musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Whow! 168£ på Amazon for en ny utgave av denne cd´n, lönnsomt dette :D...



    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ett par skiver på inngående...

    Bass Communion (Steven Wilson m.fl)..

    ”Loss”



    ”Molotov and haze”




    mvh
    ..og idag landet de! så det duket for langsom kontemplativ ambient electronica :cool: .....

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Litt nytt idag, ikke hver dag Spain slipper nytt, forsiktig uttrykt! men dette liker jeg, ikke minst kjöp vinylen og få cd´n på kjöpet!



    ...og litt kompleteringer i vinylhylla...

    ett av de beste rockealbumene for undertegnede, dette er vel 3 eller 4 exét jeg har hatt oppigjennom...



    savnet denne i samlinga...



    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.530
    Antall liker
    69.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hadde ikke fått med meg Spain. Kommer nok til å passe godt sammen med et glass rødvin når jeg kommer hjem til Hilversum :)

    Visste ikke at du hadde sansen for The Cure. Du må ha vært den eneste sjømannen i tankfart med eyeliner :cool:
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Hadde ikke fått med meg Spain. Kommer nok til å passe godt sammen med et glass rødvin når jeg kommer hjem til Hilversum :)

    Visste ikke at du hadde sansen for The Cure. Du må ha vært den eneste sjømannen i tankfart med eyeliner :cool:
    Hehehehe....det holdt jeg meg unna men The Cure er gamle helter, har de fleste albumene på både vinyl og digitalis pluss en drøss bootlegs på vinyl :cool:, en av tre store fra 80 tallet de, sammen med The Smiths & Talk Talk....

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Litt helg musicering...

    :eek: 186£ for en ny og 70£ for en brukt på Amazon, begynner å lönne seg å ha beholdet de gamle sölvskivene ser det ut som..




    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Jimmy er det lenge siden har fått spilletid her hjemme, deilig slö orgel jazz dette...



    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Noen telefoner er kulere enn andre, og når kompisen ringer og sier han har kjöpt seg nye amper men savner høyttalere foreløpig, er det duket for en kveld med testing og nye inntrykk! 2 Stk Devialet 200 er innhandlet, her tok han med seg en.
    Jeg har vært nysgjerrig på denne ampen sammen med Vertexene, rykter forteller at de skal fungere meget godt sammen, ikke minst de mulighetene som er gitt med dac, riaa osv i Devalieten....for ikke snakke om designet! :D


    Vis vedlegget 387010

    Vis vedlegget 387011

    Vis vedlegget 387012

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Slike tester er farlige! min etterhvert tilårskomne VIP G2´s dac blir utfordret, det skiller ca 10 år mellom årsmodellene, det ser visuellt og designmessig lekkert ut! Riaa er inkludert og fleksibel. Og en tanken med ett lekkert Japansk beltedrevet drivverk koblet i samspann med Devialeten var en tanke som slo meg som en framtidig mulighet....

    mvh
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Dette er haggu en kombo jeg er spent på hva du mener om, musicus! Og ideen med et beltedrevet drivverk gjør det jo enda mer spennende. Å matche Devialeten optimalt både til høyttalere og pickup, sørge for voldsomt bra CD-avlesning, samt en visuell samstemthet mellom Circle , Devialet og de lekreste monitorene jeg vet om, må jo gi ganske store fordeler på flere plan.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.530
    Antall liker
    69.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir spennende å høre hva du synes. Jeg har selv lenge hatt Devialet i bakhodet, men etter å ha fulgt vennetråden til merket på HFS, tror jeg tiden foreløpig ikke er moden for meg. Likvel veldig spent på hvordan du opplever forskjellene og da spesielt relater til SAM :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Dette er haggu en kombo jeg er spent på hva du mener om, musicus! Og ideen med et beltedrevet drivverk gjør det jo enda mer spennende. Å matche Devialeten optimalt både til høyttalere og pickup, sørge for voldsomt bra CD-avlesning, samt en visuell samstemthet mellom Circle , Devialet og de lekreste monitorene jeg vet om, må jo gi ganske store fordeler på flere plan.
    Som nevnt så er dette en kombo jeg også har hört mye godt om, den har alle komponentenes egne styrker, men, er summen större enn de enkelte delene, vel...
    Vinylen var stilt inn feil ifht min pu så den fikk vi ikke hört på, men det er en enkel sak om man vet hva skal legge inn, det har blitt meg törr demonstrert tidligere, ideen er bra med den innbydgde riaa´n, dacén vel, den er selvsagt mer opplöst og detaljert enn min snart 10 år gamle Audionet, det var forskjeller selvsagt mot dagens!
    Tanken på å bruke Devialet dac med ett C.E.C drivverk var plutselig en meget lokkende tanke. Jeg likte den nye forskjellen, men ikke pris forskjellen!!
    SAM i Devialet var påtagelig, jeg fikk bevist noe jeg har visst lenge nemlig at mine Vertex spiller bass under riktige forhold, det er vanedannende!
    Designmessig, er en mörk Dev, en svart C.E.C en meget god visuell og praktisk lösning i heimen, men jeg sliter faktisk litt med å rettferdigjöre prisforskjellen på VIP G2 vs Devialet & C.E.C...så det er plassert på shortlisten for en gang i fremtiden...

    Devialet?, vel, den gjorde ikke noen feil, men! jeg opplevde den heller ikke å gjöre alt rett heller, den kanskje ikke er siste ordet til tross for sine praktiske og elegante lösninger!!

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Blir spennende å høre hva du synes. Jeg har selv lenge hatt Devialet i bakhodet, men etter å ha fulgt vennetråden til merket på HFS, tror jeg tiden foreløpig ikke er moden for meg. Likvel veldig spent på hvordan du opplever forskjellene og da spesielt relater til SAM :)
    Jeg er langt på vei enig med deg her ang modenhet for Dev, SAM derimot hadde en ubetinget positiv effekt i min heim :cool: ...

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Droppet innom den lokale platesjappa når jeg var ute og handlet for helgen, fikk noe supplering på vinyl og ett par nye på cd, greit å möte helgen med det :cool:


    To gamle prog helter har slått seg sammen....

    Jon Anderson (Yes) og Roine Stolt (Flower Kings, Transatlantic m.fl)...



    Denne karens förste album (Paupers fields) burde väre obligatorisk i enhver Americana samling..denne skal visst väre mer likt det förste albumet enn det forrige...



    og som en vinyl kompletering av samlingen...



    denne gjengen finner jeg faktisk veldig behagelig å slappe av med, supplert på vinyl....





    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    • Liker
    Reaksjoner: 2m
    U

    utgatt25555

    Gjest
    og som en slags midsommer bonus for å ha bestilt Keith Jarrett fikk jeg en bonus på 2 skiver fra Naxos Sverige....





    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Er litt tilbake i dette moduset kjenner jeg, det er noe spesielt å lytte til Keith Jarrett improvisert solo piano, disse to konsertene er fra 1981.....3 cd box



    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Litt ordentlig rock´n roll ble innskaffet idag....

    Scorpion Child ”Acid roulette”



    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Hva er det over?
    Kan det sammenlignes med noe?
    Vinyl?

    mvh
    Oj, det stod den stickers på coverplasten, der var det sagt bl.a Rival Sons, Gun´s Roses, og noen andre jeg ikke husker, bra kjöre musikk, mitt eneste ankepunkt er vokalen, han höres for litt for ”ung” ut for den typen R & R imho :cool: ..men det svinger.....


    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.530
    Antall liker
    69.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Høres ut som noe jeg kan like. Scorpion Child er lagret og klart for et passende øyeblikk :)

    Dette hører jeg på nå. Bare første sporet burde være nok til å kjøpe platen!


    Vis vedlegget 388347
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Noen ganger treffer man likesinnede på de underligste måter. Eieren av denne ”one of a kind” 300B 8.5W SE ampen er ett slikt tilfelle! Vi fikk kontakt via en tilsalgs annonse av en strömkabel, som var solgt!

    Men iaf idag ble jeg innbudt til ett flott hjem noen mil sör om Göteborg til lytting på dagtid, eieren viste seg å väre en förtids pensjonert bankmann med long time hifi som hobby!...og siden vi begge har tid dagtid ble det bestemt noen timer idag, det som kanskje kunne bli ett par timer, ble 6 timer för man kom avgårde hjemover igjen mye prat om alt i livet og, hifi & musikk selvsagt!

    Ampen er diy, dvs eieren har snekret rammen og en kompis som kanskje kan kalle semi/halv amatör har lagd den, (se link)...cdpén en Vincent s6 (?) blodmodda spiller stod for kilden idag...som jeg også sa til eieren, og jeg tror jeg sådde ett frö der, ”se nå å få den ampen bak noen horn"!! men! det funket på sin måte med de nåvärende også....faktisk så bra t jeg kunne levd med det også...:cool:

    Vi eksprimenterte litt med powerkabler idag, og de som hevder at ikke det har noen betydelse hva man velger der, enten er de lamme fra nakken og opp, eller finn dere en annen hobby!!

    Vis vedlegget 388351


    Vis vedlegget 388352


    Vis vedlegget 388353


    Vis vedlegget 388354


    Vis vedlegget 388355

    vanvittig flott ramme snekret av eieren....
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Høres ut som noe jeg kan like. Scorpion Child er lagret og klart for et passende øyeblikk :)

    Dette hører jeg på nå. Bare første sporet burde være nok til å kjøpe platen!


    Vis vedlegget 388347
    Scorpion Child er nok noe å teste ja, skal gi Westies noen runder også, nå er det lam indrefilet, nypotatis, div svamp samt Innis & Gunn og Gammel Dansk på meny´n ;)

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.530
    Antall liker
    69.275
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er nok eierglede i hver flis på den ampen der :) Har heldigvis akkurat spist middag, så jeg jeg overlever å lese hvordan du mesker deg. Ha en fin kveld! Gammel Dansk er sjelden feil!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.605
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gjennomført amp. Artig å se hvordan plassering av signal kabler og høyttaler kabler er løst. Vanvittig treverk. JJ rør er greit nok, men det fungerer sikkert bra. Takk for at du deler :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Jøss! Litt av en forsterker! Men å bare hente ut 8,5 watt av to 300 B i paralell pr. kanal er mildest talt uvanlig lite....!
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn