lille hiawata
Hi-Fi freak
Sjekk ut Progarchives, sjekk ut alfabetisk du finner mye der.Har en del Prog plater fra Russland USSR. Noen her som kjenner til Russisk prog - nytt for meg.
Sjekk ut Progarchives, sjekk ut alfabetisk du finner mye der.Har en del Prog plater fra Russland USSR. Noen her som kjenner til Russisk prog - nytt for meg.
Da har jeg sikret meg 3 ex på sort vinyl, beholder et selv og så kan noen glede seg til JulIkke sikkert alle har fått det med seg, men Popol Ace sin konsert i 2003 med KORK kommer nå på vinyl i september.
Husker deler av konserten og samtlige av de 5 medlemmene var i storslag denne kvelden.
Opplagene er begrenset til 500 sorte og 250 orange.
Orange finnes kun hos https://www.musikkpåvinyl.no mens sort blir å finne i flere butikker.
Et must for proginteresserte å få med seg denne synes jeg.
Vis vedlegget 550485
SUPERT
Ypperlig plate! Hørte faktisk på den på mandag.
Fantastisk band fra den kompromissløse mesterhjernen bak de like fantastiske black metal bandene Throne of Katarsis og Myrkraverk (blant annet), Thor Erik Helgesen. Alt gjøres analogt, med blant annet svære synth/orgelrigger og øvrig utstyr fra hine hårde dage. Jeg går forøvrig faktisk med Ring Van Möbius t-skjorte i dag!Er denne nevnt?
Vis vedlegget 558518
Mer norsk. Ring Van Møbius. Past The Evening Sun
ELP/King Crimson med Peter Hammill vokal..?
Mvh
Treffer meg til de graderKnall musikk alfao.
Jeg stemmer i med din hyllest med et høylytt WOOOOW! Nå har dette albumet snurret noen ganger og det er meget meget bra. Kan det være en kandidat til årets beste i sjangeren?WOOOOW! Ja, her passer faktisk det ordet.
Kjekt å høre at det falt i smak hos deg også. Jeg gikk kanskje litt kraftig ut i min karakteristikk, men mente faktisk hvert ord.Jeg stemmer i med din hyllest med et høylytt WOOOOW! Nå har dette albumet snurret noen ganger og det er meget meget bra. Kan det være en kandidat til årets beste i sjangeren?WOOOOW! Ja, her passer faktisk det ordet.
-BB-
Dette er musikk jeg ble matet med intravenøst på syttitallet, og det har aldri sluppet taket. Vil dog legge til at Primiata Forneria Marconi alltid har vært å foretrekke på originalspråket. Det var koblinger til Lake og Sinfield (ELP og King Crimson) som gjorde dem mere spiselige for et marked utenfor Italia. Det finnes utallige bootlegs av tidlig PFM på italiensk.Må nesten tipse om en CD Box jeg fant på Amazon til hyggelig pris. De 4 beste (etter min mening) albumene til PFM . Ekte 70 talls prog dette her :
Vis vedlegget 562128
HyggeligMå nesten tipse om en CD Box jeg fant på Amazon til hyggelig pris. De 4 beste (etter min mening) albumene til PFM . Ekte 70 talls prog dette her :
Vis vedlegget 562128