Nå er sykkelsesongen i gang!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • O

    OldBoy

    Gjest
    Tja....

    Fortsatt litt mye sørpe på småveiene, synes jeg.

    Men det er like rundt hjørnet....

    :) :) :)
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Båtsesongen er jo også like rundt hjørnet. ;D

    No livnar det i lundar
    no lauvast det i li
    Den heile skapning stundar
    no fram mot sumars tid. 8)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg er på Jæren for øyeblikket. Her er det bare og fine veier.

    Det regner litt mer enn jeg setter pris på i dag, men jeg har da kommet i gang..

    Noen timer på racer er jippi, hipp hurra, og balsam for sjelen.
     
    O

    OldBoy

    Gjest
    Jeg er på Jæren for øyeblikket. Her er det bare og fine veier.

    Det regner litt mer enn jeg setter pris på i dag, men jeg har da kommet i gang..

    Noen timer på racer er jippi, hipp hurra, og balsam for sjelen.
    Din heldiggris. Her (= Oslo og omegn) er det fortsatt tryggest med piggdekk.
     

    Ramses

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2007
    Innlegg
    629
    Antall liker
    22
    Sykkelsesong ja; Når du nevner det så er jo veiene frie for snø, og de er tørre og fine.
    Men så er det slik da at alpintsesongen liksom ikke er helt over.
    Aktivitetshobbyene kan kanskje kombineres?
    Ok, jeg får ta meg en tur nedi kjelleren og smøre ski og kjede.
    At du måtte bringe dette på banen da.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    I dag tenkte jeg hvor glad jeg er for ikke å måtte ut å trene i det sure sørpete våte været på østlandet...
    I år rår latskapen... 8)








































    (ok da, jeg er missunnelig.....
    )
     

    Berg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    1.039
    Antall liker
    1
    Gradestokken viser minus 6.5' og snøstanden er godt over 1 meter. Nei her er det iallefall skisesongen som rår en god stund til !
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.286
    Antall liker
    6.668
    Også på sykkelfronten har vi noe å lære av danskene. Vi også burde satt av en meter på hver side av veiene til sykkelfelt, så hadde flere syklister overlevd sykkelsesongen, og færre bilister stått tiltalt for uaktsomt drap.

    For ikke å snakke om all irritasjonene man hadde sluppet over farlige bilister og syklister som sinker trafikken.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Ja det hadde vært bra. Men det er ikke alltid så greit i tettbebygde områder da all glassbråter og grus ender i sykkelfeltene, men da kan en sykle inn i feltet for å slippe frem biler når det trengs.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    I dag har vært en fin dag for inneaktiviteter. Etter meteogrammet blir det ikke noen langtur i morgen heller...  

    :-/

    Edit:

    Heisann gamle meteogrammer slettes, gitt.

    Jaja, uansett er ikke 3-5 grader, regn og stiv til sterk kuling noe vakkert syn for en syklist.....
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.291
    Antall liker
    240
    Torget vurderinger
    1
    Var ute en tur på Giant carbon racern min i dag...

    Deilig.... men det blåste jævlig ja....

    Destiny.. :)
     

    Haubokk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.12.2005
    Innlegg
    172
    Antall liker
    1
    .......og jeg har kobla batteriet på sykkelen min og starta opp ;D


    .................ok, har en med dårlig motor også, røykskadd og nedsota (les; Merida med mann i dårlig form oppå) ;)
     
    3

    322_911

    Gjest
    Sparer til ny 20 tommer, har allerede hjul på vei i posten. Kanskje jeg rekker det før sommeren er over.
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.291
    Antall liker
    240
    Torget vurderinger
    1
    Imorra blir det sol og 11-12 grader....

    Langtur med racern... gleder meg..

    Destiny.. :)
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.760
    Antall liker
    7.712
    Jepp! Har hatt de første par timene på min nye Epic FSR Marathon, og kan ikke si annet enn at sykkelen langt overgikk forventningene!
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.619
    Antall liker
    1.036
    Torget vurderinger
    1
    No går fyrste turen! Berre 2,5 månader til Bergen-Voss, men plenty tid til å trena seg opp ;D.
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Deilig at jeg hittil har sluppet å se alle de homsetassene som sinker meg i sine tights og rosa t-skjorter når jeg kjører over Siljan.
    Men i år som alle andre år, når dere kjører på hovedveiene hvor jeg kjører og aldri bruker sykkelstier, ikke tale om å vise noen form for hensyn fra min side.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Vi syklister har noen legendariske libidi. Store familier, sterke bekjentskaper. Du må være forsiktig, Jurassic. Du kunne komme til å motta et tilbud du ikke kan si nei til.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg har til og med fått en kollega som sykler. Vi hadde en super tur på fredag, 83 Km nice and easy, litt yr i begynnelsen. I dag skinner sola, men jeg må sykle alene. Fucking turnus!

