Nei, tenkte ikke det.Til aktiv deling ?
Det blir i enkleste form å oppgradere kondensatorene og en spole og to til dyrere utgaver... Men det store løftet må jeg påstå som 2xJ elektronisk deling... Men i min bok så betyr det AudiolenseHeisann,
Jeg har noen fine 250Ti som jeg lurer på å oppgradere filter på. Er det noen som har gjort dette, eller vet om noen som gjør en slik jobb, hva som må gjøres og resultat ?
Mvh
Roy
OkEr tipset om å skifte kondensatorene og spole da de tørker ut ?? Er ikke kløpper på loddebolten. Har du noen tips hvem som gjør slikt, eller hva jeg bør kjøpe av kondensatorer og spolerDet blir i enkleste form å oppgradere kondensatorene og en spole og to til dyrere utgaver... Men det store løftet må jeg påstå som 2xJ elektronisk deling... Men i min bok så betyr det Audiolense
Hvis du ser på bildet her er det de blå kondensatorene som blir "gamle" og bør skiftes, flere av de gule er de som vil gi en "oppgradering" av lyd...OkEr tipset om å skifte kondensatorene og spole da de tørker ut ?? Er ikke kløpper på loddebolten. Har du noen tips hvem som gjør slikt, eller hva jeg bør kjøpe av kondensatorer og spoler
? Mvh Roy
Tror ikke de er korroderte men er rimelig sikker på at har ferrofluid (magnetisk olje) i svingspolegapet som størkner etter endel år...Hei,
Jeg har et par JBL 4348 med ullen/hul lyd. Høres nesten ut som om høyttaleren er glemt tatt ut av pappemballasjen den kom i Leser på nett at JBL 435AI driveren har en tendens til å korrodere, så mistenker at det er her problemet ligger? Er det noen som vet om det er mulig å ta service på disse? Mulig å kjøpe nye diaphragm? Orginale? Tilsvarende? Evnt. nye drivere med like specs som passer rett inn uten å hverken tweake delefilter eller modifisere innfestingen?
noen som har noe liggende de vil selge?
OH! At det kan være en Quick fix på problemet er gode nyheter Var dette noe du gjorde selv, eller har du en anbefaling på hvor man får utført dette?Tror ikke de er korroderte men er rimelig sikker på at har ferrofluid (magnetisk olje) i svingspolegapet som størkner etter endel år...
Har 2435 (tilsvarende 435Be ) drivere som har fått ny olje og det er som natt og dag.
Har en kar som er en kløpper på sånnt.... Kan dugnad fått utmontert driverne ? Og evt sende de ? Hvor holder du til?OH! At det kan være en Quick fix på problemet er gode nyheter Var dette noe du gjorde selv, eller har du en anbefaling på hvor man får utført dette?
Konge! Ikke noe problem å få de ut av kabinettet og sendt de avgårde holder til i Drammen.Har en kar som er en kløpper på sånnt.... Kan dugnad fått utmontert driverne ? Og evt sende de ? Hvor holder du til?
Heisann,
Jeg har noen fine 250Ti som jeg lurer på å oppgradere filter på. Er det noen som har gjort dette, eller vet om noen som gjør en slik jobb, hva som må gjøres og resultat ?
Mvh
Roy
Synes det er innenfor måfå all den tid alle verdier beholdes. Gjør alt stegvis, bare å gå tilbake om man ikke er fornøyd. GregT anbefaler biased delefilter på 250ene, neppe utviklet på måfå.Gjør dere slikt på måfå uten å måle om frekvensresponsen endres markant?
Er bare sånne galninger som oss det CoolioGjør dere slikt på måfå uten å måle om frekvensresponsen endres markant?
Overlat den til noen som kan bygge den inn i et retro bilstereoanlegg...noen god tips og råd , har kjøpt en JBL gti 12 tommet, god gammel sak, hvordan kan man bruke den best mulig?
Et sett JBL GTi 404/408, et par JBL GTi 600 og et knippe passende Soundstream Reference-amper f.eks?noen god tips og råd , har kjøpt en JBL gti 12 tommet, god gammel sak, hvordan kan man bruke den best mulig?
Helt OK detEt sett JBL GTi 404/408, et par JBL GTi 600 og et knippe passende Soundstream Reference-amper f.eks?
Så bra skal hilse til vidundermannen fra deg Kjekt det ble vellykket…og der var JBL 435AL renset, etterfylt og remontert i 4348…har ikke ord! Lyden er krystallklar, punchy og aldri pågående uansett volum. Har til dags dato aldri hatt så god lyd i stuen. Jeg dauer av lykke
Takk til @ArneM som satte meg i kontakt med vidundermannen!
2023 blir et godt år for ørene
Etterfylt og nitidig renset bort den gamle moroa som hadde blitt til seigt lim som nektet membranet å utfolde seg …nå derimot!Etterfylt Alnico magnetolje?
Nope... Trengs ikke på 435AL (AL som er aluminium ) ikke alnico NeodyniumBle alnico magneten også remagnitisert?