Litt treg på avtrekkeren men;
var heldig og var med på treffet til Toref. Var spent på sub-prosjektet og hvordan elektronikken løste dette. Jeg er veldig enig med Alex og Bernt i deres opplevelse av anlegget.
Jeg opplevde bassen som stram, slank (positiv) og ikke minst kjapp og uanstrengt. Den gikk også utrolig dypt. Tror ikke jeg har hørt noe som går så dypt. På feks Jennifer Warnes sin "The Hunter" hørte jeg informasjon i bunn spesielt på spor 1 og 8 som jeg ikke hører hjemme.
Jeg har ikke noe erfaring med større Proac, men opplevde overgangen Proac til sub'ene som sømløs. Bra. En slik løsning ønsker jeg meg selv.
Minuset slik det spilte var at på enkelte spor så begynte rommet å spille med. Hørte dette godt på Jean Guillou sin orgelversjon av "Pictures at an exhibition". Om dette kan løses uten å oppgradere anlegget med ny bolig vet jeg ikke
Ellers så opplevde jeg anlegget som bedre på kjente referanser, og akustisk musikk. Whiskyen kan også ha spilt en rolle her. Ble som nevnt over kanskje litt upresist på kompleks musikk i øvre mellomtonen? Eventuelt kan dette være fordi eget anlegg er noe tilbakelent og (for) tilgivende i toppen. Du har etter som jeg har skjønt allerede tatt tak i dette.
Synes det var bra soundstage. Dette opplevdes overbevisende på Oscar Peterson sin "We get requests".
Hadde en veldig trivelig kveld med trønderne i Nidaros, selv for en vestlending
Fin avslutning på kvelden med øl på solsiden.
Jeg klarer fint flere slike kvelder
Motivasjonen for å gå i gang med et slikt diy-prosjekt er nå absolutt til stede!