Musikk for Prog intereserte

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• alfao

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.10.2007
    Antall liker
    72
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Dagens nyinnkjøp.The moody blues plata var virkelig god, både lydmessig og musikalsk sett👍

Finn M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Antall liker
    804
    Torget vurderinger
    5
    Genesis gjenforenes (vel og merke uten P. Gabriel) for en serie konserter i UK.

https://www.theguardian.com/music/2020/mar/04/prog-rock-stars-genesis-to-announce-reunion
    Hverken Peter Gabriel eller Steve Hackett er med dessverre. Da er det mye bedre å oppsøke en Steve Hackett konsert! I motsetning til de andre som er som pensjonister å regne (Collins sitter vel i rullestol og kan ikke spille trommer lenger), er Steve Hackett bedre enn noengang. Har vært i England og opplevd han på konsert både i 2018 og 2013 og kan vel fastslå at han nå spiller Genesis bedre enn originalen. På Ripples kan man savne Phil Collins vokal og på Afterglow kan man savne Tony Banks lange keyboardsolo på slutten, men ellers... Det er Steve Hackett som nå er sjefen!

135549666_max.jpg

inpain1968

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    316
    Jeg opplevde Hackett da han var på Sentrum Scene for flere år siden med Genesis Revisited Tour og kan underskrive på at dette virkelig er strålende. Kommer nok aldri til glemme den konserten. Likevel vil jeg tro at Rutherford, Collins og Banks også byr på en storartet opplevelse når de først har bestemt seg for å gjenforenes. Det er jo ekstremt dyktige folk og noen virkelige ringrever i bransjen.
    Men en klar forskjell er jo at Hackett sine Genesis-konserter er ren prog, mens de andre gutta byr på en blanding av prog og pop..

Voff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    1.602
    Torget vurderinger
    1
    Sikkert greit å oppleve live, men for meg blir dette bare atter et tribute-band. Har den opprinnelige Genesis revisited og det er ganske så uinteressant og overflødig...

inpain1968

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    316
    Sikkert greit å oppleve live, men for meg blir dette bare atter et tribute-band. Har den opprinnelige Genesis revisited og det er ganske så uinteressant og overflødig...
    Jeg er egentlig enig med deg vedr. Genesis Revisited, selv om jeg har både 1, 2 og live på CD. Ble nok litt revet litt med på den tiden og handlet det meste Genesis relaterte jeg kom over :rolleyes: Når sant skal sies har jeg ikke hørt noe særlig på dem siden den gang. Men det gjelder forsåvidt de originale Genesis albumene også. Tror jeg fikk en overdose og har hatt behov for en laaaaaaang pause :) Konserten med Hackett var imidlertid som sagt en opplevelse. Det er noe med å høre musikken live.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn