U
utgatt25555
Gjest
hehe fopall tur ja
vi tar det om har veien forbi en annen gang!
mvh
mvh
|
Takk det samme! Veldig hyggelig å bli litt kjent med mannen bak nicketHyggelig aften i Gøteborg med Hr & Fru Karmana, takk for stunden og håper det gir seg muligheter igjen til mer og lengre stunder! God tur videre til Norge
mvh
Hehe..SD føttene er bra! fikk bare litt tanker om at det hele begynte å bygge litt vel i høyden, har nedadrettede bassporter så jeg ville ha det hele litt nedover igjen i ett allerede relativt bass slankt oppsettMå ikke sette griller i hodet på en.. Er fornøyd med SD føttene så langt..![]()
Vakker er bare forordet Musicus! Veldig nysgjerrig på hvor denne er i forhold til min egen ACT Two.Er riktignok uten RIAA om dagen, men den er like vakker alikevel
Vis vedlegget 396361
Vis vedlegget 396360
Vis vedlegget 396359
mvh
Me too! tilbake til fremtiden med Gasolin, jobber meg nedover i boxenBlir alltid glad av Gasolin![]()
Takk for det, ett interessant spm du reiser der LaggaVakker er bare forordet Musicus! Veldig nysgjerrig på hvor denne er i forhold til min egen ACT Two.Er riktignok uten RIAA om dagen, men den er like vakker alikevel
Vis vedlegget 396361
Vis vedlegget 396360
Vis vedlegget 396359
mvh
Blir du også og finne i Göteborg Koncerthus 8. oktober?
/ Morten
Det er to options, ringe Audionet og få ett riaa kort inn i han SAM G2, eller separat riaa. Det luter seg mot ett slikt kort, det er det rimeligste alternativet både i seg selv og med tanke på xtra kabler, og det viktigste! det som var i SAM V2 overrasket meg ganske godt når det först begynte å bli innspilt, ting tar tid med Audionet og det er både MM & MC kompatibelt...Uten RIAA, ingen vinylsnurring? Spent på hva for planer du har for det, musicus.
Hadde helt klart gått for kortet selv. Ryddig og minimalistisk!Det er to options, ringe Audionet og få ett riaa kort inn i han SAM G2, eller separat riaa. Det luter seg mot ett slikt kort, det er det rimeligste alternativet både i seg selv og med tanke på xtra kabler, og det viktigste! det som var i SAM V2 overrasket meg ganske godt når det först begynte å bli innspilt, ting tar tid med Audionet og det er både MM & MC kompatibelt...Uten RIAA, ingen vinylsnurring? Spent på hva for planer du har for det, musicus.
Jeg har satt meg selv på hifi budsjett framover så da blir det litt sånn framover
mvh
Du er helt klart inne på noe, jeg har vel tenkt tanken selv også, men som nevnt er det budget som gjelder en tid framover, koster jeg på meg riaa kortet, øker jeg også verdien på SAM G2, det ser jeg som en investering på framtiden.Ser ut som om du har blitt hekta på å fotografere anlegget fra de uvanligste vinkler!;D
Ang, Riaa, jeg har jo ingen grunn til ikke å tro på at Audionet-kortet duger, og som Gunner nevner og du er inne på, ryddig og minimalistisk er det jo så til de grader. Men likevel, et kort gir knappere muligheter til å tilpasse forholdet riaa/pickup optimalt, og gudene skal vite at du har en platespiller hvor selv små endringer vil kunne være hørbart. En separat riaa med nok av justeringsmuligheter er ekstremt mye mer fleksibel. Den gir deg selvfølgelig også muligheten til å tune platespillerlyden, både med hensyn til impedanse og gain, mens du med et kort er låst til verdiene fabrikken har satt, og mister den muligheten. Fleksibilitet når det kommer til hifiutstyr er undervurdert !
Så før du gir deg ryddigheten helt i vold, ville jeg nok anbefalt deg å i det minste sjekke ut en separat riaa, selv om det krever et ekstra sett kabler, og dermed blir dyrere. Det er jo tross alt ikke først og fremst for ryddigheten vi driver med dette her? Eller?8)
Jeg vil anbefale deg å bruke tiden på å spore opp en Trichord Delphini, som er en helt avsindig god riaa med tilbasningsmuligheter mot pickup i bøttevis, og en utrolig god match til pickupen jeg vet du kommer til å bruke fremover. Den har ganske ekstreme egenskaper når det kommer til hurtighet, klang, dynamikk og ikke minst tredimensjonalitet og rom, og kan fåes brukt for en veldig hyggelig pris. Med den beste strømforsyningen, NCPSU, har du et riaatrinn som kan stå seg mot nærmest hva det skal være. Trichord har aldri selv overgått dette, og det er det jaggu mange andre som ikke har gjort heller.
Av alt jeg har eid og solgt igjen gjennom årenes løp, er det disse to boksene jeg angrer aller mest på å ha kvittet meg med. Jeg får vel ikke fred før jeg har skaffet meg et nytt sett, regner jeg med.
De er uvanlige å finne brukt her til lands. Folk selger dem rett og slett ikke. Men i UK er det solgt såpass mange at de kan finnes fra tid til annen. Og litt letevirksomhet er verdt tiden det tar!
Vis vedlegget 396613
Det lutar sig nog åt det hålletHadde helt klart gått for kortet selv. Ryddig og minimalistisk!Det er to options, ringe Audionet og få ett riaa kort inn i han SAM G2, eller separat riaa. Det luter seg mot ett slikt kort, det er det rimeligste alternativet både i seg selv og med tanke på xtra kabler, og det viktigste! det som var i SAM V2 overrasket meg ganske godt når det först begynte å bli innspilt, ting tar tid med Audionet og det er både MM & MC kompatibelt...Uten RIAA, ingen vinylsnurring? Spent på hva for planer du har for det, musicus.
Jeg har satt meg selv på hifi budsjett framover så da blir det litt sånn framover
mvh
Et slikt bilde kunne jeg tenke meg. Artig komposisjon. Stemmer for kort jeg og. Enkelt og konstruksjon er laget for å virke med det andre du har.