Slik er det nok ja. Men vart sagt at i praksis lydmessig er det en 25Det er sikkert fleire måter å sjå det på...Ønsker dere alle en riktig god påske!
Den MI16/25 hybriden som er avbildet mangler vel den digitale volumkontrollen, noe som av mange helt sikkert vil regnes som et av signaturtrekkene til MI25. Bare en tanke i farta
"Hybriden" synest jo vitterligen å ha MI 25-print, og MI 25-strømforsyning. Så da gjenstår jo "kun" inngangsvelger og volumkontroll!?
Og dei meiner eg var av svært god kvalitet på MI 16!!
Når det er sagt, så vil nok den "digitale" relè-styringa (?) av inngangsvelger, og ditto for volumkontrollen, være ei langt meir transparent og presis løysing! Det vart meg fortalt at spesielt i bassen, er den nye løysinga overlegen den gamle.
Så alt i alt vil eg vel heller kanskje tenkt på hybriden som ein MI 16+? Eller kanskje MI 25 light!?
Alvorleg bra er den nok uansett!!
Mvh Arild
Var nå lett å se forskjell her jo..chassis, inngangsvelger, inngangsfilter(strømfilter på inngangen) , elektronisk styrt volum, display, remote etc. er forskjellig. Vil nok si at den som kalles er mye mer MI16 enn MI25 sånn sett.
MI16 og MI25 print er dog veldig likt. Hva som egentlig er forskjellen skjematisk kan nok kun produsent svare på. Kanskje er de like?
MI16
Det som påstås er MI25
Vis vedlegget 579396
En "ekte" MI25 (som jeg har eid tidligere også)
Kanskje vi kan enes om MI20 som det hevdes her dersom det er forskjell på print. Hvis ikke er det en MI16 tenker nå jeg da?
Mener det.. Men det kan nok andre svare på..Er 23.5 fullbalansert?
Ja, jeg vet hva Roar sa og skrev da han laget denne. Også min effekt.Slike lovemusic sier her så er det helt åpenbart at det er en MI25 print han har. Dette ser du hvis du studerer printene nøye i bakkant.
Ja, MI 23.5 er fullbalansert. Jeg eide først den ubalanserte preampen MI 25, som ble byttet ut med den fullbalanserte MI 23.5 (med strømforsyning i eget kabinett).Er 23.5 fullbalansert?
Saker dette Salty! ;DJa, MI 23.5 er fullbalansert. Jeg eide først den ubalanserte preampen MI 25, som ble byttet ut med den fullbalanserte MI 23.5 (med strømforsyning i eget kabinett).Er 23.5 fullbalansert?
MI 25 (ubalansert):
Vis vedlegget 579445
MI 23.5 (fullbalansert):
Vis vedlegget 579446
Mvh Salty
Er den største delen av forskjellen bak det at du "sitter og gaper" det at den henter ut mer i de nedre oktaver?Jeg har også kjøpt MI 23.5. Jeg må høre ALT på nytt! Ikke i min villeste fantasi trodde jeg at det var såpass stor forskjell på 23 og 23.5. Jeg garanterer at det ER det! Sier som Roy Ervin! Jeg sitter å gaper!
Klipsch RF63 er vel kanskje det beste Klipsch har laget, så det er absolutt en spennende høyttaler Selv kjøpte jeg mine høyttalere brukt for ni år siden for 12 000,- Forsterkeriet de er matchet med koster vel over 100 000Er den største delen av forskjellen bak det at du "sitter og gaper" det at den henter ut mer i de nedre oktaver?Jeg har også kjøpt MI 23.5. Jeg må høre ALT på nytt! Ikke i min villeste fantasi trodde jeg at det var såpass stor forskjell på 23 og 23.5. Jeg garanterer at det ER det! Sier som Roy Ervin! Jeg sitter å gaper!
Dvs. den gjør vel egentlig det motsatte - praksis - ved at den ikke hindrer de laveste frekvenser i å komme ut
Forstå meg rett, når jeg spør, i det jeg sier "ser du har Klipsch RF-63" og tenker "blir du ikke enda mer nysgjerrig på å få enda mer ut av forforsterkeren med enda bedre høyttalere?"
Mener ikke at høyttalerne dine er dårlig, men holder meg til din egen begeistring over at endring fra MI 23 til 23.5 er så stor, og antar du selv har tenkt hvor mye mer musikkglede får jeg med enda bedre høyttalere - ja du forstår hva jeg mener
Er den største delen av forskjellen bak det at du "sitter og gaper" det at den henter ut mer i de nedre oktaver?Jeg har også kjøpt MI 23.5. Jeg må høre ALT på nytt! Ikke i min villeste fantasi trodde jeg at det var såpass stor forskjell på 23 og 23.5. Jeg garanterer at det ER det! Sier som Roy Ervin! Jeg sitter å gaper!
Dvs. den gjør vel egentlig det motsatte - praksis - ved at den ikke hindrer de laveste frekvenser i å komme ut
Forstå meg rett, når jeg spør, i det jeg sier "ser du har Klipsch RF-63" og tenker "blir du ikke enda mer nysgjerrig på å få enda mer ut av forforsterkeren med enda bedre høyttalere?"
Mener ikke at høyttalerne dine er dårlig, men holder meg til din egen begeistring over at endring fra MI 23 til 23.5 er så stor, og antar du selv har tenkt hvor mye mer musikkglede får jeg med enda bedre høyttalere - ja du forstår hva jeg mener
Montesi kom meg i forkjøpet..Klipsch RF63 er vel kanskje det beste Klipsch har laget, så det er absolutt en spennende høyttaler Selv kjøpte jeg mine høyttalere brukt for ni år siden for 12 000,- Forsterkeriet de er matchet med koster vel over 100 000Er den største delen av forskjellen bak det at du "sitter og gaper" det at den henter ut mer i de nedre oktaver?Jeg har også kjøpt MI 23.5. Jeg må høre ALT på nytt! Ikke i min villeste fantasi trodde jeg at det var såpass stor forskjell på 23 og 23.5. Jeg garanterer at det ER det! Sier som Roy Ervin! Jeg sitter å gaper!
Dvs. den gjør vel egentlig det motsatte - praksis - ved at den ikke hindrer de laveste frekvenser i å komme ut
Forstå meg rett, når jeg spør, i det jeg sier "ser du har Klipsch RF-63" og tenker "blir du ikke enda mer nysgjerrig på å få enda mer ut av forforsterkeren med enda bedre høyttalere?"
Mener ikke at høyttalerne dine er dårlig, men holder meg til din egen begeistring over at endring fra MI 23 til 23.5 er så stor, og antar du selv har tenkt hvor mye mer musikkglede får jeg med enda bedre høyttalere - ja du forstår hva jeg mener
Er den største delen av forskjellen bak det at du "sitter og gaper" det at den henter ut mer i de nedre oktaver?Jeg har også kjøpt MI 23.5. Jeg må høre ALT på nytt! Ikke i min villeste fantasi trodde jeg at det var såpass stor forskjell på 23 og 23.5. Jeg garanterer at det ER det! Sier som Roy Ervin! Jeg sitter å gaper!
Dvs. den gjør vel egentlig det motsatte - praksis - ved at den ikke hindrer de laveste frekvenser i å komme ut
Forstå meg rett, når jeg spør, i det jeg sier "ser du har Klipsch RF-63" og tenker "blir du ikke enda mer nysgjerrig på å få enda mer ut av forforsterkeren med enda bedre høyttalere?"
Mener ikke at høyttalerne dine er dårlig, men holder meg til din egen begeistring over at endring fra MI 23 til 23.5 er så stor, og antar du selv har tenkt hvor mye mer musikkglede får jeg med enda bedre høyttalere - ja du forstår hva jeg mener
Helt utrolig hva de får til. Skjønner som sagt hva du mener, bear. Orker bare ikke oppleve "må ha høyttalere" når jeg egentlig ikke har råd. Elektronikken først, så får vi se. God påske alle sammen!Joda, begge to - for all del - jeg forstår entusiasmen til RF63
Når jeg nevnte dette med høyttalerne som jeg gjorde, var det vel kanskje med en slags baktanke om enda sortere bakgrunn, enda dypere bass - enn hva disse Klipsch'ene kunne by på. Men, jeg syntes det er beundringsverdig, det at man finner sitt lydbilde i en gitt høyttaler, og putter på den go'saker som det beste av hva "unge Malmin" kan by på. Imponerende, forresten, sitter der i en liten trang kjeller og produserer apparaturer i øverste klasse - mon tro om ikke forforsterkeren befinner seg øverst på rangstigen av disse. Samme gjelder Reidar Persson, de to kjellerne er ikke så helt ulike, dvs. Reidar har et lite siderom
OT: Jeg også gjorde en del slike stunt med RF-63. Det var verdt hver krone og hvert sekund! Toppen av kransekaka var full Audio Note-pakke. En ufattelig kombinasjon.Klipsch RF63 er vel kanskje det beste Klipsch har laget, så det er absolutt en spennende høyttaler Selv kjøpte jeg mine høyttalere brukt for ni år siden for 12 000,- Forsterkeriet de er matchet med koster vel over 100 000Er den største delen av forskjellen bak det at du "sitter og gaper" det at den henter ut mer i de nedre oktaver?Jeg har også kjøpt MI 23.5. Jeg må høre ALT på nytt! Ikke i min villeste fantasi trodde jeg at det var såpass stor forskjell på 23 og 23.5. Jeg garanterer at det ER det! Sier som Roy Ervin! Jeg sitter å gaper!
Dvs. den gjør vel egentlig det motsatte - praksis - ved at den ikke hindrer de laveste frekvenser i å komme ut
Forstå meg rett, når jeg spør, i det jeg sier "ser du har Klipsch RF-63" og tenker "blir du ikke enda mer nysgjerrig på å få enda mer ut av forforsterkeren med enda bedre høyttalere?"
Mener ikke at høyttalerne dine er dårlig, men holder meg til din egen begeistring over at endring fra MI 23 til 23.5 er så stor, og antar du selv har tenkt hvor mye mer musikkglede får jeg med enda bedre høyttalere - ja du forstår hva jeg mener
?? Jeg tror knapt jeg har opplevd mer brutal bass fra en "normal" høyttaler enn fra RF-63, gitt at den blir matet med solid effekt. Da mener jeg ikke nødvendigvis mye effekt, men stivt power. Joda, selvsagt finnes enda råere saker å få tak i, men som en moderat stor, masseprodusert høyttaler, serverer den en brutalitet som ikke på noen måte framkommer i tallene Klipsch oppgir. Faktum er at RF-63 har en bass til å dø for, men det er ganske utfordrende å matche dem sånn at du får oppleve dem i full flight...Joda, begge to - for all del - jeg forstår entusiasmen til RF63
Når jeg nevnte dette med høyttalerne som jeg gjorde, var det vel kanskje med en slags baktanke om enda sortere bakgrunn, enda dypere bass - enn hva disse Klipsch'ene kunne by på. Men, jeg syntes det er beundringsverdig, det at man finner sitt lydbilde i en gitt høyttaler, og putter på den go'saker som det beste av hva "unge Malmin" kan by på. Imponerende, forresten, sitter der i en liten trang kjeller og produserer apparaturer i øverste klasse - mon tro om ikke forforsterkeren befinner seg øverst på rangstigen av disse. Samme gjelder Reidar Persson, de to kjellerne er ikke så helt ulike, dvs. Reidar har et lite siderom
Hehe, joda, jeg vet de slår fra seg. Jeg snakker vel i øvelsen "etter fysikkens lover" er brutt, med RF-63, som kanskje den som drar dette lengst. Men noe av årsaken til at bassen føles så god i RF-63 er vel også det faktum at de inkluderer (!) mellombassen (!) så godt, noe mange ellers så "fete-sub-bass-rike" større høyttalere ofte utelater viktigheten av, enda så superdyyype og knusktørre de ellers kan være helt nederst der nede i frekvensområdet.?? Jeg tror knapt jeg har opplevd mer brutal bass fra en "normal" høyttaler enn fra RF-63, gitt at den blir matet med solid effekt. Da mener jeg ikke nødvendigvis mye effekt, men stivt power. Joda, selvsagt finnes enda råere saker å få tak i, men som en moderat stor, masseprodusert høyttaler, serverer den en brutalitet som ikke på noen måte framkommer i tallene Klipsch oppgir. Faktum er at RF-63 har en bass til å dø for, men det er ganske utfordrende å matche dem sånn at du får oppleve dem i full flight...Joda, begge to - for all del - jeg forstår entusiasmen til RF63
Når jeg nevnte dette med høyttalerne som jeg gjorde, var det vel kanskje med en slags baktanke om enda sortere bakgrunn, enda dypere bass - enn hva disse Klipsch'ene kunne by på. Men, jeg syntes det er beundringsverdig, det at man finner sitt lydbilde i en gitt høyttaler, og putter på den go'saker som det beste av hva "unge Malmin" kan by på. Imponerende, forresten, sitter der i en liten trang kjeller og produserer apparaturer i øverste klasse - mon tro om ikke forforsterkeren befinner seg øverst på rangstigen av disse. Samme gjelder Reidar Persson, de to kjellerne er ikke så helt ulike, dvs. Reidar har et lite siderom
Beklager enda mer OT, for å bøte på det, gjentar jeg at Klipsch + Mi = sant.
Forsterkerne også. De er meget dei og.Joda, begge to - for all del - jeg forstår entusiasmen til RF63
Når jeg nevnte dette med høyttalerne som jeg gjorde, var det vel kanskje med en slags baktanke om enda sortere bakgrunn, enda dypere bass - enn hva disse Klipsch'ene kunne by på. Men, jeg syntes det er beundringsverdig, det at man finner sitt lydbilde i en gitt høyttaler, og putter på den go'saker som det beste av hva "unge Malmin" kan by på. Imponerende, forresten, sitter der i en liten trang kjeller og produserer apparaturer i øverste klasse - mon tro om ikke forforsterkeren befinner seg øverst på rangstigen av disse. Samme gjelder Reidar Persson, de to kjellerne er ikke så helt ulike, dvs. Reidar har et lite siderom