musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Der falt lyden på plass, min lyd, musicus stereo...fy fabian va bra det analoge kom ut nu...tror nesten jeg får kjøpe en kabel for å feire...


    Peter Gabriel ”So"


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Livet leker med en, etter snart 16 år sammen er tiden kommet for å skilles fra min V70 2.4T over 300k kilometer har vi kusket sammen og med en total på tilsamans 380k km, er den påtagelig sliten...
    Runs in the family, med lillebror V60CC denne gangen...visse krav som AWD, Diesel, automat og Cross Country med 2400 ccm og fem cyldrer var minste krav...ikke alltid så lett når man vil kjøpe brukt, men denne hentes hjem til fredag! 2016 mod med 45k km på meteret...tror jeg det er duket for mange nye goe bil år 😎

    7FC8C1C6-ED5B-4C17-A7C1-613047791A3E.jpeg


    Mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.471
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Grattis! Den får hilse på hybridbror her, 2019 med 89000 km 🙈😅
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Intet nytt å melde under solen herfra, og det trenger det ikke heller väre, nytbart allikevel :cool:




    mvh

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Litt hifi jåleri, fikk med clampen med vinylspilleren, men kjenner nevrosene når jeg må parkere den på spilleren ved skive bytte, selvsagt finns det løsninger! egen parking for clamps, så det ble bestilt en (basen) slik en idag, ikke bare bare å holde på 500 gr uten å lage merker :cool:

    1615230219489.png


    Sa jeg forresten at det sjelden har värt så fett å spille vinyl som på denne riggen (ikke siste ordet i noenting, men allikevel) :geek:

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Hadde en lang og god samtale med en kjär venn i kveld, som av velvalgte grunner ikke gidder väre med på hfs lenger, vedkommende besitter en dyp gruve av hifi erfarenheten, spiller denne på slutten av dagen, som ett minne av hva vi alle kunne lärt noe av, men dog...noen av dere burde ta til dere mere enn andre..


    mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Litt hifi jåleri, fikk med clampen med vinylspilleren, men kjenner nevrosene når jeg må parkere den på spilleren ved skive bytte, selvsagt finns det løsninger! egen parking for clamps, så det ble bestilt en (basen) slik en idag, ikke bare bare å holde på 500 gr uten å lage merker :cool:

    Vis vedlegget 703486

    Sa jeg forresten at det sjelden har värt så fett å spille vinyl som på denne riggen (ikke siste ordet i noenting, men allikevel) :geek:

    mvh

    ikke det dummeste hifi-remedie, det der.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ord for dagen, det drypper visdom fra vestlandet nesten hverdag! ikke minst har de en relevans utover seg selv...denne har en viss overføring/symbolsk mening gentemot følsomme hifi diskusjoner.... f.eks ☺

    210309_pon_5799.jpg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    De siste utgivelsene til Neil´rn synes jeg har gått mer eller mindre på tomgang...godt med ett gammelt live opptak med Crazy igjen da...

    Neil Young & Crazy Horse ”way down in the rust bucket"



    Recorded on November 13th 1990 in Santa Cruz, CA, where the band were rehearsing for their upcoming Weld tour, Neil Young and Crazy Horse played a club show at The Catalyst which is now released here for the first time.



    Denne dukket endelig opp idag også...

    Richard Barbieri (Japan/Rain Tree Crow/Porcupine Tree) ”Under a spell”



    2017's Planets + Persona was adventurous and bold, showcasing Barbieri's endlessly inventive song writing and mastery of electronic music. Under A Spell picks up where that left off, journeying further into the expansive terrain he had sonically mapped out. When the COVID-19 pandemic hit, everything changed. "I wrote and recorded it in my studio at home, with all this strangeness going on outside," says Barbieri of Under A Spell. "It became something completely different: this weird, self-contained dream-state album."

    On Under A Spell, Barbieri was intent on capturing the atmospheres and moods that his disconnected brain was conjuring rather than slaving over arrangements and melodies. Songs such as 'Flare', 'Serpentine', 'Sleep Will Find You' and its companion piece-of-sorts 'Darkness Will Find You' are sharply defined despite their dream-inspired genesis

    The album's title perfectly encapsulates the haunting, evocative world Barbieri has created. Songs such as the skittering, billowing 'Clockwork' and 'Sketch 6's dub-inspired soundscape hang suspended in that strange half-world between sleep and waking a subconscious reflection of the surreal state the planet has found itself in over recent months. There are voices but no vocals, collaborators include Marillion frontman Steve Hogarth and Swedish singer Lisen Rylander Love (who co-wrote 'A Star Light').

    As ex-founder of Japan, the new-wave pioneers and one of the most ground-breaking bands of their era, Richard Barbieri helped spark the electronic music revolution that followed, his synthesiser sound not only defined the band but influenced the likes of The Human League, Duran Duran, Gary Numan and Talk Talk. Following Japan's split, Barbieri joined Steven Wilson to form the legendary progressive outfit Porcupine Tree, that saw him play on nine of the band's albums, including 1999's Stupid Dream, 2002's In Absentia and 2007's acclaimed Fear Of A Blank Planet. Following PT's hiatus Barbieri has pursued a solo career, releasing albums that include 2005's Things Buried, 2008's Stranger Inside and 2017's Planets + Persona, as well as his recent EP series, Variant.1-5.


    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.209
    Antall liker
    62.287
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Stemmer!! her i en konstellasjon jeg selv ikke hadde gjettet når jeg hørte det förste gangen hjemme hos Impulse :)

    mvh
    Nesten så jeg får lyst å teste den Anders Rogg skiven. Hvis jeg ikke husker helt feil var folka i Tramteateret godt forankret i AkP-ml bevegelsen. Det forklarer sikkert platetittelen, som enten kan leses lyrisk, eller som det var en hel gjeng som hadde røykt sokkene sine da de kom på platetittelen 😄
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Nesten så jeg får lyst å teste den Anders Rogg skiven. Hvis jeg ikke husker helt feil var folka i Tramteateret godt forankret i AkP-ml bevegelsen. Det forklarer sikkert platetittelen, som enten kan leses lyrisk, eller som det var en hel gjeng som hadde røykt sokkene sine da de kom på platetittelen 😄
    Baksiden gir noen sterke hint om hvilken retning det tar (og det er ikke AkPml veien...de havna vel, heldigvis i ”grøfta” etterhvert... ) men om en da også tar i betraktning at det kommer fra KKV så...den er instrumental, hadde ikke orket samme tema med tekst;)

    Slik presenteres den på KKV´s hjemmeside;

    "Skulle du ha ønske om å nærme deg en stillhet, få ned pulsen, åpne for refleksjonen eller bare å “være” så er det vårt håp at denne musikken kan hjelpe deg å få dine ønsker oppfylt. Slik presenterer artisten og kulturarbeideren Anders Rogg sin plate".

    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Livet leker med en, etter snart 16 år sammen er tiden kommet for å skilles fra min V70 2.4T over 300k kilometer har vi kusket sammen og med en total på tilsamans 380k km, er den påtagelig sliten...
    Runs in the family, med lillebror V60CC denne gangen...visse krav som AWD, Diesel, automat og Cross Country med 2400 ccm og fem cyldrer var minste krav...ikke alltid så lett når man vil kjøpe brukt, men denne hentes hjem til fredag! 2016 mod med 45k km på meteret...tror jeg det er duket for mange nye goe bil år 😎

    Vis vedlegget 702660

    Mvh
    Kan starte klubb, RoDa du og jeg. Gretne Gubber Grand Crusin, GGGC.. :). Eller de som er så uheldige å kjøre den sikreste bilen. Hybrid V60 med firhjulstrekk, passer ypperlig.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Förste skiva var spennende og utfordrende...denne er forhåpentligvis det samme...

    Johan Lindström Septett ”On the Asylum"



    Big Dippers omtale av skiva:

    Johan Lindström er en av skandinavias mest respekterte og i senere år mest omtalte jazzartister. Både som produsent og kollaboratør for Ane Brun, som medlem av Tonbruket, men ikke minst for hans forrige septett plate (Music For Empty Halls) som gikk sin seiersgang i sjappa.
    Den uhyre velarrangerte, kule og iørefallende musikken faller inn et sted mellom filmmusikk (Twin Peaks, Lalo Schifrin mm), 60-talls jazz og post-rock. Eliten av sveriges jazzmusikere figurerer i septettten: Per «Texas» Johansson, Jonas Kullhammar, Mats Äleklint, Jesper Nordenström, Torbjörn Zetterberg og Konrad Agnas. Det må også nevnes at superfan Elvis Costello kontaktet Lindström og bad om få være med på denne plata som vi lett utroper til et av årets beste så langt. Rett og slett en helt total lytteopplevelse!


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ny skive inn, må holde Lambchop katalogen up to date :sneaky:

    Lambchop ”Trip"



    'TRIP' sounds like a culmination of the band's older work and current work. There's a looseness and freedom that recalls their older sound mixed with a group sophistication and innovation derived through the process of playing together for so long. The title 'TRIP' refers to the circumstances surrounding its creation and the endeavor of 'touring' itself. 'It also seems to describe a life in music and the situations we created in our life as a band over the years,' Wagner adds. 'It's been a trip.'.

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mye lavfrekvente lyder på Lambchop sine utgivelser. Fascinerende. Lyder en ikke hører så lett om en ikke har rekkevidden på oppsettet. Men regner med at du får med deg det meste musicus :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Mye lavfrekvente lyder på Lambchop sine utgivelser. Fascinerende. Lyder en ikke hører så lett om en ikke har rekkevidden på oppsettet. Men regner med at du får med deg det meste musicus :)
    Får med meg det meste, (under rådende hifimessige omstendigheter)....har lyttet på de jevnt og trutt i over 20 år, studio albumene deres finnes i hylla ;)

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Moody, tungt å blåååttt...passer en regnfull söndags eftermiddag, på vinyl :sneaky:

    Timber Timbre ”sincerely, future pollution"




    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Sjelden jeg liker det når artister skal gjøre en symfonisk variasjon, men...dette er bra...meget bra!!


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Disse får for lite oppmerksomhet!!

    Wilson Benesch Square 2

    405A72B6-6E76-4387-A3FD-5EF50A033B40.jpeg
    5E44BDCC-E68D-4474-8AA8-96BD976C3991.jpeg


    Vakre å se på som skjenker en vakre toner og opplevelser!!

    mvh

    edit:skrivefeil
     
    Sist redigert av en moderator:
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn