Diverse Nei til DAB

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.157
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Svenskegrensen er nok stedet å satse på. Våre grensebyer kommer til å vokse eksplosivt etter at hele asylet flytter dit i protest mot DAB. ;) Når det kommer til storbyene så mister vel de all FM ganske kjapt, det er store nærradioer utenfor de største byene som får beholde FM såvidt jeg har forstått. Haugesund er regnet som utenfor de store byene.
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.288
Antall liker
526
Tjukk-TV er fullt brukbart den dag i dag, selv om det er klart dårligere enn HD (eller 4K) TV. Det har ikke vært noe tvang involvert. En kjip plastik-DAB er mye dårligere enn Tivoli-radioen min. Og Tivoli-radioen er dømt til døden av myndighetene.

Mvh
Håkon Rognlien
Tjukk-TV-en gir ikke mye undeholdning med mindre du har et adapter. Adapter finnes til gamle radioer også ;)
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.627
Antall liker
789
Torget vurderinger
8
Ikke for å ødelegge stemninga her, men tror dere virkelig at DAB-utbyggingen kan stoppes og FM-nettet beholdes? Det er nok allerede alt for sent..! Men til de av dere som bekymrer seg for dekningen så finnes det løsninger for det også:

Kan bytte ut DAB med radio-apper - Nordmenn kan få gratis radiostrømming fra mobilen - DinSide
Selvfølgelig kan det stoppes. Senderne står der enda, så det er bare å få "banka vett" inn i skallene på politikerne så kan en heller legge ned DAB. Det er det eneste fornuftige å gjøre....
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.155
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
10
Ikke for å ødelegge stemninga her, men tror dere virkelig at DAB-utbyggingen kan stoppes og FM-nettet beholdes? Det er nok allerede alt for sent..! Men til de av dere som bekymrer seg for dekningen så finnes det løsninger for det også:

Kan bytte ut DAB med radio-apper - Nordmenn kan få gratis radiostrømming fra mobilen - DinSide
Selvfølgelig kan det stoppes. Senderne står der enda, så det er bare å få "banka vett" inn i skallene på politikerne så kan en heller legge ned DAB. Det er det eneste fornuftige å gjøre....
I enkelte lyse øyeblikk får jeg følelsen av at det er akkurat det som vil skje... Adapter meg her og der. Enkelte er visst veldig begeistret for disse.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.581
Antall liker
7.116
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Jeg kjørte 3 slitne hankeradioer på dynga i går, men Onkyo Itegra T4700 og Radionette Studio 3D har jeg ikke helt hatt hjerte til å kvitte meg med enda...

Johan-Kr
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.157
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Onkyo-en har fortsatt verdi for folk på bøgda, nær fleskegrensa og på andre siden av grensene. Og Studio må du jo konvertere til strømming. Burde ikke være for vanskelig å bygge CC Audio inn i den og bruke TuneIn.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Ikke for å ødelegge stemninga her, men tror dere virkelig at DAB-utbyggingen kan stoppes og FM-nettet beholdes? Det er nok allerede alt for sent..! Men til de av dere som bekymrer seg for dekningen så finnes det løsninger for det også:

Kan bytte ut DAB med radio-apper - Nordmenn kan få gratis radiostrømming fra mobilen - DinSide
Selvfølgelig kan det stoppes. Senderne står der enda, så det er bare å få "banka vett" inne og i skallene på politikerne så kan en heller legge ned DAB. Det er det eneste fornuftige å gjøre....
Nettopp. Hvis å banke vett inn i nevnte skaller er det som skal til, kan det ikke stoppes. En umulig oppgave.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.351
Antall liker
1.213
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Ja det er lov til å klage litt.

Lydkvalitet? Bruk nettradio, eventuelt stream over telefonen når du er på tur.
Dette kan de fikse relativt greit ved å tenke lydkvalitet og ikke kun penger og redusere antall kanaler fra kanskje 25 til f.eks. 10, men det har aldri vært et tema for de som styrer dette. Tema er penger inn men det kan hende ikke regnestykket blir så positivt allikevel...
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.581
Antall liker
7.116
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Onkyo-en har fortsatt verdi for folk på bøgda, nær fleskegrensa og på andre siden av grensene. Og Studio må du jo konvertere til strømming. Burde ikke være for vanskelig å bygge CC Audio inn i den og bruke TuneIn.
Har mekka meg monoadapter til Studio 3D, så den får input fra en Squeezebox...

Johan-Kr
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.288
Antall liker
526
Kanskje ikke så dumt å gjøre denne tråden om til en "Min kjøkkenradio"-tråd?


Kombinert på/av og volum til venstre. Stasjonsvelger til høyre :)
 

Zombat

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2010
Innlegg
1.316
Antall liker
799
Sted
Trøndelag
Torget vurderinger
1
Neste måned slukkes FM i Trøndelag. Holder det å ha et apparat som tar inn DAB eller må en ha apparat som tar DAB+ ?
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.351
Antall liker
1.213
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Neste måned slukkes FM i Trøndelag. Holder det å ha et apparat som tar inn DAB eller må en ha apparat som tar DAB+ ?
DAB dør, du må ha DAB+....Har noe med at DAB tar mer plass enn DAB+, og de skal ha plass til så mange kanaler som mulig.....
 

Edorfnaj

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2013
Innlegg
359
Antall liker
150
Sted
Sandnes (Rogaland)
Torget vurderinger
7
Og det neste blir vel at vi må gå til anskaffelse av DAB ++, for så senere å måtte handle DAB++ V2 .
 

Zeitgeist

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2013
Innlegg
1.509
Antall liker
1.572
Sted
Melhus
Torget vurderinger
11
Jeg mistenker at verden går videre selv om vi går over til DAB+. Jeg har bestilt en nett liten adapter til bilen og kan leve med en ekstra ledning eller to. Jeg går ikke ut i bilen for å lytte til musikk så lydkvalitet der har ikke så mye å si. Når det kommer til hjemmet så bruker vi nettradio, mer en god nok lydkvalitet der. Skjønner ikke hva folk sutrer og bærer seg for.
 

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Innlegg
922
Antall liker
826
Sted
Bergen
Her i Bergensområdet virker det.Kommer lyd hver gang jeg skrur på og det varer til jeg slår av.Kjempegreier:)
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.627
Antall liker
789
Torget vurderinger
8
Jeg mistenker at verden går videre selv om vi går over til DAB+. Jeg har bestilt en nett liten adapter til bilen og kan leve med en ekstra ledning eller to. Jeg går ikke ut i bilen for å lytte til musikk så lydkvalitet der har ikke så mye å si. Når det kommer til hjemmet så bruker vi nettradio, mer en god nok lydkvalitet der. Skjønner ikke hva folk sutrer og bærer seg for.
Les gjennom tråden. All logikk tilsier at DAB er et feiltrinn....
 

Zeitgeist

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2013
Innlegg
1.509
Antall liker
1.572
Sted
Melhus
Torget vurderinger
11
Jeg mistenker at verden går videre selv om vi går over til DAB+. Jeg har bestilt en nett liten adapter til bilen og kan leve med en ekstra ledning eller to. Jeg går ikke ut i bilen for å lytte til musikk så lydkvalitet der har ikke så mye å si. Når det kommer til hjemmet så bruker vi nettradio, mer en god nok lydkvalitet der. Skjønner ikke hva folk sutrer og bærer seg for.
Les gjennom tråden. All logikk tilsier at DAB er et feiltrinn....
Du kaster bort tiden din dessverre, stengingen er et faktum.
 

CarstenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.03.2005
Innlegg
308
Antall liker
117
YES - akkurat som også presidenten i USA nå hetter Donald John Trump. En kan mistenke beslutningstakere i Norge for at ha liknende tankebaner- og innhold som presidenten i USA har - så da kan vel ikke det være så feil?(?)

Tanken om "alternative fakta" er jo beleilig for mange tipper jeg!
 
Topp Bunn