Naim hodetelefonforsterkere og DAKer med hodetelefonforsterker

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    V1 fra Naim er nydelig når jeg vurderer den kun ut ifra produktbilder, som vel er egentlig hensikten med slike bilder. Displayet, enkeltheten i designet og "ryktet" til Naim gjør at jeg fortsatt er spent på V1. :)
    Liker du bilde så skuffer ikke virkeligheten heller, jeg likte godt det jeg fikk se og ta på, men lyden er jo fortsatt et åpent spørsmål, spesielt på hodetelefon ampen.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Selv om jeg vet at teori ikke er alpha / omega - så er det nå en gang slik at jeg er usikker på om Naim V1 egentlig passer de hodetelefonene jeg har. Jeg er imidlertid ramp nok til å være villig til å prøve - fordi utseendet er såpass 6y.
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Selv om jeg vet at teori ikke er alpha / omega - så er det nå en gang slik at jeg er usikker på om Naim V1 egentlig passer de hodetelefonene jeg har. Jeg er imidlertid ramp nok til å være villig til å prøve - fordi utseendet er såpass 6y.
    Du har nå noen klokker å plukke fra så en match burde vell være mulig med noen av dem.:cool:

    Ljudtema representanten hadde dog fått gode tilbakemeldinger fra kunder, men så er det dette med personlige preferanser som heldigvis er mye friere på head fi siden.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    De jeg har er ganske like - og utskuddet jeg har etter å ha solgt HE-6 er T1 fra Beyerdynamic. Jeg vil tro - ut ifra teori - at T1 og Naim V1 er en god match.

    Imidlertid har jeg (magisk nok) ikke samme heng og fokus på utstyr som for et par måneder siden. Jeg har et langt mer avslappet forhold til hele hodetelefongreia enn før. Skremmende avslappende faktisk. Det kan gå 1 uke mellom hver gang jeg benytter head-fi kritisk. Før var det timesvis hver dag. Forstå det de som kan...

    EQ. Siste nye forsterker. Nyeste øreputer. IDGAF. ;)
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Deilig å nyte det en har av og til, for meg er og den hifi greia litt av og på, men akkurat nå er jeg litt gira igjen.

    LCD3 øreputer til LCD2 hadde vært bra da jeg synes LCD2 putene er ganske faste den første timen inntil skumgummien har varmet seg litt opp og blitt litt mykere.
     
    Sist redigert:

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    [...]
    Imidlertid har jeg (magisk nok) ikke samme heng og fokus på utstyr som for et par måneder siden. Jeg har et langt mer avslappet forhold til hele hodetelefongreia enn før. Skremmende avslappende faktisk. Det kan gå 1 uke mellom hver gang jeg benytter head-fi kritisk. Før var det timesvis hver dag. Forstå det de som kan...
    [...]
    Du har selv forklart det for flere år siden. Du skrev noe om at du ofte var meget enten på eller av, for deretter å betegne deg selv som (nærmest) binær (i dine engasjementer).
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Naim oppgraderer sine integrerte forsterkere. Det er relevant i denne sammenhengen fordi Nait XS og Supernait2 nå får en forforsterkermodul som også fungerer som en klasse A hodetelefonforsterker med en 6.35mm-utgang, akkurat som som i DAC V1. Hvis det betyr at hodetelefonforsterker pluss PSU kan kastes ut av stereobenken er det gode nyheter for min del. Håper de gjør det samme med NAC172 og Superuniti også (de andre modellene med hodetelefonutgang har vel ikke aktiv forforsterkermodul såvidt jeg vet).

    NAIT: Evolved - Introducing three new integrated amplifiers | Naim Audio
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Dac V1 - HD700 og HD800 forsøk på en kort prøvelytt.

    Var i dag innom forhandler for å høre på HIFIMAN HE-500 og forhåpentligvis Naim DAC V1 som hodetelefon amp.

    Hadde i dag bestemt meg for en prøvelytt til HE-500, men det hadde de dessverre ikke inne, men V1 og HD700 og HD800 var klar for en test.

    Jeg hadde i går sjekk åpningstid og sett at det var meget kort tid til stengetid etter jeg var ferdig på jobb (30-40 min) så egen musikk ble ikke tatt med.

    Infoen er basert på max 10 - 15 min lytting da det ikke var tid til mer.

    Jeg husker fra tidligere besøk at de hadde spilt Random Access Memories med Daft Punk en plate jeg selv har erfaring med og rippet til WAV.
    Denne ble funnet frem på MACen og HD700 plasert på hodet, første inntrykket var at dette spilte litt fett på en litt bra måte, men det var liksom noe som manglet, følelsen av rom var tilnærmelsesvis fraværende og lyden var slett ikke som forventet av disse klokkene, så HD800 ble funnet frem, jeg hadde nå ventet et stort rom og en litt pågående topp for meg som er bittelitt diskant sky, men de låt omtrent prikk likt HD700, så jeg konfronterte selger med dette og sa at mine Audeze LCD2 spilte med betydelig bedre romfølelse og klang en dette, han fortalte meg da at dette var en Itunes nedlasting i 256 bit oppløsning.

    Jeg synes det er merkelig å ha 256 bit materiale som demo til Higher end head fi systemer, så jeg lusket litt slukøret der i fra med en litt uggen følelse, og var glad at mine ører ikke spilte meg et puss i dag.

    Så de som håpet på en rave review av Naim DAC V1 må nokk vente til en annen gang.:p

    PS, et lite tips er at V1 ikke er av de kraftigste forsterkerne, jeg hadde vell mellom 52 og 57 på en skala til 100 for å få mitt lytte volum i butikken HD800 var den som måtte ha høyest utstyring.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn