Pink_Panther
Æresmedlem
- Ble medlem
- 23.03.2006
- Innlegg
- 20.012
- Antall liker
- 10.537
Man må også få med Chrysler 300. Den startet Hemi æraen til Chrysler. 300 hk, riktignok SAE, var fryktingytende i 1955
I 1960 hadde effekten økt til 400 hk.
Må jo være lov å kverulere litt på mer eller mindre feilinformasjon herPink_Panther skrev:Man må også få med Chrysler 300. Den startet Hemi æraen til Chrysler. 300 hk, riktignok SAE, var fryktingytende i 1955
I 1960 hadde effekten økt til 400 hk.
Er ikke uenig i at skjønnsom modernisering av klassikere kan gi bra resultater, tiltross for at bildet du la ut er et riktig så kraftig motargument, og snarere for det å sette harry-felger på en klassiker gjør at hele bilen ser harry ut...pstraums skrev:Tar med ett av kupeen også! I motsetning til noen her, liker jeg litt modernisering av klassikerne, og spes felger er helt klart ofte noe som forbedrer utgangspunktet
Ehem, kremt......norcad skrev:Chrysler 300 hadde i 1960 forøvrig 375 BHP i standardversjon og ikke 400.
500 bhp.R.S. skrev:Fint gutter, begge har rett. Men hvor mange hester hadde de fått plass til i
1964 Ford Fairlane Thunderbolt? Her hadde de til og med fjerna radioen for å få plass til flere ???
Mvh. RS
Det er strengt tatt ikke mye britisk igjen i en ekte Cobra 427.Roberten skrev:For ikke å snakke om at det er en britisk bil.
Radioen ble ikke fjerna for å få plass til flere hester men for å gjøre bilen lettere. Likeså heiv de ut alt støydempende materiale, monterte dørblad og karosserideler av glassfiber, plexiglassruter og lette forseter fra Econoline.R.S. skrev:Fint gutter, begge har rett. Men hvor mange hester hadde de fått plass til i
1964 Ford Fairlane Thunderbolt? Her hadde de til og med fjerna radioen for å få plass til flere ???
Mvh. RS
noruego skrev:Er ikke uenig i at skjønnsom modernisering av klassikere kan gi bra resultater, tiltross for at bildet du la ut er et riktig så kraftig motargument, og snarere for det å sette harry-felger på en klassiker gjør at hele bilen ser harry ut...pstraums skrev:Tar med ett av kupeen også! I motsetning til noen her, liker jeg litt modernisering av klassikerne, og spes felger er helt klart ofte noe som forbedrer utgangspunktet
Pink_Panther skrev:Harry felger, helt enig. Dessuen, lavprofil på 20" (?) felger på eldre biler er blodharry. Men, på den annen side så er jo Corvette ganske så harry. ;D
Lurespørsmåpl det her. 500hk er nok en svært forsiktig anslått , trolig basert på at man feilaktig antar at det er snakk om en opphauset utgave av gateversjonen av Fords 427. (som av forsikringmessige hensyn i god amerikansk tradisjon var oppgitt til 425hk)room skrev:500 bhp.R.S. skrev:Fint gutter, begge har rett. Men hvor mange hester hadde de fått plass til i
1964 Ford Fairlane Thunderbolt? Her hadde de til og med fjerna radioen for å få plass til flere ???
Mvh. RS
Du som er gammel nok til å huske klassisk racinghistorie kan kanskje belære folket i hvilken modell som vant Rally Monte Carlo i:R.S. skrev:Nåja, gamle gode Ford Falcon Sprint brukte vel Gordiniene til rundingsbøyer 8)
- for ikke å snakke om Shelby Mustang fra samme tid..
Mvh. RS
Joda, med en A110. Som jeg mener hadde rødmarkering ved 12000 rpm (eller noe i nærheten av det).Pink_Panther skrev:Uff, dette blir pinlig.
Renault gjorde forresten en god jobb i -71.
Jeg skrev originale Elan, og med det mente jeg den første serien, ikke modellen. Den skal etter sigende hatt Renault før de skiftet til Ford. Nå er dette 25 år gammel kunnskap som sikkert er litt råttent lagret, så jeg skal ikke være påståelig. Men jeg mener absolutt at Elan hadde et motorskifte fra Renault til Ford tidlig i produksjonsperioden.Pink_Panther skrev:OT, men korrigeringer må til. Rødmarkering ved 9000. Motoren hadde sine aner i 1300 motoren til R8, men M. Gordini hadde jobbet fælt med den. Lous hentet blokker til Europa fra R16
Lotus Elan en Ford Kent basert motor. A310 er bare en skygge av A110, PRV V6 gjør ikke saken bedre, det er vel en av de største møkkamoorer som er laget.
Back to topic, Amcars.
Hva kremter du for gutt! ;DTubesnake skrev:Ehem, kremt......norcad skrev:Chrysler 300 hadde i 1960 forøvrig 375 BHP i standardversjon og ikke 400.
1960 Chrysler 300F Standard engine:
413 Cubic Inch V8
Dual Carter AFB 4-bbl Carburetors
375 bhp @ 5000 RPM
495 ft. lbs.@ 2800 RPM
3-Speed Torqueflite Automatic Transmission
1960 Chrysler 300F Optional engine:
413 Cubic Inch V8
Dual Carter AFB 4-bbl Carburetors
400 bhp @ 5200 RPM
465 ft. lbs.@ 3600 RPM
4-Speed Pont-a-Mousson Manual Transmission
Pink Panther sa ikke noe om standardversjon, kun at den levertes med 400 HK. Og det var jo riktig.norcad skrev:Hva kremter du for gutt! ;D
Det beviste at jeg hadde rett! 375 BHP i standardversjon som sagt.
baluba skrev:Du som er gammel nok til å huske klassisk racinghistorie kan kanskje belære folket i hvilken modell som vant Rally Monte Carlo i:R.S. skrev:Nåja, gamle gode Ford Falcon Sprint brukte vel Gordiniene til rundingsbøyer 8)
- for ikke å snakke om Shelby Mustang fra samme tid..
Mvh. RS
1964
1965
1966 (1, 2 og 3 plass - men ble disket på grunn av uoriginale hovedlys montert like før løpet startet)
1967 (comeback og hevn for dommernes avgjørelse i 1965)
Først i mål foran amerikanske muskelbiler, Ferrari, Porsche og alle andre. I 1968 ble tronen overtatt av Porsche 911.
Brasse skrev:USA - Italia 1-1
(Å fan, sving)