K2
Hi-Fi freak
På den tid hadde ofte Sansui og JBL samme distributør. Danmark var ett marked som hadde dette settup.
Har hatt hdi3800 hjemme, å de er hvertfall ikke kjedelige i mine ører. Absolutt noe av det bedre/morsomste jeg har hatt. 1600 har jeg bare brukt som surround, så kan ikke si så mye om den.Ok, så de låter kjedelig. Kanskje på grunn av den lave følsomheten.
4349 koster da også over fire ganger så mye, så det er nok et ganske urealistisk forslag for min del.
Er primært stativhøyttalere jeg vurderer for tiden, så HDI3800 er ikke aktuell for min del. Kommer selvsagt til å høre på 1600 selv hvis den fortsatt er aktuell når den tid kommer, men syns tilbakemeldingene på nett er litt vanskelig å bli klok på.Har hatt hdi3800 hjemme, å de er hvertfall ikke kjedelige i mine ører. Absolutt noe av det bedre/morsomste jeg har hatt. 1600 har jeg bare brukt som surround, så kan ikke si så mye om den.
Takk for tilbudet, men jeg har ikke noe anlegg koblet opp for tiden da jeg er på boligjakt og på en måte planlegger litt i forkant av flytting. Ser bare for meg at stativere vil passe best der jeg eventuelt ender opp siden jeg går fra enebolig til leilighet.Vis vedlegget 765824
Bambi, jeg har ett par 4306 stående i kjelleren som tilhører Audiosenteret.
Jeg har hørt litt på dem og synes de låter mye friskere enn HDI 1600.
De er litt større, har 8" bass, men går ikke så dypt som HDI1600 med 6,5".
4306 har høyere følsomhet, og låter meget bra med sub.
Om ønskelig kan jeg sette de opp for lyttetest i kjelleren min, sammen med 4x21" suber.
Og/eller du kan ta de med hjem for test, om vi spør Audiosenteret først da.
De koster ett par laken mer enn HDI1600, men er verd merprisen.
Jeg bor på Veitvet, Oslo
Mye av musikken har grunntonene sine i det området hvor man har en forholdsvis bred dip i responsen i Hdi 1600 og vi er veldig sensitive for bredbåndede avvik i responsen. Den responsen vi ser på Hdi er ikke tilfeldig, vi ser den samme tendensen i en haug med høyttalere fra Harman, både Revel og JBL, så jeg tenker at det har sammenheng med hva som fungerer best i rommene de tester høyttalerene sine. Her er et utdrag av målinger fra mange forskjellige høyttalere fra Harman. Først on-axis, så det totale refleksjonsbildet (summen av spredning);@coolio Jeg skjønner ikke så veldig mye av målinger og grafer, men det kan virke som det med "kjedelig" er noe som går litt igjen i en del omtaler på nettet, samtidig som andre igjen sier at HDI1600 er tunet mer for hifi-markedet enn monitorene til JBL. De sies også å kunne spille veldig høyt, noe som ikke er så veldig interessant for meg siden jeg stort sett lytter på moderate nivåer og vil ha høyttalere som låter fett uten at man må 'vekke dem' ved å spille høyt. Men de får også en del gode skussmål, og Steve Guttenberg sa vel også at de var glimrende som to-kanals hjemmekino høyttalere, som er litt av det jeg er ute etter i tillegg til musikk.
Jeg er muligens litt sær, og har gæmlis ører.Kanskje Bergfinn er døv, godt vant eller elsker drittlyd? Eller kanskje han har helt andre akustiske forutsetninger som setter forskjellige krav til høyttalere enn andre som har andre opplevelser?
Jeg heller mot en kombinasjon av godt vant og litt spesielle akustiske forhold pluss en dæsj kravstorhet
Jeg hørte de små bokhyllene 4309 med en liten sub på Horten messen. Låt meget bra. Oppløst, harmonisk og dynamisk. Målt på ren kvalitet , i mine ører, var dette bedre enn svært mye dyrt på messa og til en god pris.Takk for tilbudet, men jeg har ikke noe anlegg koblet opp for tiden da jeg er på boligjakt og på en måte planlegger litt i forkant av flytting. Ser bare for meg at stativere vil passe best der jeg eventuelt ender opp siden jeg går fra enebolig til leilighet.
Det som frister med HDI 1600 og eventuelt 4309 er den waveguiden som jeg tror er litt trickle down fra M2.
JBL Synthesis 4309
JBL 4309 Studio Monitor er en kompakt høyytelses bokhyllehøyttaler bygget rundt det patenterte JBL 2410H-2 1-tommers komprimeringsdriveren parret med patentert High-Definition Imaging (HDI ™) horn, parret med en 6,5-tommers støpt ramme Konisk basshøyttaler med ren masse. Denne kombinasjonen gir...audiocenteret.com
Ja, både de og HDI1600 må nok lyttes på før en avgjørelse blir tatt, tenker jeg. Forstod det som at 1600 låt litt mer ørevennlig eller mørkere, og 4309 var mer tro mot monitorarven.Jeg hørte de små bokhyllene 4309 med en liten sub på Horten messen. Låt meget bra. Oppløst, harmonisk og dynamisk. Målt på ren kvalitet , i mine ører, var dette bedre enn svært mye dyrt på messa og til en god pris.
Hva slags forsterker er det du bruker på dine L100 Classic? Jeg benytter en Yamaha A-S2100, men sitter og lurer på om det egentlig ble for tamt..Jeg sa til meg selv at nå er det vel snart på tide å gå for en Lemus 1800 Classic eller hva den nå heter igjen. Men hjertet sa noe annet, så da kom det en aldri så liten eske på døra i dag
En klassiker dør aldri
Virker å fungere godt med Cambridge Audio Evo 150. Denne ampen har virkelig overrasket meg positivt.Hva slags forsterker er det du bruker på dine L100 Classic? Jeg benytter en Yamaha A-S2100, men sitter og lurer på om det egentlig ble for tamt..
Spennende. Fortell gjerne hvordan du opplever dem.I morgen får jeg mulighet til og prøve Jbl s3900.Det trur jeg blir morsomt.Har selv 3800.
Har forsåvidt hørt dem på Audiocenteret,men det var med dårligere forsterker enn det jeg har.Men jeg fikk høre at det var en høytaler med en enorm potensiale. Men billige er dem ikke 120000.Spennende. Fortell gjerne hvordan du opplever dem.
Grattis !!Her er første uavhengige anmeldelse av JBL L100 Classic 75!
Virkelig glad jeg fikk snappet opp et par av disse fra Audiocenteret før det var for sent! Spiller så utrolig flott og detaljert , så er helt enig i anmelderen på det meste
Grattis !!
Tøff avatar har du og !!
In honour
Thanks for the song mate!!! Er vel bare å sprette ei øl likegodt er jo lillelørdagGrattis !!
Tøff avatar har du og !!
In honour
Det er vel den eneste Jbl jeg ikke har lyttet til hos Andre.Da mangler du et par heftige subber.
Da har du sikkert hørt 4349 vad ha du og si om dem?Det er vel den eneste Jbl jeg ikke har lyttet til hos Andre.Da mangler du et par heftige subber.