Hører gjennom denne nå på spotify, ikke helt prog kanskje, men spennende.Inter skrev:
Måtte glise av refrenget på sang 3 Sisters, snakker vi plagiat av norges forrige MGP vinner Nocturne?
Hører gjennom denne nå på spotify, ikke helt prog kanskje, men spennende.Inter skrev:
Det trur jeg faktisk jeg også skal gjøre når jeg kommer hjem igjen etter tur til Bergen. Fikk tak i gamleversjonen av Stupid Dream før PT på Norwegian Wood, kanskje spille av den.musicus skrev:Tenkte ta PT´s album fra start...
Mitt fav album av PT...
"Stupid dream"
too be cont....
mvh
Helt enig. Også årets plate for min del, særlig "Dreaming Light".Milenko skrev:Slenger meg på Anathema anbefalingen, hvilke følelser og fantastiske stemningskapende lydbilder....nydelig.
Har hørt igjennom endel av det som ligger ute på youtube, og dette skal det lyttes mer på.Inter skrev:Siden jeg kommer frisk og sliten fra Finland og Tuska-festivalen, med episk Devgasm ganger to, så må jeg få lov til å anbefale dette kanadiske geniet. Jeg har kanskje nevnt ham før i tråden men makan til underrated artist skal man lete lenge efter.
At han er så ukjent som han er er en skandale av proporsjoner. Gi ham en sjanse!
Og der holder jeg deg ansvarlig for at 3 nye plater er på vei....Milenko skrev:Judgement night anbefales å sjekkes ut også Anathema faller i smak, den er nok min personlige favoritt, men atskillig mer metall enn deres siste utgivelse.
A fine day to exit er også en glimrende plate, med enkelte låter som vitner om enormt potensiale.
Anathema dukket opp tidlig på 90-tallet og grunnla doom metallen sammen med Paradise Lost og My dying bride.
Akkurat som Paradise lost har de utviklet seg ekstremt mye gjennom spesielt det siste 10-året og kan vel nesten kalles prog/stemnings metall nå for tiden, vanskelig å katalogisere....
Selv om jeg synes Anathema er et fantastisk band, så synes jeg fortsatt at de enda har mer å gå på, for på enkeltlåter vitner det om et fantastisk høyt potensiale for nydelige/vakre/skjøre melodi linjer i dette bandet.
Om man følger platene deres, kan man som man også gjør på Dream theater høre enkelte melodilinjer som kan gjenta seg, i et litt annet tempo o.l, dette er noe som jeg alltid har likt og funnet fascinerende.
Og det kommer du ikke til å angre på. Anathema er fantastisk.MonkeyCountry Audio skrev:Og der holder jeg deg ansvarlig for at 3 nye plater er på vei....
Jeg tenker også på å bestille et par av dem på vinyl. Har ikke hørt åssen de låter enda. Pass deg for Strapping.. det er beinhardt. Tok meg en stund å like SYL.Halux skrev:Har hørt igjennom endel av det som ligger ute på youtube, og dette skal det lyttes mer på.
Ser at amazon har en god del av skivene hans på vinyl (og cd), både soloplater og med Strapping young lad. Det går nok en bestilling avgårde snart 8)
Er på andre gjennomspilling av Pieces of Me idag, og storkoser meg! Flott skive, og for de som liker Affinity så er det verdt å få med seg 1971-soloen til Affinity-vokalist Linda Hoyle! Hun synger helt hinsides bra, og dette er en tirade av supre prog-låter.Vidar P skrev:Hørte Affinity-skiva (1970) igjen idag, har den på Akarma 180g vinyl. Har også hørt den på original UK Vertigo vinyl hos en kompis for 20 år siden, mye mye bedre (etter minnet), men de er dyre.. Mitt forslag til tidenes beste prog-skive.
Bestilte faktisk Angel Airs 2002-utgivelse av samme skive idag, da den har 8 bonusspor (herunder noen sjeldne singler). Bestilte samtidig soloalbumet til vokalisten Linda Hoyle "Pieces of Me", også fra Angel Air.
Jeg har ærlig talt ikke hørt Affinity skiva - den er jo litt dyr da på original vinyl ;D - bortsett fra kuttet Three Sisters fra Vertigo boksen. Der er det jo litt blåsere og orgel. Minner litt om IF, et kanonband forøvrig, men litt mindre funky. Verdt å sjekke ut.Vidar P skrev:Hørte Affinity-skiva (1970) igjen idag, har den på Akarma 180g vinyl. Har også hørt den på original UK Vertigo vinyl hos en kompis for 20 år siden, mye mye bedre (etter minnet), men de er dyre.. Mitt forslag til tidenes beste prog-skive.
Støttar dette forslaget. Tøft. Kjøpte dette albumet for ikkje så lenge sidan. Kan anbefalast.wilbur-x skrev:Bigelf
Er disse nevnt?
Som en miks av Black Sabbath og the Nice med gammel-keyboards i sceneshowet.
De var på HighVoltage, engelske progfans stimlet til..
Tjaaa. Dette var vel en av de platene som ga prog et dårlig rykte...musicus skrev:
So what?, den funker alldeles utmerkt til sine tider, til tross for dine noe udda påstander, at det var bl.a interne uenigheter om albumet´s kvalitet (noen mente de fikk for lite tid selv på albumet) og at noen journalister fra noen selvhøytidelige musikkmagasin ikke likte det, stemmer dårlig med inntrykket av bl.a listeplasseringer og salgs tall (but who cares about that, den dagen jeg bryr meg om slikt, finner jeg meg en annen tidtrøyte enn å lytte til musikk)....Voff skrev:Tjaaa. Dette var vel en av de platene som ga prog et dårlig rykte...musicus skrev:
Det er en noe mer edruelig påstand som jeg kan være enig i, enn å si at den gav progén ett dårlig rykte, en noe drøj påstand ...Voff skrev:Nåja, som stor Yes-fan må selv jeg innrømme at plata er tværa ut til det kjedsommelige. Det hadde blitt et bra enkeltalbum.....
;D ;D ;Dbaluba skrev:Uenighet om de musikalske kvalitetene til store, gamle artisters enkeltutgivelser (satt opp mot deres andre utgivelser) gir ofte artige debatter. Kom igjen, folkens. Finn fram ridderkostymene eller narrehatten og sal opp hestene. La oss få en progga krangel nå. ;D