En liten ferietur til Italia, et par virkelig gode platebutikker en (selvsagt) ikke kunne gå forbi og litt italiensk prog på vinyl ble med hjem.
Denne hadde jeg på CD fra før, men litt pga det spektakulære omslaget ble denne en av de;
2021 gjenutgivelse. Vinylen er klar (gjennomsiktig) - den første og eneste jeg har. Artig å se rengjøringen på Nitty Gritty'en gjennom platen.
Tyst og god vinyl kvalitet, lyd veldig lik CD'en - og god den og.
Så en brukt en fra før i tiden - vet ikke helt når, men ser ut som ca '75-76 på Discogs.
Vinyl litt brukt, men ok. Lyd litt forskjellig fra CD, av og til litt bedre, av og til ikke.... verdt å ha...
Så en 2016 gjenutgivelse av denne
som ble med fordi den lå der sammen med Alphataurus og så fristende ut og figurerte på denne listen;
10 Amazing Italian Progressive Rock Albums
God kvalitet vinyl med helt ok lyd. God av den moderne reprosesserte typen, ikke helt ekte '70 talls lyd av den gode sorten.
Det fikk jeg på denne her;
En 1978 pressing av en plate utgitt i 1978. Amerigo av
Francesco Guccini, en artist jeg aldri hadde hørt om, men det sier nok ikke så mye.
Singer-songwriter (pop-folk) type musikk, svært bra (om en liker sånt - ikke prog musikk).
Tekstene skal være viktige og gode, men de går jeg glipp av.
Neste gang jeg er i Italia skal jeg ha bedre plass i håndbagasjen til gammel vinyl....