musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.921
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Et av verdens beste band, forever happy for at @Karmana tipset om dem.
    Gratulerer med de fineste vindskeive høyttalerne jeg vet om. 😊👍
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Et av verdens beste band, forever happy for at @Karmana tipset om dem.
    Gratulerer med de fineste vindskeive høyttalerne jeg vet om. 😊👍

    Takker! jo de er både vindskeive og vakre, låter bra gjør de også, passer meget godt med musikken nå når solen går ned, ta deg en tur en dag! :cool:

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ett behagelig pop album signert Steven Wilson & Aviv Geffen, som har stått uspilt en stund, ett positiv gjenhør :cool:



    Blackfield - the collaborative art-rock/alt. pop project between Israeli superstar Aviv Geffen and English songwriter/musician Steven Wilson, returns after a three-year hiatus. As with previous album 'Blackfield V' (2017), Aviv has once again taken a central role as producer, lyricist, composer and instrumentalist, but Steven is still very much involved, playing guitar on several tracks and singing lead vocals on 3 songs. 'For The Music's ten tracks move from psyche tinged melodies to exquisite balladry; a compact and fully realised expression of modern pop.

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Timber Timbre er for meg ett relativt nytt bekjentskap, men har de siste årene lyttet endel på deres siste og 6´e album ”Sincerely, Future Pollution” på vinyl og ser de nu slipper de tre foregående på vinyl også, herved bestilt!
    Vanskelig å beskrive musikken deres egentlig, wiki sier det slik "Timber Timbre’s sound has been described as "an aesthetic rooted in swampy, ragged blues" and "beautifully restrained blues from an alternate universe", which creates an atmosphere that is cinematic and spooky” de har lagd endel film musikk, kan få assosiasjoner til mye og mange, verdt å ta en lytt til iaf om man musikalsk trives litt utenfor allfars vei...

    Timber Timbre (2009)



    Creep on Creepin´ on (2011)



    Hot Dreams (2014)




    Fant denne konserten fra 14´i Massey Hall..


    Fra deres siste album.


    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Opp til bevis, det er mye snakk om ström om dagen og jeg tenker ta mitt eget personlige ansvar, for meg selv. En har så lett for å bare kjøre på med det samme konseptet som funket der men kanskje ikke er like effektivt her, så også nu.... Hadde god erfaring med det aktive filteret til iFi i Göteborg og har egentlig ikke tenkt så mye annet enn at da må det funke like greit her, jeg får se...eller höre...bare en kommer seg hjem igjen först...

    Kjører på med test av denne fordeleren fra Supra, med SPC 2.5 internkabling, samme som matekabelen og til komponentene, tester meg nedover i pris ifht til WW & iFi...kan jo bli en spennende påske, mye for lite penger, sies det :cool:

    215MD06SPBK_1.jpg




    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Opp til bevis, det er mye snakk om ström om dagen og jeg tenker ta mitt eget personlige ansvar, for meg selv. En har så lett for å bare kjøre på med det samme konseptet som funket der men kanskje ikke er like effektivt her, så også nu.... Hadde god erfaring med det aktive filteret til iFi i Göteborg og har egentlig ikke tenkt så mye annet enn at da må det funke like greit her, jeg får se...eller höre...bare en kommer seg hjem igjen först...

    Kjører på med test av denne fordeleren fra Supra, med SPC 2.5 internkabling, samme som matekabelen og til komponentene, tester meg nedover i pris ifht til WW & iFi...kan jo bli en spennende påske, mye for lite penger, sies det :cool:

    Vis vedlegget 805246



    mvh
    Åh, Supra seirer denne gangen å stiller fullt lag med SPC 2.5 rund baut!
    Så ja! Det er forskjeller men de er ikke pris avhengige for å lyde best!
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om målinger mm..selvtilliten til egne opplevelser er sterk nok! Men...noen ganger senker man seg...har jo speed control på motoren...og havnet her etter øret!! Dermed er det ikke sagt mer enn hva jeg selv liker og foretrekker! Men å måle først, så lytte, næhh for pyser det 😉

    A228437A-97C6-469C-A5B6-6D07F6365420.jpeg


    mvh
     

    Okioki

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2010
    Innlegg
    104
    Antall liker
    233
    På vinyl nå? Hvor? Eneste CD jeg faktisk har betalt en god slump penger for (på Ebay).
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    På vinyl nå? Hvor? Eneste CD jeg faktisk har betalt en god slump penger for (på Ebay).
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.934
    Antall liker
    587
    Oppsummering av byttet, " det låter dypere" enn før, og hun har så rett så rett frøkna, mer bass også sier hun.."hvordan går det med naboen"? Herlig! Forandringer til det bedre er det definitivt! Takk igjen til gode forhandlere som tar seg bryet! 😊

    Avslutter dagen med stigende måne og kald klar kvelds luft på balkongen, en bra dag, hentet guttungen som ikke er en guttunge lengre, men i en alder av 13 har tatt igjen farsan på 188 cm...og nye talere, det kunne vært verre, dårligere linse på denne 13 mini enn hva jeg er vant med med forresten...

    Vis vedlegget 799678

    mvh
    Kan være at den har godt av en forsiktig omgang med rens og linsepapir!
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Kan være at den har godt av en forsiktig omgang med rens og linsepapir!
    Den har fått det, men er vant til Pro Max modellene (11 & 12) og det kan synes som om denne ikke helt er der, men den er mer handterlig og det hjelper jo endel...

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Jeg har byttet kabler siste uken, til noe rimeligere! Men uansett fikk jeg egen respons på byttet ved avspilling av denne...både ståpels og tårer tok meg i teksten...

    Ett enkelt menneske? ja! og jeg kjenner jeg trives med det!

    Noen klarer dra denne forferdelige krigen i Öst ned på kabel nivå her på sentralen og deler ut rett/ feil stempel på meningsmotstandere i kabel frågan til/som motparter i krigen, motbydelig!! og...lavt..riktig lavt!!

    Jeg har ikke problemer med å legge fölelsene mine i denne teksten med krigen som bakgrunn..





    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Tror det er ett godt tegn, når jeg må skru opp volumet etter kabel byttet, og enda så venter jeg på en nylagt ordre hos Supra for å komplettere :unsure:

    mvh
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Neida, helt ok at dere hører forskjell, men ikke bjeff på målegutta
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn