musicus stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Når favoritt bryggeren Innis & Gunn...slipper sine små spesial badger av øl på lagret whiskyfat, får man passe på 😊
    Laphroaig ale til Venstre og Irsk whisky stout til høyre!!

    410254A0-1CC8-4F1B-A55B-AA1039966173.jpeg


    Mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.477
    Antall liker
    15.054
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    De ser meget lovende ut(y) Sist jeg kjøpte en spesialvariant fra Innis & Gunn var det Mika´s Choice. Lagret den i 2 år før jeg drakk og den var fløyel🍻

    IMG_1673.jpg
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    De ser meget lovende ut(y) Sist jeg kjøpte en spesialvariant fra Innis & Gunn var det Mika´s Choice. Lagret den i 2 år før jeg drakk den og den var fløyel🍻

    Vis vedlegget 713895
    Den har jeg også värt borti, klarte dog ikke lagre den like lenge som deg men :) testet den Laphroaig varianten nu, det var heftig! Som å skjenke en sterk en, de har endel nydelige varianter i sine små badger de slipper, kanskje ikke uten grunn att de her hjemme holder seg som favoritter år etter år...
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Det går litt på repeat det ene bildet her, men kom så på att jeg ikke hadde det i min egen tråd.

    Mine valg er styrt av egne subjektive opplevelser og lytteinntrykk..så kommer ønsket om en design man liker...kombinert med brukervennlighet og kvalitets komponenter, alt utifra mine øyne, örer og ønsker selvsagt :cool:

    IMG_5917 (2).jpg


    Har i nesten 20 år (dette er mitt 3´dje par) värt en svoren tilhenger av Wilson Benesch og etter noen sidespor havnet tilbake på disse..Wilson Benesch Square 2, de skjenker like mye lydlig glede som de gjør visuelt.

    IMG_5946 (2).jpg


    Jeg har ett ganske livlig rom, og vil ha det slik..derfor passer også denne passive "slave bassen" inn i sammenhenget!

    At the rear of the Square Two cabinet, a unique, high-energy loss diaphragm effectively manages out of phase energy to improve dynamics and perfectly damp the exuberant capabilities of the Tactic Drive Unit. Absorbing energy produced by the drive unit into a lossy structure and thus reducing the potential for resonance in the loudspeaker cabinet. Placed directly behind the mid / bass Tactic Drive Unit, the ABR also enhances the low frequency extension of the drive unit much like a port.

    IMG_5947 (2).jpg




    Wilson Benesch Square 2

    Denne serien er ikke i produksjon lenger og WB synes dessverre ha priset seg utenfor "rimelig økonomiske grenser" så man får nyte og glede seg som best en kan med det en har...de står nok trygt i mange kommende dager!!

    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gjennomført, pent anlegg. Stående på vakker parkett, ikke noe tre-stavs ræl som i de mindre siviliserte lag av folket.. :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    En liten promenad langs memory lane!! hadde noen av disse albumene på kassett i ungdomsårene, på tide å supplere igjen...denne gangen på cd...

    Bauhaus ”5 albums box set"



    The Sisters of Mercy ”Original album series"



    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Jeg liker iFi-Audio!, de har mange spennende dingser til en liten peng som kan väre med å tune i riktig retning! Min Powerstation med xtra AC iPurifiers gjør en liten, men i mine øre...merkbar positiv forskjell. Neste dings å teste ut er denne;

    Ifi Audio DC blocker, det lille den har gjort, eller ikke gjort, tilsier at den ihvertfall ikke gjør noe verre, som en liten forsikring å betrakte, den blir nok stående, tester litt hvor den skal stå, nå foran powerbanken, dermed drar alle komponentene fordel av den, tror ikke jeg er spesielt plaget av dc men skal teste foran de enkelte komponentene underveis, for moro skyld!

    iFi-Audio DC Blocker

    Liten, enkel og muligens effektiv! :cool:





    mvh
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Denne hengte seg på inne hos Bengans idag :cool:

    Marianne Faithfull with Warren Ellis ”She walks in beauty"



    Marianne Faithfull's new unique album - full of poetry and music. Set by Warren Ellis, starring Nick Cave, Brian Eno and Vincent Ségal. With She Walks In Beauty, Marianne Faithfull, collaborated with composer and multi-instrumentalist Warren Ellis, publishes one of the most striking and unique albums of her long and extraordinary career. The recordings took place shortly before and during the first Covid 19 lockdown, during which the singer/songwriter infected herself with the virus and almost died of the disease. Musical contributors include Warren Ellis, Nick Cave, Brian Eno, cellist Vincent Ségal and producer Head. With She Walks In Beauty, Faithfull fulfills the long-cherished desire to record an album that combines poetry with music. It is an album for which she delves deep into her past and that stems from her great passion for the English poets of Romanticism, a passion that developed during her studies with Mrs. Simpson at the St. Joseph s Convent School in Reading, before moving to London at the age of just 16 and created a stepped a whole new world...