    P.S.

    Juratiden, det begynner vel å bli noen år siden. Litt hensyn hadde jo vært fine greier, og så er det jo blitt ganske moderne i enkelte miljøer....

    Jaja, jeg greier meg så lenge du følger trafikkreglene.
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Skulle det tilspisse seg har jeg førerkort på store biler også ;D

    Har ikke som hensikt å hverken skade eller skremme noen men har mistet min respekt for medlemmer av Grenland sykkelklubb. Har opplevd utallige ganger at de sykler både 2 og 3 i bredden der hvor det er 70 sone og oppoverbakker når de skal trene og så er de veldig trege med å legge seg inn.
    Skulle jeg kjøre andre steder i landet vil jeg vise større hensyn overfor syklister enn det jeg gjør når jeg kjører over heia mellom vestfold og telemark.
    Er utrolig forsiktig og hensynsfull overalt hvor barn ferdes.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Skal være enig i at syklister i felt kan oppføre seg som sauer, Jurassic. Jeg har ledet endel felt på landeveien, og stående ordre når vi trener opp  lange bakker er en linje,og gjerne 4 og 4 slik at ikke strengen blir så lang.  

    Det kan være vanskelig i slike bakker som de over Siljan. Å bli forbikjørt av nervøse bilister på 6m bred veibane når det er motgånde trafikk er langtfra festlig. Jeg liker å styre bilistene da, få øyekontakt og samhandle, ikke krige.
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Hvis syklister og bilister er gjensidig hensynsfulle er alle fornøyde og i utgangspunktet bør det ikke være noen vanskelig sak. Men teori og praksis er to vidt forskjellige ting.
    Forstår jo ønsket om å kunne trene i bakker med god asfalt men for en som pleier å kjøre den veien blir det fort et irritasjonsmoment å måtte bremse opp fordi de ligger 2-3 i bredden.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Man sykler jo gjerne en sløyfe da. Trøbbelet i Grenlandsområdet er at det er litt få veialternativer å velge mellom. Vi er slik sett heldigere på Hedmarken enn de fleste andre steder i dette landet.

    En klump syklister som gir faen i trafikken rundt seg er dårlige trafikanter etter min mening.

    (Når jeg kjører bil: Det er kanskje fordi jeg er syklist selv at trege bilister irriterer meg mer enn trege syklister over Siljan og liknende steder.)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Har opplevd utallige ganger at de sykler både 2 og 3 i bredden der hvor det er 70 sone og oppoverbakker når de skal trene og så er de veldig trege med å legge seg inn. Skulle jeg kjøre andre steder i landet vil jeg vise større hensyn overfor syklister enn det jeg gjør når jeg kjører over heia mellom vestfold og telemark.
    Det er ikke uten gode grunner at syklister legger seg i bredden når vi er flere sammen. Jeg opplever veldig ofte at bilister foretar mildt sagt idiotiske forbikjøringer når jeg sykler alene. Ligger vi to i bredden tvinges bilistene til å planlegge forbikjøringen på en skikkelig måte. Da slipper syklisten å gå i grøfta fordi bilisten legger seg helt ut mot asfaltkanten når det kommer møtende trafikk, helt uventet. Det har ikke vært få ganger jeg har vært ute i grusen, for å si det sånn. En annen ting er at forbikjøringen krever kortere strekning med to i bredden enn to i lengden.

    I oppoverbakke kan vi som regel godt legge oss på rekke. Det skal jeg jeg gjerne innrømme. Da går det såpass sakte at vi ikke trenger å ta allverdens plass.


    Er utrolig forsiktig og hensynsfull overalt hvor barn ferdes.
    Det skal du vite at vi syklister også må være. En av grunnene til at jeg gjerne legger meg på veien er at barn, voksne med barnevogner, og gamle damer med rullator ferdes på "gang- og sykkelstiene". I tett bebodde områder er det ikke mulig å trene der fordi fotgjengerne kommer for tett, og oppfører seg så uberegnelig at vi må holde gangfart hele veien. Jeg opplevde en gang å bli "angrepet" av en løshund på sykkel. Hadde jeg ikke klart å svinge unne kunne det gått skikkelig dårlig, både for meg og bikkja..

    Kommer vi ut av tettbebyggelsen er saken en annen. En annen ting er at syklistene ikke akkurat prioriteres med tanke på vårrengjøring. Jeg vil helst slippe å ødelegge dekkene mine på bilistenes knuste blinklysglass. Disse får som regel ligge i sykkelfeltet til midten av august.


    Også disse "homsetass"-greiene. Jeg tenner strengt tatt bare på damer. Av og til møter jeg noen slike, og de foretrekker som regel sykkelben fremfor trailervom. Det er hyggelig å kunne tilby dem det mest etterspurte alternativet.

    ;D

    Nå er det forresten på tide å komme seg ut en tur.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Sorry!

    Det var forresten jeg som var på sykkel, hvis du lurer.

    Litt klønete språkbruk der..... ;D
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Før jeg drar ut og sykler:

    Jeg hadde en ''close encounter'' med en libanesisk geiteflokk en gang. Jeg hadde god fart rundt en sving. Plutselig var det geit og flått så langt øyet kunne se. Jeg hogg inn bremsene og måtte støtte kneet mot ryggen til ei geit for ikke å gå i bakken.

    Hadde jeg hatt pulskklokke, ville jeg visst hva makspulsen min var...
     

    Ramses

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2007
    Innlegg
    629
    Antall liker
    22
    Da er jeg kommet hjem etter årets første sykkeltur. Været er lekkert, veiene tørre og
    sykkelen fungerer utmerket.
    Det eneste som kunne vært bedre i dag er kondisen, den må det, og skal det jobbes
    med. Ingen tvil om at det er mer å hente.

    Ønsker alle sykkelentusiaster en fin sykkelsesong !
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Hedmarkens vakreste. Hun heter selvfølgelig Celeste.


    "-Va bene, Valentino? Blir du med?"

    Selvfølgelig.
     

    KnB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.517
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Må kjøpe ny sykkel... sist jeg var ute og tråkket knekte jeg 3 ribbeben... det var ikke godt kan jeg love. Havnet på sykehus, sykkelen forsvant... Nå gleder jeg meg til å kjøpe ny, er jo bare kosen så lenge en holder seg på veien, hehe.
     

    Ramses

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2007
    Innlegg
    629
    Antall liker
    22
    Det var bra ikke motet forsvant sammen med sykkelen da KnB.
    Selv begrenser jeg meg til innkjøp av nytt bakdekk i år. Kjøpte nye dekk i fjor også,
    men bakdekket er allerede utslitt (Maxxis Flyweight 330). Nå blir det Flyweight 490 bak.
     

    KnB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.517
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Motet svikter ikke så lett, det går jo som regel bra, men har hatt en periode nå... startet med ankelskade i forbindelse med take off med paraglider...,

    Vet ikke helt hvilken sykkeltype jeg skal gå for nå, racer eller hybrid.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Bikka akkurat 7 mil i dag og, jeg som bare skulle ha en superkort ''sving rundt huset''. Det er bra langt for meg så tidlig på året.

    Det er så ufattelig idyllisk på de jærske småveier at jeg velger omvei etter omvei. Jeg klarer ikke å slutte å smile, selv opp bakkene med under 10 Km/t på computeren.

    Jeg skal poste noen bilder så snart jeg kommer meg til en PC med blåtann. Jeg tok noen med telefonen mellom Brusand og Kartavoll i dag.

    ;D
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Vet ikke helt hvilken sykkeltype jeg skal gå for nå, racer eller hybrid.
    Da skal jeg ta valget for deg: Racer.  ;)

    God tur og god sommer.
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Jeg blir som smør når hun snakker til meg å den måten. ;D

    Hva gjør du der borte, Zomby? Trodde du var Frøymann?

    KnB: Kjøp racer. Hybrid tar deg ingensteder.
     

    KnB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.517
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Racer frister, må si det. Har dere noen anbefalinger på merke/type kanskje, en god men ikke for god... Må vel opp i 10-15K eller?
    mvh
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Hva gjør du der borte, Zomby?
    Skulle hørt til Frøy, ja. Men nå er jeg under utdanning/praksis på Jæren. Nå er det pendling mellom Oslo og Nærbø, Fostex PM-1 og CD-walkman i pendlerkåken, Gradient, DP, Rega og LP'er hjemme. Det er nesten bare sykkelturene som redder vettet. Det er fint her, men j***** langt hjem.............
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn