Når platesamlingen blir for stor

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    CDWMcInSpots skrev:
    Class skrev:
    Jeg har iallfall mistet oversikten men kanskje mannen med svart belte i kopi/lim inn/sitering, CDWMcInSpots, gjør en innsats igjen ;D

    Kanskje Lyngen sitter igjen med følelsen av at disse tingene er fryktelig kompliserte, det er de ikke.
    Kanskje Class sitter igjen med følelsen av at kopi/lim inn/sitering er fryktelig kompliserte, det er de ikke. ;)
    Touché! ;D
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    CDWMcInSpots skrev:
    Class skrev:
    Jeg har iallfall mistet oversikten men kanskje mannen med svart belte i kopi/lim inn/sitering, CDWMcInSpots, gjør en innsats igjen ;D

    Kanskje Lyngen sitter igjen med følelsen av at disse tingene er fryktelig kompliserte, det er de ikke.
    Kanskje Class sitter igjen med følelsen av at kopi/lim inn/sitering er fryktelig kompliserte, det er de ikke. ;)
    Hehe næsj men jeg gidder ikke ;D
    Men artig poeng, det skal du ha! :)
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.259
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Steinar_Lund skrev:
    [...]
    Hvis jeg ikke misforstår KW helt, skriver han om lydkvalitet, mens du skriver om "dropouts"/bortfall av lyd i noen sekunder. Det er to helt forskjellige ting.Se isteden en mulig forklaring i mitt svar #224:
    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    Basert på diverse tidligere lesning:

    Det er ikke nødvendigvis den trådløse overføringen mellom datamaskin og Apple AirPort Express som er årsaken til forskjellen KW opplever. Apple AirPort Express har digital lydutgang via Mini-TOSLINK, mens KW nå benytter FireWire fra Apple Mac mini. Det kan være forskjeller i overføringen til DAK p.g.a. forskjellige protokoller og deres egenskaper, om DAKen(s klokke) styrer overføringen osv. Det kan igjen tenkes å gi lydkvalitetsforskjeller.
    Slik jeg har oppfattet atonals innlegg, er han høyst klar over forskjellen. Han innleder med å si at trådløs overføring i seg selv ikke påvirker lyden, hvorpå han går over til å snakke om et annet utbredt fenomen, nemlig dropouts. Dette sister er jeg mer enn gjennomsnittlig interessert i ;D, fordi jeg tidvis har slitt fælt med det. Men så sent som i går skjedde det noe som KANSKJE har løst problemet. Jeg har abb hos Telenor, og ved hjelp av Telenorhjelpen fant jeg fram til hvordan man skal skifte kanal. Jeg skiftet fra kanal 6 til 11, og dermed brøt helvete løs, i form av et totalt fravær av dropouts :D. Det kan kanskje være et tips til andre Telenor-abonnenter som sliter med det samme.
    Sorry for å blande inn litt off-topic, men jeg er fremdeles et stykke opp i skyene over at det ikke er noe dropouts. Enn så lenge... :-\

    [/quote]

    Du tolket meg riktig, Steinar. Og takk for anekdote som kanskje kan vise seg å være nyttig for min del ;) Tror det er greit at Lyngen har litt informasjon om ting som kan kludre seg til mht. dette, særlig når han har gitt så klart uttrykk for å ønske seg en enklest mulig løsning som fungerer.
    Er ellers enig med Class, om at databasert avspilling slett ikke er fryktelig komplisert å implementere. Har levd med dette i snart fire år og ser meg ikke tilbake til tradisjonell avspilling med cd-spiller.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Så til saga (etter et lite avbrudd):



    Class skrev:
    Jeg har iallfall mistet oversikten men kanskje mannen med svart belte i kopi/lim inn/sitering, CDWMcInSpots, gjør en innsats igjen ;D
    Denne tråden er som allerede nevnt, dessverre en lang og variert føljetong. Det beste er at Lyngen skriver en oppsummering, selvfølgelig med lister/kulepunkter.

    Class skrev:
    Kanskje Lyngen sitter igjen med følelsen av at disse tingene er fryktelig kompliserte, det er de ikke.
    Det har du helt rett i, og langs flere dimensjoner.

    Hvis jeg ikke har misforstått helt, trenger han kun å kjøpe en ekstern USB- eller FireWire-harddisk. I tillegg må han koble og konfigurere sin Apple AirPort Express korrekt slik at han får et trådløst nettverk som fungerer slik det skal inkl. at Apple iPhone via trådløst nettverk med nettleser kan besøke Hifisentralen eller en hvilken som helst annen vevside.
     

    Vedlegg

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.208
    Antall liker
    15.188
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Sitter her med fingeren på kjøp-knappen på Lefdal... (1800,- for squeezebox touch).
    Er det "safe" å kjøpe en sånn? Virker brukervennlig for hele familien og en enkel måte å kickstarte PC-lyd her i heimen.
    Sorry for tjuvlån av tråden din. Lyngen. ;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Løp og kjøp!

    (Og begynn å spare til en DAC, så blir lyden fra den helt på høyde med CD-spilleren din. ....Eller når jeg tenker meg om har du kanskje en Marantz med optisk inngang? I så fall er det enda større grunn til å løpe og kjøpe.)
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    RoDa skrev:
    Sitter her med fingeren på kjøp-knappen på Lefdal... (1800,- for squeezebox touch).
    Er det "safe" å kjøpe en sånn? Virker brukervennlig for hele familien og en enkel måte å kickstarte PC-lyd her i heimen.
    Sorry for tjuvlån av tråden din. Lyngen. ;)
    Kan anbefales. SB Touch virker upåklagelig hjemme hos meg. Og den fikk kjempetest i Stereophile. Mine dropout-problemer skyldes nok andre ting.
    Lyngen er visst ut og soler seg, og har følgelig mistet klageretten over hvordan tråden hans utvikler seg. ;D
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.208
    Antall liker
    15.188
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takker og bukker, begge.
    Da blir det en sånn en da :)

    Må nok finne på noe DACgreier etterhvert, Dazed. Gammal klump uten digital inn den Mara'n...
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    RoDa skrev:
    Sitter her med fingeren på kjøp-knappen på Lefdal... (1800,- for squeezebox touch).
    Er det "safe" å kjøpe en sånn? Virker brukervennlig for hele familien og en enkel måte å kickstarte PC-lyd her i heimen.
    Sorry for tjuvlån av tråden din. Lyngen. ;)
    Jeg har 3 Logitech Squeezebox Touch + noen andre Squeezebox-produkter. Jeg liker spesielt Squeezebox Touch meget godt.

    Jeg har som du kanskje kan lese ut av denne tråden, en del IT-kunnskaper. Jeg vet ikke hvordan Squeezebox-produktene er å sette opp og "vedlikeholde" hvis man er helt kunnskapsløs på dette området. Bruken tror jeg derimot er grei.

    I en annen tråd spurte jeg om hvordan Squeezebox-produktene er for de som ikke arbeider med eller har datamaskiner som hobby el.l. En (Trane?) svarte at de er helt fine for personer som bruker datamaskiner til vanlig uten å ha dem som yrke eller interesse. Det omfatter vel de fleste i arbeid i Norge i 2011(?)
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.862
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    4
    1800,- ?
    LØP OG KJØP !
    Har hatt SB i flere år og synes det er et genialt konsept.

    Prøv den gjerne med analogt ut via sin egen DAC den første tiden, den er ikke så hakkande gæli skjønner'u.
    Så kan du heller teste digitalt ut til ekstern DAC senere :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.372
    Antall liker
    38.458
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    RoDa skrev:
    Sitter her med fingeren på kjøp-knappen på Lefdal... (1800,- for squeezebox touch).
    Er det "safe" å kjøpe en sånn? Virker brukervennlig for hele familien og en enkel måte å kickstarte PC-lyd her i heimen.
    Sorry for tjuvlån av tråden din. Lyngen. ;)
    Kan ikke svare ang. SB Touch, men SB generelt.. hadde ikke klart meg en dag uten ( ikke kona heller, som nyter SB Boom i 1. etasje)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.208
    Antall liker
    15.188
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Steinar_Lund skrev:
    Kjapt kjøpt! ;)
    Leker ikke butikk ;D
    Wimp eller Spotify?
    (Har bare gratis og litenversjon, og må oppgradere en av dem.)
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Sakser fra CDWMcInSpots sitt innlegg tidligere.

    <Du trenger (mest sannsynlig) ikke å kjøpe en Apple Time Capsule (ekstern harddisk + trådløs nettverksrouter m.m.). Det holder med en ekstern harddisk med FireWire- eller USB-tilkobling>.

    Du trenger ikke det nei.
    Du trenger slik jeg ser det kun en ekstern HD størrelse type/form velger du sjøl.
    Jeg har tidligere lagt inn type og bilde av min og hvor jeg har handlet den (1097.-)
    Du trenger muligens hjelp (på stedet) for å koble det riktig/få fjernkontrollen til å virke.
    Det er vel bare det siste som er et problem?

    Mer trenger du ikke i første omgang..................på ikke alt for lang sikt, kan det likevel være lurt med en TC, da den kan stilles til kontinuerlig å ta backup av ALT du har på iMacen din (det er lurt)

    Siden du da har all musikken liggende på den eksterne (etterhvert) så bør det gjøres slik at også det havner på TC.
    Dette vet ikke jeg helt hvordan gjøres, men det får du sikkert hjelp til av noen her.

    Du er egentlig i mål, mangler bare en ekstern HD og de fleste bør kables? (altså stå i soverommet sammen med iMac............. eventuell TC kan stå hvorsomhelst, men kjekt med kort avstand til nettilkobling da.

    Jeg gjorde som deg i flere år, internettilgang rett i iMac, trengte ikke nettilgang til andre apparater andre steder (kun til iTunes på andre steder)
    Jeg handlet meg en TC og selv da i en lengre periode var nettilgangen min med iMac.
    Da jeg kjøpte min Macmini først, så lærte jeg her på HFS at det var lurt å koble TC til nettet (den er jo også basestasjonen og dermed var jo også macmini på nettet for eventuelle oppgraderinger/nedlastinger.
    Så er TC koblet kablet med ethernetkabel til iMac, den står jo også nær både iMac og CanalDigital sin netverktilkobling.

    Ikke la deg nå forvirre av siste del her, kun det som står i rødt ;)

    Mvh.KW
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.370
    Antall liker
    3.531
    Torget vurderinger
    49
    RoDa skrev:
    Steinar_Lund skrev:
    Kjapt kjøpt! ;)
    Leker ikke butikk ;D
    Wimp eller Spotify?
    (Har bare gratis og litenversjon, og må oppgradere en av dem.)
    Har begge selv ,og bruker mest Wimp pga egen Ipad software .
    Wimp og Spotiify styrt fra Ipad via Airport express til Dac er helt konge :)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Steinar_Lund skrev:
    Lyngen er visst ut og soler seg, og har følgelig mistet klageretten over hvordan tråden hans utvikler seg. ;D
    Kan ikke klage når jeg har fått sol og har badet :D. Ble ikke så mange timer før jobb da :-\.

    Det er bare moro med engasjement, så noen avstikkere her og der i tråden er helt ok for meg.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    CDWMcInSpots skrev:
    Hvis jeg ikke har misforstått helt, trenger han kun å kjøpe en ekstern USB- eller FireWire-harddisk. I tillegg må han koble og konfigurere sin Apple AirPort Express korrekt slik at han får et trådløst nettverk som fungerer slik det skal inkl. at Apple iPhone via trådløst nettverk med nettleser kan besøke Hifisentralen eller en hvilken som helst annen vevside.
    Så enkelt svar på en lang tråd :). Og jeg som har ekstern HD fra før da ;D. Til back-up. Ja, jeg har faktisk opplevd hard-disk krasj og oppdaget at det var leeenge siden jeg hadde koblet den til.

    Vel, det viktigste da er at den er så godt som lydløs hvis den skal stå ved siden av senga. Eller i allefall lydløs i standby. Den jeg har er ikke helt stille.

    Tror dere det blir vanskelig å komme opp på samme nivå lydmessig som Cary 303/300? Det har sikkert blitt skrevet litt om Hegels Dak´er, men i følge tester så er det vel god lyd for penga.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.208
    Antall liker
    15.188
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Supert, Lyngen.
    Kona og eldstedatteren stakk på stranda mens jeg var på jobb de også.....

    Mest Kari på Wimp og billigst (for meg som er CD kunde...)
    Prøver det først da, og så ser jeg om jeg vil switche til Spotify etterhvert.
     

    Vedlegg

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.862
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    4
    Ja takk, begge deler, sier nå jeg ;D
    Det man ikke finner på den ene er ofte å finne på den andre er min erfaring.
    Koster deg under 200,- pr mnd og ha begge.

    Dessuten med iPeng på iPad eller iPhone eller iPod kan man fra SAMME app hente inn låter fra begge to og legge de i spillelisten. Genialt! :D
     

    Schumacher

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    870
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Herregud....-etter å ha lest innleggene i denne igjenåpnede tråden så føler jeg med deg Lyngen.

    Tragisk for oss som ikke er datanerder og IKKE ønsker å være/bli det om alt technosvada.
    Jeg har din ønskedrøm,Bladelius Embla Classic :).Tilkoblet en 1TB ekstern HDD som blir til stadig fylt opp med FLAC og WMA-lossless enten om det er nedlastet eller rippet via PC.
    Koble til USB fra PC til HDD-klipp ut/lim inn.
    Vips ferdig.

    Og det viktigste.... Lyden og musikken og greie nok brukermuligheter.Ikke rotterace i technohelvette.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Schumacher skrev:
    Jeg har din ønskedrøm,Bladelius Embla Classic :).Tilkoblet en 1TB ekstern HDD som blir til stadig fylt opp med FLAC og WMA-lossless enten om det er nedlastet eller rippet via PC.
    Koble til USB fra PC til HDD-klipp ut/lim inn.
    Vips ferdig.
    Hvordan er det vanskeligere enn det med en Mac Mini/iMac eller en Squeezebox Touch og en USB-harddisk? (Og en DAC, kanskje.)
     

    Schumacher

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    870
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Det du skisserer der er betydelig enkelere enn å begynne med ekstrem overkill NAS systemer med alt mulig technosvada i tillegg.

    Var faktisk veldig nært selv på å kjøpe kilde oppsett bestående av SQB Touch og ekstern HDD med DAC.
    Helt til jeg fikk tilslag på Embla Classic.Angrer ikke 1 sekund og ser meg ikke tilbake.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Å bytte ut "USB-harddisk" i det forslaget med en liten NAS som er koblet til hjemmenettverket du allerede har, og som kan kjøre Squeezebox Server for deg, samt lar deg aksessere filene dine (musikkbiblioteket) fra alle maskiner på nettet samtidig som squeezeboxen har tilgang hele tiden, er kanskje marginalt mer finurlig å sette opp, men da slipper man jo å flytte usb-disken frem og tilbake mellom squeezebox og PC for å legge til musikk elelr på annen måte redigere biblioteket.

    Jeg har selv en SB Touch, musikken på en rimelig Netgear readyNAS Duo (m/1024 MB minne) på hjemmenettverket mitt (Koblet med kabel til trådløs-routeren min) og en ekstern DAC.

    Jeg kan ikke forstå hvordan det skal bli særlig mer brukervennlig enn dette.
     

    Schumacher

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    870
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Vet du Dazed-jeg forstår ikke mye av det du skriver der engang hva teknisk datainnhold angår.
    Men jeg forstår go lyd.

    Men hvis det byr på utfordringer å fysisk hente en harddisk på 500g for å legg inn ny musikk da skjønner at mye av dette data/techno greiene bunner i i rein latskap.

    Jeg er ikke lat.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.855
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Dazed skrev:
    Å bytte ut "USB-harddisk" i det forslaget med en liten NAS som er koblet til hjemmenettverket du allerede har, og som kan kjøre Squeezebox Server for deg, samt lar deg aksessere filene dine (musikkbiblioteket) fra alle maskiner på nettet samtidig som squeezeboxen har tilgang hele tiden, er kanskje marginalt mer finurlig å sette opp, men da slipper man jo å flytte usb-disken frem og tilbake mellom squeezebox og PC for å legge til musikk elelr på annen måte redigere biblioteket.

    Jeg har selv en SB Touch, musikken på en rimelig Netgear readyNAS Duo (m/1024 MB minne) på hjemmenettverket mitt (Koblet med kabel til trådløs-routeren min) og en ekstern DAC.

    Jeg kan ikke forstå hvordan det skal bli særlig mer brukervennlig enn dette.
    For ikke å snakke om at du kjører WIMP gjennom samme løsningen. Inn med to 2TB-disker så speiler redyNAS
    automatisk fra den ene til den andre og dermed er backup løst på automatikk.

    Det eneste som må sies om denne er at det ikke er alt for mye datakraft, men så lenge den kjører kablet er ikke dette noe problem. Super løsning som det finnes tonnesvis med "how to do" på slik at den glade amatør er hjelpem med det meste.



    Håndkontrollen er en pen liten sak som er sterkt vanedannene. Har du behov for Hi-Rez så er Touch tingen. Har du god Wi-Fi dekning i huset så er det bare å kjøpe flere enheter ved behov og koble de mot samme NAS.

    Det å rippe til NAS'en er også en lek. Det er kun en liten definisjon i utforskeren som skal til og dermed har du disken oppe som en stasjon og for eksempel foobar eller dbpoweramp kan settes til å rippe direkte mot den. Jeg har også satt fast IP på NAS og SB enhetene slik at de beholder samme IP selv om de restartes.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Schumacher skrev:
    Men hvis det byr på utfordringer å fysisk hente en harddisk på 500g for å legg inn ny musikk da skjønner at mye av dette data/techno greiene bunner i i rein latskap.
    For en konklusjon! ::)

    Man må vel ikke være lat for å se nytten i å ha tilgang til filene sine fra alle maskiner/streamere som er koblet på nettverket sitt, eller i at man kan legge til eller redigere filer uten at de andre enhetene (f.eks. squeezebox-en) mister tilgangen mens man holder på.

    I tillegg har en NAS en økt grad av sikkerhet/redundans i forhod til en USB-disk. USB-disker er etter min erfaring ikke alltid veldig stabile greier.

    ...Og som sagt er brukervennligheten uovertruffen.

    Litt merkelig, synes jeg, at argumentene mot NAS og nettverk hele tiden har vært at det er vanskelig og tungvint (noe som ikke stemmer), men plutselig når jeg forklarer at det slett ikke er tungvint, så er det vi som bruker slike løsninger som er late som ikke gidder å gjøre det på den tungvinte (og langt mindre effektive) måten.

    Men, selvsagt er det veldig enkelt å bare plugge en SB Touch i DAC-en eller forsterkeren sin, fylle opp en USB-disk med musikk og plugge denne i Squeezebox-en. Fungerer flott, det også, selv om man mister en del potensiell funksjonalitet ift. NAS-løsningen.
     

    Schumacher

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    870
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Konklusjonen er høyst reell den Dazed! :)

    Det siste du sier der stiller jeg meg bak.
    Poenget er at man bør anskaffer seg det man trenger og nødvendigvis ikke mer-og å bli overøst mer overkill-løsninger som er langt utenpå hva som i utgangspunktet blir etterspurt er unødvendig.
    Jeg fikk en del pes fordi jeg kjøpte Embla Classic.Noen mente den var en dinosaur,noen at den var for dyr,noen at den ikke hadde muligheter....-vel,den gir valuta så det griner på alle plan.Den spiller fantastisk,har alle muligheter jeg noen gang måtte ønske og beyond.Den er griselekker å se på og brukersnittet er lett.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.703
    Sted
    Phobos
    Schumacher skrev:
    Konklusjonen er høyst reell den Dazed! :)

    Det siste du sier der stiller jeg meg bak.
    Poenget er at man bør anskaffer seg det man trenger og nødvendigvis ikke mer-og å bli overøst mer overkill-løsninger som er langt utenpå hva som i utgangspunktet blir etterspurt er unødvendig.
    Jeg fikk en del pes fordi jeg kjøpte Embla Classic.Noen mente den var en dinosaur,noen at den var for dyr,noen at den ikke hadde muligheter....-vel,den gir valuta så det griner på alle plan.Den spiller fantastisk,har alle muligheter jeg noen gang måtte ønske og beyond.Den er griselekker å se på og brukersnittet er lett.
    "gir valuta så det griner på alle plan" må vel egentlig byttes ut med "at du er kjempefornøyd med den i forhold til dine behov". Den gir nemlig ekstremt lite valuta for pengene om man sammenligner med andre løsninger rent funksjonalitet- og brukervennlighetsmessig sett fra et mer objektivt ståsted uten et forutinntatt sinn.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Lyngen skrev:
    Tror dere det blir vanskelig å komme opp på samme nivå lydmessig som Cary 303/300? Det har sikkert blitt skrevet litt om Hegels Dak´er, men i følge tester så er det vel god lyd for penga.
    Nei, men det kan godt hende du kommer til å savne forvrengningen den eventuelt hadde.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.208
    Antall liker
    15.188
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hjemme igjen etter å ha hentet SB Touch og en liten sykkeltur for samvittigheten.
    Nå skal jeg se om jeg får liv i denne dingsen og musikk fra den da... grøss :-X
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    En eller annen form for server (sentral lagring av filer) er et must synes jeg og har hatt det i mange år selv.
    Å si at det er overkill/plundrete/dyrt/osv. er skikkelig tullete.
     

    Schumacher

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    870
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    marsboer skrev:
    Schumacher skrev:
    Konklusjonen er høyst reell den Dazed! :)

    Det siste du sier der stiller jeg meg bak.
    Poenget er at man bør anskaffer seg det man trenger og nødvendigvis ikke mer-og å bli overøst mer overkill-løsninger som er langt utenpå hva som i utgangspunktet blir etterspurt er unødvendig.
    Jeg fikk en del pes fordi jeg kjøpte Embla Classic.Noen mente den var en dinosaur,noen at den var for dyr,noen at den ikke hadde muligheter....-vel,den gir valuta så det griner på alle plan.Den spiller fantastisk,har alle muligheter jeg noen gang måtte ønske og beyond.Den er griselekker å se på og brukersnittet er lett.
    "gir valuta så det griner på alle plan" må vel egentlig byttes ut med "at du er kjempefornøyd med den i forhold til dine behov". Den gir nemlig ekstremt lite valuta for pengene om man sammenligner med andre løsninger rent funksjonalitet- og brukervennlighetsmessig sett fra et mer objektivt ståsted uten et forutinntatt sinn.

    Det er her du tråkker big-time i salaten marsboer.Du må ikke overvurdere deg selv så kolossalt.Med dette så påberoper du deg at du sitter som en slags moralsk og etisk overdommer som kan komme med det objektive svar på om du kjøper rett...-du kjøper galt.At den gir valuta så det griner på alle plan omhandler nettopp MEG og mine behov! Ikke DEG! Og en rød tråd i mange av mine innlegg er at lyden er viktigst-uansett.Og når Embla Classic tifredsstiller alle mine behov hva funksjonalitet og beyond angår,da bør det være greit.Ditt oppsett med all mulig datakraft spec er helt ubrukelig for meg og minst like mye tullball for meg som min Embla Classic er for deg,samt ekstremt lite valuta for pengene som du sier.....
     

    Schumacher

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    870
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Class skrev:
    En eller annen form for server (sentral lagring av filer) er et must synes jeg og har hatt det i mange år selv.
    Å si at det er overkill/plundrete/dyrt/osv. er skikkelig tullete.
    Men er man lidenskapelig musikk elsker og er fullt ut fornøyd og komfortabel med en CD-spiller,så må vel det fortsatt være lov?
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.703
    Sted
    Phobos
    Schumacher skrev:
    Det er her du tråkker big-time i salaten marsboer.Du må ikke overvurdere deg selv så kolossalt.Med dette så påberoper du deg at du sitter som en slags moralsk og etisk overdommer som kan komme med det objektive svar på om du kjøper rett...-du kjøper galt.At den gir valuta så det griner på alle plan omhandler nettopp MEG og mine behov! Ikke DEG! Og en rød tråd i mange av mine innlegg er at lyden er viktigst-uansett.Og når Embla Classic tifredsstiller alle mine behov hva funksjonalitet og beyond angår,da bør det være greit.Ditt oppsett med all mulig datakraft spec er helt ubrukelig for meg og minst like mye tullball for meg som min Embla Classic er for deg,samt ekstremt lite valuta for pengene som du sier.....
    Oi, her har jeg tydeligvis uttrykt meg upassende. Jeg tenker mer på en enkel sammenligning av kalde funksjonsfakta og en sammenligning av kraften og brukervennligheten i brukergrensesnittet jeg da. Ikke at min løsning er egnet for alle, for det er den definitivt ikke.

    Valuta så det griner henviser nemlig til hvor mye du får for pengene i mitt hode. Eller sagt med andre ord, for en person som står på sidelinjen uten en bestemt preferanse, hva gir han mest for pengene?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn