Her har du ramset opp en hel rekke Naim produkter, kan du beskrive Ndx litt
Har bestil min første Naim
Gratulerer med en veldig bra streamer!
Jeg har vært innom alle Naim sine dedikerte streamere, og bruker fremdeles to av disse daglig. Har gått 'gradene', fra ND5 til ND5/XP5, så NDX med både XP5 og XPS, videre til NDX/nDAC/XPS, og så til NDS. ND5 er nok den av disse som er mest 'in your face'. Er litt rå i uttrykket, litt fremoverlent og mangler kanskje litt iht. luft og detaljer. NDX er litt mer tilbaketrukket, men tegner et større bilde og der kommer frem litt mer detaljer enn på ND5. I min vurdering oppleves denne som en del mer hi-end enn ND5. Jeg var i utgangspunktet skeptisk til å bruke så mye penger på 'kun' strømforsyning, men største endringen jeg har hørt (sett bort fra NDS), er når jeg satte en XPS DR på NDXen. Med denne ble der mye mer tydelige detaljer, bunnen strammet seg opp og lydbilde vokste. Har ved flere anledninger også hørt NDX med TeddyXPS og dette virker også som en god oppgradering til NDX.
Dette er selvsagt min subjektive vurdering av disse og der finnes helt sikkert andre som kan ha en annen oppfatning av NDXen.