Skink_123
Bransjeaktør
Word.Supertramp skrev:btw: tips til hvor jeg kan få tak i CD'ene til Popol Ace/Popol Vuh mottaes med takk.....
Jeg stoler ikke på at vi har spotify i evig tid
Word.Supertramp skrev:btw: tips til hvor jeg kan få tak i CD'ene til Popol Ace/Popol Vuh mottaes med takk.....
Jeg stoler ikke på at vi har spotify i evig tid
;Dbaluba skrev:Slik går det med gamle progrockere til slutt. ;D
Blackfield III blir spennende! Når vi i tillegg vet at SW muligens kommer med sitt andre soloalbum i 2011, og Åkerfeldt og Wilson kommer med sitt samarbeidsprosjekt, kan det bli et spennende år.Sailor skrev:Ny blackfield skive kommer på nyåret, samt en liten turne.....
8)
Gled deg! Du har ikke bestilt Insurgentes-DVD'n til Wilson og?room skrev:Porcupine Tree Anesthetize (DVD + Blu-ray) Bestilt kommer i posten rett på nyåret.
Godt nytt år progvenner!!
Aj aj, her er et hull å fylle, får bestille meg den selv.vargen skrev:Gled deg! Du har ikke bestilt Insurgentes-DVD'n til Wilson og?room skrev:Porcupine Tree Anesthetize (DVD + Blu-ray) Bestilt kommer i posten rett på nyåret.
Hehe, Insurgentes anbefales veldig den og. Er jo en dokumentar, men har noen konsertklipp med bl.a. Bass Communion, og flere av låtene til SW. Har sett den et par ganger nå, like fin hver gang. Går jo en del på retningen SW mener musikkindustrien tar. Ødelegger vel en 4-5 iPods i løpet av filmen.atonal skrev:Aj aj, her er et hull å fylle, får bestille meg den selv.vargen skrev:Gled deg! Du har ikke bestilt Insurgentes-DVD'n til Wilson og?room skrev:Porcupine Tree Anesthetize (DVD + Blu-ray) Bestilt kommer i posten rett på nyåret.
Når det gjelder Anesthetize Blu-Ray`en så holder den høy musikalsk standard, lyden også. På billedsiden hadde jeg vel forventet bedre, tror nok ikke at konserten ble tatt opp i HD.
Uff!Hans J skrev:Ellers har YES planer med ny albumutgivelse til sommeren, denne gang uten Jon Anderson! Trevor Horn er produsent!
SØK DEKNING! Åttitallet planlegger hevn på det 21'de århundre. Jeg visste at all den dissingen av åttitallet på sentralen ville straffe seg til slutt. Og se hva dere har pådratt oss. Har dere ikke tanker om konsekvensene av fyllerøret deres?Voff skrev:Uff!Hans J skrev:Ellers har YES planer med ny albumutgivelse til sommeren, denne gang uten Jon Anderson! Trevor Horn er produsent!
Det er verdt å merke seg at blu-rayen er feilmastret ( i hvert fall i bok(s) versjonen). Svartnivået er justert for pc og ikke tv/projektor, svartnivået er derfor dårlig hvis du ikke endrer innstillinger i avspiller. (F.eks Oppo, innstillinger, bilde, hdmi options, colorspace: settes til rgb pc for å få rett svartnivå). Dette er blitt bekreftet på porcupine forumet.atonal skrev:Aj aj, her er et hull å fylle, får bestille meg den selv.vargen skrev:Gled deg! Du har ikke bestilt Insurgentes-DVD'n til Wilson og?room skrev:Porcupine Tree Anesthetize (DVD + Blu-ray) Bestilt kommer i posten rett på nyåret.
Når det gjelder Anesthetize Blu-Ray`en så holder den høy musikalsk standard, lyden også. På billedsiden hadde jeg vel forventet bedre, tror nok ikke at konserten ble tatt opp i HD.
Faktisk ikke fått med meg det. Jeg har dog kun kjørt DVD-versjonen selv, så kanskje ikke så rart. Er det på porcupinetreeforum.com dette blir nevnt? Og vet du om det gjelder LE-versjonen og?Doc.G skrev:Det er verdt å merke seg at blu-rayen er feilmastret ( i hvert fall i bok(s) versjonen). Svartnivået er justert for pc og ikke tv/projektor, svartnivået er derfor dårlig hvis du ikke endrer innstillinger i avspiller. (F.eks Oppo, innstillinger, bilde, hdmi options, colorspace: settes til rgb pc for å få rett svartnivå). Dette er blitt bekreftet på porcupine forumet.atonal skrev:Aj aj, her er et hull å fylle, får bestille meg den selv.vargen skrev:Gled deg! Du har ikke bestilt Insurgentes-DVD'n til Wilson og?room skrev:Porcupine Tree Anesthetize (DVD + Blu-ray) Bestilt kommer i posten rett på nyåret.
Jeg har den gråe Lte utgaven, og sortnivået blir riktig hvis jeg endrer settings i bluray spilleren (skjønte noe var galt da jeg fikk filmen og sjekket forumene, det er en stund siden, men det var et offisielt forum). Tror ikke problemet er der på dvd, men jeg har ikke sjekket. btw konserten er helt klart filmet i HD.vargen skrev:Faktisk ikke fått med meg det. Jeg har dog kun kjørt DVD-versjonen selv, så kanskje ikke så rart. Er det på porcupinetreeforum.com dette blir nevnt? Og vet du om det gjelder LE-versjonen og?Doc.G skrev:Det er verdt å merke seg at blu-rayen er feilmastret ( i hvert fall i bok(s) versjonen). Svartnivået er justert for pc og ikke tv/projektor, svartnivået er derfor dårlig hvis du ikke endrer innstillinger i avspiller. (F.eks Oppo, innstillinger, bilde, hdmi options, colorspace: settes til rgb pc for å få rett svartnivå). Dette er blitt bekreftet på porcupine forumet.atonal skrev:Aj aj, her er et hull å fylle, får bestille meg den selv.vargen skrev:Gled deg! Du har ikke bestilt Insurgentes-DVD'n til Wilson og?room skrev:Porcupine Tree Anesthetize (DVD + Blu-ray) Bestilt kommer i posten rett på nyåret.
Aha. Jeg har den røde, så da vet jeg det til senere. Og siden det er mulig å "fikse" på det, går det vel bra allikevel.Doc.G skrev:Jeg har den gråe Lte utgaven, og sortnivået blir riktig hvis jeg endrer settings i bluray spilleren (skjønte noe var galt da jeg fikk filmen og sjekket forumene, det er en stund siden, men det var et offisielt forum). Tror ikke problemet er der på dvd, men jeg har ikke sjekket. btw konserten er helt klart filmet i HD.vargen skrev:Faktisk ikke fått med meg det. Jeg har dog kun kjørt DVD-versjonen selv, så kanskje ikke så rart. Er det på porcupinetreeforum.com dette blir nevnt? Og vet du om det gjelder LE-versjonen og?Doc.G skrev:Det er verdt å merke seg at blu-rayen er feilmastret ( i hvert fall i bok(s) versjonen). Svartnivået er justert for pc og ikke tv/projektor, svartnivået er derfor dårlig hvis du ikke endrer innstillinger i avspiller. (F.eks Oppo, innstillinger, bilde, hdmi options, colorspace: settes til rgb pc for å få rett svartnivå). Dette er blitt bekreftet på porcupine forumet.atonal skrev:Aj aj, her er et hull å fylle, får bestille meg den selv.vargen skrev:Gled deg! Du har ikke bestilt Insurgentes-DVD'n til Wilson og?room skrev:Porcupine Tree Anesthetize (DVD + Blu-ray) Bestilt kommer i posten rett på nyåret.
Edit: det er vel ikke mastringen som sådan som er problemet, men blu-rayen mangler "flagget" som oppgir korrekt fargeområde til avspiller.
Da må du nok skaffe deg" Valentine suite" også av Colloseum.murre906 skrev:har fåt ørene opp for Colosseum
har 3 stk vinyl av dem.Skulle
gjerne hat noe flere,hvor er det
å få fåt i på vinyl
noen andre band i samme stil
som Colosseum
vinylene jeg har er Daughter of Time,
Those Who Are About to Die, Salute You,
Colosseum Live