Lincoln town car- "udødeliggjort" i Cannon for de som er gamle nok til å huske detektimen før derrick
Det er det heller ikke, men en 79' Continental Mark V.Burnt_Island skrev:Lincoln town car- "udødeliggjort" i Cannon for de som er gamle nok til å huske detektimen før derrick
Lincoln'er er også lekreGubra skrev:Enig i at Cadillac'er var lekre, men den blå over er en Lincoln.......Vidar P skrev:Cadillac'er var lekre. Noe helt annet enn noen av de erkeharry US liksomsportsbilene med feite rånefelger og veiegenskaper som en vannseng. Cadillac har klasse.
GTO og denslags er tøffe, om enn litt hillbilly.
Utsagn som forventet fra en "Kjønnsløs-riskoker-skoeske-digger". ;Dpemek skrev:Tråden minner oss om at det er produsert rimelig mange håpløse kjøretøy i US. Den ultimate muskelbilen må være Malcolm Campbells Bluebird. Hans viktigste fartsrekord ble satt på Bonneville Salt Flats i Utah den 3. september 1935. Mannen kjørte nesten 500 km i timen (301.337 mph / 484.955 km/h). Det er imponerende.
I stand correctedGubra skrev:Det er det heller ikke, men en 79' Continental Mark V.Burnt_Island skrev:Lincoln town car- "udødeliggjort" i Cannon for de som er gamle nok til å huske detektimen før derrick
Cannon suste rundt i en Mark III og Starsky & Hutsch i en Ford Torino.
Det var tider det..........
Ja, det var det jeg trodde. En amcarentusiast er like velartikulert som formen på de fleste bilene i denne tråden: tung, tørst og tregGubra skrev:Utsagn som forventet fra en "Kjønnsløs-riskoker-skoeske-digger". ;D
.....sier Pemek og starter sin mektige 1,6 liter symaskin samtidig som han tenker: det kan da ikke bli bedre enn dette......... ;Dpemek skrev:Ja, det var det jeg trodde. En amcarentusiast er like velartikulert som formen på de fleste bilene i denne tråden: tung, tørst og tregGubra skrev:Utsagn som forventet fra en "Kjønnsløs-riskoker-skoeske-digger". ;D
Jeg bruker sykkel, du. Det gjør at jeg har sixpacken på magen. Foretrekker det framfor å ha den i en plastpose i bagasjerommet på amcaren.Gubra skrev:.....sier Pemek og starter sin mektige 1,6 liter symaskin samtidig som han tenker: det kan da ikke bli bedre enn dette......... ;Dpemek skrev:Ja, det var det jeg trodde. En amcarentusiast er like velartikulert som formen på de fleste bilene i denne tråden: tung, tørst og tregGubra skrev:Utsagn som forventet fra en "Kjønnsløs-riskoker-skoeske-digger". ;D
Greit, men nå avslutter vi som venner.........pemek skrev:Jeg bruker sykkel, du. Det gjør at jeg har sixpacken på magen. Foretrekker det framfor å ha den i en plastpose i bagasjerommet på amcaren.Gubra skrev:.....sier Pemek og starter sin mektige 1,6 liter symaskin samtidig som han tenker: det kan da ikke bli bedre enn dette......... ;Dpemek skrev:Ja, det var det jeg trodde. En amcarentusiast er like velartikulert som formen på de fleste bilene i denne tråden: tung, tørst og tregGubra skrev:Utsagn som forventet fra en "Kjønnsløs-riskoker-skoeske-digger". ;D
Akkurat dette er det mange som ikke forstår. De tror at så lenge en bil har V8 så er det en sportsbil og den skal da kunne sammenlignes med Porche, Ferrari, Jaguar og gud vet hva.el_mariachi skrev:Det vil si at en fullsize bil med V8 ikke nødvendigvis er en muskelbil. Etter 1971 ble det med de nye avgasskravene per definisjon ikke produsert muskelbiler i USA. Kanskje bortsett fra Dodge Challenger.
Den er grei. Jeg innser at sykkel har sine begrensninger og skal ikke utfordre til akselerasjonstest i neste lyskryss.Gubra skrev:Greit, men nå avslutter vi som venner.........pemek skrev:Jeg bruker sykkel, du. Det gjør at jeg har sixpacken på magen. Foretrekker det framfor å ha den i en plastpose i bagasjerommet på amcaren.Gubra skrev:.....sier Pemek og starter sin mektige 1,6 liter symaskin samtidig som han tenker: det kan da ikke bli bedre enn dette......... ;Dpemek skrev:Ja, det var det jeg trodde. En amcarentusiast er like velartikulert som formen på de fleste bilene i denne tråden: tung, tørst og tregGubra skrev:Utsagn som forventet fra en "Kjønnsløs-riskoker-skoeske-digger". ;D
Nåja kommer vel litt an på hva sykkelen heter det da?pemek skrev:Jeg innser at sykkel har sine begrensninger og skal ikke utfordre til akselerasjonstest i neste lyskryss.
Fantes vel en og annen Corvette også...el_mariachi skrev:Ikke mange virkelige muskelbiler i muskelbiltråden her.
Dårlige kjøreegenskaper er nevnt men disse bilene er ikke laget for kurving men for 0 - 60 mph.
Og når det gjelder muskelbiler er mopar helt klart kongen. Dodge Charger, Challenger, Dart, Li'll red truck osv. Inn i rekken kommer således Plymouth Roadrunner, Superbird, Barracuda, Cuda og Hemi Cuda samt Coronet Super Bee.
Det vil si at en fullsize bil med V8 ikke nødvendigvis er en muskelbil. Etter 1971 ble det med de nye avgasskravene per definisjon ikke produsert muskelbiler i USA. Kanskje bortsett fra Dodge Challenger.
pemek skrev:Tråden minner oss om at det er produsert rimelig mange håpløse kjøretøy i US. Den ultimate muskelbilen må være Malcolm Campbells Bluebird. Hans viktigste fartsrekord ble satt på Bonneville Salt Flats i Utah den 3. september 1935. Mannen kjørte nesten 500 km i timen (301.337 mph / 484.955 km/h). Det er imponerende.
Engle-biler..: http://www.charliesangelsforever.com/id23.htmlGubra skrev:Og Charlie's Angels (sukk) rattet rundt i noe slikt
En av de fineste av slike synes jeg er/var Dodge lil red express truckTubesnake skrev:Og så har vi jo "lastebilene" da
Ja, hadde det vært så vel. Jeg kunne gjerne tenkt meg både Hayabusa og Ducati. Inntil videre kjører jeg umotorisert og amerikansk: Cannondale.Spiralis skrev:Nåja kommer vel litt an på hva sykkelen heter det da?pemek skrev:Jeg innser at sykkel har sine begrensninger og skal ikke utfordre til akselerasjonstest i neste lyskryss.
Heter den Hayabusa eller Duccati skal ikke jeg yppe i lyskryssene i allefall. ;D ;D
Tubesnake skrev:Akkurat dette er det mange som ikke forstår. De tror at så lenge en bil har V8 så er det en sportsbil og den skal da kunne sammenlignes med Porche, Ferrari, Jaguar og gud vet hva.el_mariachi skrev:Det vil si at en fullsize bil med V8 ikke nødvendigvis er en muskelbil. Etter 1971 ble det med de nye avgasskravene per definisjon ikke produsert muskelbiler i USA. Kanskje bortsett fra Dodge Challenger.
Skal man sammenligne amerikanske fullsizere fra 60 og 70 tallet med europeiske biler så må vi sammenligne med tilsvarende biler. Dvs. europeiske familiebiler som Opel Rekord, Ford 17m, Peugeot 405, Renault 10 osv.
Den der hadde akkurat gått i bagasjerommet på LTD'en jeg en gang hadde. ;DPink_Panther skrev:![]()
Nåja, du skal ikke kimse av Renault fra -60 tallet. Kjører du Amcar og ser en slik i speilet er det like greit å svinge inn til siden med en gang. En bekjent av meg har en som har fått ytterlige 40 Hk til de 100 orginale. Rødmerket på 9000 r.p.m. Det er riktignok ikke Gordini, men en standard R8, lys beige av farge. Slem bil.
Veeeel, den var vel drøy. Å runde rundingsbøyer er ikke akkurat amcars sterke side. ;D På svigete veier gumlet Gordiniene amcars til frokost. Til gjengjeld knasket amcars Gordini til lunch på High-ways.R.S. skrev:Nåja, gamle gode Ford Falcon Sprint brukte vel Gordiniene til rundingsbøyer 8)
- for ikke å snakke om Shelby Mustang fra samme tid..
Mvh. RS
Pink_Panther skrev:Veeeel, den var vel drøy. Å runde rundingsbøyer er ikke akkurat amcars sterke side. ;D På svigete veier gumlet Gordiniene amcars til frokost. Til gjengjeld knasket amcars Gordini til lunch på High-ways.R.S. skrev:Nåja, gamle gode Ford Falcon Sprint brukte vel Gordiniene til rundingsbøyer 8)
- for ikke å snakke om Shelby Mustang fra samme tid..
Mvh. RS