Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.279
    Antall liker
    914
    Henger meg på aklamasjonene ift .retep`s beskrivelse av besøk hos "OPS". .retep har nevnt anlegget tidligere (sågar sagt noe om at dette er noen MI på stereoider, ikke hyllevarevariantene) og det har ligget i bakhodet som et system man svært gjerne skulle lånt øre til :) all den tid her benyttes ht. fra samme fabrikant, om men i forrige genereasjon og i litt større format.

    Ikke vanskelig å lese en viss ovasjon over systemets totale lydreproduksjon ;).

    Hadde vært artig å vite hvordan disse MI forsterkerne håndterer større basselementer også, hvordan de oppfører seg i de laveste oktaver. Jeg kan gjerne ha oversett mye i denne svææært innholdsrike tråden, men det synes som de fleste spiller med ht. som ikke har til formål å dekke det totale frekvensspekteret (feil?).

    Uansett, svært artig å lese lydrapporten, ikke BARE MI man kunne tenkt seg fra det oppsettet gitt ;)
     

    olisn1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.11.2004
    Innlegg
    532
    Antall liker
    4
    kwil skrev:
    Hadde vært artig å vite hvordan disse MI forsterkerne håndterer større basselementer også, hvordan de oppfører seg i de laveste oktaver.
    Ouverturen på Joni Michells "Don Juan's Reckless Daughter", med Jaco Pastorius fantastiske bass-spill, avspilt med Thorens rilletrille, MI 9 og 11 og 14, over Monopulse 82 A, går meeeget lavt, vet vel ikke hva jeg skal lengre ned å gjøre .. ;D

    Ole G :)
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.279
    Antall liker
    914
    olisn skrev:
    kwil skrev:
    Hadde vært artig å vite hvordan disse MI forsterkerne håndterer større basselementer også, hvordan de oppfører seg i de laveste oktaver.
    Ouverturen på Joni Michells "Don Juan's Reckless Daughter", med Jaco Pastorius fantastiske bass-spill, avspilt med Thorens rilletrille, MI 9 og 11 og 14, over Monopulse 82 A, går meeeget lavt, vet vel ikke hva jeg skal lengre ned å gjøre .. ;D

    Ole G :)
    Sorry, uttrykker meg sikkert klønete. De med ht. med mere membranareal ville forhåpentligvis forstå. Skal slett ikke innlede en diskusjon om dypbassgjengivelse fra mindre vs. større ht. her inne. Spørsmålet var om noen har erfaring med MI på ht. med basselementer av litt størrelse?


    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    kwil skrev:
    olisn skrev:
    kwil skrev:
    Hadde vært artig å vite hvordan disse MI forsterkerne håndterer større basselementer også, hvordan de oppfører seg i de laveste oktaver.
    Ouverturen på Joni Michells "Don Juan's Reckless Daughter", med Jaco Pastorius fantastiske bass-spill, avspilt med Thorens rilletrille, MI 9 og 11 og 14, over Monopulse 82 A, går meeeget lavt, vet vel ikke hva jeg skal lengre ned å gjøre .. ;D

    Ole G :)
    Bruke MI som sub forsterker kwil ? ;D....

    Sorry, uttrykker meg sikkert klønete. De med ht. med mere membranareal ville forhåpentligvis forstå. Skal slett ikke innlede en diskusjon om dypbassgjengivelse fra mindre vs. større ht. her inne. Spørsmålet var om noen har erfaring med MI på ht. med basselementer av litt størrelse?


    mvh
     

    olisn1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.11.2004
    Innlegg
    532
    Antall liker
    4
    kwil skrev:
    olisn skrev:
    kwil skrev:
    Hadde vært artig å vite hvordan disse MI forsterkerne håndterer større basselementer også, hvordan de oppfører seg i de laveste oktaver.
    Ouverturen på Joni Michells "Don Juan's Reckless Daughter", med Jaco Pastorius fantastiske bass-spill, avspilt med Thorens rilletrille, MI 9 og 11 og 14, over Monopulse 82 A, går meeeget lavt, vet vel ikke hva jeg skal lengre ned å gjøre .. ;D

    Ole G :)
    Sorry, uttrykker meg sikkert klønete. De med ht. med mere membranareal ville forhåpentligvis forstå. Skal slett ikke innlede en diskusjon om dypbassgjengivelse fra mindre vs. større ht. her inne. Spørsmålet var om noen har erfaring med MI på ht. med basselementer av litt størrelse?


    mvh
    Sånn kan det gå, jeg festet meg ved siste ledd i setningen din, - ingen intensjon om å sette ulike systemer opp mot hverandre.
    Og så var det godt med litt avveksling fra jobben, her jeg sitter ;D
    Ole G :)
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.724
    Antall liker
    1.218
    Sted
    Siggerud
    kwil skrev:
    olisn skrev:
    kwil skrev:
    Hadde vært artig å vite hvordan disse MI forsterkerne håndterer større basselementer også, hvordan de oppfører seg i de laveste oktaver.
    Ouverturen på Joni Michells "Don Juan's Reckless Daughter", med Jaco Pastorius fantastiske bass-spill, avspilt med Thorens rilletrille, MI 9 og 11 og 14, over Monopulse 82 A, går meeeget lavt, vet vel ikke hva jeg skal lengre ned å gjøre .. ;D

    Ole G :)
    Sorry, uttrykker meg sikkert klønete. De med ht. med mere membranareal ville forhåpentligvis forstå. Skal slett ikke innlede en diskusjon om dypbassgjengivelse fra mindre vs. større ht. her inne. Spørsmålet var om noen har erfaring med MI på ht. med basselementer av litt størrelse?


    mvh
    Tja, det spørs hvor stort må det være for å ansees som litt størrelse? For øyeblikket spiller jeg på JM Diva, den har sidemonterte 2x8''.
    Ellers bruker jeg i perioder noen andre høyttalere jeg har stående, noen småhøyttalere i Rogers-størrelse, 1 par 2-veis med 6,5'' i bassrefleks og bånddiskant, 1 par med 3x8'' i hver( T-linje ) og elektrostatisk topp , og noen gamle dunkekasser fra Pioneer ( HPM-150 og HPM-1100 ), 4-veis med 15'' i bassrefleks. En stund spilte jeg med begge Pioneer-parene tilkoblet, altså 4x15'' i stua. Kanskje ikke så veldig mye membranareal sammenlignet med andre som tar'n skikkelig ut, men MI-9 har aldri vært ute på glattisen med noe av dette. Jeg jukser også litt med en SVS-sub med 12'', men siden den er aktiv teller det ikke i denne sammenhengen.

    Edit: Ser at jeg ikke svarte helt på det du spurte om, hvordan MI oppfører seg i dypet. Av de effektforsterkerne jeg ellers har og bruker, ihvertfall en av de langt mer wattsterk ( 2x250w ) enn MI9, er det ingen som skyver på like mye helt nederst. Klasse-A driften har nok mye av æren for dette.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Sitter i stuen med Buriels "Untrue" etter en lang lørdag formiddag.

    Det har vært håndballtrening for minstejenta og etter dette har far ryddet, støvsugd og vasket hele første etasje!!! Da synes jeg virkelig jeg fortjente en liten stund foran anlegget. Og midt i platen tok jeg meg selv i å smile lykkelig over hele ansiktet. Dette låter noe inn i granskauen! Punktum!

    Min MI Magic og MI 7 har et samspill jeg ikke kan annet enn å omfavne med alt jeg har og prise meg lykkelig over at jeg faktisk eier dette. Intet gir meg så stor glede akkurat nå. Merker også at den siste oppgraderingen på MI 7'en var vellykket: Den har tatt bort mye av brummingen jeg har slitt med. Pokkers strømnett - gledelig Guru ;D

    Her er forresten noen bilder fra inngrepet:










    Det er intet mindre enn en DC-felle/DC-filter laget av guru Malmin som han tok seg bryet med å installere i MI 7'en når jeg var hos ham sist for å hente MI Magic'en. Det samme type filteret er også installert i MI Magic'en for sikkerhets skyld.

    Sliter noen med et litt middelmådig strømnett kan denne oppgraderingen anbefales!

    Mvh.
     

    Vedlegg

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Flott bildereportasje, maxtor! ;D

    ...og som olisn sier: Pent utført av Roar Malmin.
     

