musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mismatch vil jeg tro.. Hjelper ikke med rør om ikke høyttalere kvitterer i enden.. Da blir det fort tamt.. :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Mismatch vil jeg tro.. Hjelper ikke med rør om ikke høyttalere kvitterer i enden.. Da blir det fort tamt.. :)
    Helt enig! sier det samme jeg sa til RoDa..."Misforstå meg rett! PL hoppet etter SAM G2 på mine Vertex, PL i seg selv er bra, men ikke det mest spennende i den konstellasjonen. Hvordan PL og Dynaudio samvirker må vel nesten bare prøves, jeg vet f.eks att WB ikke alltid er så begeistret for rör, de Square 5 jeg var spekulant på for noen uker siden hadde hatt to eiere på ett år, begge hadde forsøkt med Audio Research uten å lykkes. Så det er vel egen testing for å få ett vettugt svar!”


    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.920
    Antall liker
    14.089
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Mismatch vil jeg tro.. Hjelper ikke med rør om ikke høyttalere kvitterer i enden.. Da blir det fort tamt.. :)
    Helt enig! sier det samme jeg sa til RoDa..."Misforstå meg rett! PL hoppet etter SAM G2 på mine Vertex, PL i seg selv er bra, men ikke det mest spennende i den konstellasjonen. Hvordan PL og Dynaudio samvirker må vel nesten bare prøves, jeg vet f.eks att WB ikke alltid er så begeistret for rör, de Square 5 jeg var spekulant på for noen uker siden hadde hatt to eiere på ett år, begge hadde forsøkt med Audio Research uten å lykkes. Så det er vel egen testing for å få ett vettugt svar!”


    mvh
    Enig. Det var mest en sjekk om du synes det var bra, for da hadde det vært «tut og kjør» siden vi har sammenfallende preferanser.
    Kjøp til OK bruktpris som kan selges videre uten for mye tap er en bra måte å skape erfaringer i eget anlegg på.
    Dynaudio opplever jeg som lett last, men lav følsomhet. Altså er det mest begrensninger i lydnivå ved mindre wattsterke alternativer.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Klokt det roda. Ikke for å gå i fella for å anbefale ting en kjenner selv. Men Sveinung har en forsterker som kanskje har baller nok, LM 805. Har vært imponert over den. Og artig å kunne variere feedback.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Har igjen fått Patricia Barber på spilleren, selvsagt mye takket väre en veldig god konsert på torsdagen men også mötet med mennesket PB, en meget sympatisk og hyggelig person! :cool:

    IMG_5471 (1).jpg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ser ikke støvet på disse nei :).. Fin finish synes jeg.
    De der Bentley gutta vet åpenbart hva de driver med, jeg har hatt samme treslag, Burr Oak (Living Voice) för...men ikke med samme dype lakkering og betagende bearbeidede finish! hjelper på :D

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Noen dager har gått siden jeg förste gang i 1986 kjøpte Japans whisky, det skulle gå dager og år för jeg lärte meg å like det, men synes å havnet i en nyvåknet interesse for Japansk Whisky, först ut er denne Nikka Whisky from the barrel! (51.4 Vol %) en dråpe vann eller to åpner opp riktig så bra...
    Jeg har stort sett likt de røyka og sterke variantene fra Scotland, men både smak og interesse har endret seg, nå går det mer mot det komplxe fruktige, som de Japanske..

    Doft Komplex, maltig doft med fatkaraktär, inslag av torkade aprikoser, apelsinblommor, honung och marsipan. Ton av rök.

    734849.jpg


    mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.532
    Antall liker
    15.622
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Nikka from the barrel er en meget god og lett tilgjenngelig (med hensyn til smak) whisky. Den er heller ikke så altfor dyr, men leverer kvalitet. Er vel den whiskyen jeg tar med til folk som er litt skeptisk til whisky og aldri har smakt japansk. Har hatt forkjærlighet for japansk whisky i flere år, men nå så er det så i skuddet at mye blir solgt ut ganske fort, grrr:) Jeg anbefaler deg å smake The Nikka 12. Den koster riktignok det dobbelte, men kort fortalt er alt hva jeg kan tenke meg en japansk blended whisky skal ha. Utrolig god! Kos deg med from the barrel!

    671D7610-9F88-4D8C-8B35-3425E70A1381.jpg
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Nikka from the barrel er en meget god og lett tilgjenngelig (med hensyn til smak) whisky. Den er heller ikke så altfor dyr, men leverer kvalitet. Er vel den whiskyen jeg tar med til folk som er litt skeptisk til whisky og aldri har smakt japansk. Har hatt forkjærlighet for japansk whisky i flere år, men nå så er det så i skuddet at mye blir solgt ut ganske fort, grrr:) Jeg anbefaler deg å smake The Nikka 12. Den koster riktignok det dobbelte, men kort fortalt er alt hva jeg kan tenke meg en japansk blended whisky skal ha. Utrolig god! Kos deg med from the barrel!
    Hyggelige og fine erfaringer, takker så mye for tipset! har akkurat åpnet denne :)

    1102285.jpg


    mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.532
    Antall liker
    15.622
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Super Nikka:) Den er heller ikke ille, men from the barrel er bedre etter min mening! Av alle de japanske jeg har kjøpt og smakt så er det veldig få jeg har vært direkte misfornøyd med, men noen bomerter går du på, he he. Sake whisky bl.a er ikke noe jeg vil anbefale. Siden japansk whisky er blitt så populært i store deler av verden så har det kommet endel whisky som har ”litt" tvilsom opprinnelse. Noen av de unge whiskyene kan være litt harske og lukte endel sprit, men det er vel likt uansett nasjonalitet:)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.532
    Antall liker
    15.622
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Den japanske som har overasket meg mest i positiv forstand er Suntory The Chita, ok priset og ser veldig lys ut i farge. Hadde ingen forventing og trodde det skulle være en ok whisky på sitt beste. Den har blitt en whisky som jeg alltid har stående og speielt på sommeren. Blitt en sommerfavoritt:) Lett og fruktig, med litt smak av honning og litt vanilje. Utrolig smooth!

    67A29469-C65B-4AD0-9D6E-D7743E93153B.jpeg
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Super Nikka:) Den er heller ikke ille, men from the barrel er bedre etter min mening! Av alle de japanske jeg har kjøpt og smakt så er det veldig få jeg har vært direkte misfornøyd med, men noen bomerter går du på, he he. Sake whisky bl.a er ikke noe jeg vil anbefale. Siden japansk whisky er blitt så populært i store deler av verden så har det kommet endel whisky som har ”litt" tvilsom opprinnelse. Noen av de unge whiskyene kan være litt harske og lukte endel sprit, men det er vel likt uansett nasjonalitet:)
    Unge whiskyer er uansett ikke helt på kjøreplanen, fusel lukt/smak er man ikke klar for :D

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Har tre uåpnede flasker i skapet nå og de skal nytes sakte og forsiktig...

    Kjöpte på meg disse to i tillegg til Nikkaéne...

    23360047.jpg


    Doft Fruktig, nyanserad doft med fatkaraktär, inslag av torkade aprikoser, apelsin, ljunghonung, lakritsrot, örter och mandelmassa. Ton av rök.


    24384715.jpg


    Fruktig, nyanserad doft med fatkaraktär, inslag av torkade aprikoser, ananas, vanilj, gula päron, halm och arrak.

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Spent på hva du synes om Hibiki Harmony musicus!
    Den tror jeg også var i ett lite begrenset opplag, kommer nok dröje litt för jeg åpner den...kanskje til innvielsen av den kommende Accuphase DP-430 :)

    mvh
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.945
    Antall liker
    8.245
    Torget vurderinger
    1
    Har tre uåpnede flasker i skapet nå og de skal nytes sakte og forsiktig...

    Kjöpte på meg disse to i tillegg til Nikkaéne...

    Vis vedlegget 569866

    Doft Fruktig, nyanserad doft med fatkaraktär, inslag av torkade aprikoser, apelsin, ljunghonung, lakritsrot, örter och mandelmassa. Ton av rök.


    Vis vedlegget 569867

    Fruktig, nyanserad doft med fatkaraktär, inslag av torkade aprikoser, ananas, vanilj, gula päron, halm och arrak.

    mvh
    Hvor har du kjøpt de der?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    De er kjøpt på to forskjellige systembolag her i Göteborg :)

    mvh
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.945
    Antall liker
    8.245
    Torget vurderinger
    1
    Har fått litt sansen for japanerne. Skal se å få sjekket de litt ut.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.532
    Antall liker
    15.622
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har fått litt sansen for japanerne. Skal se å få sjekket de litt ut.
    Hibiki Harmony får du på endel pol i Oslo og kan sikkert bestilles til ditt nærmeste pol. Polet har også endel japansk på nettsidene sine:)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.405
    Antall liker
    63.631
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da jeg seilte på Japan drakk vi noe Suntory som vi kalte murstein. Husker ikke smaken, kun virkningen :D
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Da jeg seilte på Japan drakk vi noe Suntory som vi kalte murstein. Husker ikke smaken, kun virkningen :D
    hehe...jeg var også borti noe greier i Yokohama i 86, husker bare Suntory navnet, det er först nå..noen år og dager senere, jeg har våget smake igjen...og nu liker det jeg smaker! :D

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.405
    Antall liker
    63.631
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da jeg seilte på Japan drakk vi noe Suntory som vi kalte murstein. Husker ikke smaken, kun virkningen :D
    hehe...jeg var også borti noe greier i Yokohama i 86, husker bare Suntory navnet, det er först nå..noen år og dager senere, jeg har våget smake igjen...og nu liker det jeg smaker! :D

    mvh
    Mine Japan-turer var mellom 80-84, så du skal ikke se bort fra at det var samme flybensinen :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Da jeg seilte på Japan drakk vi noe Suntory som vi kalte murstein. Husker ikke smaken, kun virkningen :D
    hehe...jeg var også borti noe greier i Yokohama i 86, husker bare Suntory navnet, det er först nå..noen år og dager senere, jeg har våget smake igjen...og nu liker det jeg smaker! :D

    mvh
    Mine Japan-turer var mellom 80-84, så du skal ikke se bort fra at det var samme flybensinen :)
    Den gjorde inntrykk iaf, så sterkt att det er först nu man igjen har våget seg på noe med samme navnet :D

    mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.532
    Antall liker
    15.622
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Kanskje dere drakk shochu? Minner nesten om hjemmebrent på sitt værste:D Skikkelig flybensin!
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje dere drakk shochu? Minner nesten om hjemmebrent på sitt værste:D Skikkelig flybensin!
    Fornøyelig å registrere hvordan alle verdenshjørner har funnet fram til sin egen form for hjemmebrent. Men dog allikevel sånn omtrentlig like smakfull;)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Kanskje dere drakk shochu? Minner nesten om hjemmebrent på sitt værste:D Skikkelig flybensin!
    Det er godt mulig, husker definitivt ikke hva det het det jeg drakk når jeg var på land, men hjem kom det en flaske Suntory, den havnet hos faren til en kompis, jeg hadde ikke noe ønske eller behov å smake igjen... :D

    mvh
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.945
    Antall liker
    8.245
    Torget vurderinger
    1

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.532
    Antall liker
    15.622
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har fått litt sansen for japanerne. Skal se å få sjekket de litt ut.
    Hibiki Harmony får du på endel pol i Oslo og kan sikkert bestilles til ditt nærmeste pol. Polet har også endel japansk på nettsidene sine:)
    https://www.vinmonopolet.no/vmp/Land/Japan/Hibiki-Harmony/p/3704401

    Ja, har funnet den.
    Jeg håper dere synes den er bedre en det jeg synes. Den ble aldri en favoritt! Har smakt Hibiki 12, 17 og 21 (de to siste er super gode) og de har en annen karakter en Harmony. Jeg forventet at den skulle være noe i nærheten av 12. Håper jeg ikke ødelegger noe av opplevelsen din musicus når du åpner flasken:) Kanpai

    4E0D08FC-7718-4446-BA87-11C7176390C1.jpg
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Har fått litt sansen for japanerne. Skal se å få sjekket de litt ut.
    Hibiki Harmony får du på endel pol i Oslo og kan sikkert bestilles til ditt nærmeste pol. Polet har også endel japansk på nettsidene sine:)
    https://www.vinmonopolet.no/vmp/Land/Japan/Hibiki-Harmony/p/3704401

    Ja, har funnet den.
    Jeg håper dere synes den er bedre en det jeg synes. Den ble aldri en favoritt! Har smakt Hibiki 12, 17 og 21 (de to siste er super gode) og de har en annen karakter en Harmony. Jeg forventet at den skulle være noe i nærheten av 12. Håper jeg ikke ødelegger noe av opplevelsen din musicus når du åpner flasken:) Kanpai

    Vis vedlegget 570134
    Helt i orden, bare hyggelig og interessant at du deler dine inntrykk og erfaringer ou812rh, jeg er nybegynner som hatt fått litt smak på Nikka from the barrels, og Nikka Super, så jeg tar til meg andres erfaringer og tips. Tester så selv, smaker og avgjør hva en liker eller ikke.. :)

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ingen skal si att jeg ikke har prövd, fjernet forgreningsdosan fra Clas Ohlson til 60,-/3 Mtr, bevares, funksjonell og estetisk bra den, men du verden hvilken ”åpenbaring” av detaljer, ambient og klang det fremstod når man tok fram Supra LoRad SPC 2.5 og koblet de til denne:

    IsoTek Sirius EVO3...



    Mine siste forsøk med IsoTek er mange år siden, og helt ærlig var ikke det noe som satte spor etter seg heller...men denne lille lista gjør noe med presentasjonen, skal vel ikke gå for mye i detaljer i omtanke til "de som vet bedre” enn en selv hva en opplever! Skal ha den oppkoblet en stund nå så kanskje kompisen som eier den, slipper den til en hyggelig pris! :cool:

    mvh
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn