lille hiawata
Hi-Fi freak
Jeg mener Per un amico er deres beste.
Takk.Jeg mener Per un amico er deres beste.
Har alle disse på Japan press LPMå nesten tipse om en CD Box jeg fant på Amazon til hyggelig pris. De 4 beste (etter min mening) albumene til PFM . Ekte 70 talls prog dette her :
Vis vedlegget 562128
Heldiggris.Har alle disse på Japan press LPMå nesten tipse om en CD Box jeg fant på Amazon til hyggelig pris. De 4 beste (etter min mening) albumene til PFM . Ekte 70 talls prog dette her :
Vis vedlegget 562128
Ja, kanskje, men Storia Di Un Minuto som er deres første synes jeg er omtrent like god.Jeg mener Per un amico er deres beste.
Progrock, nei. Men kanskje musikk for progrock interesserte.Vis vedlegget 563286
The third Prog Rock album from the past masters LYNDEN WILLIAMS (JERUSALEM), GEOFF DOWNES (ASIA & YES), NICK D'VIRGILIO (SPOCKS BEARD) following up their critically acclaimed 2015 release Searchin' For A Lemon Squeezer which one reviewer said If you want a break from the heavy albums and need something a little lighter look no further that the Deckchair Poets, they might just might put a smile on your face. Immerse yourself in a refreshing rollercoaster ride of exhilarating fun packed brilliance featuring a torrent of wondrously inventive guitar, keyboard solo and stunning lyrics and vocals.
Er litt enig. Tviholder på originale Yes, tidlig Genesis osv. Neo-prog blir ofte litt klisje/kopi-aktig og tar aldri helt av.Skal jeg snakke for meg selv er jeg åpen for nye impulser innen musikk. En del av dagens typiske nye prog synes jeg har blitt litt for pompøs. Mye høres ut som en overlesset musikal som gjør meg svett i øra. Ikke meningen å banne i kirken her, men det er min subjektive oppfatning.
Får svare på mitt eget svar. Kanskje et utdøende tema.Er litt enig. Tviholder på originale Yes, tidlig Genesis osv. Neo-prog blir ofte litt klisje/kopi-aktig og tar aldri helt av.Skal jeg snakke for meg selv er jeg åpen for nye impulser innen musikk. En del av dagens typiske nye prog synes jeg har blitt litt for pompøs. Mye høres ut som en overlesset musikal som gjør meg svett i øra. Ikke meningen å banne i kirken her, men det er min subjektive oppfatning.
Men litt morsomt: den norske gruppa Ruphus var skikkelig prog tidlig syttitall. Etter at Gudny Aspaas tok en pause, hyret de inn en vokalist med Jon Anderson - stemme (Rune Østdahl) og ga ut albumet Ranshart. Til og med coveret var «Yes» Kopierte da også.
Mvh
Dette var så absolutt bra saker Soundscape, og verdig å ha i hyllene i arkivet.Et album som bør nevnes i denne tråden. Nå har jeg aldri vært fan av å putte ting i bås , men progressivt er det vel. Blir som et interview jeg så med vokalisten i Gentle Giant hvor de ble nevnt som en av de viktigste Prog-bandene på 70 tallet. Han svarte - Prog ? - jeg har aldri likt det begrepet eller sett på Gentle Giant som et prog band. Vi lagde akkurat den musikken vi selv likte , og har aldri følt oss hjemme i noen sjanger.
Uansett - her altså A PERFECT CIRCLE - Eat The Elephant.
Vis vedlegget 562383
He-he , det var bare hyggelig , men jeg trodde herren allerede var kjent med A Perfect Circle. Totalt tror jeg faktisk de er mer spilt enn selveste Tool her i huset. Husker første sporet på den siste skiva gikk "rett hjem" første gang jeg hørte den . Det er et flott album som sikkert vil få mye spilletid , og lede deg til de 3 øvrige også !Dette var så absolutt bra saker Soundscape, og verdig å ha i hyllene i arkivet.Et album som bør nevnes i denne tråden. Nå har jeg aldri vært fan av å putte ting i bås , men progressivt er det vel. Blir som et interview jeg så med vokalisten i Gentle Giant hvor de ble nevnt som en av de viktigste Prog-bandene på 70 tallet. Han svarte - Prog ? - jeg har aldri likt det begrepet eller sett på Gentle Giant som et prog band. Vi lagde akkurat den musikken vi selv likte , og har aldri følt oss hjemme i noen sjanger.
Vis vedlegget 562383
Kjøpte 2 ex. hos Râmjâs i Strømstad i går.
Et eksemplar til meg, og en julegave
Hvem blir den heldige mon tro?
Morsomt med en blå og en rød vinyl skive i coveret.
Gleder meg til julefred så jeg kan bli godt kjent med Maynard James Kiernans tredje band prosjekt.
Joda Soundscape, kjenner til A Perfect Circle fra før, men falt pladask for band nr.2 Puscifer for en 3 års tid siden.He-he , det var bare hyggelig , men jeg trodde herren allerede var kjent med A Perfect Circle. Totalt tror jeg faktisk de er mer spilt enn selveste Tool her i huset. Husker første sporet på den siste skiva gikk "rett hjem" første gang jeg hørte den . Det er et flott album som sikkert vil få mye spilletid , og lede deg til de 3 øvrige også !Dette var så absolutt bra saker Soundscape, og verdig å ha i hyllene i arkivet.Et album som bør nevnes i denne tråden. Nå har jeg aldri vært fan av å putte ting i bås , men progressivt er det vel. Blir som et interview jeg så med vokalisten i Gentle Giant hvor de ble nevnt som en av de viktigste Prog-bandene på 70 tallet. Han svarte - Prog ? - jeg har aldri likt det begrepet eller sett på Gentle Giant som et prog band. Vi lagde akkurat den musikken vi selv likte , og har aldri følt oss hjemme i noen sjanger.
Vis vedlegget 562383
Kjøpte 2 ex. hos Râmjâs i Strømstad i går.
Et eksemplar til meg, og en julegave
Hvem blir den heldige mon tro?
Morsomt med en blå og en rød vinyl skive i coveret.
Gleder meg til julefred så jeg kan bli godt kjent med Maynard James Kiernans tredje band prosjekt.
Definitivt Soundscape.
Ja, billetter til Pineapple Thief er i boks. Konserten i fjor var veldig bra. Da hadde de til og med support band som en positiv overraskelse (O.R.k.).Definitivt Soundscape.
Den har fått masse spilletid via digital ølbrikke format her nede.
Har du forøvrig husket å kjøpe deg konsertbilletter til The Pineapple Tree onsdag 25 november 2020 på Rockefeller?
Det skal bli godt å se Gavin Harrison i fri flyt på trommesettet igjen selv om det er et stykke tid til.