Erfaring i faget musikk er fint når man diskuterer musikk. Når man diskuterer elektronikk er det greit med erfaring i faget elektronikk.At det er så tydelig at de aller færreste her har noen som helst erfaring når det gjelder faget musikk?
Erfaring i faget musikk er fint når man diskuterer musikk. Når man diskuterer elektronikk er det greit med erfaring i faget elektronikk.At det er så tydelig at de aller færreste her har noen som helst erfaring når det gjelder faget musikk?
Når det gjelder å vurdere og sammenligne lyd, skader det nok ikke med erfaring og kunnskap innen faget musikk.Erfaring i faget musikk er fint når man diskuterer musikk. Når man diskuterer elektronikk er det greit med erfaring i faget elektronikk.At det er så tydelig at de aller færreste her har noen som helst erfaring når det gjelder faget musikk?
- DERFOR gjøres DETTE veldig annerledes enn de fleste synes å ha fått med seg. JEG LYTTER på DEG for å HØRE hva/hvordan/hvorfor DU bare hører og ikke LYTTER på anlegget - KANSKJE ???Les mitt innlegg en gang til. Det jeg ber om en forklaring på er hvorfor ingen hører forskjell på kabler i blindtest, selv ikke gullører.Hva skal jeg forklare? At noen er bedre trent enn andre når det gjelder lytting? Selv er jeg utdannet musiker og dirigent, og lever av å kunne bruke ørene. At jeg syns at slike tråder er det reneste vås? At det er så tydelig at de aller færreste her har noen som helst erfaring når det gjelder faget musikk?Jada, det er store forskjeller så lenge dere vet hvilke kabler dere lytter til, merkelig at ingen hører disse forskjellene i blindtester. Prøv heller å forklare hvorfor det er slik, det hadde vært mer interessant å lese om enn terping av mantraet "Jeg stoler på ørene og hører forskjell så da er det sant."
Nei; det var dette "mantraet" om at man stoler på ørene, i stedet for hva man har lest seg til på mer eller mindre hobby-basis du spurte om. Da ender det nok opp med ørene likevel.
Enig med begge, egentlig.Når det gjelder å vurdere og sammenligne lyd, skader det nok ikke med erfaring og kunnskap innen faget musikk.Erfaring i faget musikk er fint når man diskuterer musikk. Når man diskuterer elektronikk er det greit med erfaring i faget elektronikk.At det er så tydelig at de aller færreste her har noen som helst erfaring når det gjelder faget musikk?
Dette med "shitty" anlegg er nok mer en myte enn sannhet. I alle fall innen klassisk utdannede musiskere. Man blir så kvalitetsbevisst, at man helst vil ha bra lyd hjemme.Enig med begge, egentlig.Når det gjelder å vurdere og sammenligne lyd, skader det nok ikke med erfaring og kunnskap innen faget musikk.Erfaring i faget musikk er fint når man diskuterer musikk. Når man diskuterer elektronikk er det greit med erfaring i faget elektronikk.At det er så tydelig at de aller færreste her har noen som helst erfaring når det gjelder faget musikk?
Nesten off topic i denne tråden, men likevel: Hvorfor har musikere flest så shitty stereoanlegg? Jeg har inntrykk av at de fleste musikere har tilnærmet null interesse for kvalitetsreproduksjon av innspilt lyd, og nesten reagerer med aversjon mot "audiofil hifi". Min lille teori er at musikere vet så inderlig godt hvordan instrumentene skal låte at de i stor grad "hører forbi" imperfeksjonene i et mini-anlegg. Mange av dem trenger ikke stort mer enn et partitur for å høre musikken. (Beethoven var stokkdøv.)
Hvorfor sa du ikke det men en gang!For å svare på trådstarter spørsmål , enkelt og greit. : JA