NAF-treff

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • REX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.08.2007
    Innlegg
    516
    Antall liker
    6
    Faen å. Dette får jeg ikke vært med på.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.970
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Dette går jeg glipp av- siste flyttelassene går i helgen.
    17 banankasser med vinyl og 6 banakasser med CDer står klare til å bæres.....
    Tror jeg må få rippet i løpet av vinteren, så slipper jeg i allefall de siste 6 kassene ved neste anledning. ::)

    Ang NAF-treff- må vel skjerpe meg med oppmøte snart, eller så blir jeg vel skjøvet laaaangt ut i det ytterste mørke.
     

    avo

    Medlem
    Ble medlem
    11.08.2007
    Innlegg
    32
    Antall liker
    0
    Synd med alle som ikke kan komme, men sånn er det med korte frister. Du får ta med noe musikk Bernt, som du vet er jeg rimelig kommers, så det skal godt gjøres hvis du finner noe nytt og spennende her. Helst CD, har faktisk anskaffet platespiller da jeg fant deler av LP samlingen på hytta til gamlingan, men plages av mye feedback, så det vurderes å gi opp prosjektet (eller jeg har handlet for billig..)

    Det er vel unødvendig å si at det er plass til flere, men nå er det sagt uansett.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    synd at jeg ikke er hjemme i "gamlelandet" (trøndelag) da. Så hadde jeg meldt meg som støttemedlem i NAF for en kveld. ;)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.200
    Antall liker
    6.568
    Jeg har blitt så forkjølet og vil helst ikke smitte folk. Men hvis formen er bra på fredag og det ikke dukker opp noe spesielt så kommer jeg. *host host*

    Av alt som ikke virker mot forkjølelse er cognac det beste, har jeg hørt. Får prøve det i kveld da...
     

    avo

    Medlem
    Ble medlem
    11.08.2007
    Innlegg
    32
    Antall liker
    0
    Du burde absolutt vært i gamlelandet i disse dager, vi har faktisk finvær, noe som er et hyggelig avbrekk..

    Håper cognacen gjorde det den skulle BT, og hvis den i tillegg lettet forkjølelsen må jo det være bra.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Dette høres ut som et meget godt tiltak, men jeg har dessverre besøk hele helgen, så jeg tror ikke dere skal regne med meg. Hva gjelder databasertavspilling så driver jeg jo med dette selv, men siden jeg nå har fått deltidsjobb på hifiklubben tror jeg at en lav profil ift akkurat det kan være lurt.

    Sender en pm, avo, om jeg får mulighet.. Bra insj!
     

    avo

    Medlem
    Ble medlem
    11.08.2007
    Innlegg
    32
    Antall liker
    0
    Da kjører jeg fruen inn til sentrum litt før 20.00 i kveld, og plukker opp Bernt på returen. Hvordan ble deg med BT, friskmeldt? Kommer du deg ned til sentrum for egen maskin, er det plass. Det er også plass til sent påmeldte.. Burde være hjemme senest 20.30, adresse står i medlemregisteret eller send PM.

    I tillegg kan opplyses at Rema har begynt salget av juleøl, noget tidlig, men prøvesmakes skal det.

    Arne
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.200
    Antall liker
    6.568
    Kommer jeg så kjører jeg selv.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan var det på treff da? :)
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.609
    Antall liker
    11.896
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Hos avo

    Det var bra på treff, kun verten og jeg, og dermed god tid til å få lytte i sweetspot. (og dette var forøvrig et sweetspot anlegg)
    Anlegget spilte stort og mektig med tilsynelatende ubegrenset dynamikk, og minnet litt om klipchhorna jeg hørte tidligere i høst. Så var det også en Stig Erik Tangenløsning med 2x5 parallellkobla 12", som tok seg av alt under 110 hz. (Lignende opplegg av det pedal har) Resten av musikken ble levert over Tonart Etera, drevet av en McIntosh 402 power. Kilde: elcomp multispiller, pre: elcomp 4.9
    Til å begynne med merket jeg meg at det var god presisjon i bredden, men lite dybde i lydbildet. Noe med anlegget virket litt innestengt/ gav meg et snev av lyttetretthet, men det var ikke så lett å forstå hva det kom av. På kompleks musikk ble det litt grøtete, og den aller siste knivsodden med oppløsning manglet.
    (at verten var generøs med akevitten hjalp ikke på mine analytiske evner heller.)
    Litt flau ble jeg når avo dro frem pcen og innrømmet at han hadde en copland romkorreksjonsenhet i oppsettet. Det jeg hørte var at han hadde rullet av bassen jevnt, med flere db ned v 20 hz. Han mente at gjester hadde en tendens til å overfokusere på bassen.
    Når target kurven ble flat ned mot 20, så forsvant innvendingene jeg hadde. Anlegget fortsatte å spille bass på samme måten som før, men nå var klangbalansen homogen, og anlegget hang sammen på en mye bedre måte. Tidligere ble kompleks musikk litt grøtete, men nå hørtes både skogen og trærne. Dybde manglet fortsatt, men uten at det la noen demper på musikkopplevelsen.

    Takk for besøket, jeg kommer gjerne tilbake.

    mvh B_I
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Hørtes jo voksent ut i bassen dette oppsettet da :) Hadde vært spennede og. Bassfreak som jeg er.
     

    avo

    Medlem
    Ble medlem
    11.08.2007
    Innlegg
    32
    Antall liker
    0
    Takk for sist ja. Serveringen ble kanskje noe i overkant, ihvertfall ble noen lørdagsplaner forskjøvet noen timer, men hyggelig var det.

    Når det gjelder dybde i lydbildet, har jeg prøvd litt forskjellig fra plassering av høyttalere, til manipulering av frekvenskurven. Grunnet rommet har resultatene blitt slik at jeg har flyttet tilbake, samt at frekvenskurven er holdt flat. Høyttalerne står nå litt lenger fra hverandre enn avstand til lytteposisjon, altså en litt klemt trekant. Man klarer å dra endel dybde ut av det ved å gjøre trekanten mer likesidet, men da mister jeg forholdvis mye av bredden og får for mye "samling i midten" etter min smak. Det beste har selvsagt vært å beholde bredden, og fått full scene bakover, men da er jeg redd jeg må gå løs på huset.

    Hvis muligheten åpenbarer seg skal jeg mulig klare å få til en kveld til i løpet av vinteren, så får vi se om det passer for flere. Bassfreaker er også velkomne..skal ikke tulle mer med å forsøke å mene noe om hva folk liker, så nå blir det flatt også under besøk.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.200
    Antall liker
    6.568
    Tonart Etera, drevet av en McIntosh 402? Mener jeg har hørt denne kombinasjonen før.

    Irriterende at jeg ikke kunne bli frisk. Nå gikk jeg glipp av både dette treffet og konserten med Gåte, som jeg hadde gledet meg til. :( :( :(

    Håper på ny sjanse.

    Til gjengjeld fikk jeg låne en krem-komponent til test på lørdagen.
     

    sims

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Innlegg
    197
    Antall liker
    128
    Sted
    Trondheim
    Hei!Tenkte jeg skulle høre om det er noen interesse for en lyttekveld hos meg.Kunne vært morsomt å treffe noen
    med samme interessen her i byen.Har ikke bestemt noen dato enda men må vel prøve å få til noe om ikke så altfor lenge.Anlegget består av Avantgarde Duo høytalere,Cary rørforsterker og Mcintosh cdspiller. Så er det interesse
    for å høre på anlegget så si ifra. Mvh.Trond
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.609
    Antall liker
    11.896
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    hei

    er du frekk??? interesse for en lyttekveld hos deg??? muligheten til å få lyttet til Duo under annet enn messeforhold er et veldig interessant tilbud. Vi blir nok enige om en dag som passer ;)

    mvh

    Bernt
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.200
    Antall liker
    6.568
    Mandager og onsdager er fine dager for treff. Helg ser ut til å¨fungere dårlig.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    765
    Ja, jeg er interessert i å høre på alle mulige oppsett for å lære mer om lyd og hifi (musikk også, men det er hifi biten jeg føler har veldig mange sorte hull). Uansett tema og innhold på et treff vil jeg suge opp inntrykk :) Vanskelig å si når det passer best, kanskje onsdager er en fin dag..
     

    nescafe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    572
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Mandager og onsdager er ypperlige dager for min del ihvertfall! Og jeg ser gjerne at Emotikon møter, svært lærerikt å lytte til hi-fi utstyr og samtidig høre en musikers meninger!

    Frode
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.970
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg takker for tilliten F. :-[
    Det er flere meget kompetente folk her i byen vi skal høre på. Har møtt noen som har så mye peiling på musikk i alle genre at jeg blir helt "surrete" :)
    Mandager og onsdager er ok for min del. Men da blir mitt oppmøte etter kl 20.30

    Ellers så låter det så bra her i huset for tiden (hører musikk flere timer hver dag) -at jeg nesten synes det er synd at jeg har bestemt meg for å gå videre på veien jeg så for meg for ca 4 år siden.... :-X
    (se annonse på høytalere og vinyl)
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    765
    emotikon: Hvis det er det oppsettet som vises på bildet i annonsen du sitter på, ser det ikke ut som du har mye å klage over nei :) Det visuelle ser jo veldig bra ut også. Men mye kan sikkert alltid bli mer antar jeg.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.970
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    torem:
    Nesten samme oppsett ja. Bare pre som er annerledes- og det viktigste, jeg har større og luftigere rom nå :)
    Klager ikke i det hele tatt, har det supert med vellyd og musikk an mass.
    Bare at nå har jeg sjansen til å gå videre mot drømmen om lydsignaturen jeg har tenkt på i mange år.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.200
    Antall liker
    6.568
    emotikon skrev:
    Bare at nå har jeg sjansen til å gå videre mot drømmen om lydsignaturen jeg har tenkt på i mange år.
    iPod?
     

    slarssen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2003
    Innlegg
    679
    Antall liker
    13
    sims skrev:
    Hei!Tenkte jeg skulle høre om det er noen interesse for en lyttekveld hos meg.Kunne vært morsomt å treffe noen
    med samme interessen her i byen.Har ikke bestemt noen dato enda men må vel prøve å få til noe om ikke så altfor lenge.Anlegget består av Avantgarde Duo høytalere,Cary rørforsterker og Mcintosh cdspiller. Så er det interesse
    for å høre på anlegget så si ifra. Mvh.Trond
    Dette høre veldig spennende ut, sims. Jeg kommer gjerne. Ser Mandager og Onsdager har blitt nevnt. Disse dagene passer fint for meg også :)

    Mvh,

    Slarssen
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Mandager og onsdager er ofte fine dager for min del ja.

    Avantgarde høres spennende ut, så jeg er absolutt interessert!
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.970
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    emotikon skrev:
    Bare at nå har jeg sjansen til å gå videre mot drømmen om lydsignaturen jeg har tenkt på i mange år.
    iPod?
    Ja, hvordan i all verden kunne du finne ut det.
    Joda, du har nok rett. Endelig tar jeg steget...
    Nja, jeg er nøkten optimist ;D
     

    sims

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Innlegg
    197
    Antall liker
    128
    Sted
    Trondheim
    Hei ! Tenkte å invitere til en lyttekveld hjemme hos meg førstkommende onsdag 11.11 kl.19.30
    Det vil da bli spilt på Avantgarde Duo høytalere,Cary sli80 F1 Signature rørforsterker og Mcintosh mcd201 cdspiller.
    Jeg bor på Tiller så det er bare å sende en pm så kjem æ tilbake med adresse.Det er bare å ta med musikk hvis det er noe som dere vil teste på anlegget. Mvh. Trond
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Dette høres bra ut! Bussen går til Tiller.. :)

    Har hørt Uno tidligere, og det spilte meget stort og åpent, så jeg ser frem til å høre oppsettet ditt sims.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kommer også en tur om det er plass :)
     

    slarssen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2003
    Innlegg
    679
    Antall liker
    13
    Jeg håper også på plass, PM er sendt :)

    - Slarssen
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.200
    Antall liker
    6.568
    Har du plass til mange sa du?
     

    sims

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Innlegg
    197
    Antall liker
    128
    Sted
    Trondheim
    Hei!Jo ser ut som interessen er bra for lyttekvelden. Har fått bekreftelse på at det er fem mann som kjem så langt.Har vel plass til noen til hvis vi tar i bruk litt stoler i tillegg til sofaen.Vi får bytte litt på sweetspot i sofaen da :).Bare send en pm hvis det er flere som vil komme.Tror det kan bli en fin kveld. Mvh.Trond
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn