musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt25555

Gjest
    hehe fopall tur ja ;) vi tar det om har veien forbi en annen gang!

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Hyggelig aften i Gøteborg med Hr & Fru Karmana, takk for stunden og håper det gir seg muligheter igjen til mer og lengre stunder! God tur videre til Norge :D

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.496
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hyggelig aften i Gøteborg med Hr & Fru Karmana, takk for stunden og håper det gir seg muligheter igjen til mer og lengre stunder! God tur videre til Norge :D

mvh
    Takk det samme! Veldig hyggelig å bli litt kjent med mannen bak nicket :) Håper veiene krysser igjen ved en senere anledning. Fredrikstad neste :)

U

utgatt25555

Gjest
    En etterhvert gammel ECM favoritt fra 1993, for meg noe av det ypperste av trio formatet, ikke minst med tanke på besetningen :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Trodde jeg hadde alle tre med Erskine´s Europa trio, men det var visst fire, supplerte med det fjerde og siste albumet for meg, og andre i rekken!

”Time being”

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Da! er en epoke over, Audionet SAM V2 er på vei til ny eier, den satt langt inne å skille seg av med, jeg har hatt den siden den var ”ny” dvs den var demo testet noen få timer hos forhandler, og selv riaaét som jeg var skeptisk til i begynnelsen, begynte nu å vise hva det var godt for m.a.o hva i all verden skal man bytte for? Hadde Devialet 200 på test bare for noen måneder siden, den var ikke inne på banen for fast oppholdstillatelse engang, tross alle sine praktiske og fysiske fordeler!

Engang for noen få uker siden så det slik ut!

Vis vedlegget 394171

så ble det sånn...

Vis vedlegget 394170

og nu er det slik....

Vis vedlegget 394173

Vis vedlegget 394174

Det ble ”drinking by the label” som fikk en til å bytte seg oppover, Audionet SAM G2! dessverre uten riaa foreløpig men det kommer...den beholder mye av det jeg likte med SAM V2 men alikevel klarer den vise opp sin egen personlighet....det ble også tilført sammen med han G2 noen nye powercords! så en direkte sammenligning mellom V2 og G2 er ikke helt fair!

Takker RoDa for tips og formidling av den nye SAM G2, uten hjelpen derfra hadde det nok fortsatt vært V2 som stod her hjemme, du er hjertelig velkommen nedover å hilse på han nye SAM ved anledning ;) :)

Sist redigert av en moderator:
    U

utgatt25555

Gjest
    hehehehe, det burde funke det der! eneste jeg ikke kan gå god for er den Espressoen, helt enkelt for at jeg ikke har smakt den, men Zoega bruker levere ;)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Hösten er music-harvest tid! denne har jeg forhåpninger til!! Arve Henriksen har blåst seg til å bli en mine desidert favoritt musikere :D .....

Vis vedlegget 395238

This far-reaching double album, recorded and mixed in three days in Lugano, introduces a new group with Tigran Hamasyan, Arve Henriksen, Eivind Aarset and Jan Bang. The Norwegians had played in diverse configurations on ECM - Jan Bang on Eivind Aarset’s "Dream Logic", for instance, and Bang and Aarset on Arve Henriksen’s "Cartography" - but with Hamasyan at the centre of the sound, bringing with him ancient folk melodies transfigured in the compositions of Komitas, other inspirations come into play. All four players are at a creative peak here, whether freely reflecting upon Armenian themes or spontaneously shaping atmospheric soundscapes together.

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Fra albumet ”Cartography” med Arve Henriksen, ett slags favoritt album! vakkert, kontemplativt og avstressende... :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    I tillegg til de to nevnt ovenfor av denne eminente trioen, følger de to neste....

#3/4

”As it is”

#4/4

”juni”

Dette er trio jazz som jeg mener går f.eks Tord Gustavsen Trio en høy gang, spesielt de to første :cool:

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Dette med underlag diskuteres og tenkes det om til stadighet. Selv fant jeg vel en slags sjelero med SD føttene under høyttalerene også, men det begynte å bygge litt mer i høyden enn hva jeg er komfortabel med på Vertexene....

Så, en platematte Oyade BR-One i butyl (1 mm), ble løsningen under Solid Tech spikeshoene, klippet i riktig diameter og lagt under skoene, duger den til finkänslig vinylspilling, duger den til dette også..med litt tweaking så funker også spike under høyttalerene :cool:

Vis vedlegget 396347

Resultatet?; Tight, definert og særdeles transparent! Som Vertex og Audionet skal være ;)

Vis vedlegget 396349

mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Må ikke sette griller i hodet på en.. Er fornøyd med SD føttene så langt.. :)

U

utgatt25555

Gjest
    Må ikke sette griller i hodet på en.. Er fornøyd med SD føttene så langt.. :)
    Hehe..SD føttene er bra! fikk bare litt tanker om at det hele begynte å bygge litt vel i høyden, har nedadrettede bassporter så jeg ville ha det hele litt nedover igjen i ett allerede relativt bass slankt oppsett ;)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Er riktignok uten RIAA om dagen, men den er like vakker alikevel :D

Vis vedlegget 396361

Vis vedlegget 396360

Vis vedlegget 396359

mvh
    Vakker er bare forordet Musicus! Veldig nysgjerrig på hvor denne er i forhold til min egen ACT Two.

Blir du også og finne i Göteborg Koncerthus 8. oktober?

/ Morten
    Takk for det, ett interessant spm du reiser der Lagga :) Blir nok ikke å finne på konserthuset, helgene er i stort reservert guttungen og han lar seg nok ikke friste ennu, han er snart 8 år, og da er det nok andre ting som opptar ett ungt sinn!;)

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.941
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Uten RIAA, ingen vinylsnurring? Spent på hva for planer du har for det, musicus.

U

utgatt25555

Gjest
    Uten RIAA, ingen vinylsnurring? Spent på hva for planer du har for det, musicus.
    Det er to options, ringe Audionet og få ett riaa kort inn i han SAM G2, eller separat riaa. Det luter seg mot ett slikt kort, det er det rimeligste alternativet både i seg selv og med tanke på xtra kabler, og det viktigste! det som var i SAM V2 overrasket meg ganske godt når det först begynte å bli innspilt, ting tar tid med Audionet og det er både MM & MC kompatibelt...
    Jeg har satt meg selv på hifi budsjett framover så da blir det litt sånn framover :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Nytt foto ankommet fra København, direkte fra fotografen som er en veldig god barndomsvenn, klar til å rammes inn og opp!! Ikke mange bilder som er innvilget oppholdstillatelse på veggene her hjemme.. :D

Vis vedlegget 396504

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.941
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det er to options, ringe Audionet og få ett riaa kort inn i han SAM G2, eller separat riaa. Det luter seg mot ett slikt kort, det er det rimeligste alternativet både i seg selv og med tanke på xtra kabler, og det viktigste! det som var i SAM V2 overrasket meg ganske godt når det först begynte å bli innspilt, ting tar tid med Audionet og det er både MM & MC kompatibelt...
    Jeg har satt meg selv på hifi budsjett framover så da blir det litt sånn framover :)

mvh
    Hadde helt klart gått for kortet selv. Ryddig og minimalistisk!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Et slikt bilde kunne jeg tenke meg. Artig komposisjon. Stemmer for kort jeg og. Enkelt og konstruksjon er laget for å virke med det andre du har.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ser ut som om du har blitt hekta på å fotografere anlegget fra de uvanligste vinkler!;D
    Ang, Riaa, jeg har jo ingen grunn til ikke å tro på at Audionet-kortet duger, og som Gunner nevner og du er inne på, ryddig og minimalistisk er det jo så til de grader. Men likevel, et kort gir knappere muligheter til å tilpasse forholdet riaa/pickup optimalt, og gudene skal vite at du har en platespiller hvor selv små endringer vil kunne være hørbart. En separat riaa med nok av justeringsmuligheter er ekstremt mye mer fleksibel. Den gir deg selvfølgelig også muligheten til å tune platespillerlyden, både med hensyn til impedanse og gain, mens du med et kort er låst til verdiene fabrikken har satt, og mister den muligheten. Fleksibilitet når det kommer til hifiutstyr er undervurdert !
    Så før du gir deg ryddigheten helt i vold, ville jeg nok anbefalt deg å i det minste sjekke ut en separat riaa, selv om det krever et ekstra sett kabler, og dermed blir dyrere. Det er jo tross alt ikke først og fremst for ryddigheten vi driver med dette her? Eller?8)

Jeg vil anbefale deg å bruke tiden på å spore opp en Trichord Delphini, som er en helt avsindig god riaa med tilbasningsmuligheter mot pickup i bøttevis, og en utrolig god match til pickupen jeg vet du kommer til å bruke fremover. Den har ganske ekstreme egenskaper når det kommer til hurtighet, klang, dynamikk og ikke minst tredimensjonalitet og rom, og kan fåes brukt for en veldig hyggelig pris. Med den beste strømforsyningen, NCPSU, har du et riaatrinn som kan stå seg mot nærmest hva det skal være. Trichord har aldri selv overgått dette, og det er det jaggu mange andre som ikke har gjort heller.
    Av alt jeg har eid og solgt igjen gjennom årenes løp, er det disse to boksene jeg angrer aller mest på å ha kvittet meg med. Jeg får vel ikke fred før jeg har skaffet meg et nytt sett, regner jeg med.
    De er uvanlige å finne brukt her til lands. Folk selger dem rett og slett ikke. Men i UK er det solgt såpass mange at de kan finnes fra tid til annen. Og litt letevirksomhet er verdt tiden det tar!

Vis vedlegget 396613

Sist redigert:
    U

utgatt25555

Gjest
    Ser ut som om du har blitt hekta på å fotografere anlegget fra de uvanligste vinkler!;D
    Ang, Riaa, jeg har jo ingen grunn til ikke å tro på at Audionet-kortet duger, og som Gunner nevner og du er inne på, ryddig og minimalistisk er det jo så til de grader. Men likevel, et kort gir knappere muligheter til å tilpasse forholdet riaa/pickup optimalt, og gudene skal vite at du har en platespiller hvor selv små endringer vil kunne være hørbart. En separat riaa med nok av justeringsmuligheter er ekstremt mye mer fleksibel. Den gir deg selvfølgelig også muligheten til å tune platespillerlyden, både med hensyn til impedanse og gain, mens du med et kort er låst til verdiene fabrikken har satt, og mister den muligheten. Fleksibilitet når det kommer til hifiutstyr er undervurdert !
    Så før du gir deg ryddigheten helt i vold, ville jeg nok anbefalt deg å i det minste sjekke ut en separat riaa, selv om det krever et ekstra sett kabler, og dermed blir dyrere. Det er jo tross alt ikke først og fremst for ryddigheten vi driver med dette her? Eller?8)

Jeg vil anbefale deg å bruke tiden på å spore opp en Trichord Delphini, som er en helt avsindig god riaa med tilbasningsmuligheter mot pickup i bøttevis, og en utrolig god match til pickupen jeg vet du kommer til å bruke fremover. Den har ganske ekstreme egenskaper når det kommer til hurtighet, klang, dynamikk og ikke minst tredimensjonalitet og rom, og kan fåes brukt for en veldig hyggelig pris. Med den beste strømforsyningen, NCPSU, har du et riaatrinn som kan stå seg mot nærmest hva det skal være. Trichord har aldri selv overgått dette, og det er det jaggu mange andre som ikke har gjort heller.
    Av alt jeg har eid og solgt igjen gjennom årenes løp, er det disse to boksene jeg angrer aller mest på å ha kvittet meg med. Jeg får vel ikke fred før jeg har skaffet meg et nytt sett, regner jeg med.
    De er uvanlige å finne brukt her til lands. Folk selger dem rett og slett ikke. Men i UK er det solgt såpass mange at de kan finnes fra tid til annen. Og litt letevirksomhet er verdt tiden det tar!

Vis vedlegget 396613
    Du er helt klart inne på noe, jeg har vel tenkt tanken selv også, men som nevnt er det budget som gjelder en tid framover, koster jeg på meg riaa kortet, øker jeg også verdien på SAM G2, det ser jeg som en investering på framtiden.
    Samtidig er det nu to separate, det du nevner og ASR Mini Basis III, som har fanget en viss interesse, men tror nok i første omgang at det blir kortet, jeg får tegn og signaler på at mine møter med tannlegen ikke er over riktig ennu :p

Jeg skal ha øynene åpne etter Trichordén og kanskje kan jeg si ”Ja takk! begge deler”..en dag ;)

mvh

U

utgatt25555

Gjest

mvh
    Hadde helt klart gått for kortet selv. Ryddig og minimalistisk!
    Det lutar sig nog åt det hållet :)

mvh

U

utgatt25555

Gjest
    Et slikt bilde kunne jeg tenke meg. Artig komposisjon. Stemmer for kort jeg og. Enkelt og konstruksjon er laget for å virke med det andre du har.

Til tross for at han har slitt med sykdom noen år nu, så studerte han foto i England for mange år siden, kreativ som få og med spennede komposisjoner! Han kom på en 2ndre plass med dette bildet i en fotokonkurranse for noen år siden. Jeg fikk bilde 02/100 :)

mvh

• Liker
    Reaksjoner: HCS
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn