Begynner å bli kjent med min nye NSC222, og må si jeg er imponert. Har hatt en lignende pre tidligere, simaudio moon 390d, men denne Naimen er i en helt annen liga. Har også en Trinnov Amethyst, men den fremstår som temmelig ordinær ift Naim, vel og merke uten bruk av dsp. Har også et par andre nylige referanser; Coda 07X og en Audio Research LS28 som begge er helt i toppklasse, men som mangler brukervennlighet/funksjoner.
Her har Naim laget noe helt spesielt, det er helt sikkert. Før man har prøvd den ser den jo relativt kostbar ut. Men skal man ha en analog pre, dac, streamer og phonotrinn i samme klasse er min påstand at det vil koste vesentlig mer. PRAT, dæven steike. Har aldri opplevd makan til sprettenhet, og for en bredde på lydbildet!
Bruker den for øyeblikket sammen med en 250DR jeg kjøpte mht å ha en reserveforsterker. Min Coda 15.5 er førstevalget, men den er så ubehjelpelig stor og tung at jeg ikke tror jeg orker å ta den i bruk igjen. 250DR mangler en del tyngde/pondus i bass ift denne, men på andre parameter er den klart på høyden. Den er i tillegg helt dønn tyst. Ift hva jeg betalte for den er den helt latterlig god, men jeg må opp et par klasser for å bli helt fornøyd i bassen. Holder det da med den nye 250 mon tro. Eller må jeg spare til 350? Time will show.
Har en avtale med Duet om demo av Piega C811 og Dynaudio Confidence 50 snart og har bedt dem sette opp NAP350 med disse. Så får vi se. Spesielt Confidence krever visstnok forsterker som kan levere veldig mye strøm, raskt pga uheldige fasevinkler. Naim-mat?
Edit; Duet Bergen bekrefter at de setter opp full Naim New Classic 300 -rigg i midten av november, så da får jeg hørt dette sammen med et par høyttalerkandidater jeg sikler på.