Her er noe info ift. det du lurer på:Prøver å finne speccene (TS) til 2216nd-1 samt forskjell ift M2 drivern 2216nd
Noen som har funnet ut noe om det?
Bortsett fra at «hjemme varianten» nd-1 har litt aquaplas coating på baksiden
tipper de opprinnelig kom fra Hundsundveien, Snarøya
JBL 4350
JBL 4350 Studio Monitorer Selges
JBL 4350 A/B studio monitorer selges. Hvorvidt disse trenger noen introduksjon kan diskuteres, dette er legendariske monitorer som det er svært langt imellom. Dette er ett originalt par, dette er ikke kloner eller noen reproduksjoner. Jeg kan dokumentere historien de har hatt helt tilbake til...www.finn.no
Gratulerer med nye høyttalere Jeg har ingen erfaring med disse, men ifølge tråden linket til under her så er vist endringen dramatisk ved innspilling:Plukket nylig opp noen 4312e. Litt på impuls, siden de var ubrukte. Eskene var faktisk uåpnet.
Første JBL for min del. Har skjønt det er en modelljungel å sette seg inn i...
Denne har visst en fullrange woofer med betegnelsen 2213nd-2. Undrer på utviklingen til denne.
Hvor lang innspillingstid må man beregne.. vil det bli stor endring?
Du gjør verden litt mer fargerik ved å gjøre dem valnøtt og blå baffelTil JBL puristene: Er det ansett som helligbrøde å endre de grå Pro versjonene til valnøtt og blå baffel eller gjør man bare verden en tjeneste ved å endre dem ?
Mulig du gjør Verden en stor tjeneste, men du betaler! Dette er samleobjekter og originalitet er Key for å si det på nynorsk.Til JBL puristene: Er det ansett som helligbrøde å endre de grå Pro versjonene til valnøtt og blå baffel eller gjør man bare verden en tjeneste ved å endre dem ?
Vis vedlegget 978143
Ja, jeg skjønner det og antok at det ville være delte meninger.Mulig du gjør Verden en stor tjeneste, men du betaler! Dette er samleobjekter og originalitet er Key for å si det på nynorsk.
HELT FEIL!!!!!!!
Jeg liker også åndenød og blå fronter best! Men hold det originalt og hold pengene hjemme.Ja, jeg skjønner det og antok at det ville være delte meninger.
Jeg liker valnøtt/blå best estetisk, men vil samtidig prøve å respektere originalitet og historie. Disse har hengt i taket i et Oslo basert studio (Arnhoff) og har vel sett både det ene og andre i sin levetid...
Enig! Alternativt kan det bygges nye kasser til bestykningen. Klart en dyrere løsning, men som en bonus kan man skifte kabinett etter humør og har i tillegg unngått å ødelegge et lite stykke historie.Jeg liker også åndenød og blå fronter best! Men hold det originalt og hold pengene hjemme.
Gjør hva du vil. Det er ikke feil å beholde dem originale. Og verden blir ikke verre om den får to nye blå bafflerTil JBL puristene: Er det ansett som helligbrøde å endre de grå Pro versjonene til valnøtt og blå baffel eller gjør man bare verden en tjeneste ved å endre dem ?
Vis vedlegget 978143
S 4700. Kan være delefiler som er defekte, eller så er det delefilter og elementer. Dessverre så røyk diodebro i effektforsterker tok samtidig høyttaler..Vintage?
Drivere: Claus i Halden
Kabinetter: Hunsbedt og Inselwind
Da er det vel basselement som har fått et meste... Er de svidde og sitter fast ?S 4700. Kan være delefiler som er defekte, eller så er det delefilter og elementer. Dessverre så røyk diodebro i effektforsterker tok samtidig høyttaler..
Det har eg ikke fått sjekket enda. Fjernet lasker på terminaler, og målte 0 ohm på terminaler oppe og nede.Da er det vel basselement som har fått et meste... Er de svidde og sitter fast ?
Da ville jeg begynt med å ta ut basselementet og ohmet det... Sitter nok en motstand og to parallelt i filteret som kan ha kortsluttet.Det har eg ikke fått sjekket enda. Fjernet lasker på terminaler, og målte 0 ohm på terminaler oppe og nede.
Takker så mye for tips. Da skal eg prøve og sjekke dette.Da ville jeg begynt med å ta ut basselementet og ohmet det... Sitter nok en motstand og to parallelt i filteret som kan ha kortsluttet.
Du ser filter og koblinger her;
Takker så mye. Det er til god hjelp.Du ser filter og koblinger her;
Ser vi ett generasjonsskifte !? Stort og tungt å få med seg inn i en (mindre) leilighet…Ikke ofte det faktisk ligger 3 par med 250ti til salgs samtidig i Norge
Den beste satellitt jeg har hørt, men med bra bra subb