Puuuuuuuhhh!!!!!!!!!!!!!!!!
Nå har jeg jobbet meg gjennom hele tråden fra ende til annen - masse bra tips og linker her, har notert for harde livet, - TAKK!!!!! (dette blir dyrt........ :
)
Heldigvis har jeg en lokal platepusher som passer på meg litt, husker ennå dagen ( i -97 el. -98 en gang) han la Signify / Porcupine Tree på disken og tvang den på meg, har ikke angret på den oppdagelsen...
Vil dog slå et slag for dagens Marillion. Som sikkert mange andre var skuffelsen stor da Fish forsvant, og Marillion forsvant fra interessefeltet.
Men da skiva "Brave" kom var jeg solgt, den er stor! Anbefaler å sjekke ut denne gruppa, de to siste; "Anoraknophobia" og "Marbles" er også glitrende.
Så dem i fjor på "Marbles" turnéen, og da hadde de jamen med seg Norsk prog forband!
Anbefaler å sjekke ut disse:
http://www.gazpachoworld.com/
IMHO vel verdt en lytt.
Det er ingen som har nevnt Platypus...........???
Anbefaler sterkt albumet "Ice Cycles", har dessverre ikke "when pus comes to shove", men dette skal også være bra.
Nå sklir jeg kanskje litt ut på et sidespor, men dersom prog er saken, ser jeg ikke bort fra at disse skivene også faller i smak:
This Mortal Coil:
"It'll end in tears"
"Filigree & Shadow"
"Blood"
Dead can Dance:
"Into the Labyrinth"
The Cranes:
"Wings of joy"
"Forever"
Som sagt - hvor grensene går for prog og - .... - andre ting, er flytende for meg iallfall,
vet ikke hva dere andre mener :-/
Mvh
Lagga