Nå tror jeg det jammen er på tide med litt kristen musikk her inne - Jimmy Swaggart

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Den fantastiske predikanten, musikeren og skribenten Jimmy Swaggart har masse flott musikk med et budskap om kjærlighet og fred. Jeg tror at en plate som THERE`s ROOM AT THE CROSS FOR YOU kunne passe bra for å avløse striden om Maxwell`s forsterker.

    For den som ønsker kristen musikk på CD og DVD så har vi masse plater med Jimmy Swaggart

    Kontakt: pmaudio@online.no
    38 18 31 15
    www.pmaudio.no

    There`s room at the cross for you.jpg
    At Calvary.jpg
    All you need is Jesus.jpg
     

    Kommentarer

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.572
    Antall liker
    3.139
    Sted
    Oslo
    Menneskene får det enhver fortjener. Slik er det og var det, og ingen kan rømme fra det, fordi Gud er rettferdig. Men kristen tro er ganske enkelt: Du har gjort noe galt og fortjener straff (er noe menneske feilfritt?), noe alle mener kriminelle f eks bør få. Men akkurat i det dommen kommer, har noen annen tatt på seg straffen, så du kan få slippe.
    Jeg synes ikke det er så fryktelig rettferdig at mennesker som ikke tror på Gud dømmes til evig fortapelse (joh. 3.18 ) ikke når en stor del av verdens befolkning ikke har hørt om ham en gang. Selv udøpte spedbarn kommer i kategorien, noe som må være en fæl straff for å dø for tidlig.
    Jeg personlig tror på en eksistens utover det fysiske i en metafysisk verden, men forestillingen om frelse er bare tull. Den fysiske verden er på sett og vis en erfaringssimulator. Livet i et nøtteskall kan beskrives som: forestilling (sjel) - skapelse (sinn) - erfaring (kropp). Kun sistnevnte tilhører den fysiske verden slik jeg ser det. Forestilling og skapelse tilhører den metafysiske. Dette er ikke så ulikt slik en virtuell verden fungerer. Hvis man studerer en virtuell verden vil man se at metafysiske konsepter kan eksistere, men likevel gies en rasjonell forklaring. Slik programkode ikke kan påvises på innsiden av en virtuell verden, men i høyeste grad er med å bygge den opp. Programkode eksisterer på den måten metafysisk (utenfor) i forhold til det som eksisterer på innsiden av en virtuell verden.
    Men da er du jo så langt unna bibelens ord om frelse og fortapelse at det strengt tatt ikke spiller noen rolle hvilken religion du snakker om. Helt greit, forsåvidt. For min del er jeg såpass langt unna en tro at religioner ser ganske like ut (bortsett fra at katolikkene er gode på musikk og akustikk).
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Denne tråden gir og gir. I sannhet sier jeg dere: Den er en gave!
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Angående Jimmy Swaggart så skal vi ikke dømme ham. Han er formodentlig en god kristen mand, der har dummet sig og været utro, som jeg forstod det. Det har han fortrudt og det vil sidde på ham resten af livet. Det har påvirket hans kone og børn. Manden er ked af det og har bedt om tilgivelse, så lad os komme videre. Jeg formoder har er troende og det er det noget imellem ham og Gud. Jesus har renset ham. Husk vi er alle syndere der fejler og kæmper os videre.

    Det kunne være interessant, at på pmaudio på banen, da han er trådstarter, og sige hvad han syntes om de sidespring som denne tråd tager ligesom alle andre tråde gør.

    Lad os nye noget god kristen musik og dele de gode kristne optagelser.
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.810
    Antall liker
    1.650
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Man får det man søker. Søker man det onde, kanskje via musikk, da får man ondskap. Men søker man det gode, også det via musikk, da får man nettopp det. Kristen musikk er først og fremst laget for å bringe oss nærmere Gud. Og det var kristen musikk dette skulle handle om. Om det blir kjedelig eller annet, finnes andre tråder og fora.

    Kristendom går ikke ut på å være feilfri, men på å innrømme sine feil og ønske tilgivelse. Så kan også kristne som gjør feil, brukes av Gud, også i musikk. Og det var de onde menneskene på Jesu tid som ikke tålte at Jesus sa sannheten og gjorde det som var godt, derfor korsfestet de ham, enda de så hans tegn og under. Jesus kom for å sette skille - svart mot hvitt - ondt mot godt. Så blir det opp til oss å velge side. Jeg har gjort mye galt i mitt liv og skammer meg over det. Men jeg skammer meg ikke over Jesus.

    -Over og ut-
    Rigtig godt indlæg! :D
     

    Susort

    Medlem
    Ble medlem
    10.12.2008
    Innlegg
    5
    Antall liker
    3
    Sted
    Hjemme
    Angående Jimmy Swaggart så skal vi ikke dømme ham. Han er formodentlig en god kristen mand, der har dummet sig og været utro, som jeg forstod det. Det har han fortrudt og det vil sidde på ham resten af livet. Det har påvirket hans kone og børn. Manden er ked af det og har bedt om tilgivelse, så lad os komme videre. Jeg formoder har er troende og det er det noget imellem ham og Gud. Jesus har renset ham. Husk vi er alle syndere der fejler og kæmper os videre.

    Det kunne være interessant, at på pmaudio på banen, da han er trådstarter, og sige hvad han syntes om de sidespring som denne tråd tager ligesom alle andre tråde gør.

    Lad os nye noget god kristen musik og dele de gode kristne optagelser.
    Hvorfor skal vi ikke dømme ham? fordi han er kristen? Han har tatt på seg ansvaret å være bedre enn andre på grunn av at han er kristen og fortsetter å kaste stein i glasshus og fordømmer musikalske artister uten kjennskap eller bakgrunnshistorie til artisten.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg klarte 1:41. Da måtte jeg stoppe, ikke snakk om annet.... Denne kommer jeg til å ha mareritt om, takkskarufaenmegha! ;D
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.572
    Antall liker
    3.139
    Sted
    Oslo
    Husk vi er alle syndere der fejler og kæmper os videre.
    Hell NO !

    Jeg har aldri trodd så jeg kan aldri ha syndet.
    Hell NO
    Jeg har aldri syndet så jeg kan aldri ha trodd.:mad:
    HELL YES,

    Jeg har aldri trodd, så jeg har alltid syndet!

    Det er så fint med religion. De troende kan gjøre hva de vil, bare de har trodd på riktig Gud og ber om unnskyldning til ham. De ikke-troende går til helvete uansett hva de gjør.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.560
    Antall liker
    9.730
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    1. Gud ville prøve Abrahams tro, fordi Gud havde store planer med ham. Abraham har også fået navnet Troens Fader.
    Som en meningsfelle forklarte, avtalt spill?
    Det er ikke aftalt spil, fordi så havde det jo været lige meget. Gud havde brug for en han kunne stole på. Derfor denne prøvelse og heldigvis hanlede Abraham i tro. Abraham fik senere besøg af Gud og to engle, en dag han stod og spejdede ud i ørkenen.


    2. Syndfloden kom, som Gud havde bestemt skulle udrydde mennesker fordi de levede i synd, undtagen Noas familie, fordi han var en troens mand. Gud hader synd! Gud sagde til Noa, at han skulle bygge Noas Ark. Det var 120 år før syndfloden. Tænk at Noa arbejde på bygning i 120 år og måtte finde sig i, at folk anså ham som en galning. Men Noa gjorde præcisdet Gud ønskede. Han byggede en kæmpe båd og det var muligt for alle at komme med. Dyrene kom med som par. Der var tigre og løver, men de spiste græs dengang. Der kom ikke hundrede hunderacer med, men måske kun ulven. Deraf stammer jo hundene. Der var også dinosaurer med. De er nævnt med et andet ord. Mennesket var vegetar, så dyrene var ikke bange for menneskerne. Selvfølgelig kunne Gud får dyrene til at gå til Noa.

    Utrydde en hel art og spare noen få "rettroende", er ikke det IS-metoder? Tigre og løver har aldri vært gressetere, det viser tennene. Men dinosurer da, de var vel utryddet for lengst? Ellers litt vag forklaring med at Gud får det til.
    Tænder kan ændres. Når Gud kan skabe Universet, Jorden, planterne, mennesket og alle stjernerne med dets mængder af mælkeveje, kan Gud så ikke ændre nogle tænder...

    Jorden havde et super klima. Mennesker blev meget gamle, fordi der var et beskyttende vandlag rundt om jorden, der beskyttede. Metusalem blev 969 år, som den ældste. Gennemsnittet lå på 912 år.
    Da Noa lukkede lågen til, efter at have spurgt, om der var nogle der ville med, var han 600 år, og regnen kom. Vandet steg og steg og alt liv der ikke var i båden druknede. Gud glemte aldrig Noa og glemmer ikke os. Derfor kom regnbuen. Tiden efter Noahs Ark blev en anden. Klimaet blev dårligere fordi det beskyttende vandlag var væk rundt om jorden og levetiden blev reduceret til et gennemsnit på 70 –80 år.
    Hvor blev vandet af? Man har fornylig fundet store mængder vand i jordens indre. Heldigvis har Gud lovet os, at det ikke vil ske igen.

    Der findes 5000 forskellige fortællinger om, da vandet steg. Man kan finde fortællinger om vandet overalt på jorden. Det har været noget man har snakket om og fortalt til sine børn og børnebørn. Vi stammer alle fra Noas børn, Sem, Kam og Jafet. Skandinaver og tyskere stammer fra Sems ældste søn Gomer.

    Var nok bedre kosthold da ja, hadde neppe Mc Donalds, så mulig de ble eldre.
    Nej. Klimaet blev dårligt. Vandet der var rundt om jorden har beskyttet imod radioaktiv stråling mm. Forsteninger viser sig rundt omkring oppe i bjergene. Interessant er det, at mennesket var vegetar indtil Syndfloden.


    3. Ja. Den syvende dag hvilede Gud. Vel fortjent!

    4. Jorden er ca. 6000 – 7000 år. Det kunne begrundes med mange ting. Træer fundet i staten New York viser, at de er mange millioner år gamle, men man kender hvornår de er plantet fra gamle kort.

    Denne forklaringen skjønte jeg dessverre ikke, var kanskje litt tynn?
    Selvfølgelig er den det. Men man må jo begrænse sig.... Den 18. maj 1980 i Washington NV USA målte man på sten og lava, der viste 2,8 millioner år gamle. Målingen sagde det, men det viste man ikke passede. Jeg husker ikke lige hvorfor.
    Jordens magnetfelt ændrer sig 7 % om året. Det er noget kloge hoveder kan regne på. Det er jordens afstand til solen der ændres og noget med at månens placering. Jeg kan evt. vende tilbage med en bedre forklaring. Men hvis man bruger de 7 % i et regnestykke, kunne jorden være max. 20.000 år gammel.

    5. Til spørgsmål må jeg desværre sige Ja. Det er trist, men Vejen til Frelse er igennem Jesus og kun den vej. Det er det der står i Biblen og det er det jeg tror på. Derfor finder jeg det så vigtigt, at fortælle om min tro, selvom man så kan opleve, at blive kaldt uintelligent.

    Ja, det er meget trist!


    6. Hvis du med munden bekender dig til Jesus Kristus og med hjertet tror, er du Frelst. Ikke hvad kirke du kommer i.
    Jeg tror ikke på denne tolkningen. Jeg tror Jesus var en god mann, støpt i samme støpeskje som deg og meg, en rebell og en tøffing som talte den tidens bokstavtolkere midt i mot akkurat som jeg tror han ville gjort i dag. Så ja, jeg tror på Jesus, er jeg da frelst?
    Om du er frelst, kan jeg ikke vide. Det er bevisligt, at Jesus har levet som person. Jesus er jo registreret i det gamle system et sted. Men at tro på, at Jesus har levet og gået rundt og gjort gode gerninger og at han var rebel, der smed de platugler ud fra Tempelpladsen, der bare ville have penge ud af folk på et Helligt sted; betyder ikke, at man er frels, som jeg ser det. Men det er igennem Korset det sker. Korset er vejen til Gud. Ale der har syndet kommer i Helvedet, hvis de ikke er frelst af Jesus. Man må tro på Jesus som Guds søn og det er derigennem frelsen kommer. Har Jesus taget vores synd, ser Gud det ikke, den dag vi skal stå overfor Gud. Det skal vi være glade for. Det er helt væk.

    7. Biblen er en tolkning, som man kan bruge et helt liv på at forstå. Nogle tolker det forkert. Nogle tolker det til hvad de selv vil have. Vi er forskellige individer og nogle ser lidt og andre noget andet. Biblen er den måde, som Gud taler til os på. Når vi ber, taler vi til Gud, men der er tilfælde, hvor Gud har talt til folk. Men det står alle frit for, at læse Biblen og bede om, at Gud åbner ens øjne så man forstår.
    Det er altså rom for tolkning? Så de tidligere nevnte prester og biskoper er ikke helt ute å kjøre likevel?
    "Biblen er en tolkning, som man kan bruge et helt liv på at forstå". Så var det dette igjen: Hvis et barn dør før det er døpt, ikke hadde noen reell mulighet for å tolke Bibelen gjennom mange år, er han/hun likevel dømt til evig pine? Hvis ja, hvorfor?
    Jeg ved ikke, hvad de præster har sagt. Men hvis de gifter homoseksuelle, går de imod Gud. Det er tydeligt beskrevet i Biblen, hvad Gud syntes om det. Men Gud elsker alle mennesker. De homoseksuelle, de utro osv. Ikke at Gud godkender det.
    Hvis præster og Biskopper går imod Israel, går de imod Gud!
    Du spørger om et lille barn kommer i Himlen? Det tror jeg. Jeg tror at et barn af troende forældre er sikker på at komme i Himlen, da det er frelst ved forældrenes tro, indtil det selv er gammelt nok til selv at tage et standpunkt. Og hvornår er det, det ved jeg ikke. Men jeg tror også at et barn uden troede forældre kommer i Himlen indtil vedkomne er gammel nok til selv at tage stilling.
    Men det er mandens store ansvar at lære sine børn om Gud, Jesus og Helligånden. Det er ham pålagt.


    8. De evangelier der er udvalgt til at være i Biblen er gransket meget nøje, og kun dem man var 100 % sikre på, er medtaget. De er nedskrevet med meget stor nøjagtighed, hvilket fundet af Mosebøgerne, man fandt i en klippehule har bekræftet. Det var et folkefærd, som romerne udryddede, der levede ved det døde hav. Deres kæreste eje var deres papirruller, som de genskrev. Dem sørgede de for at gemme, imedens romerne belejrede dem. Bagefter gjorde de alle selvmord.
    Biblen bliver revideret engang imellem, men man bruger også grundteksten. Men der er enkelte ord, der er forkerte. Jeg har ikke læst Evangelier, som ikke er i Biblen og kan derfor ikke udtale mig om dem.
    "De evangelier der er udvalgt til at være i Biblen er gransket meget nøje".
    Ja, uten tvil. Det er makta som rår!

    9. Jeg tror Gud er en mand.
    Kommentar overflødig.
    Gud skabte manden som sit eget billede. Derfor tror jeg det er en mand.

    10. Der er en kamp ikke imellem Islam og Kristendommen; men Islam angriber dekristne, jøderne, hinduerne og buddhisterne. Islam dræber ofte dem, derforlader Islam. Dræber kristne. Mohammed gjorde det og IS gør det. Storeområder i Mellemøsten er de kristne arabere udryddet. Prøv at se på

    https://www.forfulgt.dk/forfoelgelse/verdensranglisten

    Ja, de dreper hverandre.
    Her er det altså de muslimerne der dræber de kristne. Prøv at læse bogen der hedder "Den sidste Nadver" af Klaus Wivel. Så vidt jeg ved, er han ikke troende og han hørte så meget om, at de kristne i de arabiske lande blev slagtet med manchetter, deres huse og kirke brændt ned osv. Klaus Wivel troede ikke på det og han valgte at rejse derned, for at bevise, at det ikke var rigtigt. Men desværre var det rigtigt og han skrev så bogen, da han havde snakket meget med overlevende og set stederne. Store områder er uden kristne arabere i dag. Islamis Stats, Det muslimske broderskab, Hamas, Iran osv. Iran likviderede 70 muslimske mænd af den forkerte observans sidste år.

    11. En stor del af Mellemøsten bestod af kristne, hvis de ikke var jøder. Islamkom til 1500 år senere end Jesus. Mohammed ville have jøderne ind i Islam, menda de nægtede blev de jagtet bytte og fik halsen skåret over, som IS gør i dag.Ramadanen er en fejring af drabet på 1500 jøder. Da de havde fået halsen skåretover, kunne man tage deres mad og der var så rigeligt. Men Jesus elsker muslimerne og alle andre mennesker på jorden. Dem der omvender sig, bliver frelst. Dem der ikke gør, bliver desværre ikke frelst. Alle kommer til at se Jesus, når han snart kommer igen. Gud hader synd, men har Jesus taget synden på sine skuldre, er de helt væk. Ligeså langt som øst er fra vest.
    Det var vist svar på det meste.
    Det er visst dette som er det vanskeligste å svare på. Hvorfor skulle en gud (er perfekt, har ingen behov, trenger ikke noe mer, har alt etc etc) kreve dette drapet for å please han? Totalt unødvendig og barbarisk, altså noe man kunne forvente av f.eks en djevel, men ikke en gud da!!?
    Guds skaberværk er stor. Gud kunne have skabt os som slaver, men Gud ønskede at vi har den frie vilje. Gud ønsker vi skal have lyst til at være sammen med Ham. Hvis vi har penge nok, mad nok, flotte huse og biler etc., så tror mennesker at de kan klare al ting selv og de er ligeglade med Gud.
    Han har givet nogle retningslinjer at leve efter og taler til os igennem Biblen. Gud har også skabt englene og en af de store hærfører, valgte så at gå sin egen vej. Det var Lucifer der er på linje med englen Gabriel. Lucifer er djævlen, fanden osv. Djævlen kommer til at reagere i 7 år på jorden, når de kristne er bortrykket. Det bliver et helvede...

    Så kommer der måske en masse sten.

    Kommer en og annen stein, men det tåler du. Du er både modig og ærlig, Sven, det skal du ha! Absolutt ingen idiot, men samtidig er det kanskje også litt foruroligende.
    Tak for det. Det varmer.
    Det er meget foruroligende, og derfor kan jeg bare ikke tie stille. Det er det vigtigste i mit liv. Musik & Hi-fi betyder rigtig meget; men det der rører hjertet er min tro på Jesus. Og vi er så tæt på, at blive taget bort os kristne. Man kan i Biblen læse, hvad der er sket med skabelsen. De mange profeter i det Gamle Testamente. Alle de profetier, der ikke er trådt i kraft endnu. Det betyder, at man kan læse, hvad der sker i fremtiden med Israel og hvad der sker med de lande der angriber Israel. Man kan læse Israels størrelse. Hvilke lande der angriber Israel. Vi ser i dag en større og større forfølgelse af jøderne. Det er beskrevet i Biblen. At de bliver tvunget hjem til Israel. Mange franske jøder rejser i foruroligende stor hast hjem nu. Det er et kæmpe tab for Frankrig. Det er meget foruroligende, hvad der kommer til at ske.
    Jeg synes denne posten står meget godt på egne ben. :)
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Name me one moral action that can only be taken by a person of faith, and not by an Atheist. I can not think of one. Now, name me one evil action that can ONLY be taken by those of faith. There is not one person reading this who can not think of dozens of evil actions that were made in the name of God. There are actions taken by people who believe they have God on their side that would not even be contemplated by an unbeliever.
    Richard Dawkins
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Min salige bestefar uttrykte til stadighet sin tese om at "Alle religiøse mennesker, uansett religion, består av 99% idioter og 1% millionærer!".

    Jeg røk litt uklar med religionslæreren min på barneskolen med denne.. :)

    Ellers er multimediefavoritten min "Stephen Fry om God" på YouTube..

    Stephen Fry er en av mine favoritter...Glimrende
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.067
    Antall liker
    7.944
    Torget vurderinger
    12
    Alle disse metaforene som pakkes inn og blir opphøyet til en magisk helligdom. Også at selve boken med kjærlighetsbudskapet skal dømme så mange som ikke passer inn i det hellige bilde. Djizes.... Det er hardt å være logisk tenkende realist.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Joseph F. Blumrich skrev en veldig interessant bok " Å Himmelen Åpnet Seg" der han tar for seg Ufo fenomenet i Bibelen..forsåvidt ikke noe nytt, det florerer jo av det i hele Bibelen. I boka tar han, vitenskapelig for de som trenger det, for seg Esekiels beretninger, og designer hvordan logisk sett Esekiels detaljerte beskrivelser må ha sett ut. ( http://www.bibliotecapleyades.net/sitchin/spaceships_ezekiel.htm) ( https://en.wikipedia.org/wiki/The_Spaceships_of_Ezekiel)
    Jeg tror på det Gudommelige, men tror det er integrert i alle ting, som en evig gnist som sørger for bevissthetens og sjelens tilblivelse og opprettholdelse..ergo er vi alle Gud, så det eneste sanne tempel eller kirke om du vil, er vår egen kropp, sinn og sjel. Jeg mener alle er uten synd, ondskap eller slike menneskeskapte begreper, men at vi lever i en verden hvor erfaringer og fri vilje Må være nettopp det...altså en slags erfaringsmark hvor uendelige tanker/fantasier, (kan), få en fysisk ytring og virkelighet...

    Bibelen og dens beretninger av Gud, er ikke annet enn beskrivelser av andre intelligente besøkende tror jeg og Gud er altså der en utenomjordisk.
    Les Esekiels åpenbaringer og hvordan han blir tatt med inn til Gud av engler og kjeruber og blir fløyet opp til himmelen, i torden, Ild og et fælt bråk visstnok.
    Den Hellige Ånd ble beskrevet som en tordensky med lys,ild og et ufattelig leven som beveget seg mot og stanset foran 3000 tilskuere på markene, stort sett det samme da Moses fikk levert "steintavlene" på fjellet..

    We Are Not Alone
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Joseph F. Blumrich skrev en veldig interessant bok " Å Himmelen Åpnet Seg" der han tar for seg Ufo fenomenet i Bibelen..forsåvidt ikke noe nytt, det florerer jo av det i hele Bibelen. I boka tar han, vitenskapelig for de som trenger det, for seg Esekiels beretninger, og designer hvordan logisk sett Esekiels detaljerte beskrivelser må ha sett ut. ( The Spaceships of the Prophet Ezekiel) ( https://en.wikipedia.org/wiki/The_Spaceships_of_Ezekiel)
    Jeg tror på det Gudommelige, men tror det er integrert i alle ting, som en evig gnist som sørger for bevissthetens og sjelens tilblivelse..ergo er vi alle Gud, så det eneste sanne tempel eller kirke om du vil, er vår egen kropp, sinn og sjel. Jeg mener alle er uten synd, ondskap eller slike menneskeskapte begreper, men at vi lever i en verden hvor erfaringer og fri vilje Må være nettopp det...altså en slags erfaringsmark hvor uendelige tanker/fantasier, (kan) kan få en fysisk ytring...

    Bibelen og dens beretninger av Gud, er ikke annet enn beskrivelser av andre intelligente besøkende tror jeg og Gud er altså der en utenomjordisk.
    Les Esekiels åpenbaringer og hvordan han blir tatt med inn til Gud av engler og kjeruber og blir fløyet opp til himmelen, i torden, Ild og et fælt bråk visstnok.
    Den Hellige Ånd ble beskrevet som en tordensky med lys,ild og et ufattelig leven som beveget seg mot og stanset foran 3000 tilskuere på markene, stort sett det samme da Moses fikk levert "steintavlene" på fjellet..

    We Are Not Alone
    Noe i denne gata ? :)

    https://no.wikipedia.org/wiki/Erich_von_Däniken
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    egentlig ikke...litt i samme gate, men helt andre tema og syn. Blumrich sin bok er langt mere vitenskapelig, samt hans erfaring som Nasaingeniør og ansvarlig for deler av apolloprogrammet, kan han håndtere dette utifra det vitenskapelige syn. Men Daniken har fått ufortjent mye pepper oppover. Han har turt å gått imot alle etablerte sannheter om vår historie på mange felt, og er den arkelologen som har hatt mest ekspedisjoner, tatt mest bilder som understøtter Mye av det han skriver om. Jeg er enig i mye av den han skriver, ikke alt, men en del. Mange mener han har manipulert mye av sitt materiale oppover---det kan jeg ikke uttale meg om, for jeg har ikke lest eller sett bevisene og hvem som har lagt det frem...er lenge siden jeg var opptatt av Daniken:)
    Dessuten har jeg sans for dem som tørr stå imot et etablert regime av tro, viten og andre ting..Galileo og Bruno stå imot lenge mot det etablerte, som jo i ettertid viste seg og ta feil. Galileo feiget ut og ga seg, Bruno ble brent på bålet levende...I ettertid kommer Newton med nye kunnskaper som beviser alt og verden forandres på mange sett
     
    Sist redigert:
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Hypen Mor Teresa er vel også et godt eksempel på at religion og tro ikke alltid er positivt og tilfører bare godhet og medmenneskelighet...
    Sjekk ut bloggen til Tjomli og Penn & Teller video på YouTube.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    13.006
    Jeg ser ikke noen feil i det trådstarter skriver, eller er det slik at vi skal sette alle artister til livs som har gjort noe galt?

    Jeg regner med at Swaggart er kjent i kristenmiljøet og trådstarter nevner til og med kristen musikk i overskriften, hvorfor skal man absolutt inn å lage kvalm i tråden når man ikke liker musikken eller personen tråden handler om?

    Det har faktisk blitt slik på forumet at man kan ikke gå inn i en eneste tråd uten at det er spydigheter mot andre, har man flaks så kan side 1 være uten dette, men sjelden er det. Til og med 70 talls band tråden var full av krangel og galle.

    Du er allerede en av de jeg ser på som sentral-mafiaen, du er ikke en av de 6 som er i den harde kjernen men ikke langt unna, du får spørre kjernen om det er plass til deg.

    Denne var en tråd jeg ikke hadde tenkt å gå inn å lese fordi kristen musikk interesser meg ikke, men når jeg så hvor fort antall poster tok seg opp så visste jeg hva og hvem som holdt på.

    Det manglet en del av sentral-mafiaen da jeg dro fra jobben, men jeg ser at 2 har kommet til etter det, i morgen eller i kveld kommer vel resten.

    Nå har dere snart klart å jage alle som har en lidenskap og kunnskap for dette fra forumet, nå har dere begynt på bransjeaktørene, stå på.
    Hvem er du som opphøyer deg til dommer på forumet? Utrolig tarvelig adferd i min bok. Liker du det ikke så kjemp mot saklig og ikke begynn med personkarakteristikker og hersketeknikker. Eller la være!
    Trondmeg rakk før meg, så da trenger jeg bare støtte de ordene som Trondmeg har sagt og som jeg også hadde lyst til å fortelle denne herremannen Fjernis 2.0 !!

    gismo
    +1 LAVMÅLS innlegg Fjernis 2.0 med høyst unødvendig spark under beltestedet.

    Powerpoint
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Det planlegges å organisere mafiaen bedre, men det er en 15-20 stykker som hevder å være blant de 6 i kjernen. Før helvete bryter løs på første medlemsmøte:

    Fjernis 2.0, hvem er de 6?
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Jeg vil bare beklage til de som ble såret av kommentaren min tidligere om at "det er merkelig at tenkende, opplyste mennesker i 2015 kan bekjenne seg til den kristne tro." For å utdype: Om man har litt kunnskap om hvordan bibelen har blitt til, så synes jeg det er vanskelig å ta innholdet i den så alvorlig. Jeg har aldri vært troende, men har studert litt religion. Og det har slått meg at jo mer jeg lærer om opphavet til bibelen, jo mer vanskelig blir det å ta innholdet i den alvorlig. Tilsyvende og sist handler det om tro og overbevisning og er vanskelig å diskutere.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.732
    Antall liker
    58.892
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mafiastempel eller ei. :cool: Her fortsettes det ON TOPIC!

    Kristendom, Gud, Himmelen, Oppstandelsen og slike religiøse begreper er ikke så lett å diskutere, fordi det handler om tro.
    Jeg mener alle skal få tro hva de vil så lenge de holder seg til norsk lov.
    Jeg har sett mange klamre seg til tro når det ikke er så mye annet igjen, og det skal man ikke avfeie.
    De høyt proklamerende ateistene er ofte ikke så breie i kjeften når de ligger på dødsleiet.

    Spørsmålet om Guds eksistens og hvorvidt Jesus lever er spørsmål om å tro.

    Denne tråden var ment å omhandle Jimmy Swaggart slik jeg oppfattet det.
    Han kan diskuteres, for han vet vi finnes.:cool:
    Det er ikke tvil!
    Man kan kjøpe innspillinger med han!

    Han er en så konkret person at han er skattesnyter, slik som mange andre dødelige.
    Det er fler "issues" enn utroskap ved Swaggart. Utroskap er tross alt ikke noe som angår andre.

    Tidlig i 1980 informerte staten California Jimmy Swaggart Ministries at religiøse bøker og kassettbånd solgt i staten fra 1974 var underlagt beskatning. Swaggart betalte til slutt skatten, 183.000 amerikanske dollar, men saksøkte staten for å få pengene tilbakebetalt. Saken gikk helt til amerikansk høyesterett.
    I februar 1989 avsier amerikansk høyesterett at det er ulovlig I Texas (og 14 andre stater) å unnta religiøse bøker for salgsskatt.
    VG

    At man holder unna penger som er ment å gå til fellesskapet v bl.a. å yte tjenester til folk som sliter helsemessig, økonomisk og sosialt er umoralsk.
    Nå er han ikke alene om å gjøre dette hverken her eller i USA. Swaggart har råd til å bidra.

    LOS ANGELES TIMES, 1988:
    Ministry Makes $150 Million a Year : Rich Life Style Reflects Swaggart Empire's Wealth



    https://www.google.no/url?sa=t&rct=...2YK4Dw&usg=AFQjCNHqM2YYSW9Kd3OQKcPlyrcicu8p5Q

    Kristen Musikk? Høres litt koselig og trygt ut liksom.


    Art for Art`s Sake Money for God`s Sake
    10 CC

     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    13.006
    Min salige bestefar uttrykte til stadighet sin tese om at "Alle religiøse mennesker, uansett religion, består av 99% idioter og 1% millionærer!".

    Jeg røk litt uklar med religionslæreren min på barneskolen med denne.. :)

    Ellers er multimediefavoritten min "Stephen Fry om God" på YouTube..

    Fornøyelig, og meget grundig besvart av Mr.Fry
    Begrunnelsen sammenfaller i stor grad med mitt eget.
    Så da slipper jeg utdype det.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    13.006
    Joseph F. Blumrich skrev en veldig interessant bok " Å Himmelen Åpnet Seg" der han tar for seg Ufo fenomenet i Bibelen..forsåvidt ikke noe nytt, det florerer jo av det i hele Bibelen. I boka tar han, vitenskapelig for de som trenger det, for seg Esekiels beretninger, og designer hvordan logisk sett Esekiels detaljerte beskrivelser må ha sett ut. ( The Spaceships of the Prophet Ezekiel) ( https://en.wikipedia.org/wiki/The_Spaceships_of_Ezekiel)
    Jeg tror på det Gudommelige, men tror det er integrert i alle ting, som en evig gnist som sørger for bevissthetens og sjelens tilblivelse og opprettholdelse..ergo er vi alle Gud, så det eneste sanne tempel eller kirke om du vil, er vår egen kropp, sinn og sjel. Jeg mener alle er uten synd, ondskap eller slike menneskeskapte begreper, men at vi lever i en verden hvor erfaringer og fri vilje Må være nettopp det...altså en slags erfaringsmark hvor uendelige tanker/fantasier, (kan), få en fysisk ytring og virkelighet...

    Bibelen og dens beretninger av Gud, er ikke annet enn beskrivelser av andre intelligente besøkende tror jeg og Gud er altså der en utenomjordisk.
    Les Esekiels åpenbaringer og hvordan han blir tatt med inn til Gud av engler og kjeruber og blir fløyet opp til himmelen, i torden, Ild og et fælt bråk visstnok.
    Den Hellige Ånd ble beskrevet som en tordensky med lys,ild og et ufattelig leven som beveget seg mot og stanset foran 3000 tilskuere på markene, stort sett det samme da Moses fikk levert "steintavlene" på fjellet..

    We Are Not Alone
    Takk Øyeblikket nå.
    Det er ut for at vi undres og tenker i samme baner, også hva Erich Von Dâniken angår.
    Jeg har sågar hatt gleden av å være på seminar med Herr Dâniken, og noe har han definitivt å fare med selv om ikke alt han har foretatt seg er stuerent og riktig.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    egentlig ikke...litt i samme gate, men helt andre tema og syn. Blumrich sin bok er langt mere vitenskapelig, samt hans erfaring som Nasaingeniør og ansvarlig for deler av apolloprogrammet, kan han håndtere dette utifra det vitenskapelige syn. Men Daniken har fått ufortjent mye pepper oppover. Han har turt å gått imot alle etablerte sannheter om vår historie på mange felt, og er den arkelologen som har hatt mest ekspedisjoner, tatt mest bilder som understøtter Mye av det han skriver om. Jeg er enig i mye av den han skriver, ikke alt, men en del. Mange mener han har manipulert mye av sitt materiale oppover---det kan jeg ikke uttale meg om, for jeg har ikke lest eller sett bevisene og hvem som har lagt det frem...er lenge siden jeg var opptatt av Daniken:)
    Dessuten har jeg sans for dem som tørr stå imot et etablert regime av tro, viten og andre ting..Galileo og Bruno stå imot lenge mot det etablerte, som jo i ettertid viste seg og ta feil. Galileo feiget ut og ga seg, Bruno ble brent på bålet levende...I ettertid kommer Newton med nye kunnskaper som beviser alt og verden forandres på mange sett
    Jeg leste Blumrichs bok for mange år siden. Han tok for seg beskrivelsen i Det Gamle Testamentet for å se om det lot seg gjøre å konstruere fartøyet. Og han konkluderte med at ja, det var det. Og tegningene hans ligner forbløffende på enkelte konstruksjoner som er i bruk i dag.

    Forøvrig er ikke forbindelsen til Erich von Däniken så gal, selv om kanskje von Däniken var det. Hehe. Neida, leser man bøkene hans, kanskje spesielt "Hva gudene sådde" med et åpent sinn, kan man lett tenke at "Ja, sånn kan det ha vært!" Men sinnet må være åpent.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Joseph F. Blumrich skrev en veldig interessant bok " Å Himmelen Åpnet Seg" der han tar for seg Ufo fenomenet i Bibelen..forsåvidt ikke noe nytt, det florerer jo av det i hele Bibelen. I boka tar han, vitenskapelig for de som trenger det, for seg Esekiels beretninger, og designer hvordan logisk sett Esekiels detaljerte beskrivelser må ha sett ut. ( The Spaceships of the Prophet Ezekiel) ( https://en.wikipedia.org/wiki/The_Spaceships_of_Ezekiel)
    Jeg tror på det Gudommelige, men tror det er integrert i alle ting, som en evig gnist som sørger for bevissthetens og sjelens tilblivelse og opprettholdelse..ergo er vi alle Gud, så det eneste sanne tempel eller kirke om du vil, er vår egen kropp, sinn og sjel. Jeg mener alle er uten synd, ondskap eller slike menneskeskapte begreper, men at vi lever i en verden hvor erfaringer og fri vilje Må være nettopp det...altså en slags erfaringsmark hvor uendelige tanker/fantasier, (kan), få en fysisk ytring og virkelighet...

    Bibelen og dens beretninger av Gud, er ikke annet enn beskrivelser av andre intelligente besøkende tror jeg og Gud er altså der en utenomjordisk.
    Les Esekiels åpenbaringer og hvordan han blir tatt med inn til Gud av engler og kjeruber og blir fløyet opp til himmelen, i torden, Ild og et fælt bråk visstnok.
    Den Hellige Ånd ble beskrevet som en tordensky med lys,ild og et ufattelig leven som beveget seg mot og stanset foran 3000 tilskuere på markene, stort sett det samme da Moses fikk levert "steintavlene" på fjellet..

    We Are Not Alone
    Takk Øyeblikket nå.
    Det er ut for at vi undres og tenker i samme baner, også hva Erich Von Dâniken angår.
    Jeg har sågar hatt gleden av å være på seminar med Herr Dâniken, og noe har han definitivt å fare med selv om ikke alt han har foretatt seg er stuerent og riktig.
    En diger digresjon, Powerpoint. Var det på gamle Sentrum Kino i Oslo?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    13.006
    Joseph F. Blumrich skrev en veldig interessant bok " Å Himmelen Åpnet Seg" der han tar for seg Ufo fenomenet i Bibelen..forsåvidt ikke noe nytt, det florerer jo av det i hele Bibelen. I boka tar han, vitenskapelig for de som trenger det, for seg Esekiels beretninger, og designer hvordan logisk sett Esekiels detaljerte beskrivelser må ha sett ut. ( The Spaceships of the Prophet Ezekiel) ( https://en.wikipedia.org/wiki/The_Spaceships_of_Ezekiel)
    Jeg tror på det Gudommelige, men tror det er integrert i alle ting, som en evig gnist som sørger for bevissthetens og sjelens tilblivelse og opprettholdelse..ergo er vi alle Gud, så det eneste sanne tempel eller kirke om du vil, er vår egen kropp, sinn og sjel. Jeg mener alle er uten synd, ondskap eller slike menneskeskapte begreper, men at vi lever i en verden hvor erfaringer og fri vilje Må være nettopp det...altså en slags erfaringsmark hvor uendelige tanker/fantasier, (kan), få en fysisk ytring og virkelighet...

    Bibelen og dens beretninger av Gud, er ikke annet enn beskrivelser av andre intelligente besøkende tror jeg og Gud er altså der en utenomjordisk.
    Les Esekiels åpenbaringer og hvordan han blir tatt med inn til Gud av engler og kjeruber og blir fløyet opp til himmelen, i torden, Ild og et fælt bråk visstnok.
    Den Hellige Ånd ble beskrevet som en tordensky med lys,ild og et ufattelig leven som beveget seg mot og stanset foran 3000 tilskuere på markene, stort sett det samme da Moses fikk levert "steintavlene" på fjellet..

    We Are Not Alone
    Takk Øyeblikket nå.
    Det er ut for at vi undres og tenker i samme baner, også hva Erich Von Dâniken angår.
    Jeg har sågar hatt gleden av å være på seminar med Herr Dâniken, og noe har han definitivt å fare med selv om ikke alt han har foretatt seg er stuerent og riktig.
    En diger digresjon, Powerpoint. Var det på gamle Sentrum Kino i Oslo?
    Nei, det var i den store møtesalen i LO bygget ved Youngstorget i år 4 500 002 000 B.P (tog du an) :rolleyes:
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    4 500 002 000 = fire milliarder fem hundfre millioner og to tusen år, ca. Jordens alder.
    B.P. = Before Present.
    Altså i år 2000 på LO-bygget.
    Ok. Det evenementet jeg tenkte på, var ca pi årtier, lokal tid, før ditt. Jeg hadde tenkt meg dit, men køen var så lang at jeg gikk og tok en pils i stedet.
     

    Vedlegg

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Det jeg ikke helt forstår,viss folk har et snev av interesse å finne ut litt om hvem Gud virkelig er hvorfor ikke prøve å søke kilden?
    Må man på død og liv søke etter de verste eksempler av mennesker som sannsynligvis ikke lever nær Gud,og lese på ateist.com for å finne analysen av hvem og hva Gud er?

    Mange omtaler Gud konsekvent som blodtørstig og grusom. Da er det kanskje på tide at man tar seg noen kvelder og legger seg ned og kikker opp på stjernene,smake etter neste gang man eter noe god mat,kjenne etter på kjærligheten mellom mennesker,se litt på hvor nøye sammensatt for eksempel menneskroppen er,åpne opp øynene når man er ute i naturen er på safari eller ser et godt naturprogram,kjenner etter på lykkefølelsen,ser litt på hvor stort universet er,osv osv. Alt dette og veldig mye mer er enten skapt av en Gud/Skaper eller så har det oppstått av en smell og et magisk støv for 4.5 milliarder år siden.......

    Viss man er veldig opptatt av kristne,ja så prøv å studer noen eksemplar av arten som man med stor sannsynlighet kan si lever nær Gud da vel til en forandring.Man finner ingen perfekte blant de heller,men det kan vere mulig å se spor av Gud i noen av de.
    I stedet er man sykelig opptatt av at noen som kaller seg kristne har hatt seg med unge gutter,horet rundt,lyver,osv. Alt er ting som Gud kaller synd og at synd får konsekvenser for oss,altså er det ikke Guds vilje og ikke noe Gud ville ha gjort.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Det jeg ikke helt forstår,viss folk har et snev av interesse å finne ut litt om hvem Gud virkelig er hvorfor ikke prøve å søke kilden?
    Må man på død og liv søke etter de verste eksempler av mennesker som sannsynligvis ikke lever nær Gud,og lese på ateist.com for å finne analysen av hvem og hva Gud er?

    Mange omtaler Gud konsekvent som blodtørstig og grusom. Da er det kanskje på tide at man tar seg noen kvelder og legger seg ned og kikker opp på stjernene,smake etter neste gang man eter noe god mat,kjenne etter på kjærligheten mellom mennesker,se litt på hvor nøye sammensatt for eksempel menneskroppen er,åpne opp øynene når man er ute i naturen er på safari eller ser et godt naturprogram,kjenner etter på lykkefølelsen,ser litt på hvor stort universet er,osv osv. Alt dette og veldig mye mer er enten skapt av en Gud/Skaper eller så har det oppstått av en smell og et magisk støv for 4.5 milliarder år siden.......

    Viss man er veldig opptatt av kristne,ja så prøv å studer noen eksemplar av arten som man med stor sannsynlighet kan si lever nær Gud da vel til en forandring.Man finner ingen perfekte blant de heller,men det kan vere mulig å se spor av Gud i noen av de.
    I stedet er man sykelig opptatt av at noen som kaller seg kristne har hatt seg med unge gutter,horet rundt,lyver,osv. Alt er ting som Gud kaller synd og at synd får konsekvenser for oss,altså er det ikke Guds vilje og ikke noe Gud ville ha gjort.
    Så du tror at de som er kritiske ikke har lest bibelen? Eller er det bare de som er religiøse som klarer å tyde bibelen?
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Nei,jeg vet ikke hva du eller andre har lest eller ikke lest.Har du lest den ?
    Da har du i tilfelle fått med deg en del av det Jesus sa om å tale til folket i lignelser?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ganske interessant å argumentere for å se på alt som er politivt og godt i verden, for med det å få øye på gud....

    Det man ser på for eksempel et naturprogram er redigert for et formål. Det er sant, det er mye vakkert i naturen. Men det man ser i slike programmer er en redigert sannhet, en sannhet hvor det stygge er redigert bort, og dermed knapt nok noen sannhet lenger. Det er en sannhet som er konstruert for å behage og underholde, ikke for å informere.

    Se gjerne på dagsrevyen også. Se på barna som drukner i middelhavet. Se på barna som vi lar drukne i middelhavet.

    Man kan velge om man vil søke smalt etter gud, eller bredt etter en sann og helhetlig forståelse av det som foregår rundt oss.

    Man kan lulle seg inn i en konstruert verden hvor det er greit å vente på at noen skal gripe inn og ordne opp for oss. Eller man kan samle den informasjonen som er å få tak i og bruke den til handling.

    Pick your poison.
     
    Sist redigert av en moderator:
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    @Rune S: Hvorfor er du kritisk til at noen stiller kritiske spørsmål til hvordan religion blir misbrukt da?

    Om jeg vil lese eventyr, så liker jeg nok heller Ringenes Herre...
    Men joda, jeg har fått med meg en del og det tror jeg de fleste som stiller spørsmålstegn ved religion også har gjort og de fleste nevnt over er nok mere kyndige i bibelens innhold og religiøse lederes bruk av den enn de fleste. Men man kan kanskje ikke stille spørsmålstegn rundt religon og bruken av den med mindre man er kristen?
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Det planlegges å organisere mafiaen bedre, men det er en 15-20 stykker som hevder å være blant de 6 i kjernen. Før helvete bryter løs på første medlemsmøte:

    Fjernis 2.0, hvem er de 6?
    Det ble visst bare nok en halvkvedet vise.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

pmaudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
253
Link til alle artikler
273
pmaudio sine annonser
Bransjenyheter
Nye sendinger fra Analogue Productions og Mobile Fidelity ankommet

Nye sendinger fra Analogue Productions og Mobile Fidelity ankommet

  • 1
Siste sending fra Analogue Productions ankom i går, med bl.a. Steely Dan Aja UHQR og The White Stripes - Elephant UHQR, Genesis, Phil Collins mm... Se her...
Fortsett
Bransjenyheter
Ny sending fra Analogue Productions og Mofi har landet

Ny sending fra Analogue Productions og Mofi har landet

  • 0
Vi kjører på og bygger lager på Analogue Productions og Mobile Fidelity - og andre Undertittelen på PM Audio logoen i dag er: HIFI OG MUSIKK, som refererer til både hifi-utstyr pluss LP plater...
Fortsett
Bransjenyheter
Enda en nyhet fra Frankrikes referansemerke - Metronome: AQWO 2

Enda en nyhet fra Frankrikes referansemerke - Metronome: AQWO 2

  • 0
AQWO 2 etterfølger den første integrerte SACD/CD/DAC spilleren ( AQWO 1 ) hos Metronome AQWO 2 er en fullverdig DAC / CD / SACD spiller pluss Streamer Til mer info på nettbutikken...
Fortsett
Bransjenyheter
Metronome NYHET igjen:: Le Streamer

Metronome NYHET igjen:: Le Streamer

  • 0
Siste skudd på Metronome Classica serien - Le Streamer I motsetning til DSS 2 så har Le Streamer et tradisjonelt dimensjonert Metronome kabinett Le Streamer is the latest network player from...
Fortsett
Bransjenyheter
NYHET igjen fra Metronome:: DSS 2 Streamer / nettverkspiller

NYHET igjen fra Metronome:: DSS 2 Streamer / nettverkspiller

  • 0
Så er tiden inne for neste generasjon Metronome DSS streamer - DSS 2 Akkurat kommet i hus og vi er spent på resultatet Kontaktinfo: e-mail: kontakt@pmaudio.no Tlf.: +47 917 13 655 Til...
Fortsett
Bransjenyheter
DEMOSALG av Gold Note XT-7 Gulvstående høyttalere

DEMOSALG av Gold Note XT-7 Gulvstående høyttalere

  • 3
Fantastisk italiensk finish Fremstår som nye Lydsignatur: Heller mot det varme En bånddiskant som for en gangs skyld ikke er skarp/spiss og ubehagelig for følsomme ører Meget lite brukt og har...
Fortsett
Topp Bunn