Det tviler jeg ikke på. Det er tross alt et meget dyrt komersielt produkt som det ligger en del R&D bak.en ting er i alle fall sikkert;
å banke Trio på en samlet vurdering er ikke gjort i en fei!
på enkelte punkter er det ganske greit, men totalt?
særlig innenfor rammen av analoge filtre og frekvenskorreksjoner, som er mitt krav, i alle fall hittil....
mvh
Leif
Jeg har foreløpig ingen planer den retning, var nok mer ment som en kommentar, spørsmålet mitt var jo om resultatet du får er reprensetativt , dvs om du får hørt/forløst potensialet.er ikke du snekker kyndig?
da lager du et med økende flare, så sammenlikner vi...konisk er og en flare men den er linjær
vi kan ikke teste alt som alle andre vil ha svar på.......
mvh
Leif
Ser jeg er rapportert for regelbrudd på dette, er redd jeg ikke helt har forstått regelverket herJeg /vi venter spent på rapport lytteforsøk, undres jo også på om den koniske løsningen gir et rettferdig resultat, om det er mye mer og hente ved en løsning med litt flare.
mvh
per morten
Knappen for "rapporter regelbrudd" er få mm fra knappen for "svar på tråd". Feiltrykking er en plausibel forklaring.Ser jeg er rapportert for regelbrudd på dette, er redd jeg ikke helt har forstått regelverket her
mvh
Den bør nok fungere ganske bra, HF driver er omtrent den samme som står i Array 1400 og ihvertfall 18" er bra den, 8" kjenner jeg ikke til. AKkurat denne er relativt skjelden men utgaven med 15" er vanlig å få tak i også brukt.Lurer på hvordan denne "skjønnheten" hadde klart seg i hjemmesituasjon? Treveis med 18" og hønn ser jo gøy ut da. Koster ca 50.000,- /par i Norge, $4.000 /par på Ebay. 15mm plywood skriker jo ikke akkurat soliditet, men dæven det trøkker nok
har vært bort et par digre aktive jbl før, prx535 tror jeg det var?
Gratulerer! Gjorde det samme for et par- tre år sida; kjøpte meg et par ti240 og satte Gradientene på loftet en vinter. Veldig morsomt.. (men 4430 er morsommere)Melder meg på her. Impulskjøpte ett sett TI240 i ren nostalgi. Rocker og spiller morsomt. Litt forskjell fra Miles III, men dagsformen varierer . Begynner å bli nysgjerrig på disse JBL hornene LMC &Co driver å fikler med .....
De spilte litt Tool og Porcupine tree, å dette var rett og slett noe av det tøffeste jeg har hørt .
Det er ett eller annet som gjør meg tiltrukket av disse høyttalerene. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor. De er jo stygge som fy.
Det er klasseforskjell mellom 240ti og 250ti. Den 8" mellomtonehøyttaleren (108H) låter svært bra, og avlaster basshøyttaleren allerede fra 350-400 Hz. Kabinettet er utformet for best mulig fasegang mellom elementene. Delefilteret er av langt høyere kvalitet. Og så videre.Får melde meg på her jeg og.
Har kost meg med mine 240ti ett års tid nå. Har fått disse til å svinge så inn i granskauen bra. Har hatt litt av hvert i stua, men disse gamle rakkerne tar kaka. Endelig ett sett høyttalere som kobler skikkelig med stua. Har her ikke problem med nasal og generelt dårlig mellomtone som andre har bemerket. Lyden står godt ut i rommet og med skikkelig slam i bassen. Lyden er godt oppløst, men i tillegg herlig varm og kjapp. Må ha fått til en skikkelig synergi med resten av utstyret og rommet. Har jo lyst til en gang å teste 240 mot storebror 250. Noen som har hatt begge og kan komme med lytteinntrykk?
Det er vel ikke akkurat samme lydsignatur som storebror da, men en underholdende ht som gav meg mye glede da jeg eide et par. Jeg kom også frem til at de spilte best i min stue når jeg tiltet de litt bakover.Så bra da! Håper lydsignaturen er temmelig lik på 250ti... skikkelig fengende med godt driv som lillebror.
Må nok bli en 250 når det neste gang blir tid for bytte av høyttalere. Helst 1. generasjon med samme flotte diskant som i 240en.
Har forøvrig satt mine 240ti på solide slagterblokker for å få løftet de opp litt. Er også tiltet litt bakover samt 20 kg lodd på toppen av hver høyt. Dette har gitt ett bedre fokus samt at bassen er blitt strammere.