musicus stereo

  • TrĂ„dstarter utgatt25555
  • Startdato

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.665
    Antall liker
    58.539
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Enkelt og flott oppsett. 👍
    Som du vet, er jeg ganske begeistret for WB Square h.t.

    Quadraspire ser ut som det har nok last synes jeg.🙊
    Har du vurdert et rack i tre?

    1603091284484.png
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Enkelt og flott oppsett. 👍
    Som du vet, er jeg ganske begeistret for WB Square h.t.

    Quadraspire ser ut som det har nok last synes jeg.🙊
    Har du vurdert et rack i tre?

    Vis vedlegget 669523
    Takker! jo har en anelse om deg og WB Square :)

    Skulle kanskje Ăžnsket meg att glasset ikke var frostet, eller med hvite hyller istedenfor...men ett tre rack synes jeg vil bli for dominant, selv om treverket i det du viser er fortreffelig..liker att racket gjĂžr minst mulig av seg og ”smelter” med bakveggen fra lytteposisjon...Accuphase er som to smykker som fortjener Ă„ ha scenen selv...er fortsatt i ett slags (middels) minimalistisk hjörne Ă„ trives med det enn sĂ„ lenge...

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.665
    Antall liker
    58.539
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    ForstÄr hva du mener, og vi trenger ikke mene det samme om alle ting. Det hadde vÊrt kjedelig.
    Tenkte ogsÄ litt pÄ vekt av komponentene, men racket tÄler vel mer enn det ser ut til. Noe av poenget, kanskje?
    Accuphase har en uforlignelig finish og byggekvalitet, men ikke det fÞrste jeg tenker pÄ nÄr man nevner minimalisme.
    SÄ "middels minimalisme" er kanskje et uttrykk det gÄr an Ä bruke.;)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    ForstÄr hva du mener, og vi trenger ikke mene det samme om alle ting. Det hadde vÊrt kjedelig.
    Tenkte ogsÄ litt pÄ vekt av komponentene, men racket tÄler vel mer enn det ser ut til. Noe av poenget, kanskje?
    Accuphase har en uforlignelig finish og byggekvalitet, men ikke det fÞrste jeg tenker pÄ nÄr man nevner minimalisme.
    SÄ "middels minimalisme" er kanskje et uttrykk det gÄr an Ä bruke.;)
    hehe...Accuphase stÄr vel mer for det varme innslaget i stua og er ikke sÄ mye minimalistisk nei...skulle gjerne hatt cd hyllene i hvitt ogsÄ slik at Accu & Square var det dominante varme, men men...

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Surfer videre pÄ Airbag bölgen...shit den har har rullet siden i sommer..

    Airbag ”The greatest show on earth"



    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Vandrer pÄ gjengrodde stier igjen, musikalsk, etter en runde med Animals, er det pÄ sin plass med denne...

    Pink Floyd ”Obscured by clouds"



    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Hadde en likesinnet hifi entusiast innom, som ikke er helt pÄ samme musikalske bÞlge, denne karen ble lösningen...

    Begynte med dette albumet...



    og fortsatte etter han hadde gÄtt med dette....




    og nÄ er det dette som snurrer....



    ..det er de tre pÄ cd, vinylen er ikke koblet opp ennÄ sÄ de albumene fÄr vente til dess...

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ut pÄ tur til skjÀrgÄrden i det som ser ut til Ä bli en flott solfylt dag, litt kjÞre musikk pÄ veien...



    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Kvelden for slik musikk, eller....musikk og musikk...stemnings ambient/electronica :cool:

    Bass Communion (Steven Wilson) ”ghost on magnetic tape"



    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Etter inspirasjon fra trÄden til Soundscape, ble det bestilt to album idag, greit Ä ha noe ventende pÄ en nÄr en er hjemme igjen...



    King Crimson ”Islands"

    1604336196571.png


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    MÄ jo som rookie KC kjenner, si att jeg liker denne versjonen av KCŽs lÄt :cool:


    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.321
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Staselig trudelutt det. Helt klart streaming-materiale.......og sÄ fÄr tiden vise om den ogsÄ ender pÄ vinyl.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Denne er nok en av de to beste fra Airbag, imo!..

    Airbag ”Disconnected"



    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Omrokeringer i vinylstallen...har vÀrt litt ambivalent til Ä koble opp WBŽn, har savnet det enkle og ukompliserte med den tidligere Rega P3/Tangospinner...P6 var bra men jeg synes det allikevel var mer kul med P3Žn tross flere lyd/hifimessige kompromisser...ingen kritisk lytting og hifi nevroser...bare musikalsk moro...

    Vinyl kommer ikke bli noen primÀr kilde for meg, men tenkt funke som ett supplement langs memory lane....samtidig savner jeg den kule ukompliserte P3 lyttingen, senkte hifi-skuldre og bare moro!
    Har letet litt etter ett alternativ mellom P3 & P6 og landet pĂ„ denne...ferdig pimpa ”Rega” :cool:

    Talk ElectronicŽs, Edwards Audio TT3 m/Goldring 1006, som pakke i förste omgang, har etterhvert lyst Ä teste en Nagaoka pu pÄ den, men leser at Goldringen gjÞr det bra i sitt pris segment, sÄ time will tell :unsure:...

    Fekete_fenyes_2-2.jpg


    Fekete_fenyes_4-1.jpg


    Fekete_fenyesTT31.jpg


    Fekete_fenyes_3-1.jpg



    9e5297b5d6af16a6ffa35129bb9f5b6b.jpg



    The TT3 is the top of the range turntable offering from the Edwards Audio series by TALK electronics. It features a 25mm gloss finished Medite upper plinth with an additional lower Medite MDF satin finished plinth into which the 230V motor is mounted, this isolated the top plinth on to which the TA202 arm and bearing housing is mounted.

    The TA202 arm is a upgraded and modified version of our EA202 with a solid brass in house made counterweight and spigot and with the outputs wired directly to rear mounted RCA sockets with a separate grounding to reduce noise from being injected into your phono stage. It has a precision made brass bearing housing. The in house machined Aluminium inner platter with high precision stainless shaft which is hand clocked for total accuracy runs on a custom made ruby ceramic 5mm bearing which runs in a specially produced light synthetic machine oil designed for Formula 1 applications. This is all topped off with a in house fully machined 22 mm custom made Acrylic platter which is driven by our own custom made ‘Little Belter’ Blue belt and supported on 3 rubber isolation feet, designed to compliment the mass of the turntable.

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Lydmessig er man man sÀrdeles fornÞyd om dagen med min spille stil, jeg lytter pÄ lave/middels hÞye volumer, der leverer E-650 etter mitt behov...ikke gjÞr det noe att det hele ogsÄ tilfredsstiller Þyet og dets begjÀr, ikke helt feil att eftermiddags solen ogsÄ gir det hele en dimensjon med sin lyslek.. :)

    Vis vedlegget 667633

    mvh
    Kvalitet i alle ledd. Gedigenhet forkledt som minmalisme.
    Understatement - me like!
     

    _RoDa_

    Ikke sÄ veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Spennende med moddaRega. (y)
    Ser ut som armen er lavt pÄ stigen pÄ Rega, men du har jo alltids Audiomods om det skal blinges litt :cool:

    EDIT:

    RB303 er pÄ 3-er nivÄ hos Rega
    EDIT igjen:
    RB330 til planar 3
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Spennende med moddaRega. (y)
    Ser ut som armen er lavt pÄ stigen pÄ Rega, men du har jo alltids Audiomods om det skal blinges litt :cool:

    EDIT:
    RB303 er pÄ 3-er nivÄ hos Rega
    Det er en ferdig ”pakke” som skal sjekkes ut til uka nĂ„r den kobles opp, men tror ikke jeg tar meg bryet med Ă„ begynne pĂ„ en egen modde karusell, presterer den som forventet, eller i nĂ€rheten, sĂ„ fĂ„r det rekke i denne omgangen...fikk den med pu til en sĂ€rdeles hyggelig pris og vil legge meg pĂ„ en tilsvarende funfactor som det var med P3ÂŽn...og der lander det nok, de har jo tatt endel spennende grep ellers pĂ„ spilleren og armen som kanskje lĂžfter den ennĂ„ mer :)

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Siden TT3 kommer med en MM pu og jeg trolig kommer holde meg til MM i de kommende dager og tider, fikk jeg lyst Ä teste en liten spesialitet...egen MM phonokabel..Oyaide er (for meg iaf) en seriös produsent som lager gode og kvalitetskabler til en overkommelig pris...sÄ dette skal bi moro Ä teste :unsure:

    Oyaide PH-01RR




    ...og for de som ikke tror sÄ mye pÄ kabler, den har matchende farge med Accuphase kabelen, det er jo noe :sneaky:

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.665
    Antall liker
    58.539
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Phonokabel er den kabelen man hÞrer stÞrst forskjell pÄ.
    Hvis du har Vertere Pulse B fremdeles, sÄ bÞr du prÞve den.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Phonokabel er den kabelen man hÞrer stÞrst forskjell pÄ.
    Hvis du har Vertere Pulse B fremdeles, sÄ bÞr du prÞve den.
    Har den, forsÞkte finne specén pÄ den for bruk som phonokabel, uten hell...har jo har hatt den ute for salg en stund og har en spekulant pÄ den, ryker den mÄ jeg ha en ny allikevel, det er ikke mange kroner for Oyaide kabelen, sÄ den blir nok en stayer iallefall...

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sitter Ä leser og tenker at jeg virkelig har fÄtt ro for dette med kabler. Det hender jeg har lyst pÄ noen, uvisst av hvilken grunn, men ender opp med at det betyr ikke noe. Rom, hÞyttalere, forsterkere er rangering... Kabler kommer sÄvidt pÄ topp ti. Kan vÊre tilbÞyelig til Ä tenke at tonearms kabler betyr mest, men har ingen belegg for Ä hevde det. Bare en fÞlelse.. Og slike ting som fÞlelser er gjerne litt vage.. :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Sitter Ä leser og tenker at jeg virkelig har fÄtt ro for dette med kabler. Det hender jeg har lyst pÄ noen, uvisst av hvilken grunn, men ender opp med at det betyr ikke noe. Rom, hÞyttalere, forsterkere er rangering... Kabler kommer sÄvidt pÄ topp ti. Kan vÊre tilbÞyelig til Ä tenke at tonearms kabler betyr mest, men har ingen belegg for Ä hevde det. Bare en fÞlelse.. Og slike ting som fÞlelser er gjerne litt vage.. :)
    Kabler er kabler, kan ikke vÀre uten de, og siden den jeg har ledig hjemme nu er pÄ vei ut sÄ behöver jeg en til. Oyaiden koster ca halvparten av MM puŽn pÄ TT3 sÄ det er ikke den store kostnaden...förste spilleren jeg har med löse rca-rca phono kabler dette.
    Att kabler noen ganger kan utgjÞre forskjellen mellom god og meget god prestanda er ikke jeg i tvil om, det handler vel mest om Ä finne rett kabel til rett sted, og det behöver ikke nödvendigvis vÀre den dyreste som alltid er best.
    Tanken til Oyaide som att de har tatt opp igjen produksjon av egne kabler spes egnet til MM, er jo litt forlokkende Ä teste nÄr prisen ikke avskrekker :sneaky:

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    _RoDa_

    Ikke sÄ veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det der var jo litt spennende (y)
    Ikke sÄ lett Ä finne fasit angÄende kabler til MM, men det ser ut til Ä handle om en hump i frekvensgangen som oppstÄr i forhold til kapasitans.

    Men samtidig ser det ut som mange variabler som skal finnes ut for Ă„ sjekke om kabelen er rett for din egen kombinasjon av utstyr.
    Lenge siden jeg har tenkt at en kabel er spennende, men nÄ kriblet det litt. ;)
    Hvor kjĂžper du denne fra?

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Det der var jo litt spennende (y)
    Ikke sÄ lett Ä finne fasit angÄende kabler til MM, men det ser ut til Ä handle om en hump i frekvensgangen som oppstÄr i forhold til kapasitans.

    Men samtidig ser det ut som mange variabler som skal finnes ut for Ă„ sjekke om kabelen er rett for din egen kombinasjon av utstyr.
    Lenge siden jeg har tenkt at en kabel er spennende, men nÄ kriblet det litt. ;)
    Hvor kjĂžper du denne fra?

    mvh

    Kopierer Oyaides egen "reklame folder” om hva som skjer..sjekk for mer info i linken i #3310

    The total capacitance from the output of MM/VM cartridges to the input of the first gain stage at phono preamp will affect frequency balance of the playback sound by MM/VM cartridges. Although you may hear as good sound for you, but the actual playback sound might be far away from the expected sound by each phono cartridge designs. The typical measured result with unmatched lower capacitance load had a significant dent between 2-10kHz, followed with up to +5dB massive peaking at around 13-20kHz. And when with unmatched higher capacitance road, top hi frequency will be rolled off . The frequence responce will be flattend when being used with the correct capacitive termination. It was well known in the old days, so some manufactures used to make phono cables for specific MM cartridges. But its secret was almost forgotten to todays’ audiophiles who are used to only digital playback. So we bring it back for the todays’ vinyl record playing people with our own feautures.

    Bestilte den fra Akkelis audio i Göteborg, dessverre var det ikke lagervare for Þyeblikket sÄ det tar en 1-2 uker för jeg har den i hus, tror de sender til Norge ogsÄ, om ikke sÄ slÄ meg ett signal sÄ kan jeg evnt vÀre behjelpelig med frakten ;)

    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke sÄ veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Teksten gir mening, men har noen forutsetninger som vi ikke vet om er tilstede.
    De forutsetter at PUen er designet med et sĂžkk i frekvensgangen for Ă„ passe med en mengde kapasitans som gir en hump som retter ut frekvensgangen.
    Dersom den mengden kapasitans som trengs blir riktig totalt med de 160pF som kabelen byr pÄ, sÄ er alt gulle godt.
    - Dersom PUen ikke er designet med sÞkk sÄ er det ikke bra.
    - Dersom kapasitansen som er beregnet Ä mÞte PUen er hÞyere eller lavere enn de 160pF som kabelen by pÄ sÄ er det ikke bra.
    SĂ„ vi har som vanlig en haug med variabler og ingen fasit, men da kan vi prĂžve og feile som vi ofte gjĂžr i denne hobbyen.
    Ikkeno feil med det (y) :)
    Som Oyaide skriver: " Although you may hear as good sound for you, but the actual playback sound might be far away from the expected sound by each phono cartridge designs."
    Good for you er vel ofte det vi er ute etter? Ikke nĂždvendigvis det korrekte. ;)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Teksten gir mening, men har noen forutsetninger som vi ikke vet om er tilstede.
    De forutsetter at PUen er designet med et sĂžkk i frekvensgangen for Ă„ passe med en mengde kapasitans som gir en hump som retter ut frekvensgangen.
    Dersom den mengden kapasitans som trengs blir riktig totalt med de 160pF som kabelen byr pÄ, sÄ er alt gulle godt.
    - Dersom PUen ikke er designet med sÞkk sÄ er det ikke bra.
    - Dersom kapasitansen som er beregnet Ä mÞte PUen er hÞyere eller lavere enn de 160pF som kabelen by pÄ sÄ er det ikke bra.
    SĂ„ vi har som vanlig en haug med variabler og ingen fasit, men da kan vi prĂžve og feile som vi ofte gjĂžr i denne hobbyen.
    Ikkeno feil med det (y) :)
    Som Oyaide skriver: " Although you may hear as good sound for you, but the actual playback sound might be far away from the expected sound by each phono cartridge designs."
    Good for you er vel ofte det vi er ute etter? Ikke nĂždvendigvis det korrekte. ;)

    Ta det for hva det er, en reklame tekst med en forenklet forklaring, tenker ikke dykke sÄ dypt i det men er mer nysgjerrig pÄ bare Ä teste, kan jo vÀre verdt det lydmessig mener jeg! Pleier jo gÄ for det som passer meg og jeg liker sÄ jeg er nok pÄ trygg mark, men denne teksten f.eks gjorde att jeg la bestillingen mest av ren nysgjerrighet:

    "Although you may hear as good sound for you, but the actual playback sound might be far away from the expected sound by each phono cartridge designs.
    The frequence responce will be flattend when being used with the correct capacitive termination"


    SÄ er det bare Ä smÞre seg med den berÞmte tÄlmodigheten Ä vente, men kul kan det bli ;)

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Dette var ett godt kjĂžp! Lekker, velspillende budget spiller som kommer skjenke mye glede og vellyst framover...

    Kort etter audio minnet..sÄ har den mer enn P3 hadde og faktisk mer enn P6 ogsÄ, kanskje noe mellom P6 & P8? Men den har noe mer ogsÄ som jeg catcher inn men har vanskelig Ä sette ord pÄ med engang, men helt klart bedre enn forventet...ny uinnspillt pu (Goldring 1006) og midlertidige uinspilte Accuphase rca kabler..

    Vinyl er morsomt igjen, nÄ med senkte hifi skuldre og mye musikalsk moro i vente!! :giggle:

    IMG_5788.jpg


    IMG_5787.jpg



    Ikke sÄ mye, foruten en hyper modda arm/plint og deksel som miner om at det litt Rega i den spilleren der :cool:

    mvh
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn