Utrolig stille, men kanskje de er hjemme hos puristen og hjelper til med oppussing? 8) Jeg venter på diffusorer og slik går nå dagan.Har forsamlingen tatt fellesferie her?
Er på veg heim frå østlandet. Stakk innom El Guru, og fekk med meg diverse derfrå...Utrolig stille, men kanskje de er hjemme hos puristen og hjelper til med oppussing? 8) Jeg venter på diffusorer og slik går nå dagan.Har forsamlingen tatt fellesferie her?
Det er riktig antatt!Vi gleder oss til å høre hva du synes. Superkombo det der hvis det er restordren du har fått med deg! 8)
Hei ArildEr på veg heim frå østlandet. Stakk innom El Guru, og fekk med meg diverse derfrå...Utrolig stille, men kanskje de er hjemme hos puristen og hjelper til med oppussing? 8) Jeg venter på diffusorer og slik går nå dagan.Har forsamlingen tatt fellesferie her?
Fortsettelse følger!
Mvh Arild
Velkommen til MI-flokken, Proffen!Vis vedlegget 327734
Melder meg herved inn med en slik. Ikke min på bildet, men skal nok få lagt inn in time.
God gammel nok? Tja, har noen år på baken, men har vært til doktorering hos skaperen, RM.
Der ble det gjort noen små tweaks; etter hva jeg fikk med meg, ble lyttebanken byttet ut til nye, der ble montert inn en ekstra transistor pr kanal og litt ymse ellers. Kanskje Roar skriver litt om hva som ble gjort?
Ble nyfiken etter alle skriveriene om MI, og da jeg fikk sjansen til å høre MI Mosfet, var ikke steget sååå langt. Xindakblokkene fikk reisepass, og MI7 ble motoren i anlegget. Angrer ikke på det byttet, for å si det sånn. Xindakblokkene er VFM så det holder, men jeg mener MI7 er enda bedre!
Atskillig fastere og mer kontant i dypbassen, herlig tilstede i mellomtonen, og oppløsningen over hele fjøla har fått meg til å glemme det meste av byttesyken. Så vil tiden vise om det kommer mer MI-stæsj i racket. Sjesker litt på en MI pre (MI11), så vi får se.....
Bottom line: RM har virkelig peil på det han driver med, så her er det bare å heie på karen. Han fortjener å selge i bøtter og spann. SÅ gode er produktene!
mvh
Proffen
Takker for en flott beskrivelse av MI 9.2, td160! Direkte, rett på sak.OK, da prøver jeg meg på en beskrivelse av Musical Innovation MI 9.2
Som jeg sa i et tidligere innlegg, så har jeg testet og hørt en del forskjellige effektforsterkere. I kl a/ab så er det etter min mening ingen tyngde bak lyden, så for min del må det bli kl A.
Har de siste to år fått testet mi mosfet og mi 9 , men ingen av disse var noe for meg. Jo mi 9 er 60 w kl a, men mulig mine høyttalere er for tungdrevene for 60 w?. Men etter jeg fikk mi 9.2 i hus ble det fart i høytalerene.
Har aldri hørt høytalerene mine oppføre seg som dette!. De spiller med en voldsom glød i hele registeret, spesielt i de dype tonene.
Har alltid hatt problem med lyden på vinyl, ikke med detaljer men med trykk og attakk. Men med mi 9.2 så har dette blitt meget bra, spille på en Thorens td 160 super med rb 300 og at-oc9ml/II og selvsagt mi 14. Dette oppsettet har aldri spilt så bra som det spiller nå, med ny effekt?. ( har fått meg en helt ny vinyl samling)
Aner ikke hvordan jeg skal forklare hvordan dette låter, men det er den beste effekt jeg noen gang har hatt i hus!
Spiller aldri veldig høyt her hjemme, sånn omtrent kl 10 som dere sier. Med dette volumet rister det i huset av bass tonene!, og veldig detaljert.
Om dette oppsettet spiller "riktig" aner jeg ikke, men det bryr jeg meg ikke noe om. Jeg er i veldig fornøyd i allefall!.
For-forsterkeren er en mi11, som jeg er veldig fornøyd med og kommer ikke til å bli byttet med det første. Har jo fått meg digital styring på denne.
Nevner også at denne mi9.2 har bryter bak som velger mellom 80w og 5w.
Kabler og slikt har jeg ikke noen forhold til, hjemme mek og Biltema får duge.
Har hørt en del oppsett på div messer og i de private hjem, men ingen som spiller som spiller så flott som mitt.
Nydelig bildeVis vedlegget 327734
Melder meg herved inn med en slik. Ikke min på bildet, men skal nok få lagt inn in time.
God gammel nok? Tja, har noen år på baken, men har vært til doktorering hos skaperen, RM.
Der ble det gjort noen små tweaks; etter hva jeg fikk med meg, ble lyttebanken byttet ut til nye, der ble montert inn en ekstra transistor pr kanal og litt ymse ellers. Kanskje Roar skriver litt om hva som ble gjort?
Ble nyfiken etter alle skriveriene om MI, og da jeg fikk sjansen til å høre MI Mosfet, var ikke steget sååå langt. Xindakblokkene fikk reisepass, og MI7 ble motoren i anlegget. Angrer ikke på det byttet, for å si det sånn. Xindakblokkene er VFM så det holder, men jeg mener MI7 er enda bedre!
Atskillig fastere og mer kontant i dypbassen, herlig tilstede i mellomtonen, og oppløsningen over hele fjøla har fått meg til å glemme det meste av byttesyken. Så vil tiden vise om det kommer mer MI-stæsj i racket. Sjesker litt på en MI pre (MI11), så vi får se.....
Bottom line: RM har virkelig peil på det han driver med, så her er det bare å heie på karen. Han fortjener å selge i bøtter og spann. SÅ gode er produktene!
mvh
Proffen
Kom på en sak i dag, etter noen tekstmeldinger med sjefen sjøl.OK, da prøver jeg meg på en beskrivelse av Musical Innovation MI 9.2
Har alltid hatt problem med lyden på vinyl, ikke med detaljer men med trykk og attakk. Men med mi 9.2 så har dette blitt meget bra, spille på en Thorens td 160 super med rb 300 og at-oc9ml/II og selvsagt mi 14. Dette oppsettet har aldri spilt så bra som det spiller nå, med ny effekt?. ( har fått meg en helt ny vinyl samling)
Takkar for det.Nydelig bilde
Gratulerer med en uhorvelig flott og særdeles vellydende effektforsterker, Proffen! Denne modellen har jeg selv lang erfaring med og det er vanskelig å skryte nok av modellens lydmessige egenskaper. Punktum.
Mvh.
Takk for det, Salty.Velkommen til MI-flokken, Proffen!
MI 7 er en spennende forsterker. Jeg har ikke hørt den, men Håkon Rognlien roste den opp i skyene i Fidelity #2. Vi venter på flere inntrykk, og bilder er aldri feil. Og jeg tror ikke at MI 11 vil gjøre skam på denne karen.
Mvh Salty
Dette ser morsomt og livlig ut Stein. Sist jeg hørte slike konstruksjoner ble det brukt Coral elementer. Hørte flere og det var vel bare en konstruksjon som låt slik det burde. DIY vel og merke. Ikke noe i veien med driverne hos deg ser jeg. Hvordan låter dette oppsettet?Det brukes seg tre fabelaktige MI produkter i kjellerstua nå.
Nå skal de overbevise på Nakaoka horn, foreløpig gjør de det..
Vis vedlegget 327991
Stein
Dette ser morsomt og livlig ut Stein. Sist jeg hørte slike konstruksjoner ble det brukt Coral elementer. Hørte flere og det var vel bare en konstruksjon som låt slik det burde. DIY vel og merke. Ikke noe i veien med forsterkerdelen hos deg ser jeg. Hvordan låter dette oppsettet?Det brukes seg tre fabelaktige MI produkter i kjellerstua nå.
Nå skal de overbevise på Nakaoka horn, foreløpig gjør de det..
Vis vedlegget 327991
Stein
Er det 10.1du har ut her?En god ting kan ikke vises for ofte osv..
Jeg kan bare sammenligne med hva jeg selv har hatt i kjelleren her, altså LaScala.
Disse spiller klarere og mer detaljert.
Det blir vanskeligere for hver endring og avslutte kvelden til sømmelig tid..
RM skal modifisere litt på effektsiden og se på komponenter til diskanten etter hvert, gleder meg til det også
en oppgradering som kanskje ble til en MI 14.1?OK, da prøver jeg meg på en beskrivelse av Musical Innovation MI 9.2
Go hælj
Hei td160en oppgradering som kanskje ble til en MI 14.1?OK, da prøver jeg meg på en beskrivelse av Musical Innovation MI 9.2
Go hælj
Ingen som fikk med seg dette???