musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ett hyggelig og bra, gjenhør med en gammel godt likt en....de gamle heltene, flere av de iaf, synes å levere bedre skiver enn på mange år...

    Joe Henry ”the gospel according to water”

    71kkuz6CCAL._SL500_.jpg


    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.601
    Antall liker
    69.727
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg synes egentlig det er merkelig at dere hører forskjell på albumene til Joe Henry etter at han ble jazz-hue :rolleyes::D
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Jeg synes egentlig det er merkelig at dere hører forskjell på albumene til Joe Henry etter at han ble jazz-hue :rolleyes::D
    Hehe....har vel egentlig lyttet mest til og liker best ”scar” av hans album, har noen stående men de er vel mest hyllevarmere, denne derimot, er det håp for! :D

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Både jeg og gamle Volvoen var på langtur igår, vi har värt der för, da var det ett par Wilson Benesch Vertex & Audionet VIP G2 som ble med sørover til Göteborg igjen, det er noen år siden...

    Nu er det nye tider og eieren av butikken tok seg så aller vennligst tid på en stengt dag for å hjelpe og skipe avgårde ennu ett par Wilson Benesch høyttalere, denne gangen Square 2, det finnes vel knapt en mer hyggelig og erfaren hifi-handler enn denne...

    og de med ett skarpt öye....kjenner vel igjen både handleren, omgivelsene og skiltet på döra :)

    IMG_5449.jpg


    ...som om den gjort for høyttaler transport...og ferden går snart sørover igjen.....til ett par uker jobb før det skal kobles opp...

    IMG_5451.jpg


    to be cont.....

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Og så kom du ikke innom din slubbert.. :). Praktisk bil til formålet dog.
    Ble jo lettere forvirret og usikker når kysten forsvant i bakspeilet, liker best lukta og utsikten til hav og horisont! :cool:

    Men tar gjerne turen innom om jeg forviller meg nordover igjen :D

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.654
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og så kom du ikke innom din slubbert.. :). Praktisk bil til formålet dog.
    Ble jo lettere forvirret og usikker når kysten forsvant i bakspeilet, liker best lukta og utsikten til hav og horisont! :cool:

    Men tar gjerne turen innom om jeg forviller meg nordover igjen :D

    mvh
    Velkommen skal du være. Med hele morssiden som sjøfolk så skal jeg prøve å ivareta en viss maritim atmosfære.. :).
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Og så kom du ikke innom din slubbert.. :). Praktisk bil til formålet dog.
    Ble jo lettere forvirret og usikker når kysten forsvant i bakspeilet, liker best lukta og utsikten til hav og horisont! :cool:

    Men tar gjerne turen innom om jeg forviller meg nordover igjen :D

    mvh
    Velkommen skal du være. Med hele morssiden som sjøfolk så skal jeg prøve å ivareta en viss maritim atmosfære.. :).
    Hehehe....høres betryggende ut, det kommer en liten notice om man skal nordover på landet igjen ;)

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.474
    Antall liker
    63.659
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med Square2.
    De skjønner jeg at du ville ha. Virkelig gode høyttalere som er både pene og lette å plassere.
    Har hørt disse mange ganger, og favorittfinish er zebrano gloss:)
    Synd du ikke ga et hint, så kunne vi ha møttes hos Arild. Jeg bor ganske nære.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Gratulerer med Square2.
    De skjønner jeg at du ville ha. Virkelig gode høyttalere som er både pene og lette å plassere.
    Har hørt disse mange ganger, og favorittfinish er zebrano gloss:)
    Synd du ikke ga et hint, så kunne vi ha møttes hos Arild. Jeg bor ganske nære.
    Takker blues! det var kjekt å høre! kjenner jo godt noen av de andre WB modellene, mens disse ble valgt mer uhørte...vet det finne ett par Square 3 i Zebrano, har meldt min interesse...
    Arild var vennligheten selv og åpnet butikken på en mandag for at jeg kunne hente de. Jeg var litt på klokka da det var å returnere til Østfold og jobb senere på kvelden..men tar tipset å hinter neste gang jeg drar oppover, for det kommer det klart bli en gang :)

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.474
    Antall liker
    63.659
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Square 3 er selvsagt enda bedre.:)
    Har du mulighet så er dette tingen;)
    Jeg har hørt begge ganske mye hos Arild, og de har vært litt favoritter av høyttalere som tar lite plass. Låter bra, og er pene.
    Square3 spiller klarere, mer definert og adskillig bedre bass,enn 2, men begge er gode høyttalere i sine klasser.
    Mye av det samme, men 3 er en del mer av alt.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Square 3 er selvsagt enda bedre.:)
    Har du mulighet så er dette tingen;)
    Jeg har hørt begge ganske mye hos Arild, og de har vært litt favoritter av høyttalere som tar lite plass. Låter bra, og er pene.
    Square3 spiller klarere, mer definert og adskillig bedre bass,enn 2, men begge er gode høyttalere i sine klasser.
    Mye av det samme, men 3 er en del mer av alt.
    Square 3 er fortsatt i privat eie, så man kan kanskje si jeg har satt meg på liste om han skulle slippe de, jeg får ha tålmodighet :D

    Jeg hadde ett par Square 5, knapt ett år gamle....på handen forrige uke, hadde jeg lagt på 2500,- hadde jeg fått de, men...kom i tanker...etter samtale med Arild bl.a...att de nok ville blitt for store og krevende for mitt rom og ville nok ikke blitt rettferdig gjort hos meg, så noen ganger er ikke engang ett knall kjøp det mest fornuftige....derav valget Square 2 i denne omgangen, nydelige skulpturer!! :)

    mvh
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.229
    Antall liker
    9.087
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med Wilson Benesch 2. Pene høyttalere, og lyden er vel deretter også. :cool: Alltid artig å få noe nytt inn i stua/lytterommet. Hendig størrelse på en høyttaler egentlig.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Gratulerer med Wilson Benesch 2. Pene høyttalere, og lyden er vel deretter også. :cool: Alltid artig å få noe nytt inn i stua/lytterommet. Hendig størrelse på en høyttaler egentlig.
    Takker Bjørn! Er jo egentlig veldig godt fornøyd med med Spendorene jeg, men den litt impulsive Accuphase oppgraderingen drar med seg mer enn først tenkt!.. og WB er er vel det som ligger lyd-hjertet nærmest så det blir litt som å komme ”hjem" igjen på høyttaler siden, ikke feil heller att de har en vanvittig flott finish

    mvh
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.229
    Antall liker
    9.087
    Torget vurderinger
    1
    Finish'en hjelper på i stua. I alle fall hvis man har noen der hjemme med meninger.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Bilder?

    Skal si det har tatt av i musicus-stua:cool:

    Venter på beskrivelser av hva Accuphase bidrar til i det hele...?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Bilder?

    Skal si det har tatt av i musicus-stua:cool:

    Venter på beskrivelser av hva Accuphase bidrar til i det hele...?
    Det kommer Harald, hentet de nå ifbm jobbperiode og har en uke igjen (jobb 14/fri 14) før de blir med nedover igjen, men jeg venter fortsatt på Accuphase cdp´n, oppsettet er ikke oppe og går før den er på plass :)

    mvh
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.229
    Antall liker
    9.087
    Torget vurderinger
    1
    Pictures or it didn't happen..!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.654
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du er hard på dette med å "drinking by the label" :). Alltid hatt den tilnærming, og jeg skjønner deg godt. Gain, struktur osv. Ikke bestandig fasit blir lik 1 om en mismatcher, ihvertfall ikke rør.. :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Du er hard på dette med å "drinking by the label" :). Alltid hatt den tilnærming, og jeg skjønner deg godt. Gain, struktur osv. Ikke bestandig fasit blir lik 1 om en mismatcher, ihvertfall ikke rør.. :)
    Har jo testet en del labels og konstellasjoner opp igjennom......og det som sitter best (for meg) er WB & Audionet! på transistor. Derimot er akustikken i leiligheten mildt sagt livlig!! jeg ønsker ikke endre det minimalistiske innredningen så kanskje vil Accuphase med sin noe ”snillere” presentasjon bidra til ett akseptabelt resultat. Jeg har hatt vellykkede sammensetninger med Accuphase tidligere i andre leiligheter/hus enn nåværende....så "time will tell” :)

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Pictures or it didn't happen..!
    Hehehe ....TTT :D

    mvh
    Pictures first! Pictures first! Pictures first! We want 'ze best pictures. It's true. :cool:

    Hehe...vanskelig å vise bilder på noe som ikke satt sammen ennu...men ett lite blikk i bakspeilet kan man klare ;)

    Wilson Benesch DIscovery!

    10823937.jpg


    Wilson Benesch Vertex!

    L1010901.jpg

    IMG_0010.jpg

    L1010899.jpg


    Wilson Benesch Square 2! (lånte bilder, men i samme finish)..

    wilson-benesch-square-two-4.jpg

    wilson-benesch-square-two-2.jpg

    wilson-benesch-square-two-3.jpg


    Accuphase E-560 & DP-500 med Marten Miles III & Living Voice IBX-R2

    BDRIII.jpg


    ACC-LV II (1).jpg


    mvh
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.112
    Antall liker
    18.186
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Du har hatt mye vakkert og gromt innom, musicus.
    De WB-ht du nå har er helt utsøkt, ut fra dimensjonene og finish. Gjenstår å se om de lydmessig også står i stil, men det vet du best. Likevel spennende med tanke på hva den "hopper etter".
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Jo det har vært noen bra oppsett innom gunner! WB signaturen er nok der på Square 2 også uten den xtreme oppløsningen Vertex og Discovery kunne oppvise....jeg søker ett oppsett som gir meg en litt tilgivende, men ikke kjedelig..presentasjon!
    Spendorene har mye av det i seg..men sammen med Accuphase rekker de ikke helt fram, så da vil jeg prøve denne kombinasjonen!

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    ...og mens man venter på att det hele skal settle seg så kan man fortsette mimre litt over hva som har vært innom...


    Disse Totem Wind (?) var innom på test noen dager, fikk ikke helt dreisen på de, vet Totem spiller forrykende under rette forutsetninger...

    Totem (1).jpg


    Dette er vel det Wilson Benesch & Audionet oppsettet som har vært mest savnet, det ble byttet da guttungen meldte sin ankomst...

    IMG_6594.jpg


    Hovland (HP200P & Radia) settet kan man savne til tider, dessverre var det ikke full klaff sammen med WB...

    W-BVIV.jpg


    mvh
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Flott kavalkade, musicus!

    Nå gleder vi oss til hva hverdagen 2020 skal dreie seg om i en minimalistisk musicus-stue:cool:

    For å være tydelig: jeg er veldig enig i den slogan du har valgt.

    Det perfekte finner du bare når det ikke er mer å trekke fra;)

    Hvis jeg har forstått deg rett.

    En riktig god helg, forøvrig!
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Flott kavalkade, musicus!

    Nå gleder vi oss til hva hverdagen 2020 skal dreie seg om i en minimalistisk musicus-stue:cool:

    For å være tydelig: jeg er veldig enig i den slogan du har valgt.

    Det perfekte finner du bare når det ikke er mer å trekke fra;)

    Hvis jeg har forstått deg rett.

    En riktig god helg, forøvrig!
    Takker Harald! Jo du har catchet tanken i signaturen min, det er anvendbart også i andre deler av livet.
    kavalkaden dekker noe, men ikke alt som har stått her hjemme, det er noen oppsett jeg ser tilbake på med glede som befinner seg på papirbilder, bl.a ett Accuphase oppsett fra lenge siden...

    En riktig god helg til deg og dine også...

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.654
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mye søtt her.. :).. Totem har jeg og hørt spille hinsides bra. Eksisterer de enda? Flink til å ta bilde av oppsett du har hatt, misunnelig på det :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Takker! det har som sagt vært noen andre oppsett innom som jeg gjerne skulle hatt digitalt dokumentert..Med rør amp er det Aspara HL6, EAR 869 og AMR CDP-777 som har gitt best resultat imot...

    Aspara HL2, AMR CDP-777, EAR 869...

    L1010478_2.jpg


    KR Audio VA340(300BXLS), Living Voice IBX-R2, Creek CDP (?)

    LVXVIII.jpg


    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Måtte jo få litt lyd i Square 2 når de först står her, så det ble haste kjöpt en brukt Onkyo DX-7555 cdp, levert hjem i stua en sen tirsdag kveld for 900,-...tar bort de värste abstinensene i vente på Accuphase DP-430 :)

    674788_d2ae6f4686_R640x320.png


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    ..og brukt cdp gir flere brukte cds...39,- på Bengans idag....

    Matt Bianco ”Whose side are you on” & ”Matt´s mood"

    71ykqTZcEWL._AC_SL500_.jpg


    51KRjwCzGuL._AC_.jpg


    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.218
    Antall liker
    15.415
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har du bilder av Martenoppsettet ditt?

    Hva kan du fortelle om PrimaLuna vs SAM?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Har du bilder av Martenoppsettet ditt?

    Hva kan du fortelle om PrimaLuna vs SAM?
    Er vel ett bilde av Marten rett opp i tråden her ^ ...PL er bra, men kjedelig vs SAM G2, hadde valgt SAM any day för PL på Square 2, tror ikke jeg trenger si mer...

    mvh
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn