Muskelbiler - Am-Car's - En bildetråd... July 4'th soon...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Brasse skrev:
    Autofiltidene holder ikkje mål, Celica T-sport var leder fram til Dodge Viper kom på bana. Ikkje snakk om at dei er konsise og optimale.
    Kan nok stemme det.
    Så veldig klistra i svingene sitter nok ikke Viperen heller akkurat, på Top Gear sin liste ligger Viper på 89 plass. Ikke så veldig bra kansje, og beste amcar er Chevrolet Corvette ZR1 på 23 plass. Den har i allefall 6 italienere forann seg på lista. Corvetten altså.

    USA - Italia 1-7

    Mvh
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.121
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Hei!
    Top Gear gjør allt de kan for og rakke ned amerikansk bil. De får snart ikke noen amerikansk bil til test pga. usaklighet. Engelskmennene har ikke så veldig mye og fare med når det gjelder produserte biler. Kan bare se noen av de tragiske British Leyland produktene ;D mvh
     

    bia

    9% Slip
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.157
    Antall liker
    3.885
    Torget vurderinger
    9
    Dette er vel imponerende uansett hvilket land bilen kommer fra...

     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    Guit skrev:
    Hei!
    Top Gear gjør allt de kan for og rakke ned amerikansk bil. De får snart ikke noen amerikansk bil til test pga. usaklighet. Engelskmennene har ikke så veldig mye og fare med når det gjelder produserte biler. Kan bare se noen de tragiske British Leyland produktene ;D mvh
    Men at de ikke går fortere rundt banen har vel ikke noe med å rakke ned på å gjøre, eller tror du de kjører seint med vilje med amerikanske biler?
    Jeg vet at de rakker ned på amerikanske biler og de er temmelig vittige når de gjør det imo, men jeg tror som sagt ikke det er derfor de ligger langt nede på lista. Hva engelske biler angår så var det amerikanske kontra italienske jeg snakket om, men siden du drar inn engelske så ligger det faktisk 2 Caterhamer foran Corvetten på lista over raskeste runde ;)
    Mvh
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    20.063
    Antall liker
    10.594
    Guit skrev:
    Hei!
    Engelskmennene har ikke så veldig mye og fare med når det gjelder produserte biler.
    :eek: :eek:

    Lotus, Jaguar, Aston Martin, Bently, TVR, McLaren, Scimitar, Morgan, AC, Jensen, Bristol, Caterham, Ginetta, Noble, Ascari,......
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.702
    Antall liker
    8.102
    Torget vurderinger
    0
    Var akkurat ute med junior og prøvde "gammelbilen" min.

    0 til 0 over 1800meter nådde vi 188kmt

    0 til 70 5,5 sek
    0-150 20,0 sek

    Ikke så galt det fra en gammel familiebil? ;D
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.267
    Antall liker
    126
    Pink_Panther skrev:
    Guit skrev:
    Hei!
    Engelskmennene har ikke så veldig mye og fare med når det gjelder produserte biler.
    :eek: :eek:

    Lotus, Jaguar, Aston Martin, Bently, TVR, McLaren, Scimitar, Morgan, AC, Jensen, Bristol, Caterham, Ginetta, Noble, Ascari,......
    Myyyyyye snadder her ja, å si at engelskmenn har lite å fare med i bilveien er helt på trynet etter min mening ::)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    20.063
    Antall liker
    10.594
    Spiralis skrev:
    Var akkurat ute med junior og prøvde "gammelbilen" min.

    0 til 0 over 1800meter nådde vi 188kmt

    0 til 70 5,5 sek
    0-150 20,0 sek

    Ikke så galt det fra en gammel familiebil? ;D
    Jaguar?
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Guit skrev:
    Engelskmennene har ikke så veldig mye og fare med når det gjelder produserte biler. Kan bare se noen av de tragiske British Leyland produktene ;D mvh
    Hadde jeg vært deg ,så hadde jeg skrudd av PCen tatt meg en runde rundt nabolaget og tenkt litt over den tåpelige kommentaren. Leyland? Jo da ser den, men som Pink_Panther sier: Lotus, Jaguar, Aston Martin, Bently, TVR, McLaren, Scimitar, Morgan, AC, Jensen, Bristol, Caterham, Ginetta, Noble, Ascari,......
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.121
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Hei!

    Må ikke ta det så ille opp folkens. Var ikke så vondt ment. Var noe tankeløst og flåsete sagt av meg ???. Jeg tenkte mere på Morris Minor , Hillman Imp og den sorten. Jeg liker Både Aston Martin,Jaguar, Jensen, og Bristol. De to sistnevnte hadde Chrysler motorer også. Ac laget karosseri til AC Cobra ;D. mvh Guit
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    20.063
    Antall liker
    10.594
    Guit skrev:
    Hei!

    Må ikke ta det så ille opp folkens. Var ikke så vondt ment. Var noe tankeløst og flåsete sagt av meg ???. Jeg tenkte mere på Morris Minor , Hillman Imp og den sorten. Jeg liker Både Aston Martin,Jaguar, Jensen, og Bristol. De to sistnevnte hadde Chrysler motorer også. Ac laget karosseri til AC Cobra ;D. mvh Guit
    Søk på "hilman Imp Racing" på Tuben så får du litt hakeslipp. ;D Siden du nevner AC Cobra, C. Shelby måtte vel til England for å finne et skikkelig chassis. :D
     

    svingen68

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2008
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    1
    R.S. skrev:
    Top Gear er jo seriøse ja :p


    Sjekk heller rundetidene fra The Ring:


    http://www.supercars.net/PitLane?viewThread=y&gID=3&fID=0&tID=10073



    Mvh. RS
    For meg så det jammen ikke ut som Viperen toppet der heller. Hadde den virkelig samme tid som en BMW 320 D ?
    Riktignok var det 260 hester i den 320en så det var vel gjort noe med den men alikevel da ;)
    Det var vel uansett noen italienere foran Viperen på den lista også, så poenget var hva?

    Mvh
     

    HåkonN

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    0
    Pink_Panther skrev:
    Guit skrev:
    Hei!
    Engelskmennene har ikke så veldig mye og fare med når det gjelder produserte biler.
    :eek: :eek:

    Lotus, Jaguar, Aston Martin, Bently, TVR, McLaren, Scimitar, Morgan, AC, Jensen, Bristol, Caterham, Ginetta, Noble, Ascari,......
    Ikke glem Ariel. 0-100 på 2.7 sek og nærmest Formel 1 egenskaper bør gi litt å fare med. ;D

    Rolls Royce bør vel også nevnes, selv om det er kjøpt opp av tyskerne.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    R.S. skrev:
    baluba skrev:
    R.S. skrev:
    Nåja, gamle gode Ford Falcon Sprint brukte vel Gordiniene til rundingsbøyer 8)

    - for ikke å snakke om Shelby Mustang fra samme tid..


    Mvh. RS
    Du som er gammel nok til å huske klassisk racinghistorie kan kanskje belære folket i hvilken modell som vant Rally Monte Carlo i:
    1964
    1965
    1966 (1, 2 og 3 plass - men ble disket på grunn av uoriginale hovedlys montert like før løpet startet)
    1967 (comeback og hevn for dommernes avgjørelse i 1965)

    Først i mål foran amerikanske muskelbiler, Ferrari, Porsche og alle andre. I 1968 ble tronen overtatt av Porsche 911.


    US Ford kom fra intet med null rallyerfaring og sopte bordet med europeiske rallybiler i -63 og -64. Vant sånn bortimot alt de deltok i før de vendte fokuset mot Le Mans og Ferrari, vi vet jo hvordan det gikk.

    http://www.classicdriver.com/uk/magazine/3400.asp?id=11116


    http://auto.howstuffworks.com/1960-1965-ford-falcon9.htm

    Ford Falcon vant med klar margin i -64, men arrangørene endret reglementet og tilla USA-Fordene bestraffning slik at de ikke fikk seieren godkjent.


    Mvh. RS
    Riktig fasit er:

    1964: Mini Cooper 1. plass - Falcon 2. plass - Saab 96 3. plass
    1965: Mini Cooper 1. plass - Porsche 904 2. plass - Saab 96 3. plass
    1966: Citroen ID 1. plass - Lancia Flavia 2 og 3. plass (men Cooper kom først i mål med hele tre biler, som alle ble disket)
    1967: Mini Cooper 1. plass - Lancia Fulvia 2. plass - Porsche 911 3. plass.

    Å komme på andreplass er ikke å vinne med klar margin. ::)
    I 1968 vant Porsche 911 løpet, og en 911 kom også inn på 2. plass. Det brave rallyteamet fra BMC klarte ikke mer en 3. plass det året. 911 dominerte også 1969 med de samme plasseringene, og Cooper var ikke på pallen i det hele tatt. Det var derimot übercoole A110 som kom inn som nummer 3 det siste året i sekstitallet. 1970 gav akkurat samme pallplassering som året før.

    I årene før Cooper startet sin dominans i Rally Monte Carlo var det Saab 96 som vant et par år, og Cooper debuterte på pallen i 1963 med en 3. plass. Året før hadde de for liten motor til å hevde seg i klassen for menn. Da var faktaene på plass omkring de mest spennende (for de ikke anglofile det motsatte) årene i det klassiske klatre/gateløpets ærerike historie. Ingen kunne måle seg med Mini Cooper i årene 1964 til og med 1967. Spesielt i 1966, men det året var teknikerne til BMC så dumme at de monterte halogenlyktene til 1967-modellen uten at de hadde å ha satt modellen i salg enda. Men jeg tror ikke talgelys hadde forandret på at Cooper tok alle pallplasseringene det året, så det var nok helst sure konkurrenter som vil hevde noe annet.

    Litt mer info om skammens år for Rally Monte Carlo. Det året var et typisk eksempel på hvordan byråkratiet og rå makt brukes av den latinske lobbyen i bilverdenen for å vinne en konkurranse uten en manns ære.

    "1966: The 'Stolen' Monte

    In 1966, Mini went for their hat trick, the four Cooper teams being acknowledged as the favourites in the race and receiving lots of public interest. From the start, the teams lived up to this commitment, Makinen, Aaltonen and Hopkirk left all the others far behind and finishing first, second and third at the end of the Rally.

    But then came one of the most questionable decisions in the history of the Monte Carlo Rally. The race commissioners demanded an eight hour technical inspection after the event. As a result, the four additional headlights mounted on the radiator grille of the Mini Coopers were found to fail with French homologation rules. And proceeding from this highly debatable point, the jury disqualified the first three cars. With the Lotus Cortina finishing fourth, and being disqualified for the same reason, Citroen driver Toivonen moved up to the top of the podium as the winner." http://www.supercars.net/cars/2911.html + http://en.wikipedia.org/wiki/Monte_Carlo_Rally#1950.E2.80.931972

    Ikke diskuter Rally Monte Carlo på sekstitallet med en som selv har eid og kjørt Cooper Super Sport Mk III (12H-blokk) uten å ha konferert med fakta først. Men til ditt forsvar så vet jo ikke du at jeg er en slik person. Dr.Evil hadde forresten en aksjepost i nevnte Cooper, men ble kjøpt ut av baluba til slutt.
     

    mls

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.11.2007
    Innlegg
    412
    Antall liker
    27
    Britiske biler? Who cares? Start en egen tråd.

    Topic for denne tråden er: "Muskelbiler - Am-Car's - En bildetråd... July 4'th soon... "
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Ein kompis av ein kompis i uniten har akkurat kjøpt denne, btw.





    Steike ta.


    Er (var) det en Stingray?
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.831
    Antall liker
    7.903
    baluba skrev:
    Denne hekken var det jeg så utenfor vinduet min deilige danske (ja, hun var dansk).

    Mener å dra kjensel på den bilen der, var ikke det en harrifisert De Tomaso Pantera, mon tro?
     

    pemek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.09.2005
    Innlegg
    483
    Antall liker
    11
    Sted
    Bergen
    Kraftig motor, bråkete, rett fram = veldig amerikansk. Det ultimate av amerikansk bilsport må da være dragracing?
     

    Vedlegg

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    15
    baluba skrev:
    Riktig fasit er:

    1964: Mini Cooper 1. plass - Falcon 2. plass - Saab 96 3. plass
    1965: Mini Cooper 1. plass - Porsche 904 2. plass - Saab 96 3. plass
    1966: Citroen ID 1. plass - Lancia Flavia 2 og 3. plass (men Cooper kom først i mål med hele tre biler, som alle ble disket)
    1967: Mini Cooper 1. plass - Lancia Fulvia 2. plass - Porsche 911 3. plass.

    Å komme på andreplass er ikke å vinne med klar margin. ::)
    I 1968 vant Porsche 911 løpet, og en 911 kom også inn på 2. plass. Det brave rallyteamet fra BMC klarte ikke mer en 3. plass det året. 911 dominerte også 1969 med de samme plasseringene, og Cooper var ikke på pallen i det hele tatt. Det var derimot übercoole A110 som kom inn som nummer 3 det siste året i sekstitallet. 1970 gav akkurat samme pallplassering som året før.

    I årene før Cooper startet sin dominans i Rally Monte Carlo var det Saab 96 som vant et par år, og Cooper debuterte på pallen i 1963 med en 3. plass. Året før hadde de for liten motor til å hevde seg i klassen for menn. Da var faktaene på plass omkring de mest spennende (for de ikke anglofile det motsatte) årene i det klassiske klatre/gateløpets ærerike historie. Ingen kunne måle seg med Mini Cooper i årene 1964 til og med 1967. Spesielt i 1966, men det året var teknikerne til BMC så dumme at de monterte halogenlyktene til 1967-modellen uten at de hadde å ha satt modellen i salg enda. Men jeg tror ikke talgelys hadde forandret på at Cooper tok alle pallplasseringene det året, så det var nok helst sure konkurrenter som vil hevde noe annet.

    Litt mer info om skammens år for Rally Monte Carlo. Det året var et typisk eksempel på hvordan byråkratiet og rå makt brukes av den latinske lobbyen i bilverdenen for å vinne en konkurranse uten en manns ære.

    "1966: The 'Stolen' Monte

    In 1966, Mini went for their hat trick, the four Cooper teams being acknowledged as the favourites in the race and receiving lots of public interest. From the start, the teams lived up to this commitment, Makinen, Aaltonen and Hopkirk left all the others far behind and finishing first, second and third at the end of the Rally.

    But then came one of the most questionable decisions in the history of the Monte Carlo Rally. The race commissioners demanded an eight hour technical inspection after the event. As a result, the four additional headlights mounted on the radiator grille of the Mini Coopers were found to fail with French homologation rules. And proceeding from this highly debatable point, the jury disqualified the first three cars. With the Lotus Cortina finishing fourth, and being disqualified for the same reason, Citroen driver Toivonen moved up to the top of the podium as the winner." http://www.supercars.net/cars/2911.html + http://en.wikipedia.org/wiki/Monte_Carlo_Rally#1950.E2.80.931972

    Ikke diskuter Rally Monte Carlo på sekstitallet med en som selv har eid og kjørt Cooper Super Sport Mk III (12H-blokk) uten å ha konferert med fakta først. Men til ditt forsvar så vet jo ikke du at jeg er en slik person. Dr.Evil hadde forresten en aksjepost i nevnte Cooper, men ble kjøpt ut av baluba til slutt.

    Som det kom fram på sidene jeg linket til er din fremstilling ikke korrekt.


    Mvh. RS
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Roan, kjakan, Baluba har rett. Ford vant SS-løpene.
     

    zerum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2005
    Innlegg
    409
    Antall liker
    199
    noruego skrev:
    baluba skrev:
    Denne hekken var det jeg så utenfor vinduet min deilige danske (ja, hun var dansk).

    Mener å dra kjensel på den bilen der, var ikke det en harrifisert De Tomaso Pantera, mon tro?
    Neida, er nok en Alpine A610. med samme motor som Volvo 264, men plassert bak bakakselen so på porsche , var på hele 160 hk da den kom
     

    pemek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.09.2005
    Innlegg
    483
    Antall liker
    11
    Sted
    Bergen

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    R.S. skrev:
    Brasse skrev:
    Roan, kjakan, Baluba har rett. Ford vant SS-løpene.

    http://www.classicdriver.com/uk/magazine/3400.asp?id=11116

    - dette er dog ikke hele historien


    Mvh. RS
    Det handler om å komme først i mål, og som du ser så var det ikke Falcon. Ingen amerikaner kan utfordre en Cooper i bakkeløp og på svingete veier. Jeg elsker amerikanere, men å påstå at de er gode til rally er en overdrivelse av dimensjoner. Sekstitallet tilhørte Mini i Monte Carlo. Alt annet er historieforfalsking. Du må gjerne tro det motsatte, men mine linker har jeg mer tro på enn dine. Spesielt oversikten over vinnere fra listen til Wiki. Det er langtfra alltid wiki er på trynet. Den listen er komplett og sann. Mener du noe annet er det bare tull og tøy fra en som tror at amerikanske biler er best. Jeg har kjørt fra både store hitlerkjelker og US på svingete vei med Cooper og passasjerer.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.638
    Antall liker
    7.289
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    pemek skrev:
    Evt. kan man se på kongen av muskler: tractorpulling
    Ah - Tractor Pulling er konge!
    [video]qBF6iZfguF0[/video]
    [video]kCsSVLZ6wCI[/video]
    [video]emO8V7js3nw[/video]
    [video]NsjRvYnjDUE[/video]

    Og så en litt anderledes en:
    [video]QiiYdB9PC10[/video]

    Johan-Kr
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    15
    baluba skrev:
    R.S. skrev:
    Brasse skrev:
    Roan, kjakan, Baluba har rett. Ford vant SS-løpene.

    http://www.classicdriver.com/uk/magazine/3400.asp?id=11116

    - dette er dog ikke hele historien


    Mvh. RS
    Det handler om å komme først i mål, og som du ser så var det ikke Falcon. Ingen amerikaner kan utfordre en Cooper i bakkeløp og på svingete veier. Jeg elsker amerikanere, men å påstå at de er gode til rally er en overdrivelse av dimensjoner. Sekstitallet tilhørte Mini i Monte Carlo. Alt annet er historieforfalsking. Du må gjerne tro det motsatte, men mine linker har jeg mer tro på enn dine. Spesielt oversikten over vinnere fra listen til Wiki. Det er langtfra alltid wiki er på trynet. Den listen er komplett og sann. Mener du noe annet er det bare tull og tøy fra en som tror at amerikanske biler er best. Jeg har kjørt fra både store hitlerkjelker og US på svingete vei med Cooper og passasjerer.

    Lesevansker?



    Mvh. RS
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Heia Leyland....

    Har ett par Engelske "traktorer" i stallen......den nyeste fra tidlig 50 tall....

    Kommer vel på veien neste år om jeg skynder meg.

    Espen
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Brasse skrev:
    Ein kompis av ein kompis i uniten har akkurat kjøpt denne, btw.





    Steike ta.


    Er (var) det en Stingray?
    Dette er en 63 eller 64 "split window" Corvette. Den heter vel "mako" Shark denne utgaven, "mako -nese" på en 64 split window roadster Stingray - om jeg skulle tippe.

    Det var en hurramegrundt-kis i USA engang som døtta en 632CID motor i en slik... 900hk... for en 15 år siden nå ...den er også fet!
    mvh
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    20.063
    Antall liker
    10.594


    Dette er Corvette Mako Shark. "Mako Shark" var et designstudie som ga inspirasjon til Mako Shark II. Stylingleverandører leverte sett for å bygge om en vanlig Corvette til "Mako Shark"



    Siden Hot Roden er åpen så er det ikke "Split Window" "Split Window" het egentlig "Sting Ray" og ble produsert kun som 1963 modell.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Balls!! Du har rett!!!! :-[
    Hm, og så ser jeg at det er en 1967 det der... "louvre's" rett bak forhjula ja...


    Høh, nå rota jeg fælt...

    mvh
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    R.S. skrev:
    baluba skrev:
    R.S. skrev:
    Brasse skrev:
    Roan, kjakan, Baluba har rett. Ford vant SS-løpene.

    http://www.classicdriver.com/uk/magazine/3400.asp?id=11116

    - dette er dog ikke hele historien


    Mvh. RS
    Det handler om å komme først i mål, og som du ser så var det ikke Falcon. Ingen amerikaner kan utfordre en Cooper i bakkeløp og på svingete veier. Jeg elsker amerikanere, men å påstå at de er gode til rally er en overdrivelse av dimensjoner. Sekstitallet tilhørte Mini i Monte Carlo. Alt annet er historieforfalsking. Du må gjerne tro det motsatte, men mine linker har jeg mer tro på enn dine. Spesielt oversikten over vinnere fra listen til Wiki. Det er langtfra alltid wiki er på trynet. Den listen er komplett og sann. Mener du noe annet er det bare tull og tøy fra en som tror at amerikanske biler er best. Jeg har kjørt fra både store hitlerkjelker og US på svingete vei med Cooper og passasjerer.

    Lesevansker?



    Mvh. RS
    Det du poster er en hylling av en bilmodell, fra et blad om klassiske biler. Det jeg presenterte er en korrekt liste over hvem som vant. Hva du enn måtte mene om Wikipedias liste over offisielle vinnere av løpet (ikke for spesifikke klasser som kvinneklassen) så utgjør den den eneste seriøse informasjonen å ta hensyn til. Din link ligner mer på min link fra BBC. Og den la jeg kun med som ekstra bakgrunnstoff om 1966. Det du presenterer kvalifiserer ikke til fakta i forhold til mine linker.

    Like seriøs som din, vil jeg hevde: http://www.secondchancegarage.com/public/507.cfm

    Sitat:
    The cars were shipped to Europe and they proceeded to win their class at Monte Carlo,
    Edit: Fjernet litt teit språk som ikke passer seg. Prøver å tøyle hersketeknikk-bruk som er utilbørlig. Men dette er blitt så OT nå at i alle fall jeg gir meg. Det er også ganske gøy når amerikanere gjør det godt i typisk europeiske løp, slik som Corvette i deres ikke altfor fjerne storhetstid i Le Mans.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn