32-5 går for å være bedre enn 32, men det er de som foretrekker 32 har jeg lest. 32-5 kan oppgraderes med Hicap, 32 med forgjengeren Snaps via Snaic4. Tar du ut phono og tape-ut kortene frqa preampen er ikke lydgevinsten med en ekstern psu svimlende.mrLax skrev:I følge selger er det NAC 32, og ingen av forsterkerne har vært på service. Jeg har jo mest lyst på Naim, men jeg er litt i tvil siden disse er laget i 1984 ??? Regnes forresten 32-5 som bedre enn 32?
MaHa skrev:Bare for å understreke hva Naim er. Etter et ufattelig langt måltid som begynte med en fantastisk Champagne, fortsatte med noen primitivoer og serrano fra Spania med noe honningmelon, deretter med samme vin og reinsdyr og litt mer av det samme, avbrutt av dessert og dessertvin, fortsatte kvelden med god vin i 2.etg. hvor anlegget befinner seg. Publikummet besto av venner som har hørt mitt oppsett i ulike konfigarusjoner i løpet av årene. Ikveld følte jeg at det ikke trengtes å forklare hva de satt og hørte av lyder. De kom med ønskelåter, og så tok vi det derfra. I og med at de ikke er handikappet av vanlige hi-fi parametre, så kunne vi hoppe over alle lydforklaringer og gyve løs på musikken. Kort fortalt; vi spilte ALT mulig og storkoste oss, alt fra gamle Inxs innspillinger til Karin Krogh/Prøysen tolkninger ble svelget rått! I motsetning til tidligere anledninger slapp jeg å forklare hva de hørte, lyden talte for seg selv. Jeg ser allikevel klart for meg at noe mer uanstrengt power faktisk kunne hatt "toppa heila driden", men det løser seg nok med en cd5/flatcap.
Nei, nå begynner det og bli sent, ville bare dele litt glede. God natt!
Her er vi helt på linje, Bach Man. Desverre finnes det endel kjipe nerder...Bach_Man skrev:Naim eller ikke, den som begynner å mase om lyden når det spilles musikk i godt lag er ikke noe annet enn en kjip nerd.
Flott MaHa!MaHa skrev:Bare for å understreke hva Naim er. Etter et ufattelig langt måltid som begynte med en fantastisk Champagne, fortsatte med noen primitivoer og serrano fra Spania med noe honningmelon, deretter med samme vin og reinsdyr og litt mer av det samme, avbrutt av dessert og dessertvin, fortsatte kvelden med god vin i 2.etg. hvor anlegget befinner seg. Publikummet besto av venner som har hørt mitt oppsett i ulike konfigarusjoner i løpet av årene. Ikveld følte jeg at det ikke trengtes å forklare hva de satt og hørte av lyder. De kom med ønskelåter, og så tok vi det derfra. I og med at de ikke er handikappet av vanlige hi-fi parametre, så kunne vi hoppe over alle lydforklaringer og gyve løs på musikken. Kort fortalt; vi spilte ALT mulig og storkoste oss, alt fra gamle Inxs innspillinger til Karin Krogh/Prøysen tolkninger ble svelget rått! I motsetning til tidligere anledninger slapp jeg å forklare hva de hørte, lyden talte for seg selv. Jeg ser allikevel klart for meg at noe mer uanstrengt power faktisk kunne hatt "toppa heila driden", men det løser seg nok med en cd5/flatcap.
costello skrev:Flott MaHa!MaHa skrev:Bare for å understreke hva Naim er. Etter et ufattelig langt måltid som begynte med en fantastisk Champagne, fortsatte med noen primitivoer og serrano fra Spania med noe honningmelon, deretter med samme vin og reinsdyr og litt mer av det samme, avbrutt av dessert og dessertvin, fortsatte kvelden med god vin i 2.etg. hvor anlegget befinner seg. Publikummet besto av venner som har hørt mitt oppsett i ulike konfigarusjoner i løpet av årene. Ikveld følte jeg at det ikke trengtes å forklare hva de satt og hørte av lyder. De kom med ønskelåter, og så tok vi det derfra. I og med at de ikke er handikappet av vanlige hi-fi parametre, så kunne vi hoppe over alle lydforklaringer og gyve løs på musikken. Kort fortalt; vi spilte ALT mulig og storkoste oss, alt fra gamle Inxs innspillinger til Karin Krogh/Prøysen tolkninger ble svelget rått! I motsetning til tidligere anledninger slapp jeg å forklare hva de hørte, lyden talte for seg selv. Jeg ser allikevel klart for meg at noe mer uanstrengt power faktisk kunne hatt "toppa heila driden", men det løser seg nok med en cd5/flatcap.
Naim er best - til hverdag og fest ! ;D
Apropos Flatcap: Hvorfor ikke ta steget opp til HiCap med en gang. Har prøvd begge på en CD5X og forskellen er ganske stor. Med FC var endringene egentlig ganske små, men med HC ble det adskillig mer av alt. Brukte HiCaps er enkelt å få tak i England.
Og en HiCap er svært nyttig dersom du vil lenger opp i Naim-kjeden.
Mvh
Hei,Canutus skrev:Jepp da har jeg anskaffet nye høyttalerkabler, Chord Odyssey 4.
De erstatter mine langtidsbrukte Wirewold Altantis 3, som har overlevd flere utskiftinger i anlegget overtid.
Ikke for at det ikke fantes bedre en de, men jeg synes de gjorde så mye bra ift. prisen.
Men for å komme til saken, så funker bare Chord så mye bedre en WA3 på mitt Naim sett.
Dette har jo flere anbefalt her i forumet, og jeg slenger meg på lista.
De er biwire, er det noen som har noe erfaringer her kontra singel?
costello skrev:Flott test fra TNT av CD5X. Interessant sammenligning med og uten Flatcap på henholdsvis CD5 og 5X.
http://www.tnt-audio.com/sorgenti/naim_cd5x_e.html
Mvh
MaHa.MaHa skrev:Hjertelig takk, costello. Jeg fikk jo ikke noe mer lyst på cd5x nå
Hva må man gi for en slik brukt? De er vel ikke akkurat ofte til salgs?
Har dere noen erfaringer på hva som funker best av cd5x/cd5? Kunne jo lese noe ut av testen, men allikevel. Er cd5 rimeligere brukt?
Helt klart riktige og gode poenger! Man må passe seg for å la seg rive med i oppgradering for mye; vi er veldig flinke til å "egle opp" hverandre til oppgradering på slike fora. CD5i/Nait5i er så gode at de klarer seg fint på selv superoppløste høyttalere som Studio 20SE, og det er viktig å evne å fokusere på gleden ved det man har og på musikken sin, og ikke sette seg å lengte etter stadig nye høyder av reproduksjonskvalitet bare for sugets skyld.MaHa skrev:Ingen tvil om at de kvitterer med det beste, det forstår man fort når man hører de, at de er med på hva som helst Men, nå snakker vi om priser jeg ikke har tenkt å bevege meg opp i. Inntil videre skal nait'en bli stående, mens på sikt skal kilde oppgraderes. Å gå opp på cdx2 blir i såfall litt lenger ut i horisonten, den koster vel fort det samme som en cd5x/hicap brukt. Så, da må jeg ta begge investeringene i en jafs.
Spørsmålet blir om dette blir baktungt. Selv synes jeg studio 20'ene har evnen til å levere selv med entry level, men jeg hører jo absolutt hva som skjer med platespilleren innkoblet.
Vokter meg vel her nå, jeg ønsker IKKE å sette igang oppgraderingskarusellen, da blir hele poenget borte.
Smaken er så forskjellig som du sier. En av de tingene som CD5i fikk så mye skryt av i pressen da den kom, var at den hadde en ytelse som var så og si helt på linje med CD5, men til en langt lavere pris. Noen blader klarte omtrent ikke høre forskjell. Nettopp derfor vant den også så mye awards og ros i engelsk presse.stover skrev:4. Å beholde cd5i fremfor et "sidesteg" til CD5 er IMO feil. Jeg ville heller gått for en CD5 fra UK til 1/2 pris av 5x, kontra oppgradere amp.
Om du går for CD5x, se mot en cdx2 om finansene tillater.
Aldri fra Nait; hekt den på highlevel fra høyttalerterminalene. Ellers går Nait'en varm, og ting låter ikke så bra som det burde.g-h skrev:Hei, hei.
Jeg har en Naim Nait 5 og lurer på om det finnes noen lur måte å tilkoble en sub, altså en form for pre-out.
...men med en slik forsterker og de høyttalerne, er det vel nesten påkrevd å bytte til CDS3, i følge de lærde?costello skrev:Når det gjelder oppgradering er det nok fornuftig å tenke litt langsiktig. Spørre seg selv hvor mye penger det er vits i å legge i denne hobbyen.
For min egen del har jeg nok snart nådd der jeg ønsker å være. Med Neat'ene godt plassert, en 282 på vei og muligens en 250.2 litt senere i høst har jeg bestemt meg for å sette punktum, trur eg...
Noen som forøvrig vet hvorfor tollvesenet bruker flere dager på fortollingen?
Har de tatt pre'en ut av eska og sitter og hører musikk, kanskje?
Mvh
Må si jeg er veldig på linje med Bruce her. VFM er et stort poeng også for meg. Synes ofte det er marginale forskjeller på store investeringer og det er ikke særlig fristende. Man har jo andre ting å bruke penger på også.bruce skrev:...men med en slik forsterker og de høyttalerne, er det vel nesten påkrevd å bytte til CDS3, i følge de lærde?
Jeg registrerer at Naim folk er veldig opptatt av å investere i kilden. Selv har jeg fått de største positive opplevelsene innen hifi ved å satse på forsterker-siden. Jeg har svært begrenset erfaring innen naim-verden. Det hadde vært spennende å teste ut dyrere cd-spiller for å finne ut hva som ligger i dette "source first"-begrepet. Stover: du får rapportere tilbake om resultatene av cdx2-testen.
Selv er jeg veldig tilhenger av value for money. cd5i og nait5 gir vanvittig mye musikk glede.
Du har sikkert vært på denne siden med mye nyttig info: http://www.sbls.co.uk/C._Alshus skrev:Ser det ligger et par SBL på Finn.
Hvordan spiller disse, eventuelt i forhold til mine MA GR10?
Håper de skal bli mine, vi får se.C._Alshus skrev:Ser det ligger et par SBL på Finn.
Hvordan spiller disse, eventuelt i forhold til mine MA GR10?