musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

    utgatt25555

    Gjest
    En gammel electronica/ambient artist som det er verdt å bruke tid på også idag! (ex: Tangerine Dream) :cool:

    Owing on the strong emphasis on rhythm, in combination with those twittering and rising synthesizer sounds, "Pictue Music" gains excitement and a sublimal agressivity, so the listener never gets demanding. ("Sounds"/Germany, May 1975) A British journalist wrote about "Pictue Music": "...hypnotic quality. Klaus' first true synth album." What you actually hear is mostly just one synthesizer, the (today historic) EMS VCS 3, which was shortly later exchanged for the EMS Synthi A, which is in fact the same instrument but just smaller and very handy for transportation. After all, Klaus started already in 1973 to give concerts, and he was - as his old pals from Tangerine Dream - for many years the only electronic music artist who travelled a lot to give concerts all over Europe.

    61xFw5w2E3L._SL500_.jpg


    5134dCiE30L.jpg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Gratulerer med meget flotte talere������������
    Nå CDP også kommer på plass nå så blir jo dette lekkert������������

    Vis vedlegget 575046

    gismo
    Takker gismo! godt å väre lydmessig hjemme igjen, iaf halvveis enligt noen ;) .. Jeg er jo vant med og liker WB´s Carbonserier, men...dette er meget overbevisende og riktig så vakkert old-school håndverk. Smörer meg med tålmodighet og venter på cdp´n, det er jo urolige tider!
    Men kan melde om att WB & Accuphase trives alldeles utmerket sammen, som en slags beste av rör/transe verden....”rommet" mitt liker nok Accuphase litt bedre enn Audionet også, de har en litt ”snillere” presentasjon uten å kompromisse på noe av det jeg söker...så enn så lenge er dette en vinn vinn kombinasjon! :D

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    U

    utgatt25555

    Gjest
    En liten tur ut i solen og en snartur innom Bengans på vei hjem med disse tre i posen, en ny og to brukte....den ene brukte kjøpt pga innspillingen, den andre for den minner meg om noe gammelt!

    IMG_5543.jpg


    mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.342
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Var så heldig å komme over noen av denne for ett par uker siden, beste I & G jeg har smakt, tror jeg!

    Vis vedlegget 577187

    mvh
    Den der ser interessant ut! I&G sine ltd edition ting er kule. Hadde Mikas choice for noen år siden og den var veldig god. En bourbon barrel lagret jalapeno imerial stout:cool: Lagret den et par år før jeg åpnet den og det var meget bra saker! Du får bare kjøpe mer musicus;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.323
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En ny Morrissey plate i disse Korona-tider. Og jeg som ikke trodde det kunne bli verre :cool:;)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    En ny Morrissey plate i disse Korona-tider. Og jeg som ikke trodde det kunne bli verre :cool:;)
    Hehe...Jepp! ikke så mye klaging på denne riktignok! synes jeg...men mannen kan underholde, så noe godt bringer han :D

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.670
    Antall liker
    58.544
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En dag, når verden er i balanse igjen, setter jeg meg på aeroplanet og drar "over there"...på konsert med denne mannen..!! En slags musikalsk dröm :cool:

    Vis vedlegget 575903

    mvh
    Dattera mi har sett Lovett i Canada. Visste vel ikke hvem han var, ble bare invitert med.
    NÅ vet hun hvem han er. Hadde visst vært fabelaktig.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.099
    Antall liker
    32.498
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ikke mange år siden jeg så ham og John Hiatt sammen på Rockefeller. Lenge og lenge fru Blom, det var 2010, tida flyr. Det var i alle fall en uforglemmelig aften. Ren akustisk.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ikke mange år siden jeg så ham og John Hiatt sammen på Rockefeller. Lenge og lenge fru Blom, det var 2010, tida flyr. Det var i alle fall en uforglemmelig aften. Ren akustisk.
    Whow! den skulle jeg gjerne värt obs på den gang!! :D

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    En dag, når verden er i balanse igjen, setter jeg meg på aeroplanet og drar "over there"...på konsert med denne mannen..!! En slags musikalsk dröm :cool:

    Vis vedlegget 575903

    mvh
    Dattera mi har sett Lovett i Canada. Visste vel ikke hvem han var, ble bare invitert med.
    NÅ vet hun hvem han er. Hadde visst vært fabelaktig.
    Noen har mer flaks enn de vet om...en slik invitasjon tar jeg også gjerne imot! :)

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ett lite sideblikk: Høyttaler plassering snakkes det ikke så altfor mye om i disse tider, alt kan jo rettes opp med div programvarer og remedier mm..

    Nu har mine Wilson Benesch Square 2 stått på samme plass i ca 2 med, jeg kjenner lyden ganske godt vil jeg hevde...flyttet de nu fram ca en tomme, etter råd fra en kompis noen uker tilbake...og plutselig låter det nesten...helt annerledes! det er ett helt annet landskap som spilles opp idag enn igår...til det bedre må sies...

    Er vi for late..for flokk fokuserte ...til att vi gidder ta jobben selv med å stille ting inn etter smak og prestanda?!...dette er old school hifi, men du verden som det funker uten all verdens målinger, guruer, og software behandlinger!

    Dette er gøy!!

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.670
    Antall liker
    58.544
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ett lite sideblikk: Høyttaler plassering snakkes det ikke så altfor mye om i disse tider, alt kan jo rettes opp med div programvarer og remedier mm..

    Nu har mine Wilson Benesch Square 2 stått på samme plass i ca 2 med, jeg kjenner lyden ganske godt vil jeg hevde...flyttet de nu fram ca en tomme, etter råd fra en kompis noen uker tilbake...og plutselig låter det nesten...helt annerledes! det er ett helt annet landskap som spilles opp idag enn igår...til det bedre må sies...

    Er vi for late..for flokk fokuserte ...til att vi gidder ta jobben selv med å stille ting inn etter smak og prestanda?!...dette er old school hifi, men du verden som det funker uten all verdens målinger, guruer, og software behandlinger!

    Dette er gøy!!

    mvh
    Helt enig. Det er mye en kan gjøre med enkle midler uten måleutstyr, DSP og studio-akustikkremedier i stua.
    Et rimelig, og enda enklere eksperiment, er å flytte seg sjøl litt att og fram foran anlegget...
    Ikke alt låter best på samme plassen heller faktisk. Utrolig hvor tingenes tilstand forandres.;)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Lekker var den i alle fall! 8)
    Lekker, klassisk, og med en bra arv!

    Tradition - Perpetuum Ebner



    WE AUDIO SYSTEMS will continue the tradition from the previous most important city for analog devices St.Georgen, the city were millions of turntables were produced.

    We are proud and happy to use all the knowledge and Know-How from engineers and designers who worked in the past for the famous companies Dual or Perpetuum Ebner.

    For the sale of our products we could get the brand Perpetuum Ebner (called also PE), a company founded in 1911, so it is one of the oldest brands within the audio industry


    Tidligere besetning fra Dual på laget, armen fra Thorens, pick upen fra Ortofon som standard mm :)

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.670
    Antall liker
    58.544
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ser ut som Lyric selger Perpetum
    Jeg forstår at det er viktig å få tak i en platespiller med treverk som matcher Square.;)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ser ut som Lyric selger Perpetum
    Jeg forstår at det er viktig å få tak i en platespiller med treverk som matcher Square.;)
    Hehe....ikke i seg selv men veldig coolt at den finishen (Selv om ikke det helt samme som WB) er tilgjengelig når det først er option!
    Jo har fått ett tilbud på den med 2M Black som virker riktig bra, den modellen (2525) har en rimelig stiv pris "over there" 6700$ mot 29500,- hos Lyric!

    Mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Here we go again :)
    Nähh...ikke noe er bestemt, men jeg lot Rega´n gå med til Accuphase pakka (cdp/Int) så noe skal inn igjen på vinyl fronten! Denne så ut som en interessant kandidat til en bra pris... :cool:

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Endelig landet! Må nesten skryte litt av Lyric Hifi for en fantastisk service, spilleren levert på kaia i Moss på förste påskedag, er ikke hverdagslig service! Nå er det bare å ha tålmodighet til man kommer seg hjem og får koblet det opp! :)

    IMG_5558.jpg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Skal sjekkes ut når solen står litt lavere :cool:

    Vis vedlegget 581196

    mvh
    Gratulerer med ny cd-spiller! Oppsettet ser småpent ut nå:cool: Den skiva synes jeg er veldig kul og jeg venter på å mota vinylutgaven:)
    Takker! det drar seg ihop til noe man kan like og leve med, både lydmessig og estetisk...med tiden må det jo inn en ny vinylspiller også...det står noen skiver i hyllene her...har noen tanker men det ligger på fremtiden!

    Skiva er innkjøpt etter omtale fra deg, den leverer! :cool:

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Nå som cdp´n er på plass er det tide å ta neste steg, strömmen...samme hva visse ”som ikke har hört, men lest seg til” så er det min erfaring att det kan ha betydning!! Dette er ett aktivt, ikke passivt filter!

    En slik en er på test her hjemme!

    iFi-PowerStation med iFi AC Purifier..

    1.jpg


    untise443tled.png


    mvh
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn