Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Virkelig bra test av settet ovenfor! Slikt er vanvittig gøy, både for meg som skal ha et MI produkt, men mest gøy for Roar som får fortjent anerkjennelse! :)

    Tilbake til min kloss! Det begynner å dra seg til nå. Skal ikke lege ut alle bildene, men legger ut et som illustrerer hvordan den vil bli seendes ut ca. Er vel bare litt kabling igjen nå!? :)


    Ja nå drar det seg til, Olbor! :)

    Kolossen ser ut til å være omtrent ferdig.

    Du har flere bilder tydeligvis... Det er bare å pøse på!
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Det er korrekt Arild nummer 1. :)

    ...Og i morgen formiddag skal den hentes!! :D

    Mvh.

    Var innom Roar og så på det nesten ferdige produkt. Grom og tung sak.

    Bytta min Mc Riaa til en med MM og.

    Opp i alt forsterkeriet skal vi ikke glemme MI 14. En fantastisk Riaa for en betalbar pris.

    Jeg var på et uforglemmelig besøk hos Morten i studio til 2L, sammen med kompis Mishus, onsdag.

    Kjøpte Trondheimsolistene Souvenir part I, og var så heldig å få en testpressing av part 2.
    Med Mi 14 i hovedanlegget låt det himmelsk oppløst og organisk , der har vinylfolket noe
    Å glede seg til :)


    Så spørs det om kjelleren min må ryddes for en MI 9.1 eller kanskje MI Monoblokker........


    Mvh Arild nr 2
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    914
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Salty: Såpass ja! ;) Men det hadde vært kjekt med noken "nesten ferdig" bilder vettu...

    Huldra: MI monoblokker er aldri "feil"! Måtte du bli den første med MI 9.1 mono! Balansert da?

    Mvh Arild
     
    Sist redigert:

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.948
    Antall liker
    4.619
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Ja nå drar det seg til, Olbor! :)

    Kolossen ser ut til å være omtrent ferdig.

    Du har flere bilder tydeligvis... Det er bare å pøse på!

    MIkraft.jpg
    Ja, da ser det ut til at man har tatt internkabling og strømbaner på alvor;) Og her Olbor får du deg et realt kraftverk. Derom ingen tvil altså..!!

    mvh
    lassemann
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Ja, da ser det ut til at man har tatt internkabling og strømbaner på alvor;) Og her Olbor får du deg et realt kraftverk. Derom ingen tvil altså..!!

    mvh
    lassemann
    Hei Lasse!

    Ja, det har skjedd en del siden du kjøpte 3930 av meg. Så godt som alt er byttet ut. Du er fornøyd med din 10.1 også formoder jeg? :)

    Mvh. Ole
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.948
    Antall liker
    4.619
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg ser at mye er skiftet ut hos deg..:) Hos meg går det i et roligere tempo og skifter litt mellom rørutstyr og MI 10.1. Min MI 10.1 har fått utvidet sin kondensatorbank fra 60K uF orginalt til nå 180K uF, samt forbedrede strømbaner og inngangskondensator (Mundorf Sølv i olje). Og ja, veldig fornøyd med den forsterkeren..:) MI14 riaa er også flotte saker..

    Og din gamle 3930 gjør stadig jobben bra som drivverk og underholdningsmaskin for ungenes DVD'er;)

    mvh
    lassemann
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Herregud!

    ... Det var alt jeg kommer til å skrive i dag!

    ...Farvel, jeg graver meg ned foran høyttalerne og lytter.

    Bilder og inntrykk i morgen.

    ... OG SÅ RETT FRA "ESKEN" DA GITT!!!!!!

    Kult, ​jeg er Malminisert. :)
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Herregud!

    ... Det var alt jeg kommer til å skrive i dag!

    ...Farvel, jeg graver meg ned foran høyttalerne og lytter.

    Bilder og inntrykk i morgen.

    ... OG SÅ RETT FRA "ESKEN" DA GITT!!!!!!

    Kult, ​jeg er Malminisert. :)

    Velkommen, Olbor, oss malmifiserte imellom ;)

    Mvh.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    914
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Herregud!

    ... Det var alt jeg kommer til å skrive i dag!

    ...Farvel, jeg graver meg ned foran høyttalerne og lytter.

    Bilder og inntrykk i morgen.

    ... OG SÅ RETT FRA "ESKEN" DA GITT!!!!!!

    Kult, ​jeg er Malminisert. :)

    Gratulerer!!

    Mvh Arild
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Herregud!

    ... Det var alt jeg kommer til å skrive i dag!

    ...Farvel, jeg graver meg ned foran høyttalerne og lytter.

    Bilder og inntrykk i morgen.

    ... OG SÅ RETT FRA "ESKEN" DA GITT!!!!!!

    Kult, ​jeg er Malminisert. :)

    Hør, hør...!

    Gratulerer nok en gang, Olbor! ;)

    Med en superforsterker fra Roar Malmin.

    Vi venter på morgendagens omtale, det kan se ut som om den blir positiv...! :cool:
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Jeg skulle egentlig ikke "utpå" i dag, men jeg er på 3`dje pilsen alt. Dette er så moro at det ikke kan beskrives.

    For å sammenligne med Parasound; MI9Ex er bedre på alle para(sound)metere. Ohh, tok dere ordspillet eller?? ;)

    - MI9 skiller instrumenter og stemmer uendelig mye bedre
    - Stemmer er enda mer naturligere, tørrere samt mer fremtredende, som det skal være i forhold til instrumenter. Det høres mer riktig ut.
    - Så oppløst! Oppløst med skikkelig sort bakgrunn hjelper meg veldig med å høre hvor musikerne står. Hornet mitt sprer lyden som aldri før.
    - Dynamikk: Sinnsykt. Med Parasound hadde jeg en "festbass" eller "pukkelbass" om du vil. Den hørtes bra ut, imponerende om du vil, men sannheten er at ektheten mangler, bassen var unaturlig kul om du skjønner. Med MI9`en min er alt mer ekte, faktisk mer brutal. Noe som er et skikkelig kvalitetstegn er at det virkelig(!) smeller til når det skal og ikke når det ikke skal. Dynamikken er brutal, man kjenner den på kroppen når det skal, ellers helt naturlig og tørr.
    Mellombassen er også helt i egen klasse som jeg ikke har hørt før.
    - Dypbass: Der jeg måtte skru opp bassen en del på forforsterkeren min med Parasound, slipper jeg dette nå. Dypassen er fastere, er mer av den, slik at jeg kan kjøre "source direct" på C220. Den har stålkontroll på alt av det jeg har spilt hittil i dag.

    Konklusjon: En ekstremt oppløst sak, med dynamikk ut av denne verden, og har stålkontroll på dypbassen. Lydbildet er dypt, bredt og skiller stemmer og instrumenter med innlevelse og bravur. Med en helt sort bakgrunn blir det for meg, en mer seriøs og mer musikkspillende forsterker enn det Parasound er.
    Ikke ET vondt ord om Parasound, men MI9, for meg, er en helt perfekt forsterker, iallefall til mine RF-63 og resten av utstyret mitt.

    At Roar ikke er på et kommersielt marked og stiller på "lik linje" som de mer kjente og etablerte merkene er et stort pluss for oss forbrukere, Roar skal ha ekstremt mye kudos for dette.

    Guru Malmin: Jeg retter nok en gang en stor takk til deg som gjør min musikkhverdag komplett, og det mener jeg. .)

    Mvh. Ole Borgenvik.
     
    Sist redigert:

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    En glimrende beskrivelse av en glimrende forsterker, Olbor!!! ;)

    Mvh Salty
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    15.675
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Herregud!

    ... Det var alt jeg kommer til å skrive i dag!

    ...Farvel, jeg graver meg ned foran høyttalerne og lytter.

    Bilder og inntrykk i morgen.

    ... OG SÅ RETT FRA "ESKEN" DA GITT!!!!!!

    Kult, ​jeg er Malminisert. :)
    Gratulerer med knallforsterker Olbor:) Mye eierglede er det også i MI produktene da de ikke er kommersialisert enda!

    OU812
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Gratulerer fra Arild nr to også :)

    Føler jeg er litt med på festen din Olbor....

    Har hatt det kabinettet med en standard Mi 9 i på lån, og det låt ikke ille det heller........

    Kona syntes kabinettet ble for stort i stua, men hadde jeg visst det var plass til så mye godterier i det hadde jeg vel bestukket henne og fått den ombygd slik du har;)

    Er imidlertid veeldig fornøyd med MI 10.1 Special Edition m strømforsyning a la MI 9.


    Og du har rett; Roars forsterkere er vanvittig godt oppløst !


    Kos deg med musikken Olbor !
     

    ash65

    Fersking
    Ble medlem
    01.08.2007
    Innlegg
    4
    Antall liker
    8
    Sted
    Møre & Romsdal
    Hei
    Er vel på tide å melde seg inn i menigheten,har hatt en Mos-fet i snart 2 år og en Mi 12/ 11 i et Mi 6 kabinett kjøpt fra Maxtor i fjor.Handlet i går en Mi 10.1 Se.Så jeg får vel plass i menigheten.

    Mvh
    Hans
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hei
    Er vel på tide å melde seg inn i menigheten,har hatt en Mos-fet i snart 2 år og en Mi 12/ 11 i et Mi 6 kabinett kjøpt fra Maxtor i fjor.Handlet i går en Mi 10.1 Se.Så jeg får vel plass i menigheten.

    Mvh
    Hans
    Klart du får plass i menigheten, ash65!! :)

    Hjertelig velkommen skal du være, og gratulerer med topp forsterkeri.

    Mvh Salty

    Edit: Artig å se flere møringer her, forresten... ;)
     
    Sist redigert:

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Og hjertelig velkommen fra meg oh :)

    Du snappa den foran nesa mi da det var ett minutt igjen, og godt var vel det.....

    Jeg funderte på å bruke den til bakkanaler, etter å ha vært på en kanon demo hos 2Lsist onsdag. Der kjører de 5stk Erntsen forsterkere på like Seas Excel konstruksjoner, ikke ulikt mine.

    En liten oppgradering fra surroundreceiver....... ;)

    Bedre med ett nytt medlem enn to nye kanaler dog :)

    Velkommen skal du være !


    Mvh Arild nr 2
     

    Rocke-Rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Innlegg
    488
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    Er i ferd med å handle meg en Malminbygget godsak. Har ikke funnet noen liste over produserte enheter, vet dere om en sekskanals effektforsterker er standard eller produsert etter ordre?
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Er i ferd med å handle meg en Malminbygget godsak. Har ikke funnet noen liste over produserte enheter, vet dere om en sekskanals effektforsterker er standard eller produsert etter ordre?
    Jeg tror dette må være en spesialbestilling.
    Jeg har ihvertfall ikke hørt om noen standardmodell fra RM med seks kanaler.
    Du vil ikke finne den i maxtors utmerkede MI-side:

    Siden om MUSICAL INNOVATION
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    914
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Jauda - det fins ein MI 2, som vart omkonfigurert til 6 kanaler - om eg husker riktig.

    Mvh Arild
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jauda - det fins ein MI 2, som vart omkonfigurert til 6 kanaler - om eg husker riktig.

    Mvh Arild
    Oraklet fra vest slår til igjen...! :cool:

    Arild har vært med helt siden urtiden med MI 1 & 2.

    Det han ikke vet om Musical Innovation er ikke verdt å vite.

    Mvh Salty
     

    Rocke-Rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Innlegg
    488
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    Hehe, ikke vær bly nå, Arild. Du hadde rett, selger bekrefter det står MI-2 i fronten.
    Gleder meg til å prøve denne!
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Mens Olbor summer seg etter MI-sjokket, så benytter jeg anledningen til å komme med en etterlysning:

    Hvor er det blitt av olisn...? :confused:

    Han har ikke vært pålogget på over en måned, og har ikke postet noe her i tråden på over to.
    Jeg savner hans entusiasme, og betviler sterkt at han har meldt seg ut av MI-menigheten.

    Ole G hvor er du?

    Mvh Salty
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Det er forsatt vanvittig gøy, og i kveld blir det enda mer musikk, egentlig ikke for å høre på anlegget, men fordi jeg elsker musikk og skal høre på nettopp den, men det er FAEN tute meg ikke en ulempe at det låter så uforskammet godt. Ikke for å skryte av anlegget, men for meg er dette drømmelyden, nå kan jeg endelig slå meg til ro, iallefall for en liten stund. ;)

    Neste på venteliste er analogtrinn til CD-spilleren. Fra hvem? Malmin vel...
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    628
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Mens Olbor summer seg etter MI-sjokket, så benytter jeg anledningen til å komme med en etterlysning:

    Hvor er det blitt av olisn...? :confused:

    Han har ikke vært pålogget på over en måned, og har ikke postet noe her i tråden på over to.
    Jeg savner hans entusiasme, og betviler sterkt at han har meldt seg ut av MI-menigheten.

    Ole G hvor er du?

    Mvh Salty
    Man takker. RM har rett, olisn was lookin' for Elvis (but he had left the building). Moro å ha vært i Graceland og Sun studios mm var det lell.

    Tilbake fra oppplevelsesrik tur til Memphis, Nashville og fire andre sørstater (i tillegg til Tennesse)
    og full av sterke inntrykk, pluss utfordringer med innlogging på nye HFS, endte han opp som gammer'n.

    Men nå er'n back in business, og MI'ene spiller som de alltid har gjort - jævlig bra!
    Nå med fokus på vinyl. MI 14 og nyanskaffet Thorens td 126 mk I er forresten en killer-kombo.
    Driver og ferdigstiller nysnekrede vinyl-hyller, det var nødvendig å ta grep nå, for gulvet i hula var nesten ufremkommelig pga stabler med LP'er.


    Ellers, fortsatt god pinse til alle MI-venner.
    Mvh. Ole G
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Man takker. RM har rett, olisn was lookin' for Elvis (but he had left the building). Moro å ha vært i Graceland og Sun studios mm var det lell.

    Tilbake fra oppplevelsesrik tur til Memphis, Nashville og fire andre sørstater (i tillegg til Tennesse)
    og full av sterke inntrykk, pluss utfordringer med innlogging på nye HFS, endte han opp som gammer'n.

    Men nå er'n back in business, og MI'ene spiller som de alltid har gjort - jævlig bra!
    Nå med fokus på vinyl. MI 14 og nyanskaffet Thorens td 126 mk I er forresten en killer-kombo.
    Driver og ferdigstiller nysnekrede vinyl-hyller, det var nødvendig å ta grep nå, for gulvet i hula var nesten ufremkommelig pga stabler med LP'er.


    Ellers, fortsatt god pinse til alle MI-venner.
    Mvh. Ole G

    Jaså, der er du...! Med nytt nick og greier.

    Tilbake fra Graceland, Memphis, Nashville, og andre kjente steder der borte i Junaiten.
    Høres ut som en svært opplevelsesrik tur!

    Godt å ha deg tilbake.
    Og menigheten vokser stadig, som du ser...

    Mvh Salty


    Edit: Fortsatt god pinse til deg også.
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hei
    Er vel på tide å melde seg inn i menigheten,har hatt en Mos-fet i snart 2 år og en Mi 12/ 11 i et Mi 6 kabinett kjøpt fra Maxtor i fjor.Handlet i går en Mi 10.1 Se.Så jeg får vel plass i menigheten.

    Mvh
    Hans
    Hallo Hans og velkommen i menigheten ;)

    Og ekstra hyggelig å høre at du fortsatt har MI 12/11 i MI6-kabinett enda!!! Savner den fortsatt meget :)

    Mvh.
     
    Sist redigert:

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Det er forsatt vanvittig gøy, og i kveld blir det enda mer musikk, egentlig ikke for å høre på anlegget, men fordi jeg elsker musikk og skal høre på nettopp den, men det er FAEN tute meg ikke en ulempe at det låter så uforskammet godt. Ikke for å skryte av anlegget, men for meg er dette drømmelyden, nå kan jeg endelig slå meg til ro, iallefall for en liten stund. ;)

    Neste på venteliste er analogtrinn til CD-spilleren. Fra hvem? Malmin vel...

    Moro å høre at du er så fornøyd, Olbor! ;)

    Men ikke så overraskende, egentlig.
    Etter min mening må du betydelig opp i pris for å matche lydkvaliteten, hvis du velger et annet merke.
    Musical Innovation er jo et enmannsfirma, uten dyre lønnsutgifter, leieutgifter, forhandlerledd, mm.
    Derfor kan Roar Malmin tilby forsterkere i verdensklasse til ganske folkelige priser.

    Også godt å høre at du vil sette inn et skikkelig analogt utgangstrinn i CD-spilleren din!
    RM gjorde det samme med min spiller for en stund siden, og effekten er påtagelig. Jeg er kjempefornøyd! :)

    Mvh Salty
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn