musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt25555

Gjest
    Jo fungerer alldeles utmärkt sammen med nykvernet Skånerost på morgen, endelig heime igjen og kan gjenoppta hverdags livet ;)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Inn i samlingen og lete...en bra skive med bra folk...

Her er det både Richard Barbieri, Suzanne J Barbieri, Steve Jansen, Mick Karn, Steven Wilson..Jakko M Jakszyk (King Crimson) Theo Travis....

Indigo Falls

Vis vedlegget 375629

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Siden jeg den siste tiden har botanisert i restene av Japan kommer denne nye (slippes idag) til Steve Jansen til rett, deilig avslappende og meditativ electronica/ambient...

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.258
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    U

utgatt25555

Gjest
    Besøk er hyggelig, hadde en gammel og erfaren kompis på besøk igår, han var nysgjerrig på lyden etter at jeg for noen uker siden snudde 180* lytteretningen i stua.
    Han har vært med og produsert endel klassiske innspillinger tidligere og jobber nesten daglig i hifi butikk så kompetansen er på plass, han er nykter i sine bedømninger.

Det var absolutt til det bedre blitt, og vinylen låter bedre enn digitalis, kort oppsummert! Deilig å få slike side innspill underveis. Ikke minst hadde han med seg en gave som jeg nu nyter på morgen med litt bedre nykvernet kaffe!

En gruppe jeg bare har hørt litt på sånn fra og til, men nu skal de få en riktig sjans, dette likte jeg! på vinyl...

Vis vedlegget 376262

Go lørdag!

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Record Store Day, og jammen er det lenge siden jeg har opplevd en riktig stappfull skivebutikk og å stå i kø for å bla i vinyl-bakkene, med live band i bakgrunnen, en dag i musikkens tegn, herlig!
    Kom hjem med siste nyhet for undertegnede, at jeg har har latt dette bandet slinke forbi er så jeg skammes, dette er bra Americana :cool:

Vis vedlegget 376289

på vinyl...

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.512
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Alle bør ha en kamerat som er så oppegående at han gir Calexico-plater i gave! :)

U

utgatt25555

Gjest
    Hehe, han satte iaf igang ett Calexico rush her, måtte en tur innom Bengans idag også, når jeg tar meg selv i sette på samme skiva 5-6 ganger på rad, er det ett sikkert tegn på at det er på tide med litt etterfylling av materiale, så idag kom denne inn, på vinyl :cool:

Etter to dager med veldig hyggelig musikk og hifi besøk, kjenner man seg vel til mote en slik søndag eftermiddag, og med ett par gryende hifi-prosjekter snurrende i hodet kan dette bli en spennende musikk & hifi vår/sommer!!

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Hmm, der landet man visst ett av de fremtidige prosjektene, så vil tiden vise
    ....

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Virker litt roligere og mer nedtonet enn de tidligere, ”but i like” ikke for det, jeg liker alt jeg har hørt tills nu! har jo fått de helt på hjernen, en ny musikalsk bestis innen sjangeren! :D

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.512
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En ting skal du ha. Får du los, biter du deg fast ;)

U

utgatt25555

Gjest
    Litt sporskifte her..

Artister som gjør, Peter Gabriel...”And i´ll scratch yours”...

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Peter Gabriel ”Scratch my back” denne som er signer PG selv kom før den andre, som ikke er det beste sluppet gjennom med hans navn...

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Litt, mer up tempo på denne enn deres forrige :cool: ...på vinyl....

mvh

Sist redigert av en moderator:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.512
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har ikke du nylig landet en av dine fremtidige prosjekter.......

U

utgatt25555

Gjest
    Har ikke du nylig landet en av dine fremtidige prosjekter.......
    Jo, men de nye er i ”tuben” dvs det har forlatt tenke/fundere planet og er satt ut i livet....så er det bare å vente og håpe det går som det skal... :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Den siste uken har vært en uke med over gjennomsnittet besøk her hjemme, og i kveld var det dags å bevege seg ut på besøk...noen ganger kommer det i bølger!

Å bli ønsket velkommen innom døren en vanlig onsdags kveld med en kald go pils, setter standarden, og med påfølgende ovnsbakt rødtunge med ferske reker og shampinjoner i en fond av rekesky med med moste poteter, er restaurant standard, nydelig helt enkelt! Toppet med en egnet Chardonnay til maten selvsagt ;)

Etter maten var det musikk og hifi dags, jeg lar vertens egne bilder tegne bildet, det er bedre enn eplefonens bilder...

Om jeg husker det rett, det spilles på MBL topper, som drives av Coda kl A trinnet, DIY bassene drives av respektive Bryston steg. En sømløs og meget god integrasjon!
    Kilden er noe data greier som jeg ikke holder styr på, men dacén var AMR CD77, det er storebror til min tidligere AMR CD777, forsteget er ett modda Leben. Det er gjort omfattende strøm-forbedrende tiltak i systemet.
    Alle Whisky sylindrene er katte remedier for å holde de unna utstyret, jeg ble forsikret om at det var gjenbruk fra egen smaking! Rommet er meget godt akustisk behandlet!!

Dette systemet er ett av 2-3 systemer jeg har på shortlisten over oppsett jeg kunne levd lykkelig med hjemme selv! meget godt gjennom tenkt og satt sammen!!

Vis vedlegget 376984

Vis vedlegget 376985

Disse to, en hellig Birma Frk og en Ragdoll Mr, er samboere med eieren plind :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Siden bildene ikke er fra idag, så ser jeg at det andre bildet av oppsettet er likt det aktuelle vi hørte på idag!

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Ikke minst! er eieren en meget seriøs kaffemann, han brenner sine egne bønner og tar kaffedrikking til nye høyder.

Jeg fikk også idag erfare en ny kaffe, som var ett skikkelig kick, jeg fikk advarsler om å tenke som te, men å smake som kaffe, det var noe Etiopisk som var rundt, fruktig og frisk, ikke en hint av brenthet, men for en ettersmak, der kom kaffeen tilbake med bravour, nydelig! og meget spesiellt, navnet skal jeg snoke opp!

Ikke minst var det kaffemaking på Japansk vis, Hario! tror jeg det var, kitet bryggen og filteret ble levert på inkluderte vekt! må jo ha nøyaktig mengde/vekt vann ifht kaffe på grammet og ett tidsur til å klokke det hele hjem på korrekt tid, skulle bare mangle!!

Vis vedlegget 376988

....dette er espresso maskinen der kom selvsagt en bonus ifm av det helt på slutten av kvelden, Isso? tror jeg den het, med dertil egnet profesjonell kvern ved siden om, selvsagt! ;)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Det er bare å takke og bukke ovenfor plind for mer enn eksellent bevertning og må jeg si, det er en fryd å beskue entusiaster behandle alt fra maten, kaffen og stereo til katter!! på en slik innsiktsfull og flott måte! det er godt det finns mennesker som liker å gjøre det der litt mer enn nødvendige ut av det vanlige i hverdagen og forgylle stundene, og man er heldig som får del av det, takk igjen plind :D

Slik skal det visst lages etter Hario metoden...

mvh

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn