Grattis, må få tilbakemelding hva du synes om denne? Er litt blank på dac men kan denne f.eks kobles oppimot en sacd spiller og avspille sacd signalet fra denne? og vil lyden bli bedre?
Tilbakemeldinger kommer, men som andre eiere skriver i
nyhetstråden for mytek bør den få mye tid når den er flunk ny. Jeg er fornøyd med den out of the box, men har bare prøvd den litt og med spotify og Sennheiser HD 650 foreløpig, skal teste den med DSD osv før jeg kommer med en en lengre gjennomgang her (og på Youtube). Her er en tredjeparts
omtale av Mytek Digital Stereo 192-DSD DAC.
Grunnen til at jeg gikk for denne er fordi den har veldig mye nyttig funksjonalitet. Den har balanserte og ubalanserte utganger som kan styres uavhengig av hodetelefonutgangen ved å bruke analog volumkontroll. I tillegg kan man kjøre bypass, så den kun fungerer som DAC. Dette går ikke når man stiller volumet digitalt (man kan velge om man vil kjøre digitalt eller analogt). Videre har den interne gainjumpere som er nyttig. Den har også et ras av innganger og man kan kjøre (generisk) fjernkontroll (f.eks. fra Claes eller med app på mobilen) på den.
Vis vedlegget 206299
Har ikke erfaring med SACD, men ja, det går ann (via DSD, usikker på PCM for å være helt ærlig) – vet ikke om lyden blir bedre hvis du bruker spilleren utelukkende som drivverk, det kommer vel ann på DACen i spilleren kontra i mytek. mteinum kan kanskje bidra mer her, siden han har hatt mytek lenge. Selv er jeg nykommer når det gjelder DSD og highres. Planen er å teste det ut med denne.
I tillegg virker den linear og åpen, så jeg tror den er et godt utgangspunkt for bruk av Equalizer.
En annen ting som ga meg tillit til dette produktet og produsenten er følgende pressemelding:
Mytek Stereo192-DSD DAC continues to be the main converter for Sony Hi-Fi demonstrations:
Cookie Marenco dems DSD | Stereophile.com