 10.1 SE har nå fått 1 spilletime på baken.
Det er som sagt for tidlig å komme med bastante uttalelser, men jeg føler at den allerede gir meg det jeg savnet i forhold til MI 9:
Den uanstrengte mektigheten i bunnen.
Og den har ikke mistet den åpne, oppløste mellomtonen, og den luftige diskanten. Der er den bedre enn MI 9, imo.
Dette lover bra, kanskje MI 10.1 SE er den optimale forsterker (for meg)...?
Salty
Takk for det, Destiny! ;DDestiny skrev:Gratuler masse med oppgraderinge SaltyDog og velkommen i SE klubben ;DSaltyDog skrev:Gratulerer, gs! ;Dgs skrev:En tidligere støttespiller har også vært hos Roar en tur. Står nå en MI 10.1 SE på hedersplassen og spiller seg inn.
Det er som sagt for tidlig å komme med bastante uttalelser, men jeg føler at den allerede gir meg det jeg savnet i forhold til MI 9:
Og den har ikke mistet den åpne, oppløste mellomtonen, og den luftige diskanten. Der er den bedre enn MI 9, imo.
Salty
Nå er nok Lassemann neste mann tenker jeg, jeg vet at han har veldig lyst ;D
Destiny..
Så det står ikke en større trafo i den nå? Det er kun større kondensatorbank?SaltyDog skrev:Takk for det, Destiny! ;DDestiny skrev:Gratuler masse med oppgraderinge SaltyDog og velkommen i SE klubben ;DSaltyDog skrev:Gratulerer, gs! ;Dgs skrev:En tidligere støttespiller har også vært hos Roar en tur. Står nå en MI 10.1 SE på hedersplassen og spiller seg inn.
Salty
Nå er nok Lassemann neste mann tenker jeg, jeg vet at han har veldig lyst ;D
Destiny..
Og dette er noe en loddekyndig person bør merke seg:
Roar har implementert oppgraderingen i form av et kit bestående av to "drop-in replacement" print.
Så selve oppgraderingen så veldig enkel ut.
Godt formulert, lassemann! ;Dlassemann skrev:Jeg har også stilt meg spørsmålet om trafo bjornh, men det ser ut til at Roar beholder den orginale. Jeg ser heller ikke helt behovet for å øke dimensjonen på denne. 500v/a er vel mer enn nok til denne forsterkerern. 60 watt maks krever nødvendigvis ikke mer.. Det kritiske i enhver forsterker, sånn jeg har forstått det, er heller hurtigheten i en strømforskyning, hvor raskt den kan levere strøm i krevende transienter. Tror Roar er veldig nøye med både likerettinga og ladebanken i sine forsterkere, kanskje først og fremst det første. Men, desverre er ikke kunskapen min stor nok på dette område.. Erfaringsmessig derimot har jeg hatt stor suksess med å øke ladelyttkapasiteten på mine Quicksilver rørmonoblokker. Her øka jeg fra 450V/1000uF til 500V/4400uF og det ble merkbart mer ro og orden i lydbildet. Bassen er nå en ting, men også holografien og dynamikken ble merkbart bedre. Vil overraske meg om ikke det samme vil skje med den fantantiske MI 10.1...
Vært artig om Roar kunne kommet med noen innspill på disse tankene, kanskje først og fremst det her med likerettinga og hurtighet..
mvh
lassemann
Hehe, jeg tror det er nok hvite brusbokser der nå...tore_v1 skrev:Mon tro hva som vil skje med enda flere hvite brusbokser?
Det er jo plenty luft i kassen der.
Hadde gjerne testet MI igjen, liker de tungpustede høyttalere?
Hei eddie1!eddie1 skrev:Hei mine klipsch er målt til 91db i 4ohm og dipper ned i 2,5ohm.er ikke det ganske tungdrevent? Et annet spørsmål,hvor strømsterk er MI9 i forhold til Mosfet?