Selgeren av min DV pickup har en XX2 mkII med 60 timer på nåla til 899$ pluss frakt (rundt 30$ med Fedex). Bare for å friste deg litt Valentino Veil. pris 13900 hos Audioroyal... Er det rart man fristes til hasardiøse kjøp ???
Jeg kan passe på den så lenge jeg gut!gut_man skrev:Oi oi,! Da er XV-1s landet på Gardermoen... Noen som har erfaringer med Fedex og hvor lang tid det tar fra fuglen er landet, til den banker på døren? Den er vel her mandag Så kan jeg sitte på høstferie og lengte hjem til juvelen min Ja ja, da er den garantert i hus når jeg kommer hjem igjen. Masse å glede seg til da! Fri og god tid til justeringer og lytting!!
Tenkte det måtte være noe slikt jagut_man skrev:Det er luftfukteren det. For å redusere statisk elektrisitet! Anbefaling fra Van den Hul, som faktisk er ganske effektiv. Må visst etterfylle vann, for der er tørt som en ørken!
Takker Fosse! Når det gjelder justeringer, er jeg jo så heldig å eie en tangential arm, som kun fordrer rett overheng, VTA, VTF og Azimuth. Jeg finner det ganske mye enklere å justere inn pickuper i tangentialarmer kontra radialarmer. Uansett kommer jeg til å eksperimentere en del. Og jeg pleier å være ganske påpasselig med å få justert skikkelig. Pleier endatil hente inn second opinions ang. instillinger.Fosse skrev:Gratulerer gut_man. Dette kan du se frem til. En fantastisk sak, min favoritt!!!!!
Ellers ikke nødvendigvis enig med FallenA i at den trenger mer enn vanlig finjustering før den er "på plass". Jeg har hatt DV Te Kaitora Rua, Shelter 90X, Koetsu Urushi, Benz Ruby3, Lyra Argo og Denon 103 innom det siste året og må si at jeg faktisk finner XV-1s å være den minst kritiske. Det vil si, den responderer positivt på justeringene i like stor grad som de øvrige, men den er ikke avhengig av dette "ene punktet" for å lage musikk og ikke låte horribelt. Den sporer hos meg formidabelt, bedre enn noe jeg har vært borti, og det uten finurlig justering faktisk. Har hatt tre ulike XV-1s innom, og det gjaldt dem alle.... det er ingen selvfølge for pickuper i prisklassen.
Dette er ikke en oppfordring til å la være å justere, snarere tvert imot. Poenget mitt var at den låter relativt bra rett ut av boksen, og den låter flott selv om du ikke har vært pinlig nøyaktig.
(Gjelder for de armer og kombinasjoner jeg har testet, hvordan det funker i andre systemer vet jeg ikke, men det låter jo fortreffelig hos Parelius også).
Velkommen i klubben gut_man!
Ja, det er en ekte "folkepickup".gut_man skrev:Ellers er det godt å høre fra dere som har erfaring med pickupen, at den ikke er superkritisk. Har jo lest om enkelte high end VdH pickuper som er så kritiske at enkelte gir dem opp! Fint å høre at man heller ikke må "pine" seg gjennom innspillingstid, før det høres anstendig ut. Dette blir kjempemorro!
Hehe....Fosse skrev:Det som bekymrer meg mest er at FallenA med kommentaren "Men jeg trodde DV klubben brukte lekre kvinnfolk i avatarene sine" viser han blander Parelius og Fosse med Parelius og Valentino.....
Med fare for å gå off-topic: Handler ikke dette om hifi da? Skulle jeg hatt førstedamen i avataren eller har du bedre forslag?Valentino skrev:Jeg kan tåle å bli sammenblandet med en så hyggelig medforumist som deg, men hvorfor fanden har du en elektronikkboks som avatar, Fosse?