Et lite tips på sidelinjen kan forsåvidt være Sonos, brukt dac og en Xp5 xs strømforsyning til dac'en. Skal ikke se bort ifra at det også kan være et godt alternativ. Nå er jeg usikker på om det er nytt grensesnitt på streameren eller om det rett og slett er bedre lyd du er ute etter? Ser at du har Sonos fra før det er derfor jeg spør.
Selvsagt vil brukt dac og en brukt Xps2 være et bedre alternativ selvsagt ( omtrent lik pris )
Hei igjen Griffenfeld .
Sonos anser jeg for å være et utmerket, og kanskje det mest stabile streamingsystemet på markedet. ( det oppretter sin egen kanal på nettet, og påvirkes således ikke av annen trafikk i huset)
Så det er utelukkende forbedring av lydkvaliteten jeg er ute etter.
De tyske hifimagasina Stereoplay og Audio følger jo tysk grundighet og gir en rekke poengsummer for de forskjellige aspekt v produkta. Nå har jeg ikke noe tro på at dette blir helt nøyaktig, med varierende testere, testoppsett etc. Men en pekepinn bør det vel kunne fungere som.
For eks får Sonos i ett av blada ni poeng mindre enn Ndx, på vanlig oppløste filer, mens f.eks Linn Sneaky havner omtrent midt i mellom. NDX får bare ett poeng ekstra m strømforsyning i samme prisklasse som selve spilleren.
Jeg er ellers veeldig godt fornøyd med min digitale hovedkilde. Denon DCD S1, kombinert Dac og cdp. ( oppgradert/modifisert og ombygd til ekte balansert.) men som alle nittitalls produkter tar den bare 44 og høyst 48 kHz oppløsning.
Men nå fikk jeg sms om at Naim Dac er på vei hit for utprøving...
Ps. Mener dere lydkvaliteten blir omtrentmden samme på UnitiQute, dig ut, som på de dyrere spillerne m samme kopling ?
Edit. NDX FÅR 2 Poeng mere m psu. Og alt er selvfølgelig på de Analoge utganger. F.eks Sonos blir jo veldig mye bedre m en god dac .
mvh Huldra, i spenningsmodus...