    mvh
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.018
    Antall liker
    2.108
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Fått hørt den?
    Liker godt albumene til Warren Ellis og Nick Cave, filmmusikk
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Fått hørt den?
    Liker godt albumene til Warren Ellis og Nick Cave, filmmusikk
    Gjennomlytting bare, men den er stemningsfull, hun resiterer mest..må være i bedre textlytte form enn idag, men det er bra det lille jeg har rukket få med meg, den kommer spilles mer/mye framover...

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Da er beslutningen tatt å det blir å flytte fra storbyen til en mindre kystnær by nærmere Norge Ila sen sommeren/høsten...
    Blir å våkne opp til denne utsikten som også kommer være utsikten fra daglig rommet! Det skal en total oppussing på plass først....

    Litt vemodig men samtidig godt etter 18 år i Gøteborg!!

    12F87AEA-0EB6-4776-A14D-9F03C96C02DC.jpeg


    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.689
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg leste mindre kystnær og tenkte at det bildet der var da kystnært nok :) :LOL:
    Mindre kystnær som lengre fra sjøen altså 😁 - så skjønte jeg at det var mindre OG kystnær

    Grattis! Blir fint dette (y)
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Ett par gamle gode skiver fra en duo (m.fl) man ikke har hört mye fra de siste årene, litt synd siden Vibeke Saugestad har en fantastisk stemme :cool:

    Thinkerbell (Jörn Christensen/Vibeke Saugestad)



    Thinkerbell 2



    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ett par gamle gode skiver fra en duo (m.fl) man ikke har hört mye fra de siste årene, litt synd siden Vibeke Saugestad har en fantastisk stemme :cool:

    Thinkerbell (Jörn Christensen/Vibeke Saugestad)



    Thinkerbell 2



    mvh
    Christer Falch har gjort en greie på FB på album som ikke utgitt på LP som har han skal tilgjengeliggjøre via crowdfunding. Åpnes for bestilling i morgen. Thinkebell er på listen......
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Christer Falch har gjort en greie på FB på album som ikke utgitt på LP som har han skal tilgjengeliggjøre via crowdfunding. Åpnes for bestilling i morgen. Thinkebell er på listen......
    Flott initiativ, ett øyeblikks synd jeg ikke er eller har värt på fb på mange år ;)

    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Så nu att Thinkerbell 2 skiva var signert, det markeres med en flott melankolsk perle fra skiva :cool:


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Kanskje du bør ta deg en gjesteopptreden i morgen og sikre crowdfundingen på Thinkerbell 😃
    Sletta kontoen for flere år siden, og når jeg hører hvordan Accuphase´n formidler de to albumene jeg har på cd, tror jeg att jeg sier meg fornøyd, men godt att Moss store röst (VS er fra Moss opprinnelig) får en ny mulighet å rekke ut til flere :)

    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.689
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ho funker på Tidal også, men har ikke fått plass på Qobuz 😊
    Takk for tips, skal sjekkes ut 👍
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    De var oppmuntrende de to skivene der, fortsetter med en av (imo) Norges beste text forfattere og låtskrivere Al DeLoner (Atle Byström) fra Midnight Choir :cool:


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Det er ikke bare Gbg som har anstendige platesjapper, rämjes i Strömstad har också ett anständig og seriøst utbud av musikk for spesielt interesserte 😎
    Etterhvert i sommer blir det den lokale platesjappa, det er mye å se fram emot!
    84349909-5164-4C7F-9771-37B474F71F51.jpeg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Da skal disse to Wireworld Electra 7 inn i oppsettet, fra strømfilteret, som også fores med en tilsvarende men lengre Wireworld Electra 7, til Accuphase int & cdp...
    Noen gleder skal man jo ha :giggle:
    Smidig å hyggelig handel med cardas på forumet her!!

    4A439C0E-5F1A-400F-8A0A-F60232502A1C.jpeg


    mvh
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Det har gått jevnt og trutt med Prefab Sprout´s "Crimson/Red" de siste to ukene, på tide å skifte skive :cool:

    Prefab Sprout ”Andromeda Heights"



    mvh
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn