2360 som base i et toveis.... fun factor og uslåelig VFM, men vanskelig å se (høre) et noe slikt blir finkornet nok til et all round high end system.
Tror ikke det. Har flere timer med 2360 enn du har levd!Med det skal vi være enige om å være uenige.2360 som base i et toveis.... fun factor og uslåelig VFM, men vanskelig å se (høre) et noe slikt blir finkornet nok til et all round high end system.
Regner med du får en god session hos Næss når alt er på stell. Tror du blir overrasket
Cluet er å sette sammen så en slipper ratte så til de grader med EQ. Litt enkel korrigering er ok. Ting som er i orden av seg selv er best.Hehe, ja i ymse strikk og binders system regner jeg med. Har du hørt det tempet, med god dsp, kompetent ratting og gode membraner?
Den var borderline ufin, JoHoo. Og masochistisk - kjenner ingen som sitter lenger ut på strikk & binders greina enn deg - og sager villig vekk!Hehe, ja i ymse strikk og binders system regner jeg med. Har du hørt det tempet, med god dsp, kompetent ratting og gode membraner?
Joda, jeg VET det jeg og, selvfølgelig er det forskjell på drivere/membraner men i et skikkelig finkornet hifisystem som skal takle alt med bravur så foretrekker jeg flerveis system med presisjon i alle ledd. Da er dessverre pris og tilgjengelighet etc. ikke satt søkelys på. 2360 med best mulig driver og etterbehandling i signalveien er uten tvil noe av det betalbare som har absolutt høyest morrofaktor - ingen tvil. Og så SER det bøst ut også, i forhold til et knippe med rosa JMLC plasttuterBorderline tåler vi. Setter jo ting på spissen og ufin mot deg er utenkelig. Strikk og binders har jeg kjørt hele veien for å teste og lære mest mulig, men har tatt del i et faktisk gjennomført prosjekt med skikkelig behandlet 2360, og forskjellen fra det jeg har hørt før (ubehandlet og org ti membran) var natt og dag.
Skal ta meg sammen nå og prøve å stable sammen noe som er i nærheten av estetisk akseptabelt.
Den harde EQen du må bruke på 2446 er pga driveren, ikke hornet.Det er ikke riktig. Les deg bedre opp på hvorden CD horn virker.
Å korrigere artifakter fra driver/membran er skjeldent heldig, men uten å kompensere for cd hornets naturlige 6dB/okt avrulling virker det ikke som det skal
Ikke ord hvor mye jeg ser frem til det sluket, og deler gjerne rauðvín og rollan med deg nårsomhelst
OksDen harde EQen du må bruke på 2446 er pga driveren, ikke hornet.Eh...eh...Det er ikke riktig. Les deg bedre opp på hvorden CD horn virker.
Å korrigere artifakter fra driver/membran er skjeldent heldig, men uten å kompensere for cd hornets naturlige 6dB/okt avrulling virker det ikke som det skal
Det var bare en test, skulle se om du følgte med ;D
Det ble litt feil det jeg skreiv der ja ehm! Vant med det
1" drivern har stigende respons oppover i frekvens. Det kompenserer en del for CD.
Var inkalkukert ved kjøp for teste.
Kan se kurve for 2410 her:
http://www.jblpro.com/pub/obsolete/2410.pdf
Så var det bye bye til bass systemet jeg har spilt på i to år...
Vis vedlegget 450444
Kunne sikkert fjernet horna også å fått ett fint treningsrom, men istedenfor så satses det enda sterkere på godlyd. Fordi det også handler om livskvalitet, for meg i hvertfall
Vis vedlegget 450446
Vis vedlegget 450447
Vis vedlegget 450448
Mine totalt fraværende kunnskaper innen fotografering, og enkle iPhone kamera er ikke i nærheten av å yte disse konstruksjonene skikkelig rettferdighet
Så var det bye bye til bass systemet jeg har spilt på i to år...
Vis vedlegget 450444
Kunne sikkert fjernet horna også å fått ett fint treningsrom, men istedenfor så satses det enda sterkere på godlyd. Fordi det også handler om livskvalitet, for meg i hvertfall
Vis vedlegget 450446
Vis vedlegget 450447
Vis vedlegget 450448
Mine totalt fraværende kunnskaper innen fotografering, og enkle iPhone kamera er ikke i nærheten av å yte disse konstruksjonene skikkelig rettferdighet
Takk for det, og takk for sistGratulerer! Dette er det råeste jeg har hørt til nå av bassystem, så det hadde vært moro å få besøkt deg for å ta en lytt.. Er jo så dødt i vestfold på lydfronten om dagene så det hadde vært stas
Takk for det AntonsenGratulerer! Dette ser rått ut!
Takk for det, og ja det er rolig... prøver dere å hinte til ett treff? Dørene er stort sett åpne her, og øl kranene er åpneGratulerer så mye, Arild! Begynner å bli voksen nå.
Og eeeh.... som Tom Egil sier, det var da SVÆRT så rolig det var i Vestfold Lydlaug for tiden...
Mvh. Ole G
Mnja, det er nok ikke helt samme som emokid har tror jeg? Jeg har lagt til alu-fot, og har en annen utgang/avrunding i selve slot'en, men det er med de samme drivere.Er dette samme modell SLOB som emokid har? med GPA 515..?
Du har byttet mye siden jeg var der sist, så er vel på tide med en ny lytt snart - regner med at dette ikke spiller så halvgærlig
Tor
Alufot og avrunding i slot'en har vel mininmal påvirkning på lyden. Skal bli spennende å høre disse i et annet rom - hos emo spilte det drittøft.Mnja, det er nok ikke helt samme som emokid har tror jeg? Jeg har lagt til alu-fot, og har en annen utgang/avrunding i selve slot'en, men det er med de samme drivere.Er dette samme modell SLOB som emokid har? med GPA 515..?
Du har byttet mye siden jeg var der sist, så er vel på tide med en ny lytt snart - regner med at dette ikke spiller så halvgærlig
Tor
Mener jeg spilte på Lowther i ob når du var hos meg sist sommer? Det har ikke vært noe annet her mellom det og horna. Elektronikken er as-is...
Hyggelig om du tar en tur igjen, kaffen (eller øl'et) skal være klart, avhengig av hva du vil ha Og strengt tatt må jeg få tatt en tur til deg igjen også, det har jo skjedd litt siden sist sommer.
Slik jeg ser det og husker fra besøket mitt hos deg, så er det nok ikke den samme "hifi faktoren" her som hos deg, 2360 horna med sine drivere kommer aldri til å klare det... men morrofaktoren med trykk og dynamikk sitter veldig bra her syntes jeg, og det teller mye
Da er jeg med deg ja, hele rekka med drivere/høyttalere er byttet ut siden du var herAlufot og avrunding i slot'en har vel mininmal påvirkning på lyden. Skal bli spennende å høre disse i et annet rom - hos emo spilte det drittøft.
Skrev utydelig som vanlig, mente at du hadde byttet ut mye av høyttalerne - egentlig alt vel
Det er klart at det er hyggelig å få positive tilbakemeldinger, når en har satset litt. Selv om det viktigste selvsagt er hva en syntes selvMoro med entusiastiske tilbakemeldinger Har du tid i kveld eller en gang i morgen - lite å finne på skjønner du
Se hva du får til. Er også stor mulighet for at Emo blir med.Det er klart at det er hyggelig å få positive tilbakemeldinger, når en har satset litt. Selv om det viktigste selvsagt er hva en syntes selvMoro med entusiastiske tilbakemeldinger Har du tid i kveld eller en gang i morgen - lite å finne på skjønner du
I kveld er jeg på middag med familien, i morgen vet jeg ikke enda, driver å dater ei om dagen og skal prate med henne senere i kveld om hva som skjer til uken. Jeg gir deg en pling eller sender en sms når jeg vet sikkert. Er det kun mandag du kan til uken?
Jupp, jeg gir beskjed senere i kveld, hadde vært hyggelig å fått det tilSe hva du får til. Er også stor mulighet for at Emo blir med ogsåDet er klart at det er hyggelig å få positive tilbakemeldinger, når en har satset litt. Selv om det viktigste selvsagt er hva en syntes selvMoro med entusiastiske tilbakemeldinger Har du tid i kveld eller en gang i morgen - lite å finne på skjønner du
I kveld er jeg på middag med familien, i morgen vet jeg ikke enda, driver å dater ei om dagen og skal prate med henne senere i kveld om hva som skjer til uken. Jeg gir deg en pling eller sender en sms når jeg vet sikkert. Er det kun mandag du kan til uken?
Tor