Joseph F. Blumrich skrev en veldig interessant bok " Å Himmelen Åpnet Seg" der han tar for seg Ufo fenomenet i Bibelen..forsåvidt ikke noe nytt, det florerer jo av det i hele Bibelen. I boka tar han, vitenskapelig for de som trenger det, for seg Esekiels beretninger, og designer hvordan logisk sett Esekiels detaljerte beskrivelser må ha sett ut. (
The Spaceships of the Prophet Ezekiel) (
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Spaceships_of_Ezekiel)
Jeg tror på det Gudommelige, men tror det er integrert i alle ting, som en evig gnist som sørger for bevissthetens og sjelens tilblivelse og opprettholdelse..ergo er vi alle Gud, så det eneste sanne tempel eller kirke om du vil, er vår egen kropp, sinn og sjel. Jeg mener alle er uten synd, ondskap eller slike menneskeskapte begreper, men at vi lever i en verden hvor erfaringer og fri vilje Må være nettopp det...altså en slags erfaringsmark hvor uendelige tanker/fantasier, (kan), få en fysisk ytring og virkelighet...
Bibelen og dens beretninger av Gud, er ikke annet enn beskrivelser av andre intelligente besøkende tror jeg og Gud er altså der en utenomjordisk.
Les Esekiels åpenbaringer og hvordan han blir tatt med inn til Gud av engler og kjeruber og blir fløyet opp til himmelen, i torden, Ild og et fælt bråk visstnok.
Den Hellige Ånd ble beskrevet som en tordensky med lys,ild og et ufattelig leven som beveget seg mot og stanset foran 3000 tilskuere på markene, stort sett det samme da Moses fikk levert "steintavlene" på fjellet..
We Are Not Alone