En skal ikke kimse av et fett oppsett!!!!
Flott bilde, og et barskt anlegg!
Takker, om plattformene er ett must er jeg ikke sikker på. Men synes det "lettet" litt etter de kom på plass. Praktisk når en drar over gulvet med støvsuger'n.Nydelig Musicman!
Regner med de basene er et must
rent og fint
De ser jo litt lave ut uten baser, og hornet bør jo opp i ørehøyde.Takker, om plattformene er ett must er jeg ikke sikker på. Men synes det "lettet" litt etter de kom på plass. Praktisk når en drar over gulvet med støvsuger'n.Nydelig Musicman!
Regner med de basene er et must
Det er eg ganske sikker på, gleder meg som en ungeDet blir knallbra!
Hehe, vi får se om du hører meg når eg får skikkelig varme i dei Om ikke får du gi beskjed om du er innover i fjorden, så får du ta deg en tur forbi og høre hvordan det låterTrenger ikke gi beskjed når du får de, hører sikkert musikken skralle utover fjorden her!
Tipper det blir knall!!
Er vel allerede nevnt, men viktig å huske på at vi snakker om en passiv konstruksjon hvor mulighetene til EQ er langt mindre. Sier seg også selv at man vil høre forskjell når man bruker et rimelig slakt delefilter og nivået ikke blir riktig uten superdiskanten.Poenget er vell så enkelt at 476be spiller rimelig greit oppover men mister effektivitet oppover, legger du den fallende kurva til 476 ilag mot den stigende til 045be når du deler den så høyt så blir sluttsummen ganske så pen.
Jeg tørr påstå at de som sier diskanten i Everest og K2 ikke er hørbar har ikke hørt med/uten. Selv om den deles høyt så betyr ikke det at den er lydløs under delefrekvens
Har du gjort andre akustikk-tiltak anna enn platene på veggen bak racket?
Når en vet deleprisen på komponentene så behøver en ikke være matematiker for å forstå at noen sitter igjen med relativt mye fortjeneste, enten for å videreselge eller for å lage kabinett Men slik er det vell for det fleste høyttalerprodusenter...Synes prisen på 4367 også er i stiveste laget. 4365 ble jo alt for dyr å produsere, så målet fra JBL med 4367 var først og fremst å få produksjonskostnadene ned. Det greide de sikkert, men gjenspeiles ikke akkuratt i prisen.
Legger du til "i annet horn enn Everest" så er jeg 100% enig der. Ett aktivt delt system med 476be i for eksempel M2 horn klarer seg nok helt fint uten diskant, men ikke i en passiv høyttaler som Everest.Men dersom man kjører aktiv deling og optimaliserer responsen til 476be, så er jeg langt ifra sikker på at superdiskant har noe for seg.
Er disse brukbare på såkalt dårlige innspillinger og på moderat lydnivå.Synes prisen på 4367 også er i stiveste laget. 4365 ble jo alt for dyr å produsere, så målet fra JBL med 4367 var først og fremst å få produksjonskostnadene ned. Det greide de sikkert, men gjenspeiles ikke akkuratt i prisen.