Da har omsider påskefri meldt sin ankomst og med det er det på tide å våkne opp fra hifidvalen og børste støvet av div diy-prosjekter men først litt om noen besøk.
Når planlagt ferie blir utsatt grunnet jobb er det fint med kompanjonger i galskap rundt om… og i Vestfold er det jo rett så tett med gærninger, så når en supereffektiv Roald klarte å skvise inn 3 besøk på ettermiddag/kveld veier det litt opp for tapt ferie.
Næss, Shy og Kid er alle et sted i tuningsprosessen der AL er en av ingrediensene, Næss er akkurat kommet i gang og i tillegg venter han på resultatet av en annen sykdom som sprer rundt seg AKUSTIKKTILTAK så der ser jeg frem til neste besøk for det kommer nok til å bli bra.
Den beskjedne shy er jo kommet et stykke lengre i prosessen så der var det lytting, debatt og test av nye target og med hans utgangspunkt blir ting aldri ??? det blir grader av
denne gangen fokuserte vi på vokal, vi kom vel ikke lengre enn til at det låter bra og ikke hvilken target som er best, tror egentlig ikke man vil finne en som låter best på alt, for mye variasjon av valg gjort under innspilling/mastring, uansett nyttig øvelse da jeg snart må skru meg inn med lukket mellomtone/diskant.
Siste man på lista er første gang jeg besøker i dette huset med helt nytt oppsett fra sist, rommet var betraktelig mindre enn det forrige men av en eller annen grunn plaget det meg ikke, for store høyttalere i små rom virker ikke er en myte det er helt sikkert, må tenke litt på dette med små rom og fravær av resonanser i nedre del av bass.
Lyden hadde virkelig høy morofaktor og jeg kunne tilbrakt betraktelig mye lengre tid i ss for dette var virkelig bra og når The kid og snekkeren borti gata får krysslyttet litt mer blir området farlig for audiofile med stor tro på egne oppsett.
Blir nok ikke så lenge før jeg tar en ny tur..