Nei så trist

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.329
Antall liker
6.729
Bautaen bør vel stå noen kilometer utenfor st. Petersburg, eller hvor langt det nå var han klarte å jage Kosakkene før han selv ble jaget vekk...
 
K

kbwh

Gjest
Bautaen bør vel stå noen kilometer utenfor st. Petersburg, eller hvor langt det nå var han klarte å jage Kosakkene før han selv ble jaget vekk...
Affa drev vel helst med kosakkbremsing (men hvor mange hadde russerne igjen i 45? Det var vel kvantiteten og ikke kvaliteten på stridende og materiell som gjorde utslaget mot slutten der).
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.637
Antall liker
10.114
Affa drev vel helst med kosakkbremsing (men hvor mange hadde russerne igjen i 45? Det var vel kvantiteten og ikke kvaliteten på stridende og materiell som gjorde utslaget mot slutten der).
Affa henter sin lærdom om 2. Verdenskrig fra tegneseriene.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Helt rett. Feilen var plantet Frue, får å se om De var våken.
Ah.. plantet, tenkte jeg det ikke, og nå er det kommet en avlegger:

..for å se heter det vet du, ja selvsagt vet du det, litt for åpenlys planting den der... ;)
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.637
Antall liker
10.114
Ah.. plantet, tenkte jeg det ikke, og nå er det kommet en avlegger:

..for å se heter det vet du, ja selvsagt vet du det, litt for åpenlys planting den der...  ;)
Vær på vakt nå, Kompo. Affa har begynt å tiltale deg "Frue". Meg bekjent er det bare en Frue, men mange fruer.
Tydelig at han er iferd med å mist bakkekontakten når han tror han treffer Jomfru Maria via internett. Det er nok like før pleierene hans setter inn tung medisinering.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Vær på vakt nå, Kompo. Affa har begynt å tiltale deg "Frue". Meg bekjent er det bare en Frue, men mange fruer.
Tydelig at han er iferd med å mist bakkekontakten når han tror han treffer Jomfru Maria via internett. Det er nok like før pleierene hans setter inn tung medisinering.
Så lenge han ikke kaller meg Flue skal jeg ikke klage. ;D

Om det er så vel at han tror han har truffet jomfru Maria på internett får jeg vel bare prøve å gjøre det beste ut av det. Hva nå det vil si i dette tilfellet..?
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.637
Antall liker
10.114
Så lenge han ikke kaller meg Flue skal jeg ikke klage.  ;D

Om det er så vel at han tror han har truffet jomfru Maria på internett får jeg vel bare prøve å gjøre det beste ut av det. Hva nå det vil si i dette tilfellet..?
Du har rett. I hans tilstand er det best bare å jatte med. Hvis det bærer for galt avsted må man vurdere tvangstrøye.
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.323
Antall liker
1.186
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Å nærme seg de 40, jobbe med helserelaterte saker og tilhøre den høyere del av lønnsmottakere i Fredrikstad er visst kjedelig.

At Affa tillater seg å blottlegge en personlighet som han gjør her, forteller alt om denne karakteren. Han prøver på utspekulert vis (han er ikke en dum-stut denne Affa) å sette sitt syn på virkeligheten i et humoristisk perspektiv vel vitende at de fleste lar seg tekke av hans ordkvibrilantiske stil. Det han ikke skjønner er at noen av oss avslører han og skjønner at hans ytringer er inngrodde holdninger som han egentlig ikke tør tilkjennegi på folkelig vis. Å slenge "humoristisk" dritt om andre på denne måten er groteskt og antimenneskelig!

Det at han har en høy stilling og er en del av den akademiske eliten er det som skremmer meg mest. Skummelt!

Nå får jeg vel pes for å ta mannen og ikke ballen....
Vel, mot uforstand rår ingen klokskap og i så måte er det bare å pøse på... i håp om at han før eller siden skjønner at han er en falsk person.

Kabeldragern
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.637
Antall liker
10.114
Nå får jeg vel pes for å ta mannen og ikke ballen....
Vel, mot uforstand rår ingen klokskap og i så måte er det bare å pøse på... i håp om at han før eller siden skjønner at han er en falsk person.

Kabeldragern
Jeg syntes ikke det er så galt å ta mannen i dette tilfellet. Å sitte trygt bak et nick som han gjør og komme med disse ytringene om navngitte personer tyder på feighet. Får håpe det samme ikke skjer i jobben hans.
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Du har rett. I hans tilstand er det best bare å jatte med. Hvis det bærer for galt avsted må man vurdere tvangstrøye.
På meg virker det som om dere tror dere har bedre holdninger og høyere moral enn Affa, men sett utenfra så dømmer dere! Det vil si at dere ikke er en dritt bedre selv.

Det er lærerikt å se saken fra en ny vinkel.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.853
Antall liker
8.171
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
1. På meg virker det som om
2. dere tror dere har bedre holdninger og høyere moral enn Affa,
3. men sett utenfra så dømmer dere!
4. Det vil si at dere ikke er en dritt bedre selv.

Det er lærerikt å se saken fra en ny vinkel.
1. Subjektiv oppleving kan nok diskuterast.

2. Sjølvsagt! Noko anna ville vere forferdeleg.

3. Vurderer, min gode mann, vurderer!

4. Ein slik konklusjon på ei vurdering er ille. Det er vanskeleg nok å få gode sensorar for tida...
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Å nærme seg de 40, jobbe med helserelaterte saker og tilhøre den høyere del av lønnsmottakere i Fredrikstad er visst kjedelig.

At Affa tillater seg å blottlegge en personlighet som han gjør her, forteller alt om denne karakteren. Han prøver på utspekulert vis (han er ikke en dum-stut denne Affa) å sette sitt syn på virkeligheten i et humoristisk perspektiv vel vitende at de fleste lar seg tekke av hans ordkvibrilantiske stil. Det han ikke skjønner er at noen av oss avslører han og skjønner at hans ytringer er inngrodde holdninger som han egentlig ikke tør tilkjennegi på folkelig vis. Å slenge "humoristisk" dritt om andre på denne måten er groteskt og antimenneskelig!

Det at han har en høy stilling og er en del av den akademiske eliten er det som skremmer meg mest. Skummelt!

Nå får jeg vel pes for å ta mannen og ikke ballen....
Vel, mot uforstand rår ingen klokskap og i så måte er det bare å pøse på... i håp om at han før eller siden skjønner at han er en falsk person.

Kabeldragern
Affa gir seg i alle fall ikke ut for å være noe bedre enn det han er. Dessuten er han ganske morsom i sin iver etter å overdrive, selv om han er litt smakløs til tider.
Jeg synes det er verre med de skinnhellige som prøver å innbille både seg selv og andre at de har de rette holdningene, men hvor det av og til skinner igjennom at de er nok ikke så lite dømmende overfor enkelte grupper de heller. Det er lett å vite hva som er de” rette” holdningene, men det er kanskje ikke alltid like lett å leve etter disse..? (snakker ikke nødvendigvis om deg her..)
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
La Affa holde på. Ingen grunn til å tro at noen her er "bedre" eller "verre" enn figuren han fremstiller. Han gjør forumet mer levende med sine absurditeter. På den annen side ligger det i kortene at om man velger en slik framgangsmåte, så ber man om å få igjen med noe som ligner.
Akkurat når det gjelder denne tråden synes jeg kanskje han topper det litt med smakløshet, ettersom han går i strupen på en navngitt person og tillegger denne personen egenskaper og holdninger han ikke på noen måte har dekning for. Men greit nok, hovedpersonen leser neppe denne tråden, og det han ikke vet har han ikke vondt av. Men å sutre fordi noen tar i bruk noe kraftige virkemidler mot nicket Affa, det blir far fetched.... Såpass må en med slikt skriftspråk faktisk finne seg i. Vil han ikke det så kan han legge om stilen.
(det sammme gjelder for så vidt også undertegnede)

Honkey
 
A

Affa

Gjest
Å nærme seg de 40, jobbe med helserelaterte saker og tilhøre den høyere del av lønnsmottakere i Fredrikstad er visst kjedelig.

At Affa tillater seg å blottlegge en personlighet som han gjør her, forteller alt om denne karakteren. Han prøver på utspekulert vis (han er ikke en dum-stut denne Affa) å sette sitt syn på virkeligheten i et humoristisk perspektiv vel vitende at de fleste lar seg tekke av hans ordkvibrilantiske stil. Det han ikke skjønner er at noen av oss avslører han og skjønner at hans ytringer er inngrodde holdninger som han egentlig ikke tør tilkjennegi på folkelig vis. Å slenge "humoristisk" dritt om andre på denne måten er groteskt og antimenneskelig!

Det at han har en høy stilling og er en del av den akademiske eliten er det som skremmer meg mest. Skummelt!

Nå får jeg vel pes for å ta mannen og ikke ballen....
Vel, mot uforstand rår ingen klokskap og i så måte er det bare å pøse på... i håp om at han før eller siden skjønner at han er en falsk person.

Kabeldragern
Ah, det kommer pipelyder fra Kabeldrageren. I tillegg klynker Pink Panther. Så redd har jeg ikke vært siden min siste Salza Panther ble skutt i brann medio april 45 under tilbaketrekning mot Seelow. Jeg overlevde krigen og vant freden, så dette går nok også bra skal dere små buseplukkende sutrepaver vite.

Disse ynkelige sverteforsøk biter ikke på en gammel Salza mann av Untersturmfuhrer grad. Jeg har tålt og tåler atskillig mer enn det noen bortskjemte guttevalper lirer av seg med tydelig begrenset skriftelige formuleringsevne. Det faktum av disse svakt formulerte innleggene er skrevet etter det som burde være leggetiden for imbesille busespisere tyder på at dere ikke bare er uverdige og forvirrede, men også ulydige mot deres foresatte.

”Schwarz ist unser Panzer
Froh das junge Herz
Staehlern unsere Waffen
Sind aus deutschem Erz”
 
A

Affa

Gjest
La Affa holde på. Ingen grunn til å tro at noen her er "bedre" eller "verre" enn figuren han fremstiller. Han gjør forumet mer levende med sine absurditeter. På den annen side ligger det i kortene at om man velger en slik framgangsmåte, så ber man om å få igjen med noe som ligner.
Akkurat når det gjelder denne tråden synes jeg kanskje han topper det litt med smakløshet, ettersom han går i strupen på en navngitt person og tillegger denne personen egenskaper og holdninger han ikke på noen måte har dekning for. Men greit nok, hovedpersonen leser neppe denne tråden, og det han ikke vet har han ikke vondt av. Men å sutre fordi noen tar i bruk noe kraftige virkemidler mot nicket Affa, det blir far fetched.... Såpass må en med slikt skriftspråk faktisk finne seg i. Vil han ikke det så kan han legge om stilen.
(det sammme gjelder for så vidt også undertegnede)

Honkey
Alltid en Ridder. Som Arne.
 
T

Thomas1

Gjest
Drum Kameraden
Hört die Parole
Und schreibt sie tief ins junge Herz hinein,
Nur immer vorwärts, Gas gegeben,
Das Leben will gewonnen sein.

Levde du når de sang dette da Affa?
 
K

kbwh

Gjest
Arne skal få være i fred for meg, men en Erwin Rommel-fanklubb blir jeg gjerne med i.
 
A

Affa

Gjest
Jeg lyser fred over Generalfeldmarschall Erwin Rommel. En stor korps kommandant, men ikke så stor armekommandant. Hoth, Guderian, von Kleist og kanskje Hopner var nok enda større på krigføring med stridsvogner i stor skala.
 
A

Affa

Gjest
Til gjengjeld gjorde han nærmest Caporetto på egen hånd.
Han var ung den gang. Og slett ikke hjernen bak. Men han kunne handle. "Greif" het radiovogna hans. Den dukket opp overalt. Som om den hadde vinger.

En skjelden type, det var han. Leit at han gikk bort før krigen var over. Han kunne blitt en nøkkelperson i det nye NATO.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.329
Antall liker
6.729
Lurer på hvordan ting hadde vært i dag om japsene ikke hadde bombet Pearl Harbour i utide, og tyskerne hadde ventet med kossakkene til de var ferdig med britene...
 
K

kbwh

Gjest
Da hadde iallefall ikke Erwin Rommel kunnet gjøre en videre karriere i NATO.
 
A

Affa

Gjest
Da hadde iallefall ikke Erwin Rommel kunnet gjøre en videre karriere i NATO.
Da hadde han vel blitt Marskalk av Sovjetunionen. Vi hadde nemlig tapt uansett mot de røde.
 
O

om.s

Gjest
La Affa holde på. Ingen grunn til å tro at noen her er "bedre" eller "verre" enn figuren han fremstiller. Han gjør forumet mer levende med sine absurditeter. På den annen side ligger det i kortene at om man velger en slik framgangsmåte, så ber man om å få igjen med noe som ligner.

Honkey
Enig!!, la figuren Affa få holde på, han er en av de man kan le godt og oppriktig med, i all den svarte og deilige sarkasmen/ironien, og forsåvidt også alvoret!

Noen riktige personligheter (Affa) burde det jo väre rom for her inne, oppi all selvhöytideligheten som befenger her til tider....


mvh
 
A

Affa

Gjest
Svinet Arne Treholt våger seg i dag frempå med synspunkter vedrørende Russlands gasspolitikk og ikke minst delelinjespørsmålet. At hans forræderiske oppgulp trykkes i en riksdekkende avis er i seg selv interessant, men ut over det er hans synspunkter om Norsk-Russiske forhold av like stor interesse som Kinesiske kvalitetsprodukter.
     
Mannen har hatt hjerneslag, noe som kan forklare at det er en viss flyt i kronikken hans, bort sett fra dette er møkka preget av en arrogant og likegyldig ”kom å ta meg” holdning som i seg selv burde være nok til at myndighetene setter en eller flere ”Leon’er” i sving. Mitt ønske er derfor at Arner Treholt rammes av en ulykke. Sklir i fotgjengeroverganger foran et vogntog. Får motorstopp i planoverganger, blomsterpotter i hodet eller tilfeldigvis stå i kebabkø under en drive by. Ulykker kan dessverre ramme selv den uskyldige.

Brenn i helvete Arne.
 
B

Back_Door

Gjest
Ganske fornøyelig å se hvordan den ene forræder forakter den andre forræder ;)
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.164
Antall liker
8.830
Torget vurderinger
1
Enig!!, la figuren Affa få holde på, han er en av de man kan le godt og oppriktig med, i all den svarte og deilige sarkasmen/ironien, og forsåvidt også alvoret!

Noen riktige personligheter (Affa) burde det jo väre rom for her inne, oppi all selvhöytideligheten som befenger her til tider....


mvh
SS-figuren burde vært lagt på sprit, og tatt fram hver gang man ønsker å fortelle verden om når para-militære organisasjoner oppstår for å ta radikale virkemidler i bruk for å fremme politiske (eller religiøst-politiske interesser, men er der forskjell?) interesser...
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Jeg ser den åpenbare ironi her; Affa har blitt plaget et helt liv for sine valg i ungdommen, til tross for at han har sonet sin straff ligger mistroen dypt i folket, han må leve med sitt stempel hver dag og hver natt.
Nå aner han en mulighet til å belyse dette for oss som ikke opplevde krigen, ved å utfordre oss med slike utsagn. Jeg finner det forkastelig. Folk som har sonet sin straff skal vise gjennom handling hva de står for i dag. I likhet med Affa jobber Trehold for noe han tror på. Han har ikke gitt opp og blitt mottager av sosiale ytelser; ergo burde Affa ha litt respekt for karen, tross alt. For Affa burde vel høre med til den ørlille gruppa som aner hva et slit enormt press kan gjøre med et menneske. At Treholt er hardt merket er ikke vanskelig å se. Men i likehet med Affa er han sterk som stål. Han gir ikke opp. Han står oppreist selv i landets største media. Unnsluppet døden med et nødskrik, fortsatt på jobb. Det undrer meg litt, dog, at Affa ikke ser at de har så klare likhetstrekk i sin historie. Affa burde stå opp i solidaritet for denne mannen.

Honkey
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.174
Antall liker
561
Affa, du er bare genial...

Så noen savne deg og ble nysgjerrig, kom så over dette og hva skal jeg si...

Skulle gjerne sett deg betrakte mer her...
 
Topp Bunn