soundscape
Æresmedlem
Trukket frem en artist som fortjener litt spilletid igjen - disse 4 albumene av Steve Hillage bør ikke være uhørt for lesere av denne tråden. (Sikkert kjent for de fleste , men allikevel.)
Å takk for info. Kjempe album. Her er det bare til å bestillePorcupine Tree - Deadwing 2005/2018.
Deadwing er reutgitt i disse dager i en 2017 mix av Steven Willson. Låter meget bra.
Sent fra min SM-G928F via Tapatalk
Følger dere ikke med?Å takk for info. Kjempe album. Her er det bare til å bestillePorcupine Tree - Deadwing 2005/2018.
Deadwing er reutgitt i disse dager i en 2017 mix av Steven Willson. Låter meget bra.
Sent fra min SM-G928F via Tapatalk
Da skal jeg ikke strø mer salt i såretIKKE snakk om den konserten! Jeg fikk jo kke gått.
Bare fleipa. Kom gjerne med en konsertanmeldelse. Settlista ser jo fantastisk ut, med Porcupine Tree-låter og allslags. Langt sett også, til han å være. Hørte han var pratsom og i godt humør også.Da skal jeg ikke strø mer salt i såretIKKE snakk om den konserten! Jeg fikk jo kke gått.
Lover bra for kvelden. Sitter på bussen fra Haugesund til Bergen. Da trenger en ikke være mensa medlem for å vite hva jeg spiller på øreklokkene på veien.Da gjør jeg det
Vis vedlegget 483129
8)
På vei mot Bergen for runde to. Konserten i går var formidabel.
Tusen takk for tipset SoundscapeHører på Dropshard - Silk. Italiensk prog fra 2014 , et album jeg liker skikkelig godt.
Norsk pressing fra 1976, med poster? 3-4-500? Mer på Facebook og QXL kanskje?Har ikke peil på prog, men fant denne i platesamlingen. Absolutt spillbar stand, men coveret er litt slitt. Er den verdt noe?
Vis vedlegget 484349
Franske Pulsar er man da slettes ikke ukjent med.PULSAR "Halloween"
"The perfect album, it includes the 3 essential ingredients which make it worthy of the title and the aura of a masterpiece; it combines musical success with the celebration of a grandiose symphonic music, technical achievement with perfect recording and mixing and features a superb sleeve which reflects their music, full of nuances, expressed by a mixture of dark and warm colours, sombre light tints and half tones. A fetishistic record ahead of it´s time, PULSAR´s album may be classed amongst the 10 best symphonic rock albums in the world. It´s beauty and perfection give it an up-to-dateness and timelessness which are the prerogative of masterpieces"
Har trålet gjennom Effigy to-tre ganger nå. Synes den sitter bra. Litt vittig at de har tatt riffet fra The Philosopher (av Death) i slutten av siste låten Blir i hvert fall veldig overrasket hvis de aldri har hørt The Philosopher før, for dette var ekstremt likt.Med Tidal hi fi har det åpnet seg nye muligheter for å sjekke ut musikk. Et par album med Odd Logic som er verd å sjekke ut i kategorien prog-metal.
Vis vedlegget 485656
Vis vedlegget 485657
Da var Odd Logic - Effigy ankommet indre EnfoldMed Tidal hi fi har det åpnet seg nye muligheter for å sjekke ut musikk. Et par album med Odd Logic som er verd å sjekke ut i kategorien prog-metal.
Vis vedlegget 485656
Vis vedlegget 485657
Hehehe...nei det har jeg ikke Soundscape, men nå er det velstrengt tatt ganske politisk ukorrekt å strømme musikk fra Tidal gitt at Jay-Z, Beyounce og Kayne West ser ut for å skumme fløten ganske kraftig. Det er nå det ene, det andre er at ikke helt unge meg bedriver "streaming" av musikk i det daglige. Slikt er ikke prioritert her i huset serr`u.Greit knippe det der PowerPoint. Har du hørt Komara ? også med Pat mastelotto på trommer. Skiva er fra 2015 og ligger på Tidal.
NB - dette er IKKE musikk for svigermor ;-)
Vis vedlegget 495239
Tja, det var da ikke så sært Soundscape.Kanskje gire ned litt her etter noe av det særeste innen sjangeren. Japanske BARAKA er en instrumentalgruppe innen prog/fusion et eller annet sted. Visstnok veldig bra live i følge venner av meg som så de i USA tidligere i år. Også på den ikke for tiden politisk korrekte Tidal……………….
BARAKA English