    BeefyPSU

    Medlem
    Ble medlem
    01.02.2009
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Hei.
    Har sett litt på beskrivelsene og bildene vedr. modding av Musical Innovation eff.forsterkerene her på sidene og det er no som slår meg og det er valg av matr. så som innv. kabling bl.a.
    Jeg ser at fra phono-kontaktene til kretskortet er det brukt tvinnede ledninger av
    middelmådig kvalitet(ser det ut for meg). Siden disse forsterkerene er sååå bra, er det en type kabel som slår alt annet og den ville jeg kostet på meg.
    Hook-up wire av upocc-kobber gir et godt resultat, uansett er denne typen kobber overlegen alle andre kvaliteter kobber.
    Dette gjelder ikke bare Musical Innovation. selfølgelig ikke.
    Ikke er de vanskelig å få tak i heller, Partsconnexion, Take Five Audio har et bra utvalg.
    Driver man med DIY så kan man skaffe seg signalkabler og ht-kabler til en meget rimelig penge-
    Anbefales varmt!

    Hilsen Per
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    923
    Antall liker
    547
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Heisann BeefyPSU.

    Når det gjeld innvendig kabling på signalnivå i alle nyare MI-effekttrinn, og i den ubalanserte MI 12 preen, så bruker såvidt meg bekjent Malmin ein sølvkabel. Merke og type veit eg ikkje, men kanskje Bjørnh (og Stereofix) kan seie noke vettugt om det..

    I MI 11 preen så brukes Kimber AGSS sølvkabel.

    Kva materialvalg i kabelstumpen som er frå print og fram til HT-terminalane veit eg ikkje.

    Mvh

    Arild
     

    BeefyPSU

    Medlem
    Ble medlem
    01.02.2009
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Hi

    Om det er sølv eller kobber er ikke så viktig synes jeg men er matrialet av typen
    som har få "krystal-overganger"? Disse fåes også i sølv.
    Personlig synes jeg at dette med sølv er en del overdrevet. det er andre ting som jeg synes er viktig og det er bruk av umagnetiske skruer bl.a, ved montering av eff.transistorer.
    Her kan det enkelt opgrad. Det er absolutt verdt å gjøre.
    Skulle gjerne hatt råd til en MI, men må nok nøye med å modde litt på en gammel Doxa

    Per
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Litt laber fart i tråden for tiden - kanskje på tide med en liten nyhet...?

    Ifølge Roar Malmin vil Musical Innovation stille med egen stand på høstens Horten-messe.

    Den lett tilårskomne konstruksjonen MI 9 blir neppe demonstrert...



    ...men det blir nok oppfølgeren MI 9.1, her representert ved et av hovedkortene:
     

    Vedlegg

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Det kommer som sagt en ny toppmodell MI effektforsterker: MI 9.1, som er en videreutvikling av MI 9.
    Her er noen tekniske data som jeg har klart å snoke opp. Kanskje RM (eller noen andre) kan avsløre mer...?

    MI 9 MI 9.1

    Effekt: 60W klasse A 70-80W klasse A
    Sanken utg.transistorer: 16 stk 24 stk
    Transformator: 1 x 750 V/A 2 x 650 V/A
    Kondensatorbank: 188.000 uF ?
    B x H x D (cm): 52 x 18 x 34 46 x 20 x 40
    Vekt: 27 kg ?
    Veil. pris: kr 30.000,- kr 40.000,-
     

    yel

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Innlegg
    677
    Antall liker
    1
    Denne MI 9.1.... Balansert, og med bryter for brokobling.. 2 slike som monos... Ohildrande.... ;) sånn vil jeg ha! RM, er dette en mulighet? ???



    Y
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    923
    Antall liker
    547
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Sidan eg ikkje vann i Lotto denne gongen heller, kan eg jo heller prøve tippelykken her! ;D

    MI 9 bruker vel 4 stk av denne i kondensatorbanken:

    https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=67-685-84

    Kanskje MI 9.1 vil bruke 4 stk (eller fleire) av denne:

    https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=67-685-92

    Den er for øvrig kun 10mm høgare enn den i MI 9, og 15mm større diameter enn den førstnevnte... Men den har meir enn dobbel kapasitet!! ;) ;) ;) ;)


    Meir seriøs gjetting er det vel at Riia'en MI 15 vil kunne dukke opp. Og ein oppdatert pre/MI 11 vil kanskje sjå dagens lys?

    Mvh

    Arild
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    arild skrev:
    Sidan eg ikkje vann i Lotto denne gongen heller, kan eg jo heller prøve tippelykken her! ;D

    MI 9 bruker vel 4 stk av denne i kondensatorbanken:

    https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=67-685-84

    Kanskje MI 9.1 vil bruke 4 stk (eller fleire) av denne:

    https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=67-685-92

    Den er for øvrig kun 10mm høgare enn den i MI 9, og 15mm større diameter enn den førstnevnte... Men den har meir enn dobbel kapasitet!! ;) ;) ;) ;)


    Meir seriøs gjetting er det vel at Riia'en MI 15 vil kunne dukke opp. Og ein oppdatert pre/MI 11 vil kanskje sjå dagens lys?

    Mvh

    Arild
    Kanskje du gjetter riktig angående kondensatorbanken i MI 9.1, Arild...
    Kabinettet til MI 9.1 er 20mm høyere enn MI 9, så det er ihvertfall plass til 4 stk 100.000 uF kondensatorer.
    Dette skulle bli 400.000 uF, mot 188.000 uF i MI 9 (4 x 47.000 uF).
    Vill gjetting selvfølgelig...

    MI 15 Riaa dukker nok opp i løpet av året, ja.

    Sannsynligvis også MI Mosfet Mk II.

    Og en oppdatert pre (med display!) vil snart se dagens lys.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    923
    Antall liker
    547
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Pre med digitalt styrt pot/attunator altså. Antar at displayet og chassis vil være felles med MI 15 da.

    Ellers så er tanken om balanserte MI 9.1 monoblokker ein god grunn til å leve på havregraut resten av året!;)

    Men tenker også litt på muligheita for ein bøffel-DAC, med MI analogdel. Hoff, kjem til å bli lei den grauten....;)

    Arild
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Dette ser SVÆRT spennende ut, jokris! ;)

    MI 9.1 blir vanskelig å motstå.
     

    Ranger

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2011
    Innlegg
    92
    Antall liker
    25
    Sted
    Freiøya i Kristiansund.N
    Torget vurderinger
    1
    Fristelser,fristelser! ;D Får bare begynne å spare skjønner jeg,eller kanskje legge ut noe for salg?
    Liker ikke å selge,bare å kjøpe :-\

    Rolf S
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Ranger skrev:
    Fristelser,fristelser! ;D Får bare begynne å spare skjønner jeg,eller kanskje legge ut noe for salg?
    Liker ikke å selge,bare å kjøpe :-\

    Rolf S

    En av ulempene med denne hobbyen, tror jeg :(

    Har en ordning hjemme med kona om at kommer det 1 ting inn skal 1 ting ut (hva angår lydutstyr). Funker helt greit, men det er som du sier, Ranger, ikke alltid man liker å selge.........

    Mvh.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Det er en ganske god ordning, om dere ikke teller ekstern strømforsyning i alle fall..
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    tore_v1 skrev:
    Det er en ganske god ordning, om dere ikke teller ekstern strømforsyning i alle fall..

    Ekstern PSU er heldigvis ikke inn under ordningen :)

    Mvh.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vil nok en gang få minne om maxtors ypperlige "Siden om Musical Innovation".
    Dette er en levende side, og den blir stadig oppdatert. Og guru Malmin kvalitetssjekker innholdet...

    http://www.tightsqueezeaudioblog.com/

    Jeg ser forresten at min utmerkete MI 9 (60W klasse A) har havnet i gruppen "Utgåtte modeller".
    Så det er tydelig at etterfølgeren MI 9.1 (70-80W klasse A) er like rundt hjørnet...
     

    Vedlegg

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vil på vegne av MI-menigheten få lov til å uttrykke følgende:

    "Vi savner vår store yppersteprest bjornh sitt nærvær i tråden".

    Bjornh har skapt omtrent hele liturgien i menigheten. Men det er rom for mer. I tillegg til andre ting.

    Betegnende nok, her er bjornhs siste innlegg i tråden, for 10 dager siden... ;)

    bjornh skrev:
    ...og her var det liv..? :eek:
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    bjornh skrev:
    ...og her var det liv..? :eek:

    Tror mange er i samtaler med banken om refinansiering for å fristille midler. Tendensen peker mot et interessant MI-år.

    Mvh.
     

    Ranger

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2011
    Innlegg
    92
    Antall liker
    25
    Sted
    Freiøya i Kristiansund.N
    Torget vurderinger
    1
    Tror banken får være denne gangen og,må begynne å selge unna noen ting. MEN ikke noe hifi nei,noen som har bruk for en gammel Volvo240? ;)
    En plass må man begynne liksom. Har mye ræl jeg kan kvitte meg med før det begynner å gå på hifien løs... ;D
    Men,nå tåler jeg snart ikke flere fristelser,jeg er ett svakt menneske! Hører dere? ;D

    Rolf S
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.075
    Antall liker
    8.554
    Torget vurderinger
    1
    SaltyDog skrev:
    Jeg vil på vegne av MI-menigheten få lov til å uttrykke følgende:

    "Vi savner vår store yppersteprest bjornh sitt nærvær i tråden".

    Bjornh har skapt omtrent hele liturgien i menigheten. Men det er rom for mer. I tillegg til andre ting.

    Betegnende nok, her er bjornhs siste innlegg i tråden, for 10 dager siden... ;)

    bjornh skrev:
    ...og her var det liv..? :eek:
    Heisann! Jeg er ikke borte, jeg har bare vært i Forsvaret en liten stund på kurs og på øvelse. Jeg kan trøst dere med at jeg har hatt dere i tankene mens jeg trasket i fotposer..! ;D
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Godt å ha deg tilbake, bjornh.
    MI-skuta trenger entusiaster som deg.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.075
    Antall liker
    8.554
    Torget vurderinger
    1
    Det har vært ti tøffe dager i Forsvaret. Hardt å være borte fra hjertebarna i racket... ;D Men MG3 og HK og litt galskap funker jo det. Men nå er det kanskje mulig å få spilt litt i kveld når alle er i seng. :D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.075
    Antall liker
    8.554
    Torget vurderinger
    1
    Spilles det musikk, folkens?? :D
     

    olisn1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.11.2004
    Innlegg
    532
    Antall liker
    4
    Ja!
    Det går mest i vinyl nå, nærmere bestemt klassisk musikk kjøpt på loppis, akkurat nu og nå Haydn med Berliner Radio Symfoniker under ledelse av Lorin Maazel.
    Spilt med Mi 9, 11, og 14 låter det naturtro og behagelig.
    Og mens lørdagsmaten gjør seg selv i rømertopf-gryten i ovnen, nytes en llitt utvannet Talisker.
    Blir en fin lørdagskveld dette.


    Ole G :)
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Uten tvil!!!

    Har i dag vært gjennom 2 x Nils Petter Molvær, 1 x Black Sabbath (!), 1 x Andreas Vollenweider og 1 x Xploding Plastics. Og det på en veloppvarmet MI 10.1 SE som er til test.


    Snakk om lykke!!! En hel formiddag med bare musikken og undertegnede ;D

    Mvh.
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    576
    Torget vurderinger
    46
    Har tilbrakt tida i kjellerstua i ettermiddag med Lone Kellermann og OLa Magnell på vinyl. Sistnevnte har jeg ikke spilt siden 1979!!!!! :) sef. spilt på MI 10.1 SE, Gamut D3, Primare R32 og Audiovector, ja for ikke å glemme Rega P7, kjempegod match.

    Morten
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    923
    Antall liker
    547
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Heisann!

    maxtor skrev:
    Uten tvil!!!

    Har i dag vært gjennom 2 x Nils Petter Molvær, 1 x Black Sabbath (!), 1 x Andreas Vollenweider og 1 x Xploding Plastics. Og det på en veloppvarmet MI 10.1 SE som er til test.


    Snakk om lykke!!! En hel formiddag med bare musikken og undertegnede ;D

    Mvh.
    Interessant Maxtor. Var det ikkje slik at din MI 7 no egentlig hadde MI 10.1 SE (++) innmat? Kordan låter originalen i forhold til din versjon?

    Mvh

    Arild
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    923
    Antall liker
    547
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    ... og til dei som måtte være interessert - Så snart lommeboka tillater det, så blir det ei "oppgraderingsferd i østerled" for meg også, slik at min "doble" MI 9 får dei siste oppgraderingane på markedet! :)

    Men det blir nok ikkje før etter at Årsavgifta er betalt, og ny kapital er komme på konto...

    Eg må i rettferdigheitas navn seie at det spelar etter kvart forrykande godt her - spesielt etter å ha erstatta Blue Jeans Cable XLR med Whistler Coanda XLR. Men mykje vil som kjent ha meir... ;)

    Mvh

    Arild
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn