NAF-treff

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    ivar skrev:
    Oalex: plass for en dårle kæill? Nordtrønder som ikke akkurat har vært aktiv i naf. Fysisk altså, mentalt er jeg stort sett tilstede.

    Adresse?


    I, have become, comfortably numb

    edit: bt: name of the game! De klarte ikke å ta livet av meg, bare nesten!
    Du har PM :)

    @BT, der ble den sjette plassen snappa, men det er mulig å skvise inn en til.
     

    ivar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Innlegg
    1.343
    Antall liker
    1
    jeg beslaglegger i overkant av en normal sitteplass, men man kan da stable i høyden.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    Ok, når jeg tenker etter så er det greit å sette grensen ved seks personer. Så vi stopper der.

    Burnt_Island, emotikon (kanskje), Eirik_S (kanskje), Slarssen, turdalen, og ivar. Jeg sender kartlink og parkeringsbeskrivelse etterhvert.


    Mvh Ola
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    To har måttet melde avbud. Dermed er det ledig plass på treff hos undertegnede ikveld.

    Mvh Ola
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.330
    Antall liker
    6.733
    OAlex skrev:
    To har måttet melde avbud. Dermed er det ledig plass på treff hos undertegnede ikveld.

    Mvh Ola
    Så den litt vel sent...
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.239
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Takker for hyggelig lyttekveld igår :)

    Var veldig moro å høre Oalex sitt oppsett. Med en gang jeg så det tenkte jeg dette spiller vel så som så. Satt først ute på siden, da fikk jeg ikke noe inntrykk av det. Men så ble det min tur i Sweetspot. Spilte
    litt Leonard Cohen og Dj Tiesto. La fort merke til at her var det veldig lite forvrengning, å ingen ekle sibilanter uansett. Stemmene var faktisk veldig bra. Som Burnt sa så gjør dette anlegget
    det de gjør meget bra. Synes det var moro å høre musikk, kom veldig nær artistene, ble intim konsert. Er det noe jeg savnet var det vel noe snert, hurtighet og drama. Ikke at det var dårlig på dette. Men får du det i tillegg blir det fantastisk tror jeg....... Anlegget egnet seg kanskje ikke til å gi konsertfølelse. Jeg vil tro man må veldig høyt opp i pris på kommersielle produkter for å få samme lydkvalitet. Og som du sier er vel dacen rosinen i pølsa her. Å det kan jeg forstå. Hadde vært moro å prøvd drivverk å dac hjemme hos meg. Bra jobbet Oalex. Fikk selv lyst å lage noe DIY :)

    Her er noen bilder:
     

    Vedlegg

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    Eirik_S skrev:
    Takker for hyggelig lyttekveld igår :)

    Var veldig moro å høre Oalex sitt oppsett. Med en gang jeg så det tenkte jeg dette spiller vel så som så. Satt først ute på siden, da fikk jeg ikke noe inntrykk av det. Men så ble det min tur i Sweetspot. Spilte
    litt Leonard Cohen og Dj Tiesto. La fort merke til at her var det veldig lite forvrengning, å ingen ekle sibilanter uansett. Stemmene var faktisk veldig bra. Som Burnt sa så gjør dette anlegget
    det de gjør meget bra. Synes det var moro å høre musikk, kom veldig nær artistene, ble intim konsert. Er det noe jeg savnet var det vel noe snert, hurtighet og drama. Ikke at det var dårlig på dette. Men får du det i tillegg blir det fantastisk tror jeg....... Anlegget egnet seg kanskje ikke til å gi konsertfølelse. Jeg vil tro man må veldig høyt opp i pris på kommersielle produkter for å få samme lydkvalitet. Og som du sier er vel dacen rosinen i pølsa her. Å det kan jeg forstå. Hadde vært moro å prøvd drivverk å dac hjemme hos meg. Bra jobbet Oalex. Fikk selv lyst å lage noe DIY :)
    Takk for oppmøtet. Morsomt å lese tilbakemeldingene dine. Dette er omtrent som jeg oppfatter lyden. Mer hurtighet og drama er noe jeg og savner. Planen for å løse "problemet" har imidlertid tatt form. Det begynte å krible i loddebolten igår og en liten mod av strømforsyningen i filteret er gjort ikveld. Det virker ganske lovende, faktisk :)

    Prøving av DAC hos deg skal vi nok få til. Hvis du tør koble DIY-komponenter til anlegget ditt da :D


    Mvh Ola
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.330
    Antall liker
    6.733
    OAlex skrev:
    BT skrev:
    OAlex skrev:
    To har måttet melde avbud. Dermed er det ledig plass på treff hos undertegnede ikveld.

    Mvh Ola
    Så den litt vel sent...
    Det var synd. Jeg burde ha sendt en sms..

    Mvh Ola
    Vielleicht Das Nachster Zeit . Men du har jo bare et sånt mainstream-oppsett ser det ut til, så...
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    1.889
    Hei folkens. Takk for hyggelig besøk fredag 29.
    Kommer tilbake med et par bilder litt senere. (Har noen et tips for enkelt krympe hi-res bilder?)

    Men, det ligger igjen 3 plater på benken min:
    - John Hiatt, perfectly good guitar
    - Ben Harper, the will to live
    - Mercury Rev, deserter's songs

    Hvis noen kjennes ved disse, så finnes de i alle fall her.

    Mvh
    Leif
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.239
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    leifen skrev:
    Hei folkens. Takk for hyggelig besøk fredag 29.
    Kommer tilbake med et par bilder litt senere. (Har noen et tips for enkelt krympe hi-res bilder?)

    Men, det ligger igjen 3 plater på benken min:
    - John Hiatt, perfectly good guitar
    - Ben Harper, the will to live
    - Mercury Rev, deserter's songs

    Hvis noen kjennes ved disse, så finnes de i alle fall her.

    Mvh
    Leif
    Jepp, åpne bildet i windows paint, reduser det til 25% størrelse og lagre igjen, da blir det som regel 100-200 kb :)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.330
    Antall liker
    6.733
    Lagre som jpeg kan også være smart, dersom den er av annet format.
     

    oyvine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2005
    Innlegg
    184
    Antall liker
    1
    Hei,
    takk for en hyggelig kveld :) Ben Harper, the will to live er min. Bare putt den i mappa mi.

    Øyvin
     

    slarssen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2003
    Innlegg
    679
    Antall liker
    13
    Vil også takke for ett veldig hyggelig NAF treff!

    Mercury Rev er min. Regner med jeg stikker innom iløpet av uka å henter den. Sender PM i forveien.

    - Slarssen
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.792
    Antall liker
    12.509
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    NAF presenterer:

    Vi prøver en ny vri. Siden hobbyen vår ikke bare dreier seg om anlegg men også om musikk vil vi utfordre medlemmene til å invitere til treff hvor en artist, en komponist eller en genre står i fokus. Hvilken musikksmak vi har henger (ofte) sammen med våre preferanser for hvordan musikken skal låte over anlegget. Det vi ser for oss er at en inviterer en passende mengde folk, snakker litt om musikken en vil spille, og spiller musikk. Hvor mye en vil si og spille er opp til verten. Litt sosialt samvær og litt voksenopplæring altså. ;D

    I neste uke (fortrinnsvis onsdag eller torsdag) vil medlemmet Gunzi, bosatt på Byneset gjøre nettopp dette. Temaet er Fiolin-virtouosen Paganini. (det kunne vært Mott the Hoople ;)) Han vil si noe om sitt forhold til denne musikken og musikeren, samt tolkere av hans musikk. Si noe om hvorfor han har søkt de kvalitetene anlegget hans har for å spille Paganini, og så får vi se hvor det ender..
    Ta kontakt med undertegnede eller Gunzi direkte om du er interessert, og fortell hvilken dag/tid som passer.

    For NAF komiteen:

    Burnt Island
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.792
    Antall liker
    12.509
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    NAV presiserer; det er torsdag i neste uke det er snakk om; 18/03/2010. Onsdagen er ikke aktuell likevel.

    mvh

    B I
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    898
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Skal vi si kl 1900 torsdag neste uke? Paganini er litt gretten tidligere på ettermiddagen....
    Veibeskrivelse sendes pr sms til de som tenker seg i retning beste vestkant Byneset. Tror vi skal få plass til 5-6 stykker. Hvis vi blir færre, blir det mere Mariekjeks på de som kommer....
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.523
    Antall liker
    2.979
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan jo ta med en pakke ekstra G, eller noe mer lyttevennlig- så slipper du å bakse med støvsuger i sofa og på gulv dagen etter..... ;D
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.330
    Antall liker
    6.733
    Kan desverre ikke på torsdag. :(
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.792
    Antall liker
    12.509
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Da ser det ut til at Otare, Belia, TiKei, emotikon, og undertegnede er klar til treff hos Gunzi i morgen kl 19. Plass til en til, ta kontakt med Gunzi om du er interessert.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    Jeg kan dessverre ikke denne gangen. Håper det blir flere sjanser.

    Mvh Ola
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    898
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Takker Otare, Ti-Kei, Burnt_Island og Emotikon for besøket. Det hele gikk ryddig for seg, ingen tannmerker i parketten, tagging eller blodflekker på inventaret. En skikkelig nerdeaften med bunker av Paganiniinnspillinger lagt klar i rekkefølge, bare avbrutt av tissepauser og friskluftinntak på balkongen.(les røykepauser) Dersom noen fikk overdose violinmusikk håper jeg fastlegen kan foreskrive ei helg med softrock og jazz på middels volum.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.523
    Antall liker
    2.979
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Vil takke for fortreffelig vertskap Gunzi.
    Jeg ringte på vei fra jobb og sa jeg kom senere, Fikk bare beskjed om at suppe med tilbehør stod klar når jeg kom.
    Da jeg kom inn døren satt herrene i dyp konsentrasjon mellom Gunzi`s høytalere og nøt fiolintoner- gode og mette. Jeg kastet meg over nydelig sterk suppe for raskest mulig slutte meg til de lyttende herrer.
    Her ble det kyndig presentert musikk, innspillinger fra forskjellige musikere samt historisk bakgrunn om Paganini, hans musikk, samtid, ettertid og de forskjellige musikere han presenterte med innspillinger. Jadda- Gunzi har "en del" Paganini.
    Jeg er sikker på at han hadde gjort suksess med en forelesningserie på Musikk NTNU her i byen om dette emnet.
    Gunzi satte en standard som vi andre må jobbe med for å kunne etterleve ved senere anledninger.
    Og så er det alltid en nytelse å høre denne musikken på et anlegg som er tunet og satt sammen av eier med tanke på å også gjengi "denne type musikk"

    Dere andre får fylle på med inntrykk fra kvelden- som ble lang men lærerik for min del.
    En kveld nummer to innen dette emnet taes heved imot med takk.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.330
    Antall liker
    6.733
    Bilde må vi vel ha...

     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.792
    Antall liker
    12.509
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Takk for i går.

    En helt fortreffelig kveld. Verten har mye kunnskap om Paganini som han formidler med stor entusiasme. Emotikon refererer til det på en utmerket måte.Vi fikk servert denne kunnskapen og musikken over et anlegg (det fins noen bilder i Drodledipoltråden tror jeg) av høy klasse. Når jeg lytter til samme musikk her hjemme har jeg en opplevelse av at dette er en småskalamodell av det jeg hørte i går.
    Paganini var rocka så det holder!

    Denne kvelden var en stor opplevelse. Jeg synes denne måten å ha treff på bør gjentas. Med musikken i fokus. Noen som føler seg kallet? En sjanger, en komponist, en musiker, et tema?

    Takk for meg. Jeg kommer gjerne tilbake.

    PS Super suppe!
     
    D

    Dilla

    Gjest
    Tusen takk for i går Gunzi og medbesøkende NAF’ere!! For meg var dette en aldeles storveis totalopplevelse innen både gourmetkokkelering, klassisk musikk, hifi-hardware, arkitektur og natur ( utsikten over leia og Trondheimsfjorden). Intet mindre.
    Allerde fra bilen ved ankomst kunne en enom platesamling (LP og CD) skimtes gjennom vinduene. Skjønte at jeg var kommet riktig, og en vinkende Gunzi oppe fra 2. etg. dobbeltbekreftet det. Når man kommer opp trappa og inn i hovedetasjen er det det ”öppna” landskap som møter en. Innvendig i kraft av den store stuen (70 (?) velproporsjonerte kvadratmetre) med 2,5 til 4,5m (?) takhøyde, og utvendig gjennom det storslagne panoramaet over Trondheimsleia gjennom vinduer som strekker seg fra gulv til tak. Grandiost! Og slik var også gjengivelsen over dette stereoanlegget som består av et par ”one og a kind” dipol høyttalere signert Geir Fredriksen (Manger element, en lang rekke 8” fra ScanSpeak og en bånddiskant fra 15000Hz og oppover til himmels), ”one of a kind” monoblokker håndlaget i Ungarn (55kg stk, tenningslås med nøkkel som av/på bryter, og ett utgangsrør pr. side på størrelse med en gullfiskbolle). Flere forforsterkere, 3 CD spillere (Bla. Sony’s siste kritikerroste SACD kreasjon), platespiller med plinth i betong, SME arm og Benz pickup.
    Fokuset var ene og alene på musikk denne kvelden, men tenkte det kunne være greit å gi en røffelig oversikt over utsyret som omtrent maktet å vekke Paganini til live og atpåtil fikk han til å opptre på Bynesets beste vestkant i skala 1:1 8)
    Gunzi har dyptpløyende kunnskaper om Paganinis virke og person, det levner gårskveldens seanse på bortimot 4 timer liten tvil om. Ja, jeg føler nå at jeg nesten kjenner Paganini personlig. Helt enig med emotikon, du er en strålende foreleser Gunzi som ville beriket NTNU’s musikkutdannelse. Vekslingen mellom ”forelesning”, musikkeksempler over hovedanlegget, og ”sidereferanser” med musikk fra anlegget som var oppkoblet 90grader på hovedanleggets akse (også dette med rør, 300B denne gangen og noen gode, gamle arvede høyttalere signert Henry Kloss) fungerte strålende. Når man i tillegg sitter i en (liten)forsamling med høyst kunnskapsrike mennesker må jo dette bli særs lærerikt for en kar som meg med store hull i sin Paganini. Lyden fra anlegget vil jeg karakterisere som svært realistisk. Det er fullskala størrelse på alt, scenen gjengis fullstendig tredimensjonalt (det er bredt og det er dypt), hele frekvensspekteret er med, og dynamikken er fenomenal. Gåsehuden trigges lett når man sitter foran et slikt fenomenalt kapabelt anlegg og vakker og engasjerende musikk får strømme fullstendig forløst ut i rommet. Hadde jeg hatt denne stuen og dette anlegget hadde det blitt svarte ringer rundt øynene mine, skjønner ikke hvordan Gunzi kommer seg i seng om kveldene. Man får vel trening i alt, regner jeg med :) Tusen takk for en fantastisk og døråpnende kveld for min del. På flere områder er ny referanse etablert for meg og jeg kommer mer enn gjerne tilbake om anledningen skulle by seg. Kort oppsummert GRANDIOST! ALT!

    Mvh Ti Kei :D
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    takk skarru ha Ti Kei. Akkurat som om vi fikk mindre lyst på bilder nå. ;)
     
    D

    Dilla

    Gjest
    Rom og anlegg hadde virkelig fortjent bilder. Skulle ønske jeg hadde hatt med kameraet. Heldige er vi som hadde anledning til å ta besøket ;)
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.792
    Antall liker
    12.509
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Var innom Eirik_S i går. En hyggelig hifi-entusiast som er hard-core nok til å sende sin høygravide kone på dør for å invitere til treff ;) Jeg har møtt Eirik ved flere anledninger, men aldri fått lyttet til anlegget hans. Vet ikke hvorfor, da jeg har like sans for Plinius sine produkter som han har, og både høyttalere og ZenSati kabling har fått rosende omtaler.
    Nok om det. Eirik er en hyggelig vert som bød på både kanselsnurrer og kaffe og øl til kaffen med ;D Jeg stilte med diverse cd'er som jeg har lyttet til de seneste dagen. (jeg tar alltid med meg musikk jeg har friskt i minnet på slike tilstelninger) Det særeste var nok Sleep med sitt 63 minutter lange kutt med doom-metal som heter "Dopesmoker" (du blir nesten stein av å lytte..) Ikke veldig hifi, men en dynamisk innspilling og overstyrte gitarstrenger gjennom store rørforsterkere er krevente å gjengi fett nok.. OAlex dukket også opp med noen cd'er og det var heller ikke akkurat Mr Mister.

    Anlegget ser bra ut i stua til Eirik, der det troner i et flott rack han har laget selv (OAlex tok noen bilder..) og det spilte bra. Stramt og fint nedover med bra bunndrag, selv om det alltid skal litt tilvenning til når jeg lytter til annen bass enn dipol som jeg er vant til. Detaljert og oppløst oppover også. Rommet var diskret behandlet med akustikkprodukter og ble opplevd som rimelig nøytralt av meg. Jeg savnet kanskje litt fylde i sausen, det manglet et eller annet i nedre mellomtone kanskje? I tillegg savnet jeg litt av rommet på medbragt musikk. Teknisk fint, men det løsna liksom ikke, musikken slapp ikke helt løs. Det manglet litt hjerte og smerte..

    Eirik hadde en Marantz SA11 mk2 på hjemlån, mens han ventet på å få tilsendt nytt drivverk til sin egentlige cdspiller Plinius CD-101. Den har blitt humørsyk, og spiller bare når den finner det for godt. Marantzen har jeg hørt i andre sammenhenger, og jeg har forstått rosen som bl.a. RoDa har gitt den, men i dette anlegget ble den døll, rett og slett.
    Når Plinius ble koblet inn slapp musikken løs, gitarriffene til sleep var så feite at du kunne smøre det på brødskiva, og alt fra Mozart til Moldvær svingte skikkelig. Resten av kvelden var like gøy som den var frustrerende. Frustrasjonen kom av at cd drevet var svært uforutsigbart på hva det spilte og hvor lenge det spilte. Jeg ble også litt i stuss over hvor store forskjeller det var mellom de to spillerne, men så lenge pliniusen spilte var det fest.
    Det er tydelig at verten har jobbet målbevisst med å nærme seg et lydideal, og at det langt på vei er realisert. Skal jeg være svært kritisk så savnet jeg fortsatt litt rom, og et sted i øvre mellomtone/diskant er det et snev av noe som kan gi lyttetretthet. Jeg antar at begge dele kan løses med plassering og romtiltak, da stereophile skryter av de områdene jeg pirker på i sin test av lillebroren til disse høyttalerne.
    Takk for en trivelig aften, og lykke til med forestående familieutvidelse.

    mvh Bernt
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.239
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Tusen takk for kjempetrivelig besøk :) Trivelig karer Burnt_island og Oalex! Synes vi hadde det skikkelig moro, slik som bare hifientusiaster kan. Med og høre på ny musikk, og utprøving av tweaks. Er enig i Burnt sine betraktinger angående lyden. Ser virkelig frem til å få ordnet Plinius spilleren.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    Takk for igår :) Veldig hyggelig og interessant. Gode kanelsnurrer. Jeg synes Burnt_I beskriver seansen godt. Med Marantzen var det noe uforløst over lyden. Litt skuffende faktisk. Det var etter min mening ikke noe tonalt feil. Mer som om høyttalerne ikke rakk å trekke pusten mellom transientene (mulig jeg er på jordet her:). Bytte til Plinius som kilde gav et utrolig løft. Helt forbløffende.

    Flotte høyttalere:


    Smakfullt arrangement:


    God musikk og traktement:


    Det ble forsøkt å dekke til flatskjermen. Jeg klarte ikke høre noe forskjell.



    Mvh Ola
